Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er! Aktive her, og ikke noe tull! Har blitt endel jobbing og mas i det siste.. har gått maaaange timer uten mat, og søtsuget ble stort.. men når jeg har fri spiser jeg noenlunde sunt:) det skal gå seg til dette her når jeg kommer igang med skolen..

 

Kjekt med litt oppskrifter her.. noen andre som har noen tips til middager? eller lunsj? som er lett og godt??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillevenn

Jadere er veldig flinke.. Hadde ikke akkurat en veldig sunn helg.. Men begynner på igjen nå. Idag tror jeg det blir litt problemer med å fylle opp med kcal, får se hva jeg får surret sammen til kvelds.

 

Hmm, ja tips til middag etc.. Mange av oppskriftene her på siden er veldig bra. Skinkesnurrer feks, kan jo lages til middag og resten kan fryses, fungerer jo kjempebra som lunsj også. Disse kan man jo lage med grov deig også.

 

Salater i alle mulige varianter er godt til lunsj, kan lages kvelden i forveien og ha i kjøleskapet til neste dag. Tunfisk meg tomat og basilikum er kjempegodt i salat!

 

Jaja, skal se om jeg kommer på noen fler tips etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Her er det stille gitt:) Men "gammel" traver som jeg er i denne tråden føler jeg jo at jeg må rapportere inn til dere, og høre hvordan det går med dere alle sammen?

 

Uka hittil har vel gått nogenlunde greit, ble trening igår og tilbake igjen imorg.. Har fullt kjør på jobben med skolestart til mandag, så orker ikke presse meg mer enn nødvendig. Vil ha en god start på jobbåret:)

 

Venter forsovidt også på at det skal bli lørdag for å se om mensen dukker opp.. Tviler vel egentlig på at jeg er gravid, men det får nå tiden vise..

 

Hvor har det blitt av Ahinmah? Har ikke hørt fra deg på evigheter:(

 

Jaja, håper jeg hører fra dere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillevenn :( Merkelig at du skulle spørre etter meg akkurat nå som jeg tittet innom! Hehe...

 

Jeg falt helt av lasset en stund, flyttet, ny sommerjobb, masse som skjer og jeg var så utrolig demotivert. Selv om jeg sa jeg skulle være flink og ikke slappe av når jeg ble fornøyd med meg selv, så var det akkurat det som skjedde.

 

Nå er jeg inspirert til å ta i et tak igjen, jeg er i full gang med både trening og mat og det føles deilig! I helga var jeg på Grete Roede-kongress og fikk hilse på alle de andre kurslederne. Det var kjempekoselig! Og utrolig lærerikt. Jeg starter opp mitt første kurs på onsdag om en uke, og jeg er kjempespent. Håper jeg klarer å gå foran som et godt eksempel :(

 

I tillegg har jeg akkurat fått meg ny jobb, som jeg starter med i september. Jeg skal være skole/barnehagefotograf og reise rundt i Hedmark og Oppland og ta bilder av småtasser. Artig :) Hehe.

 

Hvordan har det gått med dere i sommer, da? Er dere flinke til å trene og spise sunt?

 

I kveld har jeg prøvd Pilates Boot Camp-DVD-en som skal være i Grete Roede-nettbutikken i disse tider. Tøff trening! Den anbefales virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

åå, nå var det godt å høre fra noen igjen..:( Joa, med meg har det gått tåelig greit, treningen er det litt så som så med for tiden, men maten er grei.

 

Venter fremdeles på mensen, så vil finne ut av hva som skjer på den fronten før jeg setter opp nytt treningsopplegg. :( Mest sansynlig er jeg ikke gravid, men greit å vite først.

 

Er fremdeles under 70 så får vel være fornøyd med det.. Håper at til neste sommer at jeg er nede i 63.. Ting tar tid, men har ikke foventet noe annet egentlig.

 

Ihvertfall flott å ha deg tilbake Ahnimah:) MAsse lykke til med kurset!

 

Og forresten, barnefotografering ja, det blir sikkert kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er litt stille her inne nå, men det er bra du er innom å lager litt liv Lillevenn. Jeg er så frustrert og oppgitt med dette slankeopplegget for tiden. Har veid det samme i 5 uker nå, og så gikk jeg opp en halvkilo og denne uka gikk jeg ned den halvkiloen igjen og er altså på stedet hvil.

 

7 uker med samme vekt og ca samme cm-mål hadde jo vært bra hvis jeg hadde gått på et hold-vekten-kurs, men jeg vil ned i vekt!!! Er så utrolig lei av å være overvektig og se ting bule ut på alle kanter :( Blir gaaal hvis det ikke skjer noe snart!

 

Håper det går bedre med dere andre. Har tenkt til å begynne på kurs igjen til neste uke, så da håper jeg det skjer noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Her er jeg "igjen". Hehe...Veldig så av og på det har vært med meg i sommer, men nå er hverdagen kommet tilbake, og da er også jeg på plass igjen med kaloritelling og trening. Gikk opp ca. 3 kg i sommer, har ikke registrert vekten så nøye. Skal veie meg i morgen tidlig og da har jeg noe å jobbe ut i fra.

 

Satser på å ha gått ned en del denne uken, har både trent på treningssenter, gått tur på fjellet og ridd! Hadde en ponny fra jeg var 10 til 15 år, og nå har "hestedilla" kommet tilbake merker jeg. Heldigvis for meg kjenner jeg ei dame som ikke bor så langt unna meg som har 2 fine hester som jeg kan låne inni mellom. Er bra trening det å :) + all jobbingen som må til før og etter rideturen.

 

Er veldig spent på om tante rød har kommet til deg, Lillevenn?? :) Må få høre...

Og de pannekakene hørtes utrolig spennende ut, Elin20! Smaker de godt? Og kan hvilket som helst proteinpulver brukes?

 

Godt at du også har kommet deg på plass etter sommer`n Ahnimah, blir spennende å høre hvordan det går med fotografering og kurs! Kanskje dere gjør nye oppdagelser som vi også kan ha nytte av? :) Boot camp DVD hørtes ut som noe for meg. Lykke til i alle fall! Jeg begynner også på nytt kurs i morgen. Blir ikke veldig gøy å komme og vise hvor mye jeg har gått opp i løpet av sommeren :/

 

Håper du også får ting på plass snart ticci :( Bare stå på, det er det eneste som hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Da slipper jeg bomben, jeg er gravid!!!! Så da blir ikke fokuset helslanking framover.. Skal prøve å spise sundt, trene nå en stund fremover ihvertfall så lenge formen tilsier det. :) Jeg kommer vel ikke tl å være så veldig aktiv her fremover, nå er det mer mammaforum som gjelder..

 

Men jeg trenger helt sikkert vektklubben etter svangerskapet, selvom jeg håper at det ikke kommer på alt for mange kilo.

 

Gravid og følsom som jeg er sitter jeg nesten med en liten tåre i øyenkroken her jeg, litt trist at jeg ikke skal være her lenger sammen med dere. Men når jeg vet mer om barnet, og hvilket kjønn osv, så kan jeg sende en mld til dere..

 

Takker for all støtte jenter, hadde ikke klart det uten dere, lover å stikke innom en gang iblant, håper kg raser av dere mens de raser på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lillevenn! Det var koselig å høre, selv om det betyr at du blir litt borte for oss. Håper alt går supert med dere alle :( Og du må stikke innom oss og kjefte og rose litt og dele tankene dine med oss når du føler for det, hehe.

 

I morra skal jeg veie meg, jeg gruer meg som en hund, men et sted må man jo starte...

 

God søndag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, i morgen starter mitt eget kurs... Det blir fryktelig rart å skulle hjelpe andre å gå ned i vekt. Et stort ansvar, føler jeg, men jeg håper også at jeg klarer å hjelpe noen ned i vekt. Iiik! Det er bare å komme med tips hvis det er noe dere mener jeg bør få med på første kursmøte.

 

I går trente jeg Pilates Boot Camp igjen og jeg kjenner det i hele kroppen... Deilig! Akkurat passe slitsomt. I tillegg har jeg og samboeren funnet en kjempefin sti som vi sykler på, skikkelig terrengsykling. Da får musklene trent seg, gitt!

 

Vel, håper det går bra med alle sammen. Starshine, hvordan gikk det på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter å skrive her jeg altså, når jeg har kommet så godt i gang :P

 

I dag drar jeg til Geilo på bryllupsfest, skal være der hele helga. Pappan min skal gifte seg! Gleder meg, det blir kjempekoselig, alle skal bo på en svær hytte med innendørs svømmebasseng og greier. Vet ikke åssen det kommer til å gå kalorimessig, men jeg skal iallfall svømme masse (lenge siden sist jeg gjorde det), og så tar jeg og samboeren med syklene oppover. Pappa er der allerede og sier det er kjempefint vær, så jeg gleder meg som en liten unge :)

 

Jess, håper dere får en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønte ikke egentlig hvem Hegepia var;) Var bryllupet bra? Pappa giftet seg for et år siden, det var veldig flott! Blir nesten rørt når jeg tenker på det enda.

 

Sånn ellers går det veldig greit med meg, merker egentlig veldig lite til at jeg er gravid enda. Trener og spiser akkurat som jeg har gjort før. I og med at jeg har slutta å røyke, så har jeg sug innimellom på godis etc, men har vært ganske flink:) Vekta viser 70,4 kg, så har gått opp 0,5 kg foreløpig da.. Veit ikke om det kommer av svangerskapet eller hva det gjør.

 

Kommer helt sikkert til å stikke innom her jevnt og trutt, savner dere, så klarer ikke å holde meg borte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå hadde jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært her på lenge og så er det heeeelt stille! Hehe, jaja :)

 

Iallfall: hei alle sammen! I dag er det mandag og nok en ny sjanse til å gjøre sunne ting!

 

Føler at jeg starter på nytt hver mandag nå, men heller det enn å gi totalt F iallfall... Treningen klarer jeg å holde, men det var dette med maten... Vi får ta ett skritt om gangen, og jeg priser meg lykkelig for hver dag jeg klarer å unngå søtsaker. Nå handler det mer enn noengang om å tenke POSITIVT og motivere seg selv til å forandre gamle vaner.

 

Jeg kommer til å fortsette å titte innom tråden vår jeg, selv om det er fryktelig stille!

 

Hoi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Hei Ahnimah!

Fikk du den private meldingen min? Lurte på hvor du var blitt av :)

Kjekt å "se" deg igjen!

 

Hvordan går det med deg da? Har du også gått opp i sommer, eller er du på samme plass som sist du var her?

 

Jeg strever med sommerkiloene enda...Har samme problem som deg; treningen går det helt fint med, men det er verre med maten...Vi får ta en dag om gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei starshine! Har ikke fått noen privat melding ser det ut som :)

 

Jeg har vært innom her noen ganger etter sommeren, men ikke helhjertet nok, tror jeg... Strever med sommerkiloene og enda litt til... Gikk opp fem, seks kilo siden mitt laveste, så gikk jeg rett ned tre da jeg begynte i ny jobb, men nå er jeg ikke helt sikker. Veide meg sist på mandag og så mye har jeg ikke veid på et helt år... Nå er det helt ny start for meg, (det sier jeg hver gang), men man kan jo ikke gi opp, heller! Målet mitt er rett og slett å fortsette til jeg er fornøyd, og nå vet jeg at det finnes rett under 70 kg.

 

Hva med deg da starshine?

 

Det er så utrolig kjedelig når man klarer en ting, men ikke en annen... Skulle liksom ønske jeg kunne gjøre alt på en gang... Men ingen er jo perfekte, og vi må jobbe hardt med å nå målene våre. Nå har jeg vært flink med maten i to dager og jeg er kjempestolt! Hehe. Som sagt: en dag av gangen :)

 

Nå letter jeg hjertet mitt helt her, jeg må bare fortelle om mitt største problem for tiden: fyrstekake. Jess! Jeg er helt hekta, jeg hadde aldri i verden trodd at jeg skulle gå tilbake til å spise så mye ekkelt sukker. Etter at jeg begynte i ny jobb, begynte jeg med en ny uvane: å kjøpe en pakke fyrstekake til lunsj. Og jeg spiser opp hele greia... Jess, en HEL PAKKE ferdiglagd fyrstekake. (Jeg blir flau bare jeg tenker over det). Hvordan jeg klarer å få det i meg skjønner jeg ikke, men det er liksom det som får meg gjennom dagen... tanken på fyrstekake. (jeg må være litt sprø) Men iallfall: hver dag jeg klarer meg uten fyrstekake eller noe som helst andre søtsaker på butikken er en seier for meg.

 

Samboeren og jeg hadde en skikkelig prat på søndag og han syntes det hørtes ut som om jeg har en spiseforstyrrelse. Og på en måte er det jo det, når man kan spise og spise til man blir kvalm, men uten å bli "mett" på sukker. Selv om man vet det ikke er bra, så hiver vi innpå og etterpå føler vi oss elendige. Derfor har jeg bare bestemt meg for å kutte helt ut, for jeg vil IKKE være en sukkernarkoman.

 

Haha, nå blir det mye skravling her, men det er jo derfor vi er her, for å kunne snakke om alt?

 

Jess, jeg skal ikke si så mye mer i dag. Koselig at det er litt liv her inne iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren og jeg hadde en skikkelig prat på søndag og han syntes det hørtes ut som om jeg har en spiseforstyrrelse. Og på en måte er det jo det' date=' når man kan spise og spise til man blir kvalm, men uten å bli "mett" på sukker. Selv om man vet det ikke er bra, så hiver vi innpå og etterpå føler vi oss elendige. Derfor har jeg bare bestemt meg for å kutte helt ut, for jeg vil IKKE være en sukkernarkoman.

[/quote']

Hei Ahnimah! Så modig av deg å være så åpenhjertig, det er ingenting som å få spøkelsene ut av skapet...

 

Beklager at jeg blander meg inn uten å være invitert, men jeg fikk så lyst til å kommentere det du skrev, siden jeg selv har hatt spiseforstyrrelse da jeg var ungdom. Hodet er vel kanskje ikke helt fritt ennå, men jeg må si det har gått veldig mye bedre for meg etter hvert, selv om jeg også sliter med noen kilo for mye - det er derfor jeg er her inne.

 

Jeg synes også det høres ut som du har et spisemønster som minner om spiseforstyrrelse. Det er nok en del av oss, og GRs nettsider er vel et naturlig treffsted... Og da kan det jo være fornuftig å gjøre som du har sagt, kutte helt ut det som frister mest, men sannsynligvis vil det ikke fjerne problemet helt, fordi spiseforstyrrelser egentlig handler om udekkede behov på helt andre områder enn mat. Derfor fikk jeg så lyst til å anbefale deg å vurdere å søke hjelp hos en terapeut av et eller annet slag som tiltaler deg, for å se om du kunne få løst litt opp ved å søke roten til problemet.

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til, både med slanking og andre prosjekter, og ber ydmykt om unnskyldning dersom jeg har tråkket over en strek her!

 

Vennlig hilsen Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Jeg synes det er flott at du tør å være så åpen om problemet ditt! Du er langt i fra alene om det. Jeg kan ha det på samme måte i perioder, og da er det helt sykt...Jeg trenger ikke være sulten, og etter å ha spist en del sukker burde jeg skjønne at et eventuelt behov skulle være dekket for lenge siden, MEN likevel fortsetter jeg, uhemmet med å stappe i meg søtsakene - og ikke blir det nok heller. Det var litt rart at du skulle fortelle dette nå, for jeg har tenkt en del på det. Det er ca. 1 uke siden sist det skjedde. Heldigvis er det lenger og lenger mellom hver gang, fordi jeg har, som du, bestemt meg for å kutte ut helt, vil ikke være med på denne karusellen, men av og til sprekker det.

Og følelsen etter det er gjort er noe av det værste. Det er som om hele verden bare går en vei, ja, veldig dramatisk. Hehe, jeg skjønner godt at du blir flau, det blir jeg også.

 

Må si jeg er imponert over at du forteller samboeren din det da! Det har ikke jeg gjort enda, når det skjer så foregår det i smug (enda verre).

Nei, hva skal vi gjøre? Har tenkt flere ganger på å snakke med terapeut, som du tulla69 sier, men vet på en måte ikke om noen i farta. Må vel kontakte fastlegen for å bli henvist videre da muligens. Men er ikke det veldig dyrt? Eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Har prøvd selv å finne ut hva som kan ligge bak, men finner ingen løsning på det. Eneste løsningen jeg fant er den samme som du Ahnimah: bare holde meg unna.

 

Så kjempeleit at du har startet på nytt...Men samtidig, så kjempebra at du ikke gir opp! Jeg vet jo hvor flink du er når du bare kommer i gang, husker at jeg ble imponert flere ganger av viljestyrken din. Dessuten husker jeg også de fine bildene du viste en gang, og da blir jeg sikker på at dette kommer du til å klare! Tenker at det er ikke bare, bare å holde fokus når det er sommer, mange fristelser, og dessuten har du jo flyttet til en ny plass, med en ny jobb, og har nok mye annet å ta deg av enn å tenke på kiloene hele tiden. Men nå er du i gang igjen! Det er jeg også :)

Hvordan går det med kurset foressten? Holder du kurs nå?

 

Jeg gikk opp 3 kg i sommer, og de holder jeg på å gå ned enda. Og ned skal jeg -samme søren. Har også som mål å komme under 70, så får jeg ta det derifra. Har jo ikke vært så lett siden - jeg kan ikke huske når, så vet ikke hva som er det rette for meg. I tillegg trener jeg jo masse nå.

 

Vil gjerne gi deg en støttende hånd på ryggen, og si at jeg synes du er kjempeflink! Vi skal klare dette, helt sikkert :) Vi må bare ta det sakte, og kanskje klarer vi å finne løsningen på våre problemer etterhvert også? Jeg skal i alle fall si i fra om jeg kommer på noe lurt :)

Mange klemmer fra meg!

 

Og Tulla: Synes ikke du tråkker over noen strek i det hele tatt, tusen takk for råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Starshine! Det er flott at du også er så åpen. Du spør om terapeuter, og om det ikke er veldig dyrt. Svaret på det er ja og nei. Det er jo mange forskjellige slags terapeuter, jeg ville vel helle til å anbefale å gå til en privatpraktiserende psykolog. Men kostnadene er veldig varierende, siden en del privatpraktiserende psykologer har driftshjemmel fra fylkeskommunen, noe som betyr at de får hoveddelen av kostnadene dekket fra fylket.

 

Dersom en kan gå til en psykolog med hjemmel, behøver en derfor ikke betale mer i løpet av et kalenderår enn til egenandelskortet for helsetjenester er fylt opp, jeg vet ikke helt hvor mye det er nå men det er iallfall fortsatt mindre enn 2000 kroner. Og dersom en går til lege i perioden, er det også med på å fylle opp kortet. Etter at kortet er fullt, er både legebesøk og psykologbesøk gratis resten av året.

 

Andre psykologer eller terapeuter er som du ganske riktig tenker dyre, der må man ofte betale 5-700 kroner for 45 minutter.

 

Aberet med psykologer med driftshjemmel er at de som regel er proppfulle, og mange opererer med venteliste. Men det smarteste er likevel å forsøke å ringe rundt og høre, for noen ganger slipper en til. Liste over psykologer med hjemmel får en fra fylket. Det holder å gå til lege for henvisning etter at en har avtalt med psykolog, da er henvisningen også enklere å fylle ut. Og spiseforstyrrelser er en helt grei henvisningsgrunn.

 

Uansett om du/dere velger denne løsningen eller andre, så lykke til videre, både Starshine og Ahnimah! Det jeg tror er viktig for dere å huske på, er at spiseforstyrrelser i bunn og grunn egentlig ikke handler om mat, men om behov på helt andre områder som dere ikke har fått dekket. Og de er absolutt ikke noe å skamme seg over, selv om det å spise som dere selv erfarer ikke løser noen problemer. Vær snille mot dere selv på andre områder enn spising - det fortjener dere!

 

Stor klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tulla. Så godt å lese svaret ditt. Både fordi det er fint å vite at det er noen som leser det jeg skriver og fordi jeg ikke blir latterliggjort.

 

Jeg har flere ganger tenkt i den retningen, å søke profesjonell hjelp. Men terskelen der er ganske høy, det er liksom et oppgjør man må ta med seg selv som jeg kanskje ikke er helt klar for enda. Likevel ligger tanken der bak i hodet og jeg kommer absolutt til å fortsette å vurdere det om jeg ikke klarer dette selv.

 

For meg er det ganske tydelig at det handler om noe annet enn mat. I perioder der jeg har det bra og ikke stresser, går maten kjempelett. Nå har jeg flyttet til nytt sted, har ny, stressende jobb og forholdet til samboeren er ikke heeelt som det var i begynnelsen. Det er mange ting å tenke på, som gir utslag i maten, som igjen gjør at jeg føler meg dårligere og så har den onde sirkelen begynt. Jeg tror det er altfor mange av oss som sliter med problemer som absolutt ikke har med mat å gjøre, og så blir vi deprimerte fordi vi aldri klarer å gå ned i vekt eller spise sunt.

 

Jeg har begynt å bryte det dårlige mønsteret som jeg kom inn i da jeg flyttet. I stedet for å "belønne" eller trøste meg selv med dårlig mat, har jeg begynt å finne andre positive ting jeg kan gjøre når jeg har hatt en slitsom dag eller jeg synes jeg har vært flink. Jeg kjører mye bil, og ofte er turen hjem fra jobb noen timer lang. Cd-spilleren i firmabilen har tatt kvelden, og derfor kjeder jeg meg fryktelig å har endt opp med å spise mye dårlig mat. Nå har jeg rett og slett tatt med meg iPoden og lastet ned masse nye og bra musikk som jeg gleder meg til å høre på i bilen på vei hjem. Det høres kanskje banalt ut, men det funker! Nå prøver jeg det samme hjemme, å høre på bra musikk i stedet for å stappe innpå mat. Og jeg føler meg så utrolig mye bedre!

 

Starshine: det å snakke om problemet er ikke bare bare. Det var samboeren min som nevnte det, og det var egentlig godt at noen andre sa det. Jeg har også vært en fryktelig smugspiser... Frem til samtalen vår forrige helg spiste jeg så utrolig mye da jeg var alene, rett og slett fordi jeg var flau over å vise noen hvor mye jeg stappet i meg. Det var egentlig godt å fortelle samboeren min hva jeg stappet i meg da jeg var alene. Han fikk jo helt sjokk, og vi bestemte sammen at han skulle hjelpe meg til å velge riktig.

 

Takk for kjempegod støtte starshine, godt å vite at bildene har gjort litt inntrykk :D Jeg har ikke startet helt på nytt sånn kilomessig, heldigvis, men jeg har gått opp ca fem av de 15 kiloene jeg gikk ned. Det er mest vanene som det har gått rett til h...... med :( Men dine snaue 3 kilo og mine 5 skal vi klare å kvitte oss med, sant? Hehe.

 

Og ja, jeg holder kurs nå, det er derfor det er litt ekstra surt å ikke mestre dette selv. Samtidig er dette noe ALLE må jobbe med resten av livet, jeg tror ikke at jeg en dag kommer til å ikke kunne tenke kalorier i det hele tatt. Jeg kommer alltid til å lese kaloriinnholdet på pakkene, og jeg kommer alltid til å synes det er litt vanskelig å velge det riktige i handlekurven. Noen ganger kommer jeg til å sprekke, og jeg kommer til å starte på nytt noen mandager. Men så lenge jeg har kontrollen i hverdagen, og jeg klarer å holde meg sånn noenlunde der jeg vil, så får det bare være litt vanskelig innimellom.

 

Og om vi så er de eneste som henger igjen i denne tråden, starshine, så skal iallfall VI klare dette her :) Godt å vite at jeg har deg!

 

Og tusen takk Tulla, du er absolutt ikke over noen strek, jeg synes bare det er kjempeflott at du bryr deg nok til å skrive lange innlegg her til oss begge. Det hjalp iallfall meg veldig!

 

Nå har jeg skravlet masse. Jeg skal ut på en etterlengtet tur med hunden og så blir det rett i seng. Det var fryktelig godt å få skravlet ut litt. Håper dere har en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Godt å se at det fremdeles er liv i tråden, hvem vet kanskje det er like mye liv her inne når jeg har fått bebisen og skal begynne på for fult igjen:)

 

Som dere kanskje har skjønt har ikke trening og telling av kcal vært særlig høyt prioritert her i gården den siste tiden, jeg har vært sykemeldt en stund pga kvalme, har rett og slett ikke orket en dritt. :( Har fryst abo mitt på treningssenteret, egentlig av den grunn at vi skal spare litt penger, så nå når formen er på bedringens vei satser jeg på turgåing.

 

Syntes dere allerede har kommet langt jeg jenter, med tanke på forholdet til mat, bare det å innse at man kanskje har et problem er et stort skritt i riktig retning. Jeg har gjennom vektklubben, mest av alt i denne tråden, lært så utrolig masse om kosthold osv, den lærdommen tar jeg med meg for resten av livet.

 

Vekten for min del er opp 1kg, veier nå 71kg, veide ca 70 da jeg ble gravid.. Krysser fingre og tær for at jeg ikke går opp en hel haug med kg.

 

Masse lykke til jenter, dere er i tankene mine, og jeg stikker sikkert innom om en stund igjen!

 

Mange klemmer fra Lillevenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med graviditet lillevenn. Når er temin?

 

Det begynner å bli rutine at eg stikk av i to mnd og så kjem krypande tilbake. Kjekt at du er her igjen, Ahnimah sjøl om du kanskje helst ville vært ferdig...

Samme her, har gått opp litt igjen. Flytting til nytt sted, ny, slitsom jobb, og ikkje akkurat ein stor sosial aktivitet gjorde det ganske vanskelig ei stund, men har bestemt meg no. Er flink å trena og et bra. Fokuserer litt på figurtoning, innbiller meg at pæreformen bare blir meir og meir framtredande.

Som eg har nevnt tidlegare har eg ei lang fartstid med spiseforstyrringar ( i alle former), og eg trur det er smart å være open om det... i alle fall til dine næraste. Så lenge det blir hemmeligholdt blir det og meir attraktivt, og vanskelig å stoppa.

 

 

Nei, ut på tur.

 

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Det høres kjempebra ut Ahnimah!

Kurslederen min hadde også gått opp litt i sommer, så jeg tror du har rett i at dette er noe alle må jobbe med, resten av livet. Vi ser jo hvordan det går hvis vi ikke tenker over hva vi spiser. Men kurslederen min sa også at det blir noe lettere etterhvert. Som hun sier holder vi på å tråkke ut en ny sti i livet vårt. Av og til kommer vi inn på den gamle stien som vi har tråkket på i mange, mange år, men da er det kunsten å tråkke seg tilbake til den nye igjen. Og etter mange år på den nye opptråkkete stien blir det litt lettere å holde seg der også, selv om den gamle enda ikke er helt visket ut.

 

Hvordan driver du kurset ditt da? Har du en eller flere grupper? Fint om du kan fortelle oss om dere gjør noe spesielt en dag, eller snakker om noe som kan være lærerikt for oss også :D

 

Det som er så fint å tenke på er at når jeg en gang i fremtiden har nådd målet mitt skal jeg ha balanse mellom inntak og forbruk. Hvis jeg for eksempel trener og forbruker 400 kcal en dag, må jeg jo spise 2500 kalorier. Og det er jo så mye mat at det er ingen fare for å sulte i alle fall! Sulte gjør jeg jo langt i fra nå og...Det er ganske utrolig at vi kan spise oss mette, hele dagen, og likevel gå ned i vekt :)

 

Heia Lillevenn! Så koselig å se deg her igjen også :) Hvor langt har du kommet nå? Kjipt me den kvalmen, men det skal jo gi seg etterhvert...

 

Og hei igjen galskap :( Tror ikke det er dumt det du sier om å hemmeligholde det nei. Jeg skal prøve å slutte med det.

 

Well, tror det er på tide med en liten oppsummering nå.

Vekt forrige mandag: 75,4 kg.

Mål: 65 kg (tror jeg).

Del-mål: Under 70 kg innen nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...