Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Har visst vært litt lite her i det siste jeg og. Men i dag har jeg vært å veid meg hos kurslederen min, og vekta viste 69,5kg! Det var deilig å slippe å se det 7-tallet først, men jeg får vente til neste uke for å se om det holder seg der før jeg tar seieren på forskudd...!

 

Jeg får heller ikke trent så mye, prøver å gå turer hver dag (er så heldig at jeg har gangavstand til jobb og skole). Jeg har jo strengt talt meldt meg inn på sats, trente en god del der for noen år siden, men nå er jeg mest støttemedlem er jeg redd.

 

Håper på å få trent mer til høsten, men nå skriver jeg på masteroppgaven min (er visst alltid noe å skylde på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest galskap

Genialt å skylde på ting, men eg trener sikkert dobbelt så mykje når eg held på med intensiv sjøldisponert arbeid...f.eks. eksamen...trener nesten kver dag,. alt for å slippe å lese.

 

I går var eg ute og jogga og gjekk i ein time, og så tok vi syklene på vei til pub'en så skaden var nok liten. :)

 

I dag er det spinning! Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

FYSJ.. Nå har jeg kommet inn i en steam igjen.. Men er ute nå.. Men igår ble det nok ALTFOR masse .. igjen.. Men men.. idag er det fint vær, så idag blir det fjellet.. SÅ lenge jeg kommer meg ut, og føler jeg har gjort noe, så går det mye lettere å spise sunne ting enn om jeg sitter inne en hel dag..

 

Jeg skal klare det! vet ikke helt hva jeg skulle gjort uten dette forumet her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Nemlig! Samme her! Eg har hatt mange sprekkar og smellar, også no som eg går på kurs, men om du bare tenker framover og ikkje gir opp ved første sjokoladebit, går det likevel!

 

Ja, er avhengig av dette forumet eg, det har du vel merka!? :)

 

God tur til fjells! Kor i landet held du deg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Var i bergen til for to mnd siden, no er det hardanger...men ander ikkje kor eg skal vere til hausten.

Du får jogge opp stoltzen så skal du se det monner!!!

 

jepp, bruker alt for mye tid her inne....:) men det hjelper jo, så so what??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Her har det skjedd ting mens jeg har vært borte ser jeg.. Velkommen til Minde, An og ticci! :) (Mulig jeg har sagt velkommen til noen av dere før også, men men)

 

Ja, tilbake fra en virkelig fantastisk ferie, ahhh.. Kunne vært der i en mnd til.. Slanking har vært et ikke eksisterende ord, men tror sånn i bunn og grunn at det ikke ble sånn aller verst. Det verste er alkoholen. Men, men..

 

Hoppa på vekt når jeg kom hjem, 72kg.. Men det var med klær, jeg er full av vann i kroppen og tante rød er på besøk, så krysser fingrene for at ferien ikke gir alt for store følger. Imorg skal jeg i butikken å gå bananas i grønnskaksdisken, turte ikke spise mye grønnsaker i syden siden jeg har så ømfintelig mage, men nå skal det faktisk bli godt med min egen mat igjen.

 

Deilig og være tilbake jenter, spennende å se hva vekten min viser imorg, snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Ja, det er rart med det! Hehe. Men også i dag har eg allerede fleire kalorier enn eg skal ha, og det er godt mulig det vert fleire. reknar med eg lander på sånn 1800. Det er vanskelig å ha 1600 per dag når måltidene ikkje er 'sjølvestemte'. Men i dag har eg og tatt ein del valg som kanskje ikkje var veldig gode...i utgangspunktet. Eksempel: eg skulle på trening etter jobb, ein time spinning etterfulgt av litt styrke, som innkasserte nesten 4 trimpoeng. Og når eg ikkje har spist siden 11 er det ganske trasig å gå på den økta kl 16. Derfor spiste eg et eple og ein pose med 'småsulten'. Er klar over at dei posane er farlige, men trengte akkurat noe sånt- litt salt, litt søtt, energi!

 

Derfior hadde eg ei kjekk treningsøkt uten å bli sulten eller svimmel eller få vondt i hovudet, og når eg kom heim spiste eg makrell og ris til middag. Pang så er det 1700 kalorier. Men eg føler på ingen måte at eg har 'overspist' eller gjort spesielt feil i dag. Eg har hørt på kroppen min og tatt konsekvensane. Og dersom eg skal gjere det kvar dag, (og det synst eg) vil det seie at eg kjem til å ha overskot ganske ofte...

 

Spørsmålet er: er det så farlig? er det verdt det å drive og sulte? Eg meiner, om eg reknar med ekstra kalorier forbrent, er det samla kaloriunderskotet mykje større enn med ingen trim og 1600 kalorier inntak.

 

Dette er ting eg spør kurslederen min om, men får veldig lite tilfredsstillande svar, som aldri egentlig svarer på spørsmålene mine. Så eg har bare bestemt meg for at det er OK.

 

NEI TIL SULT!

 

hah! :)

 

 

EDIT: krosspostar denne!

EDIT: Hei Lillevenn! Velkommen tilbake. Vi er tilbake i den gamle tralten om å posta om kvarandre, ser eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt veiedag i dag, gått ned 0,6 kilo(ikkje akkurat så møje å skryte av men) og inn 1cm(viss eg har målt rett då, ikkje så lett det der)

 

Har vært på bodystep og svetta, har endelig begynt å trena igjen, herligt, men eg føle meg blubben og klønete. Men det ska ikkje vara lenge....:-)

 

Hei lillevenn, du reiste på feri rett før eg kom inn her, håpe du har hatt det fint:-)

 

Du e heldige ticci(elle rettare sagt flinke..)så ser 69 tallet, eg va 70.4 i dag, ska klara å komma unna 70 snart...

 

 

Takk for smoothietips forresten an;-)

 

Heilt enige galskap....NEI TIL SULT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

ER IKKJE 600 GRAM NOE Å SKRYTE AV?????

 

JO!

 

grattis!

 

Ja, skal love deg at eg er sulten no i alle fall....magen skriker og har skikkelig hodepine. Fikk litt lite søvn både i går og i dag og det merkes! Kjennes ut som eg er bakfull...blærk!

 

Takk gud det er lunsjtid!!! :)

 

 

No har eg då snikveid meg att....og eg angrar ikkje! 72 blank! Dette var nedtrappingsveka...hehe, så no skal eg la vere å veie meg til mandag. Lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Galskap; jeg tror ikke det med noen få kcal ekstra er så farlig, ihvertfall ikke de dagene man trener. De funker ikke trene når man er sulten..

 

Vekta viste 70,8 idag.. Bedre enn gårsdagen, men fremdeles opp:( Men tar litt med høyde for vekten neste uke, da er kroppen tilbake i vanlig mønster igjen.

 

Dere er kjempeflinke alle sammen! :) Gleder meg til å følge med dere videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

600 g er jo veldig bra:D

 

Nå har jeg nettopp vært på en god sykkeltur:) Fått meg 2,5 trimpoeng.. Mer enn jeg kan skryte på meg for resten av uken.. Denne uken har vært en av de dårligste til nå altså.. Kom desverre for seint "inn igjen på sporet".. SLiter fremdeles å komme tilbake når jeg har skeiet ut.. men 3 dager er bedre enn før.. før var jeg der gjerne i 3 UKER før jeg kom meg tilbake til motivasjonen..:) så det blir bedre og bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei an, kjenner meg veldig igjen i det der....utskeiingane får mindre og mindre omfang i tid...orker rett og slett ikkje å skeie ut lenger enn MAX et par dager om gangen. Og DET er et framskritt. Det er jo ikkje bare viljestyrken som holder meg fra det, det er faktisk noe eg ikkje har lyst til... Føle meg oppblåst og fæl, sover dårlig og får ofte vondt i magen, for å ikkje snakke om litt aparte fordøying. URK! Er for øvrig fornøyd med TO UKER uten utskeiing. (min def på utskeiing er å ete masse som eg ikkje hadde tenkt, men å ta et par sjokoladebiter er ikkje det) Det er bare for DIGG å føle seg frisk og sunn, så no gir eg helst ikkje avkall på det.

 

Lillevenn, du må ikkje bli demotivert av vekta...det kan umulig ha gått så hardt for seg på ei veke, at du ikkje klarer å ordne det i løpet av denne. Har all tru på deg!

Blei du brun og fin i alle fall? Her har det hølja ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Sliter som bare f... I dag og i går har eg virkelig stappa innpå. Så veiing i morgon blir vel festlig antar eg, men forhåpentligvis ein liten oppvekkar. Har følt som om eg har vert i matrus eller noe.

I dag skulle eg egentlig ut og gå tur, men det blir nok ikkje noko av...sov tre-fire timer lenger enn planlagt(!!!!) og orker kanskje ikkje ut i verda i dag....føler meg bare litt æsj rett og slett.

 

Får se litt utpå.

 

 

Håper det går fint med alle dåkke andre...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg forsvant litt her jeg.. Tok meg en tur i helgen.. OG en tur på byn.. Veiing imorgen utgår ABSOLUTT..:)

 

Vurderer å melde meg inn på treningsstudio i nærmeste fremtid. er så vanskelig å komme seg ut når det er drittvær ute..:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Eg kom meg ut i går og er veldig glad for det! I dag går alt fint og eg gleder meg over å kjenna ein viss form for sunnhet sive tilbake i årene. Veide meg i dag og vekta sto på 73, altså ein halv kilo opp. MEN det er vann, så eg registrerte vekta fra laurdag, som var 72. Mulig det er juks, men å se at eg har gått opp er sikraste måten for meg å gi opp heile greia, så trur det var lurt.

 

I dag skal eg ta ein veldig kort tur på trimmen, har nemlig meldt meg på spinning+styrke med stang i morgon, så vil helst ikkje trene hard styrke to dagar på rad. Ergo litt kondistrening i dag. Skal ta sykkelen opp og ned i byn også, ikkje bilen.

 

Hadde kongefrukost i dag: meloner og kiwi med biola og linfrø på toppen! Snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Jeg håper jeg blir like flink når jeg får mannet meg opp til å begynne på treningsstudio.. Men liker meg egentlig ikke der.. masse tynne jenter, og bolegutter:P hehe.. Føler meg egentlig veldig utilpass.. MEN trim må til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Du treng jo ikkje gå på treningsstudio for å vera flink! Det er lika bra å gå tur og trena heima- ofte bedre fordi du legger deg til ein vane og ikkje blir 'avhengig' av eit studio for å halde deg i form!

 

Kom meg ikkje på trening, for mye å gjør, så eg tar meg ein gåtur i stedet!

 

Har ellers fått meg fast jobb i dag, og er litt fortumla over det....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet jo det.. men det er mye lettere å komme seg til å trene i dette drittværet da!:)

 

Gratulerer med ny jobb da! Jobb som hva da?=)

 

Nå idag skal jeg ta meg en sykkeltur:) Skal bli deilig..! Nå bøør motivasjonen min komme litt tilbake etterhvert altså.. Men satser på at den gjør det! For jeg er virkelig klar for å klare dette her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla me nye jobb Galskap, kjekt det:-)

 

Endeligt føle eg at kromen min virke, det e deiligt, eg har jo bare lyst på mat når eg e sultnen.....muligt at dette e psykisk, men det bryr eg meg ikkje om, bare det virke:-)

 

Nå e det tid for middag, åsså bler det bodystep seinare.

 

Så flinke dokk e å trena....glede meg te fruene i kvell, lure på ka eg stappe i meg då???? Ingenting håpe eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Jaja, opp 2 kg i løpet av 3 uker. Æsj...Men kunne vel ikke forvente så mye annet med det kostholdet jeg har ført disse ukene + alkohol (mye alkohol! festival er noe dritt). MEN nå er alle festivaler over, og jeg har kommet inn i rytmen igjen.

 

Bare 2 uker til syden også...Hjelp...Hadde håpt å være mange flere kilo mindre enn det jeg er nå, når jeg skal bo i bikini i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei Snuppa, noen ynkelige kilo skal nok forsvinne som dugg for sola når du setter i gang igjen!

 

Eg var på jobb til nærmare 8 i kveld, så blei ingen styrketime på meg gitt...usj da. Skjal gå meg ein tur etterpå....eller oj oj, bra du minte meg på husfruene ja, an! Hmhm....kanskje litt eple og mango med biola, det har vert gjengangar dei siste dagane....:)

 

Flink å trene du og då! Ka er forresten 'bodystep'??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings folkens!

 

Ny dag, nye muligheter.. 1650 kcal, og 2,5 trimpoeng igår.. La oss håpe jeg fortsetter trenden!:)

 

Regner som bare det ute:/ fysj for en sommer.. Det begynte SÅ bra, og vi hadde noen fine uker.. men nå ser det jo ut som dette drittværet har kommet for å bli.. Er tiltak å komme seg på fjellet da.. og forsåvidt på sykkeltur.. men det er lettere det.. På med klærne,og ut å tråkk:D

 

Ellers så var jeg på vekten igår , som viste 75,3:| noe som betyr at jeg helt siden jeg begynte bare har gått ned 2 (!) kilo.. hufhuff.. MEN, 2 kilo ned er bedre enn 2 opp.. har tross alt vært sommer.. om 3 uker er ferien over, og når det da kommer faste rutiner og sånn igjen, så skal det nok gå bra.. tror iallefall det..

 

Nei, jeg får hive på meg klærne, og komme igang med reingjøring:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Ja, det er sant det :) De skal bort igjen! Sånn er det...3 skritt frem 2 tilbake. Hehe :) Vanligvis er det jo 3 skritt frem og 1 tilbake, og dette må jeg bare tåle. Er jo bare å starte på nytt (eller fortsette den gode trenden jeg hadde før).

 

2 kilo ned er definitivt bedre enn 2 kilo opp ja an! :) Bare stå på videre! Jeg også satser på å ligge rundt 16-1700 kcal i dag + minst 2 trimpoeng.

 

Ha en strålende dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...