Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Eg må opp på vekta både morgen og kveld, klare ikkje la vær, e så redde at eg ikkje får me meg at eg kanskje går opp någen kilo, iløpet av ei uga...

 

MÅ prøva å legga det av meg..

 

Takk for tipset galskap, nå ska eg te byn å kjøpa krom + frukt, å litt lørdagsgodt te ungane.

 

E ikkje så flinke å registrera ka frukt eg spise, fråtse liksom litt i det....

 

Viss någen har tips te lørdagskos (middag), så tar eg gladeligt imot det.

 

An: Har du kanskje någe gode tips te smoothie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest galskap

An: trist å høre at du og har slitt med mat, men godt med litt forståelse. Det eineste som hjelper er å slutte å slanke seg, fant i alle fall eg ut. Og då gikk eg ned 6 kg...av å slutte å tenke at eg ikkje kan ete ditt og datt, og telle kalorier eller nekte meg sjøl ting. Etter et halvt år med ikkje-slanking trur eg eg er 'frisk' nok til et GR-kurs, og hittil har det gått fint. :)

 

Velkommen ticci! Hurra, vi blir fleire og fleire! Så flink du er så har gått ned så mye! Alt sammen på et einaste kurs??? Imponerande. Du må dele tipsa dine med oss andre.

 

Minde (bur du på Minde, eller?): Eg anbefaler wok-rettar. Der bruker ein lite olje og mye grønnsaker. Det egner seg fint til familiemiddag, for nudler/ris kan stå på sida så kan dei som ikkje slanker seg ta så mye dei berre vil- og ingen eventuelle sure miner.

 

Eg har lånt ei bok på biblioteket: Kvinne- kjenn din mat. Den verkar veldig bra, frå 1997 og er skrive av engelske Jane Clarke. Den handler om velvære og mat. Frå innleiinga:

"...Fleire og fleire kvinner er overvektige, lir av kreft, depresjonar eller forstopping, eller dei lever i eit bur av eteforstyrringar. Samstundes går kvinner mange hundre timar på diett, og brukar tusenvis av kroner på kosttillegg. Det finst ordentleg mat, på åkrane, på torga og i butikkane, men vi ser ikkje ut til å vite korleis vi best skal nytte oss av han for å hjelpe kroppen vår. Mat kan få deg til å føle deg fantastisk."

 

Den siste setninga gjør at eg får lyst å lese vidare. Virker som ei veldig positiv bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eg e ikkje fra Minde, eg bare elske sjokolade(før alså, ikkje nå selvfølgeligt..)

 

Er fra lite tettsted like utenfor stavanger.

 

Har nettopp vært å kjøpt krom, og svelget min første tablett....håpe det hjelpe....

 

Men nå har eg jo begynt et nytt og bedre liv, ett så ska vara denne gongen...

 

Hei Ticci, ser ut som vi har samme vekt, og mål. Kanksje de aller fleste her inne ligger på noenlunde det samme...?

 

Har dere en fast veiedag?

 

Tusen takk for goe tips galskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned ca 6 kg på kurset og har gått ned 1,6kg etter det. Ja Minde, ser ut som vi ligger ganske likt. Jeg har veiedag på onsdager (for kurset var da), så jeg har liksom holdt på den dagen.

Dere får ha god helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen ticci:)

 

Minde.. vet ikke om du leste der hvor det stod om krom og sånn.. Og det som er tingen med krom, er at dersom man har mangel på det i kroppen vil man ofte få et søtsug.. så dersom man ikke har mangel på det er det ikke sikkert det vil hjelpe.. men satser på det beste.. VELDIG mange som har stor effekt av det.. om dette er placeboeffekten som kommer fram:P eller om det faktisk virker på alle er jo uvist.. hehe.. Men hadde du gått på kurs? eller kjøpt noen kokebøker.. MÅ bare anbefale GR kokebøkene om ikke alle har.. Jeg låner vel og merke de, men det er såå masse godt, og helt vanlig mat.. der er masse gode tips og oppskrifter på lørdagskos osv..!

 

Jah, føler det kommer seg her og.. jeg har ikke holdt på så lenge, men når jeg ikke tenker på slanking i den forstand mange ser for seg det, og jeg kan spise masse og ofte, så går det bra.. men merker at jeg har lyst å falle tilbake i gammel spise mønster av og til.. men med tid og stunder vil det nok gå bra:)

 

Nå skal jeg lage meg litt mat, og etterpå blir det film..

 

Kose dere ikveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Heia,

 

eg har veiedag på mandagar.

 

Jeps vi er visst alle i 70-talet her. Men det ser ut til at ticci snart forlater det til fordel for 60-talet??? Eg og vil!!!

 

Håper krom hjelper deg Minde. Det tok ei stund før det hjalp skikkelig med meg. I alle fall to-tre veker. På pakken står det ein tablett dagleg, men eg tar to, og vart anbefalt tre her inne dersom suget var stort. Er litt usikker på ka som er best, men tok tre ei veke fordi eg synst det funka dårlig i byrjinga. Gudd løkk!

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedager på tirsdager.. Så har jeg den ene dagen å "komme meg" etter helgen;) men måtte snike meg på vekten imorges, for jeg var såå nysgjerrig på om jeg hadde gått ned litt, og var heldigvis på 74 igjen.. Så det lover godt..

 

jeg og vil på 6 tallet! Men så flinke som vi er, så er det ikke så lenge igjen;) Gleder meg så vannvittig til å at det står 69,9.. Bare det hadde vært himmelen.. slippe å se det der 7 tallet mer:D

 

Jah, huff. Nå hørtes jo jeg veldig demotiverende ut.. var ikke meningen å si det om krommet for å "ødelegge", men jeg har selv erfaring med at det ikke virket.. Og jeg trodde det var meg, og tenkte som så at da måtte jeg ha et uovervinnelig sug etter snop..:) men så var det noen som sa at det ike hjalp for alle, men de som manglet krom.. Så jeg må desverre bare bruke den (heller svake) viljestyrken min når det kommer til snop og div..

 

Kjempemotivert nå! Idag regner det som bare det, men jeg akter å tre på meg noe regntøy og kaste meg i det, og gå en god lang tur!:)

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Synst ikkje du verka demotiverande, an, det er viktig å ha ein kritisk sans. For det funker ikkje for alle. Trudde i fleire veker at det ikkje funka for meg, og i svake augeblikk gjer det ikkje det heller. På mange måtar trur eg at halve verknaden er placebo-effekt eller bare viljestyrke: Hey, eg har brukt hundrevis av kroner på desse tablettane som smaker navlelo, og så skal det vere bortkasta?? Nei takk!

Ting som krasjer meg mht søtt er:

 

ALKOHOL

alt snop

brød, pasta, ris, poteter, hovudsakelig kvitt brød og kvit ris, bedre med heilkorn

corn flakes, puffa ris etc

alt med sukker, egentlig...

og NUTRILETT-bars! Dei er pur ondskap. Et eg ein sånn kan eg trø nedpå nitten til...og då er vel poenget litt vekke

 

 

Ellers fornøyd, spiste vanvittig mye frukt i går. Var hos ein kompis som forstår opplegget mitt, og eg trødde nedpå med lo-fat yoghurt og druer, mens han mumsa sjokkis. Funka veldig fint det. Men den yoplait-jogurten (0,1%) smaker tapetlim, så den skal eg aldri kjøpe sjøl.

 

Vekta i dag viste 72,1!!!!! WOOOOOOOO!!!! Eg går nedover...

 

Nu må eg vaske huset. Æsj. Men det trengst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Eg får håpa at krom virke på meg...får venta å se, de seie at det tar ca to uker før du merke forskjell...

 

Hadde barnavakt 1 time i går og då spiste ungane opp mitt snop, vingummi så eg har hørt e det som e minst "skadeligt". Det endte me at eg spiste 3 pinup istedenfor, skikkeligt flinke kan eg jaffal ikkje kalla meg... mista litt motet, men fant ut at eg bare må glømma det å starta på nytt.....

 

Å då hjelpe det jo å stikka innom her jaffal:-)

 

Eg har veiedag torsdager, så då ser det ut så me har forskjellige dagar alle samen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ BRA galskap! Du nærmer deg 6 tallet med stormskritt du!:)

 

og det er sant minde.. Her er det bare å reise seg opp igjen etter en liten smell, og gå videre med nytt pågangsmot.. Hadde en HEL UKE som gikk rett i dass, med utskeiing HVER dag.. men nå er jeg tilbake, mer motivert enn noengang! hehe.. Skal klare dette her!

 

Ble litt for masse igår, men bare sunn mat, så da får det heller gå..;) og dagen har gått fint, med en times tur i regnet.. Herlig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Tusen takk! Gleder meg vilt!

 

Hadde ein liten kræsj eg og i dag, men det er vanlig for meg. Ei gang i veka eller så blir det litt momsing. Men tok ein times tur ut, og føler ikkje at det hadde for mykje å seie.

 

An, bra at du kjenner motivasjonen kjem attende! Om du tenker over kva som har gjort at du har skeia ut vert det kanskje lettare å unngå det neste gang? Om det har vert mye sosialt er det jo litt vanskelig å unngå kanskje. Eg har skrudd av alt som heiter sosialt...i alle fall midlertidig.

 

Fytti grisen Minde, hadde klikka om noken tok snopet mitt altså. Det nøye planlagte lavkalorisnopet, nei fy for noen sk*tungar. Hehe. :)

 

Då kjem min veiedag fyrst då, men den vekta mi proklamerer eg jo kver dag, så eg har vel øydelagt spaninga litt. No skal eg skrive vekesrapport. Har eg forstått det rett at eg er den einaste som går på kurs her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til 6 tallet jeg også!! selv om det foreløpig er en liten stund til...

 

jaja, men en dag i uken er lov.. man skal da bruke opp kosemerkene også:) hehe.. Og ja, nå som jeg hadde den utskeiingen, og i så lang tid, så er jeg sterkere rustet til neste gang.. Egentlig ikke på grunn av årsaken, for det er nok bare et lite tilbakefall i gamle vaner, men fordi jeg vet at det på ingen måte er verdt det.. og så lenge jeg tenker meg om to ganger neste gang, og tenker på hvordan jeg hadde det etter denne utskeiingen, så vil jeg nok spare meg.. Føler dette kommer til å gå braa jeg:)

 

Ja, det er utrolig synd at det er "vanskelig" å være sosial når man slanker seg.. Blir litt asosial.. Planlegger liksom dagen utifra maten, og når man skal spise.. og de 3 timene går kollosalt fort..:)

 

Det kan se ut som du er den eneste på kurs her ja! Hadde nok gått på kurs jeg også om jeg hade råd.. Men foreløpig klarer jeg meg veldig fint selv.. Jeg har kursboken og alt, og har tilegnet meg veldig masse kunnskap om mat, ernæring og trening gjennom flere år på helse og sosial, og nå sykepleien.. også er interessen der.. Så foreløpig trenger jeg ikke det.. Det eneste jeg hadde hatt godt av var å komme meg å veie meg foran noen.. slik at de kunne se nedgangen(eventuelt oppgangen, og da hadde jeg nok tatt det mer ille opp en jeg gjør for meg selv aleine..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii.. når jeg leste litt gjennom tråden , oppdaget jeg at jeg hadde oversett det spørsmålet om tips til smoothie fra deg minde.. DET var ikke meningen!:)

 

Vel, jeg har kjøpt noen sånne poser med blandet brukt i frysedisken på butikken.. Der står oppskrift på noen.. MAn har litt av de fruktene, litt juice, og litt yoghurt.. En av de er blanding av blåbær, bringebær og banan.. og den andre er banan, ananas og mango.. ellers så tar jeg frosne jordbær..

 

De kan ofte bli litt "sure".. Men jeg lagde en igår med oppkuttet vanlig banan og pære.. ikke frosne.. noen isbiter og litt melonyoghurt.. den var søt og VELDIG god..

 

Det eneste tipset jeg kan komme med er egentlig å prøve seg frem! Er det jeg har gjort:D Finner dessuten masse oppskrifter på nett om du søker på smoothie.. også her inne på oppskrifter på drikker..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp siden når? Forrige uke, eller her hin dagen når du veide deg? hehe..

 

Jeg gleder meg til vekten NESTE uke jeg.. Da kan det være jeg begynner å gå ned igjen:D hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Siden i går...heheh. Har fått mensen så skylder på det.

 

Middaaaaaaaag snart. Trudde den skulle vere ferdig når eg kom heim, men ikkje heilt. Skal ikkje klage så lenge andre lagar middag til meg er eg i himmelen, om enn i helvete kalorimessig...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. men kjære galskap.. SLUTT å veie deg hele tiden, og gjør det en dag i uken.. alt annet er ikke til å stole på..:)

 

Idag er jeg et matvrak.. Er allerede oppe i 1000 kcal.. ups.. kommer nok litt over idag, men det får gå som det går..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

jaja...VEIT! Skal gje meg no....:)

 

Er og matvrak, har vel 1400 kalorier eller noe. Døll kveldsmat med andre ord. Skal på trening snart, må bare fordøye det daue dyret eg åt til middag...whoa, mengder...

 

 

Åssen går det med krom'en Minde? Sett lyset eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Hei alle sammen!

Har fallt helt ut av dette her nå i sommer jeg :/ Synes det er synd, men skal prøve å komme innom inni-mellom da. Jeg har på en måte nesten lagt fra meg hele kalori-tellinga også - tar litt "ferie" merker jeg...Men teller igjen i dag, og har vært på trening, så det er ikke helt ille da. Vekta har jeg droppa de siste ukene..Tror ikke det er noe morsomt syn uansett :) Kanskje jeg tar en sjekk neste mandag.

Hei foressten An60! :) *hilsepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei starshine, så koselig at du stakk innom, bare kom tilbake...:)

 

Har spist kjempemasse...har nesten 2200 kalorier. forbaska skit, kveldsmaten ødela alt og eg hjalp godt til. Men er fremdeles sulten. :)

 

Hadde tre trimpoeng så det blir likevel kaloriunderskudd på ca. 500, men det er sjølkontrollen eg er mest irritert på.

 

men... du skal få en dag i mårra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann starshine! *hilsepå-tilbake*

 

Idag var det på vekten, og jaggu hadde jeg ikke gått ned.. Vekten viste 73,6:) Kjempegreier! Så nå er jeg GODT fornøyd.. en heeel uke til neste veiing, og da skal jeg enda mer ned!.. jess jess..

 

Overgikk kaloribudsjettet mitt igår jeg også galskap.. var så vannvittig(!!!) matsyk igår.. Men klarte å holde det meste til sunn mat, og spiste to ruter sjokolade.. men iforhold til hva jeg gjorde før(klarte ikke holde meg vekke om jeg først tok litt iallefall) så er to ruter piss i havet.. jeg er fornøyd med meg selv så langt..: )

 

Og denne uken må du huske; hold deg UNNA vekten før neste uke!:) så kan du si "JESS, har gått ned!" og ikke "Hadde gått opp igjen- (siden igår)" hehe..

 

Idag kommer det til å bli vanskelig å holde matbudsjettet, og ikke minst få i meg sunn mat.. skal ut med en venninne.. farte litt rundt, kikke litt, osv.. Også skal vi lage middag sammen.. Jeg vil nødig stå å veie alt.. MEN jeg skal heller fremme forslag om sunn mat.. også skal jeg lage med meg en matpakke,og se om det blir mulig å spise den istede for å ty til ferdig mat ute.. Wish me luck:D

 

Stå på, og ha en fin dag!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Jada, masa, skal ikkje veie meg!!! Lover!!! :)

 

Sliter litt for tida merker eg. Har småsprekkar heile tida, og så noen store...må holde fokuset oppe. Føler meg blærkete, har fått mensen og kvisene bare spretter fram i mitt fagre ansikt (har tenåringshud i ein alder av 25, digg). Fint å skylde på veka når det gjeld matsug og, men trur ikkje det er det...

 

Men- har vert flink og, trente i går og skal ut på tur no så fort maten er fordøyd. Den iPod'en gjer underverker for turmotivasjonenaltså. Gler meg til ein tur ut og litt styrketrening etterpå. Skal prøve å få 15 trimpoeng denne veka, var jo nesten der forrige med 14,8.

 

Kor mykje trener dåkke? Eg prøver å få litt mosjon kvar dag, men trener ordentlig bare to ganger i veka. Elsker spinning og styrketrening, neste veke skal eg prøve gruppetrening på styrke med stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst dotte ud litt her eg, har begynt å jobba igjen å tiå strekke ikkje heilt te:o)

 

Har ikkje merka det stora te kromen ennå, men håpe at det komme snart.

 

Eg går heller ikkje på kurs, har gått før, men tar meg verken tid eller råd nå, får jo så goe tips her inne......

 

Har sprokke litt i dag, må liksom ha någe når frustrerte fruer går, heldigvis bare det eg ser på tv...

 

God natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååhh.. Sikkert oppe i 3000 kalorier igår.. MEN MEN.. ny dag, nye muligheter...:)

 

Jeg trener ikke noe særlig.. MÅ begynne med det snart!;) Må melde meg inn på treningsstudio når jeg får penger til den slags.. ellers går jeg på turer.. blir ikke så masse for tiden.. alt sklir ut for tiden.. MEN jeg skal klare å stramme inn ganske raskt.. Må jo det.. på mat og trening.. må bare jobbe litt med veljestyrken min..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Eg koste meg og med husfruene... saman med cottage cheese med bringebær! I dag får eg besøk som eg mest sannsynleg skal ta med ut og spise saman med. Det blir antageligvis Peppes pizza eller ein litt finare restaurant- noen som har forslag til 'sunn' peppes-meny? Dei har noen salatar, korleis er dei?

 

Har ganske mange kalorier hittil i dga, har spist og kost meg kongeleg både til frukost og lunsj, så må skjerpe meg på middagen. :)

 

Drittværet goes on and on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...