Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Jah, det er godt det ikke bare er jeg som har 3 skritt frem, og 2 tilbake!:) Uansett.. om man ikke gir opp nå, så går man i det store og det hele ned i vekt .. det tar bare litt lengre tid.. Langvarig forandring, og ned i vekt, som vi skal holde hele livet.. jess!:)

 

Nå skal jeg ut å sykle en tur.. Deilig!

 

Stå på folkens!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest galskap

Heia....eg har det ganske slitsomt for tida, mye stress på jobben, pluss har et ekstraarbeid som tar opp mesteparten av fritida. Derfor har eg enno ikkje komt meg på noe trening denne veka, håper inderlig på å få ferdigstilt noe i dag så eg kan gå med god samvittighet. Det einaste eg har gjort er to korte turar, under 3 trimpoeng hittil...fysjom.

Maten er i alle fall ok. Får ta det piano inntil stresset legg seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Syntes dere er flinke jeg jenter:) Jeg har hverken registrert trimpoeng eller kcal i nesten hele juli, så jeg kan settes i skammekroken..

 

Men alikevel, ser ikke ut som skaden har blitt så altfor stor, vekta står på 69,9, (er det under 70 så er det under 70;))

 

Reiser på helgetur igjen imorg, så blir vel litt fest og moro da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Vekta mi er no offisielt under 72, eg er veldig fornøyd. Første delmål oppnådd! Men premien som skulle vere iPod fekk eg jo for to veker sidan, så bør vel vente til neste delmål oppnådd før eg skaffar meg noko...forhåpentligvis skjer det før turen til London, når eg skal shoppe...vil vere under 70 til det, og komme inn i ålreite størrelsar.

40-buksa begynner å bli slakk forresten. Er Lindex og stretch, men likevel....:)

 

Har fått ein del tips frå kursleiaren min ang det å ete saktare. Har fått ein liten vekkar og funne ut at eg et alt for fort, og derfor blir mindre tilfredsstilt. Skal verkeleg prøve å skjerpe meg. Er ein av dei som alltid må ha ein distraksjon, avis, radio, tv. Er rastløs og må konsentrera meg hardt for ikkje å gjøre alt anna mens eg et. Korleis et dåkke andre? Sakte, fort, aleine, foran TV'en?

 

Tilbake til arbeid...sukkkkkk...skal bli godt når dette er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh.. Ja, det bør jeg også konsentrere meg om.. Å spise saktere.. Jeg er desverre en av de som spiser ganske fort.. Og når jeg er ferdig, så skulle jeg ønske at jeg hadde dobbelt så masse igjen!.. Og vel så det;) hehe.. Og det er jo det de sier.. spis sakte, for hjernen registrerer metthetsfølelsen først etter 20 min.. ? eller noe sånn.. drit altså! den burde jo fattet at man begynner å bli mett helt fra begynnelsen:P hehe.. Men men.. det får være et lite mission, å spise saktere..:)

 

Ellers så våknet jeg idag, og lå i sengen.. tenkte "idag gir jeg FAEN.. går på butikken å kjøper meg en stor sjokolade!".. Vel , så tenkte jeg for meg selv, at det ikke var verdt det;) hadde et lite oppgjør med meg selv, og tenkte at IDAG skal jeg klare å havne på 1600 kcal.. Når motivasjonen min kommer tilbake en gang, og jeg har gitt en god f så lenge, og ser at jeg veier det samme som jeg begynte med, så er det ikke verdt det...

 

Så håper jeg klarer dette her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Så flink du er, an! Så utrulig bra at du klarte å motstå den 'gi f'-følelsen og bare bestemme deg for at det ikkje er verdt det.

 

Har det samme problemet, får plutselig så lyst å bare drite i alt og ete som ein hest. Så må til stadighet tenke på kvifor eg gjør dette her og kanskje ta meg ein tur til speilet og minne meg på tingenes tilstand. Lett å glømme, gitt! hehe.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens!

Har vært litt lite aktiv her i det siste. Vekta nå på onsdag viste 69,6kg, så det betyr opp 100 gram, ikke noen krise men litt kjedelig at det ikke går nedover. Jeg har vært litt slappere i det siste, gidder ikke å veie alt jeg spiser. Hender at jeg spiser ting jeg ikke burde også (alkohol, sjokolade, chips) men da veier jeg det og må leve med at jeg ikke har så mye kalorier igjen til resterende måltider...

 

Jeg tenker mer på GR-opplegget som en kostholds og livsstilsendring, og da må det være slik at man kan ta seg et lite kakestykke når man blir bedt bort i bursdag, så lenge man tar konsekvensen av det ved å enten trimme mer den dagen, eller sitter igjen med færre kalorier totalt sett den dagen. Jeg må vite at jeg har muligheten til å gjøre det, hvis dette skal gjelde resten av livet. Hvis noen fortalte meg at jeg aldri mer kunne spise sjokolade hadde jeg nok gitt opp for lengst.

 

Men jeg beundrer dere andre, særlig galskap og an, som er så flinke å trene så mye! WOW *beundre* Jeg har som mål og få 7 trimpoeng i uka, altså 1 om dagen, men det er kanskje litt lite?? Hvor mye trener dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge vekke om gongen eg visst..

 

Går tregt dette her, gått ner 1 kilo på 2 uker, men det e jaffal rette veien, hadde håpa å se 69 tallet denne uka, men det får eg prøva på te neste uka heller...

 

Bodystep e knallkjekke time på treningssenteret, trene i gruppe med step og

masse hopp og dans....veldig kjekt:-)

 

Denne uka har eg fått med meg 1 spinningtime og 2 bodystep timer, e veldig fornødde med det. Håpe eg klare å ha 2 faste timar i uka.....ikkje lett å få det te....

 

Hadde ein sprekk denne ukå, me lånte film å kjupte masse smågodt...å eg stappe i meg vett du, fekk så dårlige samvittighet at eg har ikkje rørt någe ittepå. Har endt opp me ein kveldsrøyk av og te...ikkje så sunt det heller.

 

Lage meg av og te ein kaffelatte, tar bare suketter og cappuccino dryss, då e det jo bare melk og kaffi utenom, mmmmdet e godt:-)

 

 

Stå på jenter, dokk e knallgoe, og stor motivasjonskilde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Jeg har ikke vært så aktiv her på noen dager! Nå tar jeg meg litt ferie fra veiing av mat, og diverse.. reiser vekk noen dager, og får litt fri.. Jeg har hatt en skikkelig drittperiode nå.. Klarer å komme meg på turer, og trene, men maten er HELT utrolig.. uansett hvor mye jeg forteller meg selv "jeg skal ikke" osv, så må jeg finne frem den motivasjonen min.. Jeg må nesten ta et ORDENTLIG oppgjør med meg selv snart..

 

Men som sagt.. forsvinner litt no.. men jeg kommer sterkt tilbake:D Stå på!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, er visst ikke bare meg som er borte litt lenge av gangen her:) Men med ferie blir det vel litt sånn..

 

Dere er kjempeflinke jenter! Virkelig godt jobba og holde motivasjonen oppe iløpet av sommeren..

 

Jeg begynner å trene igjen onsdag, da åpner abonnementet mitt på spenst igjen. Den siste uka nå har jeg faktisk savnet treningen litt, og det er jo et godt tegn! :)

 

Når det gjelder meg og mat er jeg vel også en av de som spiser alt for fort.. Var flink en periode med at jeg tok små pauser innimellom og drakk et glass vann, det hjelper faktisk.

 

Ja, regner med at jeg kommer sterkere tilbake fremover, nå er det påan igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Heisann damer,

 

har hatt verdens verste veke på jobbfronten, og har et anna jobbansvar på meg samtidig, så har jobba 14-timarsdagar ei stund no. Maten har gått til h... og har ikkje tid til å trene, eller telle kalorier, må egentlig bare sove om eg får litt tid til overs. Stress er noe av det verste eg veit, og dette har vore stress! Det er over i kveld, heldigvis, sitter med siste jobbinnspurt nuh....

 

 

vi snakkes

 

sliten men ikkje motlaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85
Uansett.. om man ikke gir opp nå' date=' så går man i det store og det hele ned i vekt .. det tar bare litt lengre tid.. Langvarig forandring, og ned i vekt, som vi skal holde hele livet.. jess!

 

Jepp! Det er god motivasjon det :)

 

Lillevenn: Det er jo helt utrolig bra at du ikke har gått opp i vekt, når du ikke har registrert noe som helst! Jeg er imponert. Jeg har gjort det samme, men når jeg ikke registrerer er det akkurat som at jeg kan lure meg unna med en ekstra sjokolade (for eksempel) uten at det blir merket (for det blir jo ikke registrert). Hehe, skjønner? Skikkelig smart jeg som bare lurer meg selv.

 

Galskap: Gratulerer med å ha oppnådd første delmål! Jippii! Jeg spiser som regel alltid foran TV`n eller datamaskinen (sånn som nå har jeg spist frokosten min mens jeg skriver dette). Det er i alle fall en dårlig vane...Vet ikke om jeg spiser så innmari fort i grunn, prøver å ta en pause sånn som Lillevenn sier, og så drikker jeg alltid en halvliter vann til hvert måltid. Det metter godt :)

Håper du overlever denne perioden du har hatt nå...Om du stresser med jobb, så ikke stress deg opp enda mer med mat og trening, for det tar du nemlig igjen når du har overskudd til det. Noen ganger må man prioterere andre ting. Men i skrivende stund er du vel ferdig? Håper du har bedre nå.

 

An60: Knallbra at du stod i mot! Oj, det hadde ikke vært meg...Er ikke så altfor mange uker siden jeg gjorde akkurat dette, og jeg var sååå kvalm etterpå. Fysj, angra skikkelig. Sjokoladen var ikke så god at det var verdt det nei. Og i tillegg ble jo resten av dagen ødelagt også matmessig, for jeg ble jo ikke sulten på en stund, og når jeg da ble sulten så var det ikke lett mat jeg hadde lyst på... Skikkelig ond sirkel å komme inn i. Så du gjorde helt rett i å bare droppe sjokoladen fra børjan av! Skal prøve å minne meg selv på denne historien hver gang fristelsen dukker opp.

 

Ticci: Jeg er helt engi med deg...hadde jeg aldri kunnet unne meg noe godt, hadde dette ikke vært gjennomførbart. Jeg må bare passe på å ikke unne meg noe godt hele tiden :) Angående trening så må det jo være individuelt hvor mye en skal satse på. Om du klarer 7 poeng i uka er jo det kjempebra! Det er faktisk det som er anbefalt. Og etterhvert som du klarer dette uke etter uke, vil du merke at du vil kunne sette deg høyere mål. Det er ikke vits å satse for høyt til å begynne med, da ender det bare opp med at du kanskje ikke klarer å gjennomføre og sitter igjen med en dårlig følelse. Så ta små steg du, det lønner seg i lengden.

 

Minde: Gratulerer med nedgang! 1 kg ned er 1 kg ned. Du skal være stolt over det.

 

Jeg gikk ned 0,6 kg denne uken. Helt utrolig at jeg må slite av meg (igjen) de 2 kiloene som jeg har slitt av meg før på en måte. Hehe. Men det er ikke vits å klage, for jeg har kun meg selv å takke!

Vel, for et langt innlegg det ble..Er visst skikkelig praplete i dag.

Nå skal jeg lese frem til jeg skal på jobb i kveld.

Stå på videre alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken starshine!

Har overlevd. Det var heilt jævlig, for å sei det rett ut. Sorry språket men ingen andre ord beskriver mitt liv dei siste dagane bedre. Har hatt konstant skallebank og fire timars søvn i tre dagar, stress og overtid på min vanlige jobb pluss ekstra helgevakt i tillegg til dette personlige prosjektet som skulle ferdigstillast til visning i går. I dag fekk eg litt meir søvn, men måtte tidleg opp og ta att det eg skulka unna på jobben som fylgje av detta andre. Ohoi, eg er så LETTA og GLAD og EKSTATISK over at marerittet er over.

 

Og no skal eg back on track! fem dager med mye mat har gjort mye for vekta men merker det ikkje ellers. Drefor tels det ikkje og er borte igjen om ei veke, håpar eg. Kurset mitt er ferdig på søndag, men har ikkje registrert noe dei siste fem dagane. Skal begynne så smått i ettermiddag når eg har kvilt meg litt etter arbeidet.

 

Gratulerer med nedgang starshine. Du fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, stress fører ikke med seg annet enn dritt.. Det er helt klart! Bra det er over for deg Galskap..

 

Starshine: Jeg vet, er faktisk helt utrolig at jeg ikke har gått opp i vekt. Har jo gått opp litt, veide meg igjen idag og da viste vekta 69,5.. Har ikke fortjent det men sånn er det nå.

 

Første treningsdag etter ferie idag, det var faktisk kjempedeilig!!! Straka vegen tilbake til spenst imorg. Har visst blitt litt mer avhengig av trening enn jeg trodde, hadde virkelig aldri trodd det skulle skje.. Men klager ikke over det jeg, gleder meg over hvert eneste minutt jeg liker trening. (Har vel en følelse av av det ikke kommer til og vare evig;))

 

Litt spent på nå om jeg kanskje kan være gravid, men får ikke funnet det ut på en ukes tid enda.. Vet det kanskje høres rart ut, men fant bare ut her at vi har hatt sex på veldig riktig (eller feil, hehe) tidspunkt, og jo mer man tenker på det jo mer gravid føler man seg. Men mest sansynlig er det vel bare psykisk tenker jeg.. Vil ikke ha noen forhåpninger enda, og på en måte passer det jo ikke helt siden jeg er midt i en slankeprosess. Men, men er det sånn det er ment at det skal bli så får det bare komme.

 

Snakkes bellas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, Lillevenn, du må halde oss oppdatert!

 

Eg har gått på vekta, den viste 73...grøss og gru. Bye bye delmål oppnådd. Men håper på at det fremdeles er litt vatn som heng att. I dag skal eg på trening...endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det visst stille:-)

 

Har en datter på to år som har klart å plukke av ca halvparten av tastene på den bærbare pcen min......så jeg låner nå guttene sin, til jeg får min tilbake igjen...hihi alt det rare de barna finner på alså.

 

Vekta mi sto stille på torsdag, fortsatt 70.0, filler og alså...... er bare nødt til å stå på.

 

Glemmer alt for ofte å ta de der kromtablettene mine, vet jo at de virker, men kommer selvfølgelig på det når jeg hungrer etter sjokolade, og da er det jo for seint.....

 

Får komme meg på trening imorgen og starte med ny iver:-)

 

Håper det roer seg på jobbfronten din snart galskap, ikke lett å tenke sunn mat oppi sånt et stress...

 

Du er jo kjempeflink Lillevenn, komme unna 70 det er det mange som vil:-)

 

Ha ei fin uke alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå er jeg tilbake, og klar for å telle disse herlige^^ kaloriene igjen.. ;)

 

Jeg har egentlig en plan om å gjøre dette i noen uker før jeg tør å gå på vekten igjen.. Skal uansett bli deilig å få litt rutiner inn i hverdagen nå som skolen begynner igjen.. Blir så mye lettere å få til regelmessig spising da..

 

Og sist men ikke minst.. dere er kjempeflinke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

ja no er jobben meir eller mindre normal igjen, det betyr at eg har et liv. I går kom eg meg ut på tur for første gang på over ei veke, endelig tilbake i god form :)

Vekta viste 72 så det er greit. Tvilar på at eg kjem meg noe særlig lenger ned før eg reiser på miniferie/shoppingturen min, men skal prøve å vere nokonlunde flink. Har slutta å registrere allereie, det er verkeleg ikkje mi greie. Kjenner på kroppen at eg går med litt underskot, så alt er i orden. Har ellers fått så mange 'å så tynn du har blitt' dei siste dagane at eg føler meg ganske ferdigslanka. Men den fella skal eg ikkje gå i, her er det nemlig ein del å ta tak i, ikkje minst vedlikehold av det eg har oppnådd!! Tre veker uten vekter gjer at eg kjenner meg litt veik og dvask. Skulle på trening i dag, men har ikkje lyst i det heile tatt, så tar litt trening heime i stedet for.

 

Føler meg klar for siste innspurt, og gleder meg over å ha komt så langt...tenk, bare 4 kg igjen....og bare to til eg er UNDER 70!!!

Lillevenn: fremdeles misunnelig på deg altså!

 

;) hehe, måtte bare skravla litt.

 

 

Kan du ikkje ta litt krom når du får lyst på sjokkis då Minde? Det er vel ikkje for seint då...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, alt går så bra no!

 

Har bestemt meg for å gå 1 times tur kvar enda dag fram til eg dreg (utenom dei dagane eg trener). Då får eg opp forbrenninga! Helst skulle eg gått om morgonen, men det funker ikkje for meg å driva å stå opp tidlig....blæh.

 

kossen går det med dåkke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så bra at du er tilbake til gode vaner Galskap:) Jeg er heelt sikker på at du kommer til å nå målet ditt, og det er jo ikke langt igjen!

 

Med meg går det greit, får trent en del og kostholdet er greit. En planlagt utskeielse ikveld, sveler! ;) Ordentlige hjemmelagde (men skummet kultur i stedet for kefir), fikk så ufattelig lyst på det her om dagen, så tenkte jeg skulle lage det en dag vi skulle ha fisk til middag, så da ble det idag...

 

Men vekta mi er et mysterium, hopper opp og ned.. Men som sagt hvis det har seg sånn at jeg er gravid går man relativt fort opp i vekt pga produksjon av mer blod osv. Men det er alikevel for tidlig å se om man er gravid selv om denne prosessen har begynt. Dilemma, hehe..

 

Jaja, sleng inn noen lange rapporter her om hvordan det går med dere a! :) Skriv ivei om alt, leselysten her jeg.. :)

 

Skrives jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan på dere alle!!

 

Litt skrivelysten i dag, og er så lenge siden jeg har skrevet på denne tråden, så jeg slenger innn en meld!!

 

Har hatt en grei uke, hadde veiedag i går, og hadde ikke minsket mer enn 100 gram, men er fornøyd med det, selv om aktiviteten min burde ha ført til mer.

 

Hatt en bra start på denne uka, med 14 trimpoeng alt. Sprakk med 9 ruter fruktnøtt i dag, men depper ikke av den grunn, ser på det som en belønning for at jeg har klart å øke antall måltider pr dag.

 

Hadde et mål denne uka her og det er å ikke drikke noe lettbrus på ukedagene, kun farris, vann og te. Og savner det egentlig ikke, da har man noe å glede seg til i helgene.(Har hatt en dårlig vane med å drikke lettbrus hver dag, vil slutte med det pga tennene mine og fordi det øker søtsuget mitt).

 

Så koselig at du kanskje venter små lillevenn. Du må gi lyd fra deg når du vet sikkert:)

 

Og gratulerer til alle sammen med vektnedgang, flott!!

Stå på!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig å stikke innom å se om det er noe liv på tråden. Jeg har hatt 2 uker ferie nå hvor jeg ikke har tellt kalorier også har vi beiset huset, men vekta har "stoppet opp". Har veid det samme i mange uker nå, litt kjedelig at det ikke skjer noe. Er selvfølgelig glad for at jeg ikke går opp, men hadde vært fint å se litt resultater snart igjen.

 

Fortsatt god sommer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det litt på latsiden, men har i alle fall vore ute og gått ein del. Maten går fint. Tenkjer på ganske mye anna, er jo straks på flyttefot.

Noen som har gode tips til pakking av ting som skal fraktast? Må ha noen stødige kassar, men her i bygda har me ikkje IKEA og OBS o.l.

 

Begynner å bli lei av cottage cheese, må finne meg ein ny besettelse. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei galskap!

 

En ny besettelse kan jo være proteinpannekaker med syltetøy uten karbo og kalorier omtrent.

 

Oppskrift.

1 dl(2 scooper) proteinpulver

1 dl(2 scooper) hvetemel

2 eggehviter

1 ts bakepulver

1 ss rapsolje

ca 3 dl skummet melk.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...