Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Minus en hel kg :-)

 

Det var deilig å gå ned såpass når det har vært litt kos her og der... Da veier jeg 72,8 og er 82 cm i midjen (totalt på 7 målepunkter har jeg gått ned 56 cm). Når jeg målte meg i dag tok jeg målebåndet ut der det var 2. jan. Wow sier jeg bare. Det anbefales å prøve. Da får man noe konkret på sine kg og cm.

 

Ikke for å gni det inn, Sizzi, men her er det 12 grader og sol i dag. Veldig inspirerende å ville miste noen kilo for å passe inn i vårkjolen. Men det kommer snart til deg òg, Sizzi, så det er bare å stå på.

 

Jeg har BMI på 25,2 nå, dvs lett overvekt. Under 25 er det normalvekt !!! Jeg startet på overvekt. Og om 0,6 kg er det 10 kg merket. Håper på å komme dit ved neste veiing. Men neste helg reiser jeg til Tallinn på spa weekend med en vennine :-) så jeg er ikke sikker på når jeg kommer til å veie meg igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Janecki

Nå er jeg ferdig med internett-kurset. Har tatt av 2 kilo totalt, men nå vet jeg i hvertfall hvordan jeg skal få vektreduksjon.

 

Siste dag var på tirsdag, og i går på onsdag og i dag torsdag har jeg skeiet litt ut når det gjelder kalorier. Planen var å fortsette på egenhånd med motivasjon fra dette forumet, men jeg fant straks ut at det var vanskelig å holde disiplinen når jeg ikke er i kursopplegg lengre. Får prøve å hente litt motivasjon hos dere, det virker i hvert fall som om dere har dreisen på dette.

 

Jeg tok flere GR kurs på rad for noen år tilbake, og med akkurat samme vektreduksjon som jeg ønsker nå, 17 kg totalt. Ned fra ca 90kg til 72. Jeg trodde at det skulle gå like bra denne gangen, men jeg har ikke fått det til på samme måte. Den gangen var kursopplegget litt anderledes, dagsrasjon på 1200 kalorier, nå har jeg 1600, og trives bedre med det, det er jo ikke snakk om å sulte seg, men å legge om kostholdet.

 

Dere er nå så flinke, særlig du Sizzi imponerer med nedgang på 1,3 kg. Hvordan gjør du det?

 

Jeg tror at jeg må bli bedre til å drikke vann og spise gulrot, det fyller nok opp en del. Og så er det nok viktig å følge kursopplegget med å telle kalorier nøyaktig.

 

 

 

Men i morgen skal jeg i hvert fall ha meg en sjokolade!

 

 

Klem fra

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Hei Sizzi

 

Skjønner hva du mener. Er fra Molde egentlig og der er det også endel nedbør på denne tiden av året. MEN her sørpå' date=' iallfall Oslo, er vintermånedene en lang pine av slaps, tåke og gråvær. Nå er jeg ikke så glad i vinter fra før, men her nede er det en trist årstid. Helt personlig. Når våren kommer og krokusen stikker frem, solen skinner og tåken letter DA er jeg glad igjen etter en periode i dvale av "depresjoner" :-)

 

Solen og våren kommer snart din vei òg, så rop !!!!!!!!!![/quote']

 

men det må ha blitt feil, for nå labbsnør det helt enormt. :)

Jaja, bedrwe enn at det regner trollkjerringer.

Kanskje det blir mulighet for skitur igjen snart da :) (håper)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Minus en hel kg :-)

 

Det var deilig å gå ned såpass når det har vært litt kos her og der... Da veier jeg 72' date='8 og er 82 cm i midjen (totalt på 7 målepunkter har jeg gått ned 56 cm). Når jeg målte meg i dag tok jeg målebåndet ut der det var 2. jan. Wow sier jeg bare. Det anbefales å prøve. Da får man noe konkret på sine kg og cm.

 

Ikke for å gni det inn, Sizzi, men her er det 12 grader og sol i dag. Veldig inspirerende å ville miste noen kilo for å passe inn i vårkjolen. Men det kommer snart til deg òg, Sizzi, så det er bare å stå på.

 

Jeg har BMI på 25,2 nå, dvs lett overvekt. Under 25 er det normalvekt !!! Jeg startet på overvekt. Og om 0,6 kg er det 10 kg merket. Håper på å komme dit ved neste veiing. Men neste helg reiser jeg til Tallinn på spa weekend med en vennine :-) så jeg er ikke sikker på når jeg kommer til å veie meg igjen..[/quote']

 

Det blir en fin gave til deg selv å reise på SPA når du når målene dine. Klarer nok dessverre ikke å følge deg. Håper å komme i mål i løpet av august. (det betyr en sommer med riktig kosthold og masse trim) Begynner å falle seg naturlig dette levesettet nå, men en og annen "bommen" blir det jo.

God tur til Tallin

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Dere er nå så flinke' date=' særlig du Sizzi imponerer med nedgang på 1,3 kg. Hvordan gjør du det?

 

Klem fra

Janecki[/quote']

 

Er ikke fullt så flink som du tror - jeg gikk OPP 0,7 kg forrige uke og ned 1,3 denne uke. Så egentlig ble det bare 0,6 ned. Har holdt på siden 6. desember, og klarte akkurat -10 kg ved siste veiing. Startet med internettkurs, men var ikke fornøyd med kurslederen, så derfor bestemte jeg meg for å fortsette på egenhånd sammen med mai2007 og Grethe40. Har gått noenlunde greit, men har mange kg igjen - nærmere bestemt 16,5 kg. Har satt meg som mål å klare - 10 kg dette året til påske. Er nå 2,5 kg unna målet (kan holde hardt)

Lykke til videre, så snakkes vi

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Synd det ikke ble mer vår heller enn vinter :-) Men den kommer nok.

 

Ser på hva du skal gå ned. Mener du at du skal ned 20 kg totalt til påske? Wow, sier jeg. Om du greier det tar jeg av meg hatten.

 

Jeg håper på minus 15-16 kg til ut mai. Hadde egentlig tenkt 10 kg til 1.mai, men det regner jeg med å greie til 1.april (har bare 0,6 kg igjen). Så bare fortsetter jeg til jeg er "ferdig". Synes det er lettere å slanke seg på våren og sommeren og har gjort det før. Da har jeg ikke kommet igang før april og sommeren har gått med til slanking. Derfor er jeg litt fornøyd med at jeg har greid dette i løpet av vinteren/våren. Det som er deilig når man kommer i gang er at det blir en lisvsstil og ikke så pesete. Det går litt opp og ned, men det er naturlig.

 

Jeg er sikker på at du greier dette, Sizzi, og jeg skal heie på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Synd det ikke ble mer vår heller enn vinter :-) Men den kommer nok.

 

Ser på hva du skal gå ned. Mener du at du skal ned 20 kg totalt til påske? Wow' date=' sier jeg. Om du greier det tar jeg av meg hatten.

 

[/quote']

 

Nei, nei, nei, da har du misforstått meg helt. Jeg begynte jo før jul. Nå har jeg nådd 10kgs merket totalt. Jeg tenkte jeg skulle nå -10kg etter jul (fra januar) til påske. Så bare behold hatten på du :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Nei' date=' nei, nei, da har du misforstått meg helt. Jeg begynte jo før jul. Nå har jeg nådd 10kgs merket totalt. Jeg tenkte jeg skulle nå -10kg etter jul (fra januar) til påske. Så bare behold hatten på du :)

 

Sizzi[/quote']

Nei, fikk det liksom ikke til å stemme... Synes det var utrolig frisk satsing :-) Da skjønner jeg, og 10 kg til påske greier du fint, vennen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Uansett så er dere kjempeflinke! Ti kilo ned - det er jo snakk om å bli et helt nytt menneske :-)

 

Her hos meg er det ikke de store resultatene for tida. Er motivert fremdeles, og spiser ganske riktig til de fleste måltider, men trener for lite og spiser for mye snop etc. Det er vel disiplin det står på. Har en slitsom periode på jobb og da mister jeg en del overskudd.

 

Det er bare å ta seg sammen og stå på videre :-) Fikk komplimenter fra samboeren om at jeg hadde fått så fine overarmer av roinga - har trimmet vekk det som var litt slapt, så nå ser de mye bedre ut. Så det hjelper jo!

 

I går trente jeg ganske hardt styrketrening og er stiv og støl i dag. Skal gå en lang tur i sola (men masse vind her) med mp3 i ørene, og etterpå skal jeg vaske huset og male litt. Forsvinner en del kalorier på sånn aktivitet også! Skal ha taco i kveld, men med karbonadedeig og uten ost og bare to tacoskjell burde jeg unngå det meste av fettet.

 

Håper dere får en fin helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Jeg ønsker å ta av 15 kg fra der jeg er nå. Så jeg vil ned på 71,5 kg. Jeg vet ikke hvor lang tid jeg vil bruke på det, jeg følger opplegget og tar den tiden jeg trenger. Det går ikke så veldig fort nedover.

Jeg prøver å øke trimpoengene gradvis, nå er jeg på ca 5 i uken, så jeg vil prøve å komme opp på 7 poeng etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Gratulerer med å ha tatt et "valg". Du har bestemt hvor mye du vil ned og da er mye gjort.

 

For min del prøver jeg å sette delmål og en dato. Det er mer bestemt og da har jeg litt mer press, og jeg mener at vi trenger litt press på oss. Ellers bare utsetter vi ting... Vi er glad i mat, søtsaker, for lite trim etc. Det er grunnen til vi er der vi er. Vi har lett for å si "bare litt" og dermed blir det ofte for mye av det. Samtidig må du være realistisk. Du vet hva som er vanskelig i din hverdag og må sette fristen deretter. 15 kg ned er ca 4-7 mnd. Har du ingen "frist" tar det bare veldig lang tid og man blir demotivert. Det er ikke ok å slanke seg hele livet. Mener ikke å være negativ, men med en mer bestemt periode og en dato har du noe mer konkret å jobbe mot.

 

Går det trått så kanskje du spiser litt feil. Trimmer du lite (som jeg) må du spise mindre. Jeg ligger på ca 1200 kcal pr dag og kommer til å ta av ca 10 kg på 3 mnd. Jeg trives best og motiveres mest av å gå ned bortimot en kg pr uke. Da er slankingen fortere ferdig og jeg kan begynne å leve "normalt" (hva nå enn det er) igjen :-)

 

Det viktige er at du finner DIN måte selvfølgelig. Lykke til.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg har vært innom og kikka så vidt, men har ikke hatt så mye tid til å skrive!

 

Har veiedag og har gått ned 0,8 til 70,5 kg. Snart sprenger jeg 70-kilos-grensa og det er stort for meg!! Lenge siden sist! Håper at det blir denne uka her...

 

Har hatt besøk siden torsdag kveld, men det har gått ganske bra med spisinga. Men jeg ikke trent skikkelig siden torsdag, og det blir godt med vanlige rutiner igjen nå. Det er lettere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Går litt tregere for tiden, men det ble da 0,6 kg ned da, men ingen cm.

Har hatt 20,7 trimpoeng, så håper det blir forandring neste uke istedet.

Det er så rart, for jeg følte meg så slank og lekker i går, at jeg trodde resultatet var annerledes. Jeg formelig sprudlet i går, men i dag er jeg godt nede på jorda igjen ja.

Hvordan går det med deg Grethe?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Det er jo veldig bra, Sizzy! Kanskje er du fortsatt på vei nedover, og da blir det bra til uka også. Jeg med mine snikveiinger ser ofte at jeg går litt opp igjen på mandag, men så går jeg det nedigjen til tirsdag/onsdag...

 

I dag er vi tilbake til rutinene våre med havregrøt og vann til frokost. Det gjør godt! Trenger ikke særlig mer enn 20 minutter i bilen etterpå så er første tissepause påkrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Sizzy: godt jobba. 600 gram er jo finfint! Godt å se at motivasjonen er der fremdeles.

 

Her hos meg går det bra. Ned 200 gram bare denne uka, men ikke noe snop på flere dager gjør at jeg kjenner meg flink :-)

 

I går ble jeg med søster og nevø og spilte badminton. Har ikke spilt det inne i hall på flere år - var medlem av en klubb da jeg var 12 - men jamen satt noen av smashene og serven fremdeles. Men rakk jo bare 60% av ballene da - er for tung i ræva!!! Veldig veldig artig å spille, så har gjort avtale om å spille hver tirsdag framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her er det jo kjempebra resultater jenter... :-) Det er ikke lite 0,6 kg. Det er godt - og spesielt når man har holdt på en stund. Ikke glem at kroppen blir lettere og begynner å protestere mot alt dette vekttapet og vi begynner også å nærme oss målene våre.

 

Jeg kommer ikke til å ha veiedag før 3.april. Har jobbet og reiser til Tallinn på spaweekend i morgen, så er det rett på jobb igjen. Vil gjerne veie meg når kroppen er "lik" det den har vært ved tidligere veiinger. Man hovner og har endel vann etter 5 dager mer og mindre i fly....

 

Litt motivasjonssvikt kjenner jeg at jeg har. Er liksom litt fornøyd allerede, men VIL og skal ned 5-6 kg til så det holder ikke å slappe av nå. Håper en kroppsfiksert weekend på spa kan få opp motivasjonen igjen... Ser jeg i speilet er det jo ikke akkurat en sylfide jeg ser :-) Så 5-6 kg blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Må bare fortelle dere at jeg har satt meg et kjempemål denne uka.

Fikk det for meg at jeg skulle fylle det 3. trimpoengtreet mitt i løpet av uka - det så greit ut helt til jeg oppdaget at det ville utgjøre hele 27 poeng (uuupps!)

MEN jeg tenkte, skitt au. Nå er jeg allerede godt igang med poengsankinga, og det ser ut til at jeg faktisk skal klare det :) (19 poeng hittil)

Jeg er så stolt av meg selv :) Hvis ikke dette hjelper på påskemålet, så vet ikke jeg.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, det var et solid mål, men er ikke i tvil om at du greier det OG påskemålet ditt, vennen :-) Jeg er stolt for at jeg snart (det var vel litt overdrevet faktisk) nådd 1 tre siden januar..... Det er definitivt noe jeg må jobbe med, men satser på at når MIN sesong nærmer seg skal jeg bli flinkere !!!! Du er tøff, Sizzi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Du er kjempeflink som får så mange trimpoeng, Sizzy! Det må jo vise seg på vekta også.

 

Jeg er i ferd med å fylle mitt første tre som jeg startet med etter nyttår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Vi får være fornøyd med det vi' date=' Fridamor. Ingen kan slå denne "trønder" dama :-) Hun er litt rå. Hun er snart på landslaget i gåing..[/quote']

 

No vart æ skikkele stolt. E itj vant t nå my skryt t vanle. Sjer di kor æ svævi bortåver vein :) Takk fer goola.

Go hælg

 

Sizzi

 

PS: gi beskjed dersom dere trenger oversettelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Enig med heiagjengen her inne: du er helt rå, Sizzi! Du knekker jo disse trærne mens vi andre pusler litt rundt rota ;-)

 

I dag jobber jeg hjemmefra - og det er så deilig å høre regnet utenfor vinduene, sitte her med en kopp te, i treningsbukse og t-skjorte, og få unna sånt stuff som ikke er så viktig og derfor lett hoper seg opp.

 

I går gikk jeg hjem fra jobb, 50 min i godt tempo (ca 7 km/t). Magen er flatere enn på flere uker og vekta viser nedover. Deilig deilig!!! Men det går tregt, jeg er for lite flink, så det spørs om ikke påska kommer for fort i år igjen. Tenkte på det du skrev, Tone, om å sette seg mål og jobbe mot dem. Jeg har 17. mai som nytt mål nå. Det er to måneder til, og hvis jeg er flink så kan jeg veie 68 kilo da. HVIS jeg er flink!

 

Ellers ser trimmen min om dagen omtrent slik ut:

 

Mandag: roing

Tirsdag: badminton 75-90 minutter (NY!)

Onsdag: fri

Torsdag: gå lang tur 50 min+

Fredag: fri

Lørdag: roing og styrketrening

Søndag: roing og styrketrening

 

Dette skjemaet er lagt opp etter hvilke dager jeg har tid til å trene - i helga og begynnelsen av uka. Fredager er jeg som regel et sofadyr etter jobb :-)

 

Det går framover med treninga. Tar planken (mageøvelse) en gang i uka og har økt fra 30 sek til ett minutt, så to minutter hvile og 50 sekunder til.

 

Er dere noe myke i kroppen? Jeg drev med turn for mange år siden, men nå er jeg skikkelig stiv. Prøver å tøye jevnt en-to ganger i uka, men kunne trengt et program og litt disiplin her :-)

 

Ha en deilig helg, jenter! Ligg unna den godteriskåla!

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Enig med heiagjengen her inne: du er helt rå' date=' Sizzi! Du knekker jo disse trærne mens vi andre pusler litt rundt rota ;-)

 

I dag jobber jeg hjemmefra - og det er så deilig å høre regnet utenfor vinduene, sitte her med en kopp te, i treningsbukse og t-skjorte, og få unna sånt stuff som ikke er så viktig og derfor lett hoper seg opp.

 

I går gikk jeg hjem fra jobb, 50 min i godt tempo (ca 7 km/t). Magen er flatere enn på flere uker og vekta viser nedover. Deilig deilig!!! Men det går tregt, jeg er for lite flink, så det spørs om ikke påska kommer for fort i år igjen. Tenkte på det du skrev, Tone, om å sette seg mål og jobbe mot dem. Jeg har 17. mai som nytt mål nå. Det er to måneder til, og hvis jeg er flink så kan jeg veie 68 kilo da. HVIS jeg er flink!

 

Ellers ser trimmen min om dagen omtrent slik ut:

 

Mandag: roing

Tirsdag: badminton 75-90 minutter (NY!)

Onsdag: fri

Torsdag: gå lang tur 50 min+

Fredag: fri

Lørdag: roing og styrketrening

Søndag: roing og styrketrening

 

Dette skjemaet er lagt opp etter hvilke dager jeg har tid til å trene - i helga og begynnelsen av uka. Fredager er jeg som regel et sofadyr etter jobb :-)

 

Det går framover med treninga. Tar planken (mageøvelse) en gang i uka og har økt fra 30 sek til ett minutt, så to minutter hvile og 50 sekunder til.

 

Er dere noe myke i kroppen? Jeg drev med turn for mange år siden, men nå er jeg skikkelig stiv. Prøver å tøye jevnt en-to ganger i uka, men kunne trengt et program og litt disiplin her :-)

 

Ha en deilig helg, jenter! Ligg unna den godteriskåla!

 

Grethe[/quote']

 

Så godt å se at du er tilbake i skikkelig motivasjonsmodus igjen. Det gleder meg. Var litt begymra for at du var falt av lasset en stund, men ser nå at det var ubegrunnet.

Stå på, så når du vel målene dine skal du se. Jeg føler at jeg har laaaaangt igjen enda, men setter meg delmål underveis.

Har du mye igjen til du når målet ditt nå da? Høres så flott ut å være 68 til 17. mai - hvis jeg hadde veid det, så hadde jeg ansett meg som ferdig"slanket" .

God helg til deg og dine.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...