Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest sizzi65

Humøret er tilbake, maten i gjenge, og trim har det blitt. Nå ser jeg spent fram mot tirsdag og veiing igjen. Føler på meg at det går riktig vei igjen - TAKKET VÆRE DERE. Det var kjempegodt å få trøstende og oppmuntrende ord her inne.

I dag har jeg jobbet hardt - lempet tungt hele dagen. Svetten silte, og jeg drakk 3 ltr vatn bare mens jeg var på jobb. Synes faktisk jeg har hatt nok "styrketrening" for i dag :)

Ikke alle dagene er som denne, men sjauing blir det ( gratis styrketrening det vet dere :) )

Denne uka har jeg holdt meg til menyen min uten problem. Går greit når det er JEG som bestemmer.

Stikker innom litt senere jeg.

 

Sizzi

 

PS. ettersom jeg er på jobb på dagtid er det "kamp" om pc en på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Her går det sånn tålelig bra...Jubelen stilner etterhvert, og man oppdager plutselig at ei ny uke er i godt gang med nye målsettinger! I går var det litt bursdagsfeiring her, og det ble både et stykke marsipankake og litt is m/kransekake. Og dessuten et stykke pizza på kvelden (fra Dolly Dimpel). Kan dere tenke dere noe som lukter bedre enn nystekt pizza.... Som min mann antyder: Jeg kan motstå alt unntatt fristelser.....Så det ble ca. 2000 kaloriser i går!

 

Så i dag har jeg vært på total-trening på Elixia. Ble helt kjørt + jeg har vært flink med maten. Ei uke går så utrolig fort, og det er jo snart veiing igjen!

 

Gratulerer med dagen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så hyggelig med litt aktivitet. Nå mangler rapport fra Grethe. Håper du er frisk og ikke jobber for mye.

 

Det ble alt for mye mat på meg i kveld. Fikk beskjed av min kjære om å være klar kl 18. Da skulle 8. mars feires. Det var masse tulipaner, ut på middag og full feiring her med et annet vennepar:-) Alle dager kan feires..... Det ble en veldig hyggelig kveld. Heldigvis er jeg ikke så glad i alkohol, men det ble nok av andre kalorier !!!!!!

 

Jaja, i morgen er nok en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Stikker innom. Føler at alt går mye bedre nå. Har akkurat kommet heim fra skitur. Skismurningen forsvant fort, så da ble det skøyting og bruke hendene i oppoverbakkene - skikkelig sliten nå.

Grethe: Hvordan går det med deg - fremdeles syk? Synes så synd på deg - ikke kjekt i det hele tatt det. Heldigvis har jeg ikke vært syk på veldig lenge, så håper "svineriet" ikke smitter over nettet.

Er jo til stadighet redd for "virus" på nettet :)

 

Håper dere får ei fin helg. Ut og nyt vårmånedene - de er så nydelig luft nå.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Det er så deilig nå når det begynner å bli lysere ute. Ser at våren kommer nå. I dag har jeg vært ute og gått, 40 minutter til sammen. Det er lettere å komme seg ut nå når det er lenger lyst ute. Prøver å trene meg opp til å gå, og målet er å klare å gå en time i strekk. Jeg føler at det ikke er langt unna. Nå er det snart veiedag igjen, på mandag, bare det går rette veien skal jeg være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Flinke dere er å trimme. Skal også gå tur i helga. Blir nok ikke ski nå heller, men en lang gåtur lørdag og søndag.

 

Ja, våren er her snart. Åååå, det er så deilig. Gleder meg vilt til mildere og lengre dager og gleder meg også til varmere dager.

 

Det gikk ikke så bra i går, som sagt, og dagen i dag har heller ikke vært topp. MEN nå er det slutt og fra og med nå og resten av uken (eller 2 måneder til egentlig) skal det bli veldig bra. Kan ikke begynne å daffe nå når jeg har vært så flink og jeg begynner å nærme meg målet.

 

Lykke til med helga og veiing. Jeg skal veie meg på torsdag, og da håper jeg på minus 1/2 - 1 kg.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Hallo!!!!

 

Hvordan går det???

 

I morgen er det veiing for meg håper jeg har gått ned en halv kilo. Ville være veldig fornøyd med det. Det blir alltid litt ekstra i helga (også!), særlig på lørdagene. Så må jeg stramme inn igjen på søndag og forberede til veiing mandag. Jeg hadde en hard aerobic-time i går da, så det veier vel opp for litt ekstra mat og drikke... Lagde forresten Grete Roedes lasagne. Den ble veldig god med salat og hjemmebakt rundstykke. Jeg spiste forresten 2 rundstykker midt på dagen så jeg droppa det til lasagnen om kvelden. Ganske sunt, men så godt at man har en murrende følelese i magen av at dette går ikke bra!! Morgendagen vil vise! Hvis jeg blir inspirert så blir det en spinningtime i dag. Blir dessverre ingen skitur. Må sitte med regnskapspapirer og gjøre disse klare til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg skikkelig lei meg' date=' og trenger litt trøst. Sizzi er ikke så flink. Jeg har gått OPP 700 gr siste uka. :) :) Ser jo nå at jeg trenger all denne trimmen for å klare meg. Det har blitt lite trim og veldig mye stress den siste tiden. Skal ha mensen, men gikk jo ned forrige gang jeg skulle ha den.

Har et fysisk tungt arbeid nå, så det skulle jo egentlig oppveie litt for trimmen, men den gang ei. Jeg ble så lei meg at jeg gråt en skvett i dag. Har aldeles ikke lysst til å mislykkes.

Måltidene har blitt helt feil det siste - bare styr alt sammen. Skal bli godt å komme inn i normalt gjenge igjen.

Kunne egentlig tenkt meg å gå på jobben (ca 5 km), men orker ikke å stå opp enda tidligere for å komme meg på jobb til kl 6. (står opp 5 nå) Skal jeg gå, må jeg opp 1 time tidligere. :)

 

Ja nå har jeg fått tømt meg til dere - det hjelper

Ser at det går bra med dere andre, godt at noen klarer det.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Hei :)

 

 

Heia, Heia , Heia, kan du høre at jeg heier på deg, for de gjør jeg.

 

Er ikke enkelt dette når en sliter litt, men slik er det vell med alle i perioder, er sikker på det jeg at noe av dette kommer av at du stresser på jobb og at det er mye nytt fortiden, mensen kan nå også ha sin årsak, er nok mye vann dette. Men jeg er sikker på det at du kommer sterkere tilbke senere.

 

Av og til får vi uker som er vannskeligere en andre slik er det og slik vill det alltid være. Stå på nå dette klarer du. Tenker på deg.

 

Kjekt at du er innom bloggen min.

 

Klem fra evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Tusen takk Evelyn, synes det er kjempekjekt å følge deg.

I dag har jeg vært både frossen og rastløs. Måtte bare ut å gå en tur, selvom det har regnet trollkjerringer her siden jeg kom heim fra skituren på fredag. Nå er humøret på topp, rastløsheten er borte, og selvfølgelig er jeg varm i kroppen etter en times rask gåtur - herlig var det :)

Skal til å lage middag nå - blir grillet laksekoteletter her i dag ( i stekeovnen og ikke ute :) )

Ha ei fortsatt fin helg

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Du er flink, Sizzi.. Jeg hadde planer om lange gåturer i helga, men her sitter jeg. Jaja.. I dag har jeg og min samboer ryddet i hans papirer og det er ennå ikke slutt, så det er vel litt trimpoeng her kanskje :-)

 

Jeg skal lage lammestek. Det blir OK utenom sausen som er hjemmelaget. Bruker ikke fløte etc, men er nok litt kaloririk. Får komepensere med litt mindre mengder.

 

Er spent på resultatene dere. Jeg veier meg som sagt først torsdag. Føler det går bra, så jeg får håpe det beste. Ellers er det vel normalt å ha en stopp, så er forberedt på det òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Veiet meg i morges og hadde tatt av 200 gram. Det høres kanskje litt lite ut, men jeg er kjempe-fornøyd, nå går det rette veien! Veier 86,5 kg nå (er 172 cm høy). Det er nok trimmingen som gjør susen, jeg har vært ute og gått meg tur nesten hver dag denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hurra for deg Janecki :-) Så utrolig koselig at du er fornøyd. Ikke noe er bedre enn det. 200 gr her og 200 gr der........ Det viktige er at det går rett vei og at man er fornøyd med det man gjør. Så fint at du fant "nøkkelen" til hvordan det funker for deg. Da er det så mye lettere å fortsette. Supert. Gratulerer og fortsatt lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, Janecki! Det er kjempefint.

Er det ikke deilig når vekta peker nedover istedenfor oppover? Det synes jeg. Selv om det er 100 g eller 200 g eller av og til herlige 500g ;)

 

Grattis med nedgangen, du er superflink :)

 

Ha en fin dag.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Forrige ukas oppgang er borte + litt til

Ned 1,3 kg siste uka.

Dessuten nådde jeg begge målene mine.

Det ene var -10 kgs merket, som ble nådd akkurat, og BMI under 30

Jeg er så lykkelig ;)

 

Hvordan går det med formen din Grethe - syk enda?

Håper virkelig ikke at du er borte for at det har gått feil vei. Du har vel ikke gitt opp - blir så dumt hvis vi andre skal fortsette tråden uten "eieren"

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Hei jenter, beklager så mye at jeg har vært så fraværende de siste dagene!!! Bare dårlige unnskyldning, vært slapp etter influensaen, måtte jobbe ekstra på kveld og helg for å ta igjen det forsømte på jobben, og denne uka avgårde på flere seminarer. Pluss mensen! Har vært utrolig dårlig til å spise sunt og tør knapt gå på vekta nå -

 

Men i går tok samboeren og jeg oss en kikk i speilet og ble enige om at vi må få av oss noen kilo sånn at vi ikke ser halvfeite ut på den splitter nye 30 kvm store verandaen vår i sommer... Ærlig talt! Vi må ta oss i nakken og slutte å tro at vi går ned ved å spise snop og for mye mat. Realitetsorientering!!!

 

Så nå har jeg nettopp kommet hjem fra jobb og skal ta mp3en i ørene og gå meg en rask pulsoppkvikkende 40 minutters tur før middag. Og så er det back to basics, back in business, ingen unnskyldninger, ingen lurerier, for nå er vårsola her og i sommer skal jeg tørre å ha på meg det jeg vil!

 

Er dere med, jenter!!!!!!!!!!!!!?

 

Forsinket 8- mars-klem fra Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Glemte helt å kommentere på vektnedgangen din i innlegget mitt - tenkte bare på meg sjøl - GRATULERER!!!!!!!! Du er fantastisk flink! Skulle ønske du kunne smitte meg litt med disiplinen din! :-D :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Forrige ukas oppgang er borte + litt til

Ned 1' date='3 kg siste uka.

Dessuten nådde jeg begge målene mine.

Det ene var -10 kgs merket, som ble nådd akkurat, og BMI under 30

Jeg er så lykkelig ;)

 

Hvordan går det med formen din Grethe - syk enda?

Håper virkelig ikke at du er borte for at det har gått feil vei. Du har vel ikke gitt opp - blir så dumt hvis vi andre skal fortsette tråden uten "eieren"

 

Sizzi[/quote']

Tusen gratulasjoner Sizzi :-) Så utrolig bra. Da er du tilbake i god gammel slag og gratulerer så masse med 10 kg merket. WOW.... Håper å ta det denne uken, men blir nok neste gang. Håper, håper... Har vært litt slapp i det siste så skal vel ikke forvente alt mulig.

 

Vi er med Grethe. Og veldig koselig å høre fra "sjefen" igjen.. Velkommen tilbake !!! Supert at du er over influensaen og har tatt en realitetssjekk og har stor motivasjon og pågangsmot. Dessverre er vi flink med bortforklaringer. Ærlighet er det beste - på godt og vondt.

 

OK, jenter. Da er det full fart videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ned 100 g.!!!! Jeg er ikke fornøyd, men det var da rette veien i det minste!

 

Det så så lyst ut mot slutten av forrige uke, men så kommer helga og så blir det litt surr i rutinene mine. Jeg var på spinning lørdag, men ganske slapp søndag. Hadde så mange andre ting som måtte gjøres så det ble lite fysisk aktivitet.

 

Er i gang igjen, iallfall og håper på bedre resultater denne uken! Alltid optimist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Å så herlig at du er "back in business" sjefen.

Fint at du er frisk.

Ser at du har slitt litt, men at du har skjønt hvorfor.

Må si jeg var sjalu på mannen din, som backer deg opp så mye - min har nok med jobben ;(

Vi får fortsette å støtte hverandre slik vi har gjort hittil, så når vi nok målene våre alle sammen.

Stå på jenter!!!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Fint at du er her igjen, Grethe!

Gratulerer så mye, Sizzy! 10 kg er masse! Tenk deg en 10-kilos med sukker! Den er tung å løfte på...Du har vært kjempeflink!

 

Våren har kommet til meg i dag! Jeg har vært ute og spadd resten av snøen utover, vaska bilen hjemme i gården for første gang i år. Så deilig ute. Deilig å komme seg ut og rydde vinteren bort!!

 

Her er det full fart mot sommer og bikinivekt nå ja, synes det har gått sakte en stund. 100 og 200 gram i uka så tar det lang tid. Denne uka skal jeg være kjempeflink!! Jeg venter fortsatt på å se 70-tallet, har ventet lenge, men føler meg sikker på at jeg kryper under 71 på neste veiing!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nå ble jeg litt sjalu på dere lengre sør i landet.

Her er det ikke verken sykkelvær eller sykkelføre-skikkelig klass.

Har vært ute og gått en tur ja, men var våt inntil skinnet.

Enten får det være skikkelig skiføre og fint, eller så får det bli skikkelig vår. Perioden imellom er aldeles pyton her. Har bare grusveier i nærheten av meg, og de er IKKE trivelige om våren. Ja ja, får vel bare "rope på sommer`n - så kommer`n"

 

Ha det fortsatt fint

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hei Sizzi

 

Skjønner hva du mener. Er fra Molde egentlig og der er det også endel nedbør på denne tiden av året. MEN her sørpå, iallfall Oslo, er vintermånedene en lang pine av slaps, tåke og gråvær. Nå er jeg ikke så glad i vinter fra før, men her nede er det en trist årstid. Helt personlig. Når våren kommer og krokusen stikker frem, solen skinner og tåken letter DA er jeg glad igjen etter en periode i dvale av "depresjoner" :-)

 

Solen og våren kommer snart din vei òg, så rop !!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Hei Sizzi

 

Skjønner hva du mener. Er fra Molde egentlig og der er det også endel nedbør på denne tiden av året. MEN her sørpå' date=' iallfall Oslo, er vintermånedene en lang pine av slaps, tåke og gråvær. Nå er jeg ikke så glad i vinter fra før, men her nede er det en trist årstid. Helt personlig. Når våren kommer og krokusen stikker frem, solen skinner og tåken letter DA er jeg glad igjen etter en periode i dvale av "depresjoner" :-)

 

Solen og våren kommer snart din vei òg, så rop !!!!!!!!!![/quote']

 

Jupp, pøsregner i Molde i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...