Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Hei på dere jenter' date='

 

har vært borte et par dager, deilig med litt fri i sola. Her går alt greit. Har ikke trent, men i dag blir det 60 min roing, rolig og pent. Har hatt et par dager med litt lite mat og en dag med litt mye, men etter som jeg skjønner skal det være OK for kroppen å variere litt.

 

Høres ut som dere fortsatt er motiverte! Kjempeflott! I dag leste jeg at minikjoler blir stort til sommeren, og da hadde det vært fint med slanke armer og lår... :-)

 

Ha en god helg![/quote']

 

Føler ikke den helt store gleden over akkurat minikjoler jeg - har nok dessuten litt for mange kilo som skal av enda (havnet egentlig på feil plass, men har snart kun 20 kg igjen :) ) Regner med at dere er litt spinklere enn meg. Har alltid vært grovbygd. Men alt blir jo finere når det ikke er så mye ekstra. Regner med at jeg kanskje er i mål til høsten en gang. (satser på å være nyyyyyydelig til julebordssesogen :) )

 

Hvor har du kost deg da Grethe - spent?

 

Jeg har vært på en 2 timers skitur med mannen min i dag også - koselig.

Synes fremdeles opplegget går greit, men vi kan vel ikke hvile på laurbærene ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Helga er over, og jeg er hjemme igjen! Har vært på kurs, og har ikke talt kalorier. Det er skremmende, og jeg gruer meg til i morgen. Synes ikke at jeg har spist så mye, men vet at jeg har fått i meg en del jeg sikkert ikke skullle ha!

Fredag drar vi til Tyskland og blir borte til neste onsdag, og det er enda verre!

 

Må iallfall skjerpe meg disse dagene fram til fredag og få de trimpoengene jeg skal ha. Starter med en spinningtime i morgen!

 

Dommen kommer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Ja, da var det veiing og altså opp 0,3 til 72,9. Er iallfall glad for at jeg fortsatt ser 2-tallet. Er ikke så lei meg, egentlig, for jeg var redd det var verre. Håpløst når man kommer ut av kontroll og ikke veier. Jeg er jo ikke villig til å ofre et sosialt liv heller. Dette går seg til....

 

Nå skal jeg på spinning, og så skal jeg jeg være kjempeflink fram til fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Hei på dere,

 

alt vel der ute? Her er alt bra. Hadde en OK søndag - riktig frokost og så masse trim - roing + squash som jeg prøvde for første gang. Er helt utrolig støl i baken i dag!!! Men ble bare to måltider i går siden samboeren ville bestille pizza... ble 800 kcal til middag der gitt, men alt i alt for dagen bare 1400.

 

Fridamor: jeg går også opp og ned. Kjedelig, men det ser ut for at kroppen sletts ikke har lyst til å kvitte seg med disse kiloene vi har spist på oss. I hvert fall ikke i den radige farta VI har tenkt!

 

Sizzi: har bare vært i naboyen og hilst på en venninne, gått tur i sola og skravlet. Veldig deilig! Trenger litt sol nå. I dag er det også helt fantastisk vær her i Vestfold.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder vi nesten på å snø ned - 40 - 50 cm på 2 timer i dag!!!!

Har fått brukt snøskuffa ja, så det blir eneste trimmen i dag. Får nok kjenne hvilke muskler som har ligget i dvale ;)

Ellers alt greit med meg.

Mannen min tror ikke jeg har gått ned noe denne uka (håper han tar feil)

Da blir jeg lei meg, for nå har det gått skikkelig trått ei stund.

Spiser 5-6måltid om dag, og mellom 1600 og 1700 kcal om dag. Ca 20 trimpoeng denne uka også. Kroppen protesterer vilt.

Jaja, vi får se på onsdag.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

...... og i det trønderværet var jeg på Værnes, Sizzi :-) En time lenger en planlagt.... Det har snødd masse i Oslo siden i går kveld, så det har forflyttet seg. Det er snart sol her, men det litt kaldt og vind også.

 

Første fridag etter jobb er alltid sløv og rolig. Tror ikke jeg kommer til å få så mange trimpoeng i dag heller. Men skiskyting er veldig morro. Man kan vel få trimpoeng av å heie og engasjere seg fra TV stolen??

 

Ellers synes jeg det har gått brukbart på jobbedagene. Hadde lørdag en lang flytur, og var ombord i et fly fra 06-19 og det er IKKE gøy. Blir veldig fysen på godsaker - og det finnes det endel av ombord - men det gikk veldig bra, i forhold til normalen. Var på restaurant med venner i tillegg til alle restaurantmiddager i går kveld, men tror det gikk fint. Vi får se i morgen når det skal veies og gjøres opp status.

 

Synes jeg har veldig bra motivasjon fortsatt. Bildene av tynne meg er stadig fremme - tvilsomt i minikjole. Har blitt for gammel for de helt korte :-) Tror den moten blir passert i stillhet fra denne kanten, Grethe. Iallfall å gå på byen med, men de kan brukes på stranden da.

 

Høres ut som dere er motiverte også. Veldig artig. Kanskje det ikke blir farten vi hadde ønsket, men foreløpig har vi fokuset, troen og gjør tingene bra. Jeg bruker i tillegg uniform og det er faktisk veldig artig. Skjørtet jeg bruker nå begynner å bli stort. Neste størrelse ned er bittelitt trangt ennå, men kanskje i mars kan det brukes. Så har jeg ett til i enda en størrelse mindre som jeg nesten ikke får på meg - DER er målet og motivasjonen for mai. Det skal passe !!! Og de skjørtene - OG alle andre klær - som blir for store skal kastes/gis bort. Det skal KOSTE å gå opp igjen - også i penger..... Har klær i alle størrelser, så har man gått opp 2-5 kg har jeg bare funnet en annen bukse som passet. Det skal jeg IKKE denne gang. Det må kjøpes nytt om bukser blir for trange.

 

Hvordan er det med dere?

 

PS Grethe: Skjønner at du har vondt i rumpen etter squash.... Jeg og min samboer har snakket om å finne en "idrett" sammen, og da nevnte jeg squash. Spilte endel før, men det er lenge siden. Fantastisk artig og skikkelig hardt. Skal ta opp forslaget med samboeren igjen. Tror det ble litt "glemt" den samtalen vi hadde der :-)

 

PS Sizzi: Håper også mannen din tar feil..... Håper du kan vise han i morgen!!! Synes han var litt for åpen og ærlig med det utsagnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Hei igjen,

 

full snøstorm da jeg våknet i dag; hadde nesten lyst til å bare snu ryggen til vekkerklokka... men sånt gjør man jo ikke. Glatt å gå og tungt i snøen, hadde tenkt å spasere hjem i dag, men er usikker på hvor smart det er.

 

Ellers går det greit. Har ikke fått trent i går og i dag, vært skikkelig støl etter squashen + vondt i hodet i hele går. Får ta det igjen denne uka.

 

I går spiste jeg to varme hveteboller fra en stopp på en bensinstasjon før hjernen plutsetlig kicket inn og sa i fra at dette var vel egentlig ikke lov! Vaner er vanskelige å snu!

 

Skal ha mensen denne uka og føler meg allerede oppblåst. Får se an hva vekta sier i morgen. Veide meg lørdag og hadde gått ned 400 gram da, men spørs om de ikke er kommet på igjen (pga pizza og manglende trening og de hersens hvetebollene!!!). Krysser fingrene. De lubne fingrene. Hehe.

 

Høres ut som dere klarer dere bra der ute! Godt jobba!

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

I dag er det kvelden før veiing og jeg er spent. Er sikker på at det går nedover, men er det "nok"? Er selvfølgelig glad for all nedgang, men ser helst at det blir rundt 1 kg ned. Nå kjenner jeg det t.o.m. på klærne. De begynner å bli litt større. Utrolig motiverende.

 

Grethe; 2 hveteboller og pizza burde ikke ødelegge for din nedgang. Jeg spiser på restaurant 3-5 ganger mellom hver veiing (9. dag) og det er ikke GR mat. Jeg greier fortsatt å gå ned, men klart når jeg nærmer meg mer målet (som du nå) bør jeg vel passe meg enda mer. Lykke til i morgen. Det er hverdagen som teller. Vi må regne med at det ikke går alltid å følge GR opplegget - vi har da et "liv" - med så lenge vi starter og er motivert videre er det flott. Det eneste som skjer er at det tar lenger tid til målet.

 

Sizzy; Hvordan går det?

 

Er spent på å se på resultatene deres/våres i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Veiedag og vekta er nådeløs: opp 800 gram siden forrige onsdag, vekt nå 73,8. Det er opp 1,2 kilo siden søndag da jeg hadde en mellomveiing...

 

Mens eller ikke, dette er for dårlig! Jeg må legge inn en større innsats! Jeg er nødt til å tenke annerledes. Nå har jeg gått jevnt oppover siden den første uka i januar.

 

Centimeterne er heldigvis snillere: gått opp 0,5 cm rundt lårene og 1 cm rundt ryggen/brystet, ellers er alt som forrige uke.

 

Jeg lurer på om jeg må gjøre noen endringer:

1. Spise mer variert. Jeg spiser veldig likt fra dag til dag.

2. Være flinkere til å spise flere små måltider. Den siste tiden har det blitt tre måltider pr dag og det er kanskje for sjelden.

3. Dempe stresset på jobben. La være å tenke på jobben hjemme.

4. Komme meg ut og gå tur og bevege meg mer de dagene jeg ikke trener

5. Og selvsagt: ikke spise snop eller for mange kalorier!!!!!!!!!!! Synder for ofte her :-C

 

Håper dere får bedre resultater enn meg, jenter! Jeg mister merkelig nok ikke motivasjonen av dette. Må være fordi jeg har så gode støttespillere :-)

 

Litt trøst til slutt: Tok en 2000-meter-test på romaskinen i går og forbedret tiden min med 32 sekunder! Så jeg er i mye mye bedre form enn jeg var for en måned siden. Heldigvis :-)

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, mannen min tok feil - jeg har gått ned 1 kg!!!!! :D:)

Ingenting i cm, men hva gjør vel det, når resultatet ellers ble så bra. (6,8 kg tilsammen) Begynte å tro mannen min hadde rett selv også, så jeg gruet meg faktisk for å gå på vekta - skal jo ha mensen om noen dager jeg også.

 

Grethe: Synd at du har gått opp da, har nesten dårlig samvittighet for å rapportere et slikt resultat i dag. Prøv med en gåtur omtrent hver dag - tror den jevne trimmen virker i lengden. Jeg har kun hatt gåturer da det er mange mil til nærmeste treningsstudio. Jeg spiser mellom 5 og 6 små måltider om dag, med toppen 3 timer mellom hver. Spiser mye det samme pålegget, men er bevisst på å velge et pålegg med bra fett, og et magert til hvert måltid. Er dessuten nøye med å få i meg nok frukt, grønnsaker og melk. Håper dette var noen tips du kan bruke.

 

Lykke til videre

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Sizzi! Du har vært kjempeflink! Jeg er stolt av deg :-)

 

Takk for oppmuntring og tips. Tror det er gode innspill. Fordele maten på flere små måltider er jo en vinner, men det er ikke så lett å få til!

 

I dag skal jeg fordele maten slik:

0700 frokost (axa havre/rug frokostgryn m melk)

1100 lunsj (to skiver grovbrød m kokt skinke)

1400 mellommål (en skive grovbrød m kokt skinke, 1 eple)

1700 mellommål (smoothie?)

1900 middag (fiskesuppe?)

 

Hvordan klarer du å spise seks måltider om dagen? Jeg skal bare spise 1300 kcal (meny 1).

 

Ellers har jeg stor tro på gåing. Før da jeg bodde i Oslo gikk jeg ofte, mens nå blir det mye bilkjøring og buss. Jeg går ganske raskt, 6 km/t antakelig, så det er god trim. Skal forsøke å bli flinkere her.

 

Det er de små tingene som gjør utslaget. Kanskje låne meg en hund??? :-) :-)

 

Ha en deilig dag og nyt vekttapet ditt, Sizzi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å endre veiedager til tirsdager. Dette pga. ny jobb og arbeidstid.

Orker ikke å stå opp før 5 onsdager for å måle og veie før jeg skal på jobb.

Håper dette er greit for dere andre. Ser forresten at ukene nå går fra mandag til søndag, etter at kurset er ferdig. Kommer nok til å følge dette ang trimpoeng.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Hei igjen,

 

ja, har lagt merke til at veiedagene er blitt flyttet slik at uka går fra mandag til søndag. Vi kan heller ikke legge inn alle kroppsmålene lenger, bare midje? Det er nok fordi vi ikke betaler lenger at vi får dårligere service :-)

 

I dag har jeg hatt en mager dag. Hadde røykt kolje til middag og var forsiktig med potetene og smøret. Med frukt som mellommål har jeg bare fått i meg 1000 kcal i dag og trent bort ca 600 (roing, ellipsemaskin, styrketrening og 40 min gange). Vet at det ikke er bra å spise for lite heller, men akkurat i dag var jeg skikkelig lei av utskeielsene og den dårlige selvdisiplinen min. Ikke har jeg vært sulten heller, med fem måltider.

 

Har begynt å ta 250 mg krom og omega3 hver dag. Tar dere noe tilskudd?

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

I dag har jeg gått til jobb, 50 min i snødrevet. Deilig, fordi jeg var godt innpakket.

 

I kveld skal jeg ha felafelboller (kikerterboller) i pitabrød med grønnsaker. Det er pitabrødene som er kaloririke. Merkelig mye kalorier i brødmat, var ikke klar over det.

 

Dagens gladnyhet: jeg har fylt opp mitt første gullepletre!!!!!!!!!!!! (jada, Sizzi, jeg vet at jeg henger etter. Du trener jo som Linda Grubben... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ble litt kaos i går før jeg skulle på fest med jobben. Fikk veid og tatt mål, men ikke tid å skrive det inn.

 

Status; - 800 gr og - 2 cm i midjen :-) Jeg er fornøyd med det. Skulle gjerne ha hatt en kilo pr uke, men man får det man fortjener.....

 

Sizzi (eller er kallenavnet frk Grubben fra nå); Supert. Er veldig glad mannen din tok feil !!!!!!!!!!! 1 kg. Veldig bra. Du fortjener det så godt. Du er dyktig med kosthold og veldig dyktig med trening. Det skal lønne seg.

 

Grethe; Glem det som har skjedd. Det er bare å begynne å se frem til neste uke - og ukene fremover der igjen. Ikke mist fokus, og ikke spis for lite. Synes det var ok med lite mat i går og fint at du ikke var sulten. 50 min gåtur i vind og snø er super start på dagen :-) Du spurte om vitaminer; Jeg tar multivitamin og C. Ellers jern av og til (men har fått beskjed av legen at jeg manglet det).

 

Synes dette går bra, dere. Vi er fortsatt motivert og jobber støtt mot målene våre... Det er vel det jevne som gir resultater. Jeg trener fortsatt ikke mye, men det har da blitt litt trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Jeg kommer til å endre veiedager til tirsdager. Dette pga. ny jobb og arbeidstid.

Orker ikke å stå opp før 5 onsdager for å måle og veie før jeg skal på jobb.

Håper dette er greit for dere andre. Ser forresten at ukene nå går fra mandag til søndag' date=' etter at kurset er ferdig. Kommer nok til å følge dette ang trimpoeng.

 

Sizzi[/quote']

 

 

PS: Gratulerer med ny jobb, Sizzi :-)

Ikke noe problem med ny veiedag selvfølgelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg vil ha nytt kallenavn nei - trives godt med det jeg har.

Blir så vanskelig å leve opp til forventningene deres da. Kan jo hende det kommer uker som ikke er så bra treningsmessig for meg også

 

Gratulerer med gullepletre Grethe. 1 tre er jo tross alt 98 trimpoeng. :)

 

Kjempebra mai2007, 0,8 kg ned da gitt BRA!

 

I dag baker jeg kanelsnurrer, skal ha med til servering på stevne. Har ikke smakt en eneste en enda, selvom de lukter kjempegodt. :D

(kjenner dere lukta også?)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Og her sitter jeg med en halvtørr brødskive med litt innskrumpet skive skinke på... Kanelsnurrer er kjempegodt :-)

 

Gratulerer med ny jobb Sizzi!

Gratulerer med nydelig vektnedgang Tone!

 

For et bra team vi er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, kjenner lukta av kanelsnurrer helt til Oslo...... Utrolig at du ikke har smakt. Håper det holder hele dagen... Eller kanskje man kan ta en? Hvor mye kcal er det?

 

Jeg skal spise en brødskrive med egg, tomat og ekte majones :-) Ikke så verst det heller.

 

Vi er kjempeteam :-) Fortsett sånn alle sammen !!!!! Stolt av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er det fredag og helga er like rundt hjørnet. Er dere klar? Jeg skal begynne på jobb i morgen, så det er min vanlige utfordring. "Problemet" er å begynne så tidlig (står opp ca kl 04.00). Dagen blir så lang og man blir så fysen...!!! Men slik er det. I morgen ender jeg opp i Trondheim og får en hyggelig lørdagskveld med bror, så det blir iallfall veldig koselig.

 

Jeg er klar for en kjempeuke og da kan ikke en helg/jobbedager ødelegge :-)

 

Er dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Deilig med fredag! Går hjem ca kl 15 i dag, tar en kort dag :-)

 

Har vært flink onsdag og torsdag og hittil i dag, og er klar for å ofre snop og dustekalorier i helga. Og i går meddelte samboeren min at han har bestilt romaskin!!!!! Da blir det slutt på dårlige unnskyldninger som hindrer meg i å dra på treningssentret :-) Veldig fornøyd med dette :-)

 

Jeg er klar for å være disiplinert og krysser fingrene for positivt utslag på vekta på onsdag. Håper dere får en fin helg!

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å motstå kanelsnurrene likevel i går - det ble en stk, men du verden så nydelig.

Oversteg ikke kaloriantallet totalt, men det ble jo feil.

Ble en lang gåtur i gårkveld - 1,5 timer i -15kuldegrader.

Var skikkelig kvitrima da jeg kom heim ja :D

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Klarte ikke å motstå kanelsnurrene likevel i går - det ble en stk' date=' men du verden så nydelig.

Oversteg ikke kaloriantallet totalt, men det ble jo feil.

Ble en lang gåtur i gårkveld - 1,5 timer i -15kuldegrader.

Var skikkelig kvitrima da jeg kom heim ja :D

 

Sizzi[/quote']

 

Synes du kunne unne deg såpass :-) Etter hvordan jeg slanker meg ble det ikke feil. Jeg regner KUN kcal og spiser det jeg har lyst på. Sånn er det bare og det funker for meg. :-) Bare med gåturen forsvant kanelsnurren, så det er ikke noe problem, Sizzi.

 

Ha en fin helg og lykke til med resten av helga. Går supert for oss tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo en del kalorier bort ved å bake ut og løfte disse kanelsnurrene, så du utjevnet nok det du spise med det du forbrukte, Sizzi... :-)

 

Min vanlige helgesnikveiing viser ned 600 gram siden onsdag, men nå er målet å ikke sprette opp igjen til neste onsdag! Spiser som vanlig sunn frokost, rug og havregryn med ekstra lett melk, og har lagt inn tid til trening i dag. Har spist fisk to ganger til middag så langt, så nå er jeg på jakt etter en sunn helgemiddag. Samboeren har egentlig bestilt pinnekjøtt en søndag - han fikk ikke spist det i jula - men da må jeg planlegge godt så jeg ikke sprenger kaloriskalaen min :-)

 

Ha en flott lørdag, jenter! Vi er flinke og vi er lekre. Målet er å bli enda lekrere i mai!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette på et tett-på-nett-intervju med Øyvind Hammer, ex-treneren til Ole Einar Bjørndalen (fra VG):

 

" Hei Øyvind! Jeg er 30 år og 25 kg for mye. Jeg har prøvd forskjellige slankekurer opp gjennom årene, men etter noen uker gir jeg liksom bare opp. Noen ganger har jeg gått ned 6-7 kilo, men det kommer fort på igjen. Hva bør jeg gjøre?"

 

Hei:) Dette kan ha en sammenheng med at du går på "kur". Ofte starter en kur med at man i september bestemmer seg for å slanke seg. Problemet er at det ikke passer så godt rett før jul, så jeg skal gjøre det i januar (nyttårsforsett). Dermed kjøpte jeg meg akkurat fri fra dårlig samvittighet.

 

Vi mennesker gjør alt for å oppnå glede og unngå smerte. Når jeg ser for meg "kuren" jeg skal på i januar, er det ikke akkurat gledesbilder jeg ser for meg. Jeg tenker på alt det jeg ikke skal spise og hvor vanskelig det skal bli. I tillegg er jeg redd for å sprekke og ser for meg at det kan skje. På en eller annen måte har jeg gjort det komfortabelt å være overvektig. Jeg vil bli slankere, grunnene er ikke supergode (da ville jeg ikke utsatt det til etter jul), jeg ser på reisen til målet som et smertehelvete, innerst inne tror jeg at jeg vil sprekke og jeg har det egentlig bra der jeg er; er det rart at jeg sprekker 5 januar?

 

Hvis du har motivert deg til "kur" omtrent på denne måten og klart å gjennomføre det som oppleves som selvtortur i mer enn 12 timer må jeg bare gratulere; du har selvdisiplin til å gjennomføre hva du vil!

 

Alt du trenger er å innse at det er en livsstilendring som må til. Det betyr ikke at du aldri skal spise god mat igjen eller aldri skal få drikke et glass vin, det betyr bare at du skal spise på en annen måte enn i dag. Er det slik at slanke mennesker aldri spiser god mat eller "koser" seg? Lever slanke mennesker et liv i selvpining og forsakelse? Selvfølgelig ikke. De spiser bare litt mindre, litt oftere og beveger seg litt mer. Du har bevist at du kan slanke deg, gjør det nå sammen med en endring i vaner, holdninger og livsstil. "

 

Synes dette er kloke ord. Jeg lir litt småsur når jeg ser min syltynne venninne spise tre ganger så mye som meg, drikke masse vin, spise dessert, croissanter, kaffe latte med helmelk... men så vet jeg at du trener hver dag og at hun aldri småspiser og at hun kan ta tre biter sjokolade og vente fem dager før hun tar en bit til. Har aldri sett henne spise en pølse på en bensinstasjon eller en sjokolade i farta på Narvesen. Så det har noe med livsstilvalg å gjøre.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...