Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Er her jeg også, men det er rimelig hektisk med jobb, og masse folk på besøk i huset hele døgnet - men koselig da :)

Jeg hadde veiedag i dag, og det ble 400 gram mindre av meg - ikke all verden, men det går da nedover.

Ikke allverden med trim forrige uke heller - kun 13,1 poeng :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar

hei!

Jeg vil gjerne hive meg på tråden deres, hvis det går. Det virker som om dere har en god tone og er flinke til å oppmuntre hverandre. Jeg er nå i min sjette uke på internett kurs. Har bare tatt av 1,8 kg så langt, men er glad at det går rette veien i hvert fall. Jeg har veiedag på mandagene.

 

Jeg har satset på å spise mye fisk og grønnsaker, da kan jeg spise meg god og mett. Om morgenen spiser jeg alltid havregrøt, den "sitter i" i noen timer, så jeg kjenner at jeg har mye å gå på utover dagen. Jeg ser det slik at dette er å legge om livsstilen, og at det er viktig å trimme. Jeg har trent meg opp med å gå turer, og i dag har jeg gått 45 minutter totalt med rask gange.

 

Jeg tror det skal bli fint å ha følge et stykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Selvfølgelig er du velkommen. Vi er ganske få her, ja. Egentlig veldig hyggelig. Det er Grethe, Sizzi, Fridamor og meg :-) Vi er vel alle slankere på egenhånd her. Grethe og Sizzi avsluttet internettkurs for ca 1 mnd siden. Vi har et litt avslappet Grethe Roede opplegg. Spiser litt hva vi vil, men teller kcal el.l :-) Supertreneren er Sizzi. OG vi er ALLE veldig flinke :-) Jeg jobber borte endel, så jeg veier meg hver 9. dag (passer med min "turnus"), mens de andre veier seg mandager (eller?).

 

Hyggelig at du syntes det var hyggelig hos oss. Velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mye som har skjedd her siden sist jeg var på tråden! Det er morsomt når det er noen flere som er innom! Kjedelig når jeg går inn og det siste innlegget er mitt.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Velkommen Janecki!

 

Jeg har en veldig hektisk periode på jobb med mye reising og lange dager, så jeg har dessverre ikke kunnet prioritere dere akkurat nå. Beklager! Flott å se at dere holder tråden oppe :-) :-)

 

Jeg skal på seminar med overnatting fra torsdag til fredag, og krysser fingrene for at hotellet har basseng eller trimrom. Får i hvert fall ta med skikkelige sko så jeg får gått en tur!

 

Ble motivert av en venninne i går som har gått ned ti kilo siden jeg så henne før jul. Hun har gått tur! Det var hennes opplegg. Må snart få meg hund....

 

Har ellers vært OK flink med maten bortsett fra i dag, da det ble litt sjokolade. litt dårlig med trim denne uka dessverre, så vekta står stille.

 

Pakket ned et penskjørt til middagen i morgen og ble overrasket over at det var blitt så løst i livet... Jippy!!!!

 

Stå på, jenter! Dere er kjempeflinke! Noen av oss bruker mer tid enn andre på nedgangen, men jeg er fremdeles motivert og står på.

 

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Takk for hyggelig velkomst!

 

I dag spiste jeg lunsjtallerken med salat, røkelaks og gravet laks med sennepssaus. Jeg trodde det skulle være greit og ikke for mange kalorier, men ser nå at jeg har hatt allerede 1100 kalorier i dag. Så det blir ikke middag i tillegg i dag. Ja,ja, det er i hvert fall sundt med det fiskefettet.

 

Vil prøve å gå en tur i dag slik at jeg får trimpoengene.

 

Lykke til på seminar Grethe, det måtte være deilig å ta seg en svømmetur, selv trener jeg svøming annen hver uke. Og lykke til dere andre også, det er supert når klærene ikke strammer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Noen ganger inntar man altfor mange kalorier for tidlig på dagen og så blir det magert resten av dagen. Så er jeg sånn at jeg ikke orker å bli så sulten lenger så jeg må bare ha litt knekkebrød og diverse å fylle magen med om kvelden. Da kan det bli litt mange kalorier.

 

Andre dager kommer man veldig godt i gang fra morgenen og har litt å gå på utover dagen. Jeg har iallfall aldri noe problem med at jeg får i meg for lite mat! Da hadde jeg sikkert ikke hatt noe behov for å slanke meg heller....:(

 

Ellers så går det fint. Har mine trimpoeng i boks for uka og har kanskje spist litt mer enn vanlig, men så har jeg også jobbet mye fysisk og vært veldig aktiv. Skal forsøke å være flink denne helga!

 

God helg til dere alle...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at det er lurt å legge det største kaloriinntaket til tidlig på dagen hvis mulig, og heller legge de lettere måltidene til seinere. Grunnen til det er at man da har hele dagen å brenne det på, mens man bør spise elttere jo nærmere leggetid man kommer, for da brenner man mindre.

 

1100 i 3-4-tida skulle dermed være helt prima dersom du legger ned lista litt til middag og spiser mer grønnsaker og hvitt kjøtt og mindre karbs og fett.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, dette høres fornuftig ut. Jeg lever dessverre litt omvendt. Jeg har bare ca 500-600 kcal før middag dvs ca kl 19. Jeg synes det er så deilig å ha litt å gå på når kvelden kommer. Det er da jeg har problemer. blir alltid litt sugen på ting, selv om jeg har hørt at grunnen til det er at man har spist for lite på dagen. Jeg er veldig glad i middag, så slik funker det best for meg. Det betyr at jeg også kan ta en sjokoladebit :-)

 

Det har gått "så dær" denne uken, men slik er det med jobben. I dag hadde jeg fri og det har gått fint. I morgen er det jobb og så har jeg nesten 14 dager fri/ferie. Blir hjemme og slanker meg :-) Har vel hatt en liten "down-periode" og følte at nå kom jeg til å sprekke IGJEN..... Etter å ha lest her inne har jeg fått motivasjonen tilbake. Nå er det full sjerping igjen.

 

Hvordan har det gått med deg, Grethe? Så deilig med skjørtet, da :-) Sånn er jo topp motiverende. Din venninne har jo vært veldig flink, da. 10 kg siden før jul er masse. Stå på du også. Bare det er nedgang - fort eller sakte - det spiller ingen rolle, så lenge man bevarer motivasjonen og det går bra.

 

Hva med deg, Fridamor? Gikk helga bra. Det er jo naturlig å spise litt mer når man er så fysisk. Flott med trimpoengene. Stå på også.

 

Sizzi? Holder du koken med flott nedgang og masse trimpoeng?

 

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Veiedag etter seminarlunsjer og middag med vin og lite trening... men et halvt kilo ned gitt! Veldig fornøyd :-)

 

Godt å høre hvordan det går med dere her inne. Jeg fordeler nok kaloriene mer som Tone - dvs ca 500 kcal spist før middag og resten etter. Spiser ca 200 kcal til frokost (havre/ruglanding m ekstra lett melk) og 200 til lunsj (grovbrød med magert pålegg) og en frukt eller to. Spiser så vanligvis et måltid klokka tre/fire og middag kl sju. Kan bli snop på denne tiden av døgnet, dessverre.

 

I dag skal jeg prøve å lage lasagne på kylling og litt bacon i stedet for karbonadedeig, vet ikke helt hva resultatet blir :-)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg har det helt fint! Er fornøyd med uka, både med trimpoeng og matinntak. Har ikke vært så "fysen" på no godt i helga...Ble litt nøttesjokolade i går og litt rødvin på kvelden. Vi delte dessuten en lavkalori Tuborg og den kan absolutt anbefales for de som gjerne vil ha en pils på lørdagen. 28 cal pr. 100 g.

 

Tror på en grei nedgang på vekta i morgen tidlig...

 

Koser meg bare i dag. Hadde forbigående magesjau i natt, men da jeg våkna i morges var det over. Tok det med ro og lå til kl.11.00. Deilig etter ei slitsom uke. Fikk frokost på senga 08.30 av en snill mann som hadde vært tidlig oppe for å se på femmil. Kokt egg og brød med kokt skinke, melk og en skål med frukt m/kesam til dessert+ kaffe. Har i grunnen holdt meg mett helt til nå. Nå er det te og knekkebrød m/banan...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Veiedag i morgen, og jeg gruer meg, for jeg er redd for at jeg helst har lagt på meg. Har problemer med å få nok trimpoeng, men håper at dette skal bedre seg etter hvert.

 

Tok noen bilder av meg selv i dag, og ble ikke smigret. Det vises i ansiktet at jeg trenger å ta av noen kilo. Javel, så kom jeg meg raskt ut og gå en tur, i hvert fall.

 

Så flott at du har tatt av et halvt kilo, Grethe! Håper bare at det skal gå samme veien med meg.

 

Lykke til til dere andre også, det er vel flere som skal på vekta i dagene som kommer. Når jeg har vært flink gleder jeg meg til å gå på vekta, men det er nå spennende uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg har gått ned 0,8 kg. til 71,4. Er kjempefornøyd for det er det meste jeg har gått ned på en uke siden første uka. Men så har jeg vært flinkere i helga enn jeg pleier å være. Det lønner seg nok!

 

Livviden har stått still en stund nå med 78 cm.

 

Hvordan går det med dere?

 

Jannecke, du var litt skeptisk til hvordan det har gått? Gikk det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så utrolig bra, Fridamor. Det er kjempenedgang.... Jeg veier meg i morgen og er veldig spent. Håper det beste..!!

 

Gratulerer til Grethe òg. Men den veiingen var vel på under en uke? Supert !!!

 

Er spent på dere andre? Tvi, tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

hei!

Vekta sto på 86,7 denne uka som forrige uke, og jeg var fornøyd med det. Så er jeg desto mer inspirert til å få flere trimpoeng i uka som kommer.

 

Gratulerer Fridamor med 0,8 kg ned! Det er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Hei jenter,

 

ligger her på sofaen under pleddet og er ikke akkurat i form. Skikkelig hodepine, slapp og kortpustet som en storrøyker... tror influensaen har slått til. Heldigvis verken snørrete eller vondt i halsen, og bare litt feber. Får håpe det er en kortvarig sak :-)

 

Ellers har jeg ikke spist stort i dag, men forbrenner jo helller ikke mye ved lesing av PD James og småsoving.

 

Fridamor! Du har vært kjempeflink! 0,8 er akkurat så mye ned at man merker det :-)

 

Janecki: det er bare sånn at noen uker står man stille. Bedre enn at det går opp... vektnedgangen kommer litt i (bittesmå) rykk og napp hos de fleste av oss. Bortsett fra Sizzi da, som tar noen kjempehopp... krysser fingrene for dre denne uka!

 

Slapp hilsen fra

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

I dag er jeg skikkelig lei meg, og trenger litt trøst. Sizzi er ikke så flink. Jeg har gått OPP 700 gr siste uka. :) :) Ser jo nå at jeg trenger all denne trimmen for å klare meg. Det har blitt lite trim og veldig mye stress den siste tiden. Skal ha mensen, men gikk jo ned forrige gang jeg skulle ha den.

Har et fysisk tungt arbeid nå, så det skulle jo egentlig oppveie litt for trimmen, men den gang ei. Jeg ble så lei meg at jeg gråt en skvett i dag. Har aldeles ikke lysst til å mislykkes.

Måltidene har blitt helt feil det siste - bare styr alt sammen. Skal bli godt å komme inn i normalt gjenge igjen.

Kunne egentlig tenkt meg å gå på jobben (ca 5 km), men orker ikke å stå opp enda tidligere for å komme meg på jobb til kl 6. (står opp 5 nå) Skal jeg gå, må jeg opp 1 time tidligere. :)

 

Ja nå har jeg fått tømt meg til dere - det hjelper

Ser at det går bra med dere andre, godt at noen klarer det.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Kjære Sizzi!

 

Det GÅR litt opp og litt ned. Dette vet du! Du har vært kjempeflink hittil og en liten motbakke denne uka skal vi nok klare sammen! :-) 700 gram? Det kan være litt menskilo og litt salt mat og litt stress og ikke noe ekstra fett i det hele tatt.

 

Spør du meg skal du ikke gå 5 km til jobb når du begynner kl 06 (gulp, jeg er noen ganger på jobb kl 07 og da føler jeg meg flinkest i verden). Kan du ikke heller gå hjem igjen? Og få meg deg hunden ut på kveldsturen!

 

Hvis du har begynt å rote med maten er du i veldig godt selskap :-) Jeg roter ganske mye og dette resulterer i at jeg enten står stille eller går bare litt ned. Men etter disse ukene VET du jo godt hva du skal spise og hva du skal unngå. Prøv å spise ofte og lite, så gjør det ikke så mye hva du spiser i en liten periode. Og drikk vann!

 

Stress er en slankedreper. Jeg jobber ofte mye og har mye ansvar, og stresset stiger ofte litt vel mye. Heldigvis stresser jeg sjelden hjemme. Klarer du å balansere stresset ditt? Det er ikke farlig hvis man har et sted å hvile ut.

 

Lykke til SizZi! Jeg tenker på deg.

 

Klemmer fra Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Takk for alle godord fordi jeg har gått ned!! Veldig koselig! ...nesten for mye, for jeg har ikke så flink, da....Kanskje jeg har blitt veldig flink til å skeie ut med de rette tingene...? Det er en kunst! Men, men, det går opp og ned, ja. Merker veldig godt hvis man akkurat har gjort et rykk nedover så er man ekstra sårbar for at man går opp igjen også. En trenger litt tid for å stabilisere på et nytt nivå!

 

Lykke til, Sizzy! Ikke gråt, da... For den som smugveier litt så kan man se at en hel kilo kan være vekk neste dag...Det endrer seg så fort!

 

Håper du er frisk igjen, Grethe! Ikke noe stas å være syk. Hvis du er litt snill mot deg selv, så går det fort over! Ikke tyn deg til å gjøre noe slitsomt!

 

Ja, jeg kjenner at jeg har gått ned. Nå er det 4,3 kg. siden nyttår. Kanskje ikke så kjempemye, men buksene mine har blitt ganske slakke rundt livet. Lårene mine er 4 cm. mindre rundt hvert og det synes. De ekle strekene bak i korsryggen er nesten borte. Jeg blir veldig glad av det og har lyst til å juble. Det beste er at jeg synes ikke det er så slitsomt å slanke meg nå. Jeg er fortsatt så motivert og det er fordi jeg lever et normalt liv uten sult og dårlig samvittighet og kjempesprekker.

 

I går besøkte jeg sønnen min og han hadde hverken kaffe eller te, så det ble en kopp kakao og en liten påskemarsipan. Det inngår i dagsrasjonen og jeg endte på ca. 1600 allikevel. Fornøyd med det. Det er så viktig for meg å føle at jeg lever normalt. Det neste målet mitt er at jeg vil se 70-tallet, og jeg kan nesten ikke vente på å krype under 70!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Du skal absolutt IKKE mislykkes, Sizzi. Ble så lei meg når jeg hørte hvor lei deg du ble. Dette er bare en liten justering på endrede ting i livet ditt i det siste. Du vet eksakt hva det kan være og har "kontroll" på dette !!!!!!!!! Hadde du ikke skjønt noe av hvorfor oppgangen kom hadde det vært verre, men du VET. Du sier det selv. Stress, lite trim, rot med mat etc. Det er bare å glemme siste uke og starte på nytt. Ikke tenk mer på det og start igjen. Er enig med Grethe at jeg hadde heller gått hjem fra jobb. Du står tidlig nok opp. Ikke vær så streng med deg selv, vennen. Sett deg ned og evaluer, og start på nytt. Du må kanskje endre på noe i forhold til ny jobb (mindre kcal pga mindre trim etc). Det skal ikke være tortur å slanke seg. Det skal være en glede.... Så se å finn frem gleden igjen Sizzi :-)

 

Ellers kan jeg rapportere om 0,6 kg nedgang. Skulle gjerne hatt dobbelt så mye, men jeg er fornøyd. Har gått ned 8,4 kg i år og veier nå 73,8 kg. Håper på 60 tallet innen mai (deilig å forlate 80 tallet og gleder meg til å forlate 70 tallet).

 

Stå på alle triste, syke og jublende :-) Dette skal vi fikse sammen.

 

Stor klem

Mai2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Gratulerer med nedgang til mai2007!

I dag laget jeg kylling-gryte, og spiste meg god og mett uten at det ble for mye kalorier. Oppskriften fant jeg på den tråden som heter "hva skal du ha til midda i dag".

Det jeg synes er bra med GR-opplegget er at jeg har fått en dreining mot sunnere mat, f.eks. mye grønnsaker, og fisk eller kylling. Jeg liker godt å lage mat, og det er ok å få litt inspirasjon i matveien. Jeg har helt kuttet ut brødmaten, jeg ser jo hvor "dyrt" det er når jeg regner i kalorier. Det blir i høyden knekkebrød eller fiberrik. Jeg er veldig glad i havregrøt, og pleier å spise det til frokost. Den sitter som et skudd helt fram til lunch, jeg føler meg sterk når jeg spiser det, for jeg blir ikke småsulten. Bruker kunstig søtstoff og en ss rosiner på grøten.

Jeg har bare tatt av 1,8 kg på hele kurset, og dette er nå siste uken. Jeg er likevel fornøyd, for det går i riktig reting, så får jeg fortsette videre med det jeg har lært. Jeg forstår godt,Sizzi, at du blir lei deg når du går litt opp. Men vi får bare hente fram styrken i oss selv og fortsette videre, så går det rette veien.

 

hilsen

Janecki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hvordan går det med dere? Her i tråden var det ganske stille for tiden....

 

Hos meg går det bra. Har ikke hatt de store problemene ennå denne uken og dagene går med til veiing og måtehold :-) Ser at jeg er litt ensformig i matveien, men prøver å differansiere litt. Ikke så glad i lage mat som deg, Janecki, selv om det skulle vært en drøm. Er så imponert over folk som er flinke og glade i å lage mat. Alle ideer...

 

Har ferie og er hjemme, så nå er det lunsj med venninner hver dag. Det er en utfordring å finne det helt sunne, men det går ganske bra likevel. Håper på å se solen titter frem snart. Det er egentlig ganske OK å bare være hjemme i ferien. Har ikke prøvd det før.

 

Hvordan går det med influensaen, Grethe? Er du kommet over nedturen, Sizzi, og fortsatt ved godt mot? Synes du skal juble, Fridamor. Det har du fortjent. Du har vært veldig flink... Tenk så deilig at man har det så godt at man vil juble. Kan det bli bedre?

 

Hadde vært koselig å høre fra dere. Og dessuten; Gratulerer med dagen, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det er deilig å gå til lunsj. Man skal jo kle seg i "normale" klær og ikke bare uniform.... Det som gjør det topp er at alle bukser er FOR STORE :-) Har nå vært på "lageret" for for små bukser, og der har jeg et utvalg som sitter som et skudd !!! Hadde ikke tenkt å kjøpe nye bukser før i mai, men tror jammen jeg må revurdere :-)

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...