Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Da er det mandag igjen! Klar for ny uke?

 

Helga gikk rimelig greit. Ble for lite trening, men fikk kommet meg ut på tur hver dag, heldigvis. Onsdag kommer romaskinen min ;) ;) :-)

 

Skal prøve å drikke litt mer vann enn jeg pleier denne uka. Men flyr så mye på do av det. Med den jobben jeg har blir det slitsomt (må hente nøkkel og låse opp doen hver gang).

 

Ellers har jeg vært flink med krom og omega3 noen dager nå.

 

Krysser fingrene for oss!

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tonetrall

Hei Grethe....

 

Håper det har gått greit i dag òg. Og at du er flink 2 dager til... Da vil det nok nærme seg minus 1 kg til onsdag !!!!!!!!!! Morsomt.

 

Jeg har vært ganske flink i helga jeg òg, men i dag ble det litt mye. Dvs at jeg har kanskje ikke vært så flink i helga, for jeg tror jeg har spist alt for lite. Jeg har stått opp kl 04 tre dager i rad (og skal opp 04.20 i morgen og 04.00 onsdag) og da blir jeg litt "rar".. Var så trøtt i helga at jeg ikke orka spise så mye (les; nesten ingenting). Ikke bra, men det er vel bedre enn å ha overspist. I dag ble det litt mye; fiskeburgere og masse hjemmelaget potetstappe :-) Godt var det iallfall.

 

Skal veie med fredag (om jeg ikke reiser til mor i Molde på fridagene). Satser fortsatt på ca minus 1 kg, men tar alt som er minus jeg..... Jeg er iallfall skikkelig gira og føler meg glad. Jeg gleder meg så vanvittig til mai der jeg forhåpentligvis er minus masse kilo. Likte godt innlegget ang kurer... Veldig bra. Jeg føler at jeg er på kur nå, men det er lysbetont og jeg ser det ikke som forsakelser. Jeg er likevel klar over at etter slankingen kommer det vanskelige - holde vekta. Forhåpentligvis kan vi fortsatt skrive hverandre og hjelpe hverandre da også. Viktig.

 

Lykke til med romaskin... Jeg er fortsatt ikke så flink å trene eller drikke vann, men jeg får ta det etterhvert.

 

Snakkes onsdag.

 

Klem Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var spent da jeg gikk på vekta i dag. Tapte jo 1 kg sist uke (når mannen mente det ikke var noe) Trodde ikke det skulle være det store i dag. Den gang ei, jeg ble stille og mannen fikk sjokk.

Vekta viste 1,6 kg mindre enn på onsdag. Dvs 8,4 kg mindre enn da vi startet på kurset. Det er så herlig. Har snart ikke bukser som er brukbare. Skal kjøpe meg ei skikkelig fin ei når jeg passerer 10 kg ned ( gleder meg) ;)

 

Håper det går bra med dere også. Jeg kommer til å følge spent med.

Gratulerer med romaskin Grethe.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Først og fremst: gratulerer Sizzi!!! 1,6 ned er jo utrolig! Du er kjempeflink! Jeg er skikkelig imponert :-) :-) :-)

 

Tone: jeg er glad for at du lar deg motivere av bildet av deg selv i mai. Det er viktig at man finner noe som motiverer en. Og du virker veldig veldig flink til å jobbe langsiktig.

 

Jeg hadde en liten sprekk i går, men samlet kaloriinntak var under 1800 så jeg krysser fingrene for at det ikke gjorde noe utslag. Samboeren var forkjølet og bestilte snop, og jeg lot meg overtale... gud så slank jeg ville vært uten den mannen! ;) Men han er en deilig fyr, da...

 

Tviler på at jeg har gått noe mer ned siden helga, har vært litt for mye stress og flying. Men hvis jeg klarer en halv kilo denne uka er jeg fornøyd.

 

Lurer på om jeg skal flytte veiedagen til søndag slik at det passer med kalenderen her inne. Blir så krøkkete å holde oversikten nå. Skal tenke litt på det.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, ned 500 gram denne uka. Og gått inn 1 cm til i livet. Ligger nå akkurat på 80 cm. Feit nok, med andre ord, men allikevel inn 6 cm siden jul. Inn 20 cm totalt, men nå regnes jo ikke de andre målene med.

 

Mål for kommende uke er å drikke mer vann og ikke spise over 1300 kcal om dagen!

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Var spent da jeg gikk på vekta i dag. Tapte jo 1 kg sist uke (når mannen mente det ikke var noe) Trodde ikke det skulle være det store i dag. Den gang ei' date=' jeg ble stille og mannen fikk sjokk.

Vekta viste 1,6 kg mindre enn på onsdag. Dvs 8,4 kg mindre enn da vi startet på kurset. Det er så herlig. Har snart ikke bukser som er brukbare. Skal kjøpe meg ei skikkelig fin ei når jeg passerer 10 kg ned ( gleder meg) ;)

 

Håper det går bra med dere også. Jeg kommer til å følge spent med.

Gratulerer med romaskin Grethe.

 

Sizzi[/quote']

 

KNALLBRA, Sizzi :-) Det må jeg si !!!! Så utrolig gøy å lese, og så utrolig glad på dine vegne... Må si den vekta slapp skikkelig plutselig. Og mannen kan jeg tenke meg er imponert, ja. Du fortjener nedgangen med den trimmingen du utfører (samt riktig kosthold selvfølgelig) - og man ser at det hjelper. Du fortjener ny bukse snart, ja.

 

Det er ennå 2 dager til jeg veier meg. Er veldig spent !!!

 

Grethe; Veldig bra med 500 gr. Det tikker nedover og det er kjempebra. Alt minus er minus - og det blir mye bare man holder på lenge nok !!! Så til slutt er man der - ved målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KNALLBRA' date=' Sizzi :-) Det må jeg si !!!! Så utrolig gøy å lese, og så utrolig glad på dine vegne... Må si den vekta slapp skikkelig plutselig. Og mannen kan jeg tenke meg er imponert, ja. Du fortjener nedgangen med den trimmingen du utfører (samt riktig kosthold selvfølgelig) - og man ser at det hjelper. Du fortjener ny bukse snart, ja.

 

Det er ennå 2 dager til jeg veier meg. Er veldig spent !!!

 

Grethe; Veldig bra med 500 gr. Det tikker nedover og det er kjempebra. Alt minus er minus - og det blir mye bare man holder på lenge nok !!! Så til slutt er man der - ved målet.[/quote']

 

Må bare si at det er så herlig å få positive tilbakemeldinger fra dere. Er så stolt over at jeg klarer meg bra uten kurs!!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hvordan går det med målet for uka, Grethe. Og hvordan er det å ha romaskin? Har du blitt hekta?

 

Det går bra med meg. Har fridager og da går det veldig bra. Veiedag i morgen. er veldig spent....

 

Ha en fin ettermiddag, Sizzi og Grethe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese hva dere skriver og se at det går så bra med dere!!

 

Jeg har kommet igjen etter 5 dager i Tyskland. Synes jeg var flink etter forholdene, men det er helt håpløst å vite akkurat hvor mye man får i seg. Kjøpte all mat ute, og jeg føler at jeg mister kontrollen. Det var så godt å starte dagen hjemme her med havregrøt og vann, og komme seg inn på sida her igjen for å samle inspirasjon. Nå er jeg iallfall hjemme igjen og har tenkt å bli det en stund.

 

Skal avvikle bursdagsfeiring i helga, men etter det er det helt skjerpings!!

 

Letteste måten å slanke seg på er iallfall med faste rutiner. Har vært på trening i dag med enkel aerobic og styrke, så jeg er i gang! Jeg mista jo en veiedag da jeg var borte så jeg ser fram mot mandag og ny veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da har jeg også endelig hatt veiedag. Jeg veier i dag 74,8 kg, dvs minus 1 kg. I tillegg ble jeg 6 cm mindre (7 målesteder). Dette syntes jeg var veldig deilig... Da vet jeg at opplegget jeg har nå funker veldig bra for meg - og vekta :-)

 

Velkommen tilbake Fridamor.. Håper Tysklands-turen ikke har ødelagt så mye. En "Tysklands-tur" er utfordringen min i 5 av 9 dager - hele tiden, hele året, så jeg vet hvor vanskelig det er. Det er jobben min, så jeg har jo nødt til å finne ut av det og ikke kose meg hele året - som jeg har gjort endel av :-)

 

Hvordan går det med Grethe og Sizzi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje er det lettere når man gjør det hele tiden, men det må jo være litt vanskelig...

 

Jeg har jo i tillegg "feriefølelsen" da og har lyst til å kose meg litt når jeg er på tur...

Godt å være hjemme igjen. Har drukket masse vann i dag og kjenner kroppen fungerer igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag baker jeg brød - Ingers rugbrød. Det er så godt, metter lenge og holder magen i form.

Overskyet i Trøndelag i dag, men det blir kanskje en skitur likevel ;) Er iallefall ikke så kaldt lengre - rundt 0.

 

Dere får ha ei fin helg

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag baker jeg brød - Ingers rugbrød. Det er så godt' date=' metter lenge og holder magen i form.

Overskyet i Trøndelag i dag, men det blir kanskje en skitur likevel ;) Er iallefall ikke så kaldt lengre - rundt 0.

 

Dere får ha ei fin helg

Sizzi[/quote']

 

Hei Sizzi :):)

 

Her fant jeg en tråd som du var med på, en fin tråd dette. Morro å lese hvor flink dere er alle sammen.

 

Du er utrolig flink å trimme, og få fin nedgang du har på vekten da, Hurra for deg. Håper brødbakingen ble vellykket.

 

Vill bare ønske deg god helg og så skrives vi

 

klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så flink du er, Sizzi. Baker Ingers rugbrød og går på skitur.... Ja, og her sitter jeg i et grått og trist Oslo vær som ikke frister til noe annet enn å spise alt man ikke skal. MEN jeg greier meg bra så langt. Det skal vel gå i helga, tenker jeg, men er nok litt fristet av alt mulig rart f.t. Da er det deilig å få inspirasjon fra dere.

 

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er' date=' Sizzi. Baker Ingers rugbrød og går på skitur.... Ja, og her sitter jeg i et grått og trist Oslo vær som ikke frister til noe annet enn å spise alt man ikke skal. MEN jeg greier meg bra så langt. Det skal vel gå i helga, tenker jeg, men er nok litt fristet av alt mulig rart f.t. Da er det deilig å få inspirasjon fra dere.

 

Ha en god helg.[/quote']

 

Ja da det ble skitur også - 2 timer. (rimelig sliten nå ja ) ;)

 

Kjære deg, prøv å ikke spise altfor usunt i helga da - du angrer bare på det etterpå - er ikke verdt det.

Kanskje du kan kjøpe deg masse frukt og kutte opp i helga. Jeg prøvde vaniljekesam for første gang forleden. Det smakte kjempegodt. :)

 

Håper det går bra med helga.

Gleder meg til å høre hvordan det har gått etterpå.

God helg til deg også

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

............... Og jammen kom ikke inspirasjonen med en gang :-) Tusen takk for oppmundrende, inspirerende ord Sizzi. Det går ennå bra. Håper jeg våkner med litt mindre "lyst på alt" i morgen....

 

Etter jeg leste dine ord spiste jeg en salat... :-) Nå lager jeg pepperbiff, bakt potet, salat og litt bernaise (det må samboeren nesten få) så blir det vel en bra dag alt i alt likevel.

 

2 timer skitur er veldig bra. Misunnelig blir jeg over all din energi. Jeg venter på våren for å få mer energi. Er IKKE glad i vinter (dessverre)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

har vært på seminar et par dager og deretter problemer med å komme på nett - godt å se at dere har vært aktive!

 

Jeg har vært sånn nogenlunde flink, men spist treretters middager to kvelder og dessuten hatt for tunge lunsjer. Sånne seminarer er ganske utmattende greier - det begynner 0830 og så er det lunsj kl 1200 eller 1300 og bare ørkorte tissepauser i mellom. Ikke tid til å spise noe smått :-(

 

En kilo ned og 6 cm er kjempebra, Tone! Du er veldig flink :-) :-) Du har virkelig funnet et opplegg som fungerer for deg.

 

Romaskinen er ikke i hus ennå - fant ut at jeg heller kunne kjøpe en helt ny en med garanti og tilbehør for bare litt ekstra penger. Så jeg skal hente den onsdag eller torsdag. Gleder meg veldig. Vurderer å stå opp en halvtime tidligere om morgenen slik at jeg får rodd 5-6000 meter før jeg går på jobb.

 

Her er det nesten to varmegrader og grått vær. Ser rally på TV men synes vel det er elendig kvalitet på sendingene. Skal ut og trene etterpå!

 

Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, vi holder på, men lurte jo på hvor du var da :-)

 

Jo takk, tror også jeg har funnet et bra opplegg. Var veldig nærme i går å gi litt f... og stappe hodet fullt av snop, men så var Sizzi der da med sine rugbrød og skiturer :-) Da var det jo bare å ta seg sammen :-)

 

Det er ikke lett med seminar og servert mat, nei. Skitt au. Sånn er livet og sånt vil skje fremover òg. Det er bare å fortsette der man slapp FØR seminaret og guffe på igjen..... Må si at du har gode planer med romaskin. Håper du er A-menneske. For meg hadde roing funket bedre ved midnattstider. Er VELDIG B-menneske.

 

Etter noen tunge tåkedager er det endelig sol og himmel å se igjen... Skal ut å gå tur. Har booked Spa weekend i Tallinn i slutten av mars med en venninne :-) Tror det blir helt OK.

 

Begynner å jobbe i morgen, så da blir jeg "borte" en stund igjen. Drar direkte til mamma i Molde etter jobben fredag, så neste veiing for meg blir den 27. Håper jeg greier å være flink både på jobb og hos mor.... Er innom her på tirsdag og ser hvordan det går med dere.

 

Lykke til, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og oppmuntre dere litt i dag også.

Har vært på skitur i dag ;)

Herlig at jeg klarte å inspirere dere litt.

Et lite tips: Når dere skal på seminar el. hvorfor ikke ta med litt matpakke og frukt i veska. Det er da vel ingen som kan nekte dere en matbit i ny og ne. Vannflaska er jo et must!

 

Fortsatt fin søndag

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Må bare innom og oppmuntre dere litt i dag også.

Har vært på skitur i dag ;)

Herlig at jeg klarte å inspirere dere litt.

Et lite tips: Når dere skal på seminar el. hvorfor ikke ta med litt matpakke og frukt i veska. Det er da vel ingen som kan nekte dere en matbit i ny og ne. Vannflaska er jo et must!

 

Fortsatt fin søndag

Sizzi

 

Matpakke på seminar ???? :-) Nei, det går ikke :-) :-)

 

Ellers er du en veldig fin oppmuntrer, Sizzi. Takk skal du ha !!!!

 

(PS: Håper at du tar fleipen øverst. Noen ganger vanskelig å skrive fleip uten at det kan oppfattes negativt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også stort sett Ingers rudbrød når jeg spiser brød, Sizzy.

Lurer alltid på hva jeg skal legge inn på kaloriinnhold...Har du regnet på det og hvordan legger du det inn???

 

Det har vært en super søndag med knall sol og flotte løyper. Har gått på ski, men ikke så veldig langt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også stort sett Ingers rudbrød når jeg spiser brød' date=' Sizzy.

Lurer alltid på hva jeg skal legge inn på kaloriinnhold...Har du regnet på det og hvordan legger du det inn???

 

Det har vært en super søndag med knall sol og flotte løyper. Har gått på ski, men ikke så veldig langt.....[/quote']

 

Leste et sted at Ingers Rugbrød har ca. 200 kcal pr 100 gram

Legger det inn under "legg til egen matvare" feks "ingers rugbrød" "30 gram (1 skive)" og "200 per. 100 gram" Så lagrer du.

Neste gang kan du hente det fram under "vis favoritter" Da kan du legge inn antall gram som vanlig. Håper dette var forståelig.

 

Var ikke så fine skiforhold her i dag - djup, kram snø. Trodde dessuten snøen var tørrere, så det ble sinnssykt bakglatte ski ;) Snødde dessuten tett hele veien.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,

 

har bestemt meg for ny veiedag på mandager fordi det passer bedre med det standardiserte opplegget her inne. Så i morges førte jeg inn nye mål. Ned 600 gram (siden onsdag!) :-) Det var slett ikke verst.

 

Synes dere er flinke som går på ski. Selv er jeg dessverre ingen skigåer. Har blitt feig med åra. Synes det er litt "gulp-gulp-hva skjer-litt fort nå-best å sette seg" i nedoverbakkene...

 

Lykke til med oss denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tråd her inne som handler om vanndrikking. Setter fokus på at det er sunt å drikke vann! Jeg har latt meg inspirere av det, så på jobben i dag har jeg fått i meg omtrent to liter.

 

Hjemme er det mye verre å få i seg vann. Der går det på Pepsimax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...