Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Ja, så var det dagens tall då.

 

Ein stor smule opp siden sist ja :)

69,8. Eg var forresten 67,4 før eg reiste te fjells 4/7.

 

Så her har det vore til seters for å gjere seg feit !!

 

Pytt, pytt, eg skal nok få det av igjen, og håper at litt er forsvunne til neste veging.

Vi dreg til fjells i helga og eg veit ikkje om vi skal ned til neste tirsdag, det kjem litt an på veret. Kallen har multeplukking på tapetet og så skal vi male og lakke litt. Eg skal nyte fjellet, sjå litt etter dyra mine ja og rett og slett berre nyte livet.

 

Litt trått å komme inn på lavkarboen igjen, eg får ta meg ein tur på butikken etter jobb idag, må handle fløte, rømme og diveres snaddermat:)

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tonetrall

Jaja, pytt pytt :) Du får gjøre ferdig sommerferien og seterlivet, så ordner det seg nok. Det er lov å koble litt av, vennen. Du har vært kjempeflink og du greier det når hverdagen kommer igjen. Det er jeg helt sikker på.

 

Har litt problemer selv med å komme i gang igjen dessverre :) Det er utrolig vanskelig å ta seg inn igjen etter sjokoladekick må jeg si..... Helt utrolig hvor lenge det sitter. Tror også det er denne uken som blir vanskelig pga uken i måneden, så får vi bare håpe at det "går over" litt lettere rundt helga :) Ellers kjemper jeg meg gjennom lavkarb, men det er heller ikke lett... Jaja. Får vel bare slappe av litt og så kommer det vel etter hvert igjen.

 

Multe er skikkelig godt da. Håper dere finner masse. Dere får kose dere, så snakkes vi når det er tid for det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Bare innom for å si at det er liv i meg.

Har ikke hatt ork til stort annet enn jobbing i sommer.

Alle ungene hjemme også, så det blir endel matlaging og klesvask etter jobb. Søndagene går stort sett med til kontorarbeid.

Skulle egentlig få noen fridager, men de gikk i vasken ettersom vi fikk inn en sykmelding. :)

 

Får komme sterkere tilbake siden.

God sommer hvor enn dere koser dere.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

 

03.jun: 82,6 +1,8 (tot. 6,4)

09.jun: 82,0 -0,6 (tot. 7,8)

16.jun: 79,8 -2,2 (tot. 9,6)

06.jul: 77,8 -2,0 (tot 11,6)

13.jul: 77,2 -0,6 (tot 12,2)

 

 

 

Fjellgeita:

 

7.juni 67,9 (-0,4) (totalt 8,9)

14.juni 69,2 (+1,3)( totalt7,6)

21 juni 68,1(-1,1) (totalt 8,7)

28 juni 67,6 -0,5 (totalt9,2)

4. juli 67,4 - 0,2 (totalt 9,4)

19 juli 69,8 + 2,4 (totalt 7)

 

 

Tok meg den store friheit å laga ei ny liste, så får vi føye på andre om det dukkar opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Bare innom for å si at det er liv i meg.

Har ikke hatt ork til stort annet enn jobbing i sommer.

Alle ungene hjemme også' date=' så det blir endel matlaging og klesvask etter jobb. Søndagene går stort sett med til kontorarbeid.

Skulle egentlig få noen fridager, men de gikk i vasken ettersom vi fikk inn en sykmelding. :)

 

Får komme sterkere tilbake siden.

God sommer hvor enn dere koser dere.

 

Sizzi[/quote']

Takk for ord - og god sommer til deg òg, Sizzi :) Gleder meg til å se deg snart tilbake her igjen. Pass på deg selv !!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Tok meg den store friheit å laga ei ny liste' date=' så får vi føye på andre om det dukkar opp :)[/quote']

Det var lurt. Jeg får nok ellers et stort pluss på min vekt snart også.... Har jobbet 6 dager på rad, så kun 1 fridag (der venninne var på besøk) og nå er jeg på jobb igjen :) Har valgt det litt selv, men er litt vel full fart og ikke skikkelig matfokus. Får skuldrene ned fra torsdag. Da er det 4 fridager, så da kan jeg iallfall starte litt på nytt. Starter hver dag like optimistisk :)

 

Laget forresten en lavkarbo-pai med kjøttdeig og tok med på jobb.... Mmmmm. Den var skikkelig god og har reddet litt denne uken :)

 

Ellers er vel det vi driver og våre problemer meget små i forhold til hva som ellers skjer her i landet. Det er bare så ulidelig trist.

 

Snakkes vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt. Jeg får nok ellers et stort pluss på min vekt snart også.... Har jobbet 6 dager på rad' date=' så kun 1 fridag (der venninne var på besøk) og nå er jeg på jobb igjen :) Har valgt det litt selv, men er litt vel full fart og ikke skikkelig matfokus. Får skuldrene ned fra torsdag. Da er det 4 fridager, så da kan jeg iallfall starte litt på nytt. Starter hver dag like optimistisk :)

 

Laget forresten en lavkarbo-pai med kjøttdeig og tok med på jobb.... Mmmmm. Den var skikkelig god og har reddet litt denne uken :)

 

Ellers er vel det vi driver og våre problemer meget små i forhold til hva som ellers skjer her i landet. Det er bare så ulidelig trist.

 

Snakkes vennen.[/quote']

 

Fokuset har ikkje vore 100 % her heller, sjølv om vi har vore til fjells å har det likevel vore mykje lytting på radio og titting på TV. Ja, det er kjempetrist det som har skjedd.

Maten har vore så som så til fjells forresten

 

Skal prøve å komme med vekt i morgon, vi reiser forresten til fjells att i morgon ettermiddag. Vi skal slappe av og kose oss, gå turer i fjellet og nyte tida.

 

Snakkes min venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

 

03.jun: 82,6 +1,8 (tot. 6,4)

09.jun: 82,0 -0,6 (tot. 7,8)

16.jun: 79,8 -2,2 (tot. 9,6)

06.jul: 77,8 -2,0 (tot 11,6)

13.jul: 77,2 -0,6 (tot 12,2)

 

 

 

Fjellgeita:

 

7.juni 67,9 (-0,4) (totalt 8,9)

14.juni 69,2 (+1,3)( totalt7,6)

21 juni 68,1(-1,1) (totalt 8,7)

28 juni 67,6 -0,5 (totalt9,2)

4. juli 67,4 - 0,2 (totalt 9,4)

19 juli 69,8 + 2,4 (totalt 7)

26.juli 69 - 0.8 (tot 7,8)

 

Det blei litt ned det, håper på å vere flink denne veka og. 2 bursdagar å feire, men eg får håpe at det går bra likevel. Eg er forresten begynt på ferie og blir heime i nesten 2 veker til. Blir borte ei stund etter det, men håper at Sizzi stikk innom og hjelper deg når du treng det. Eg får heller muntre deg opp via sms. Kan inn og lese på sidene her men det er omtrent umulig å få skrive.

Starter på jobb i slutten av august.

 

Paien din hørtes interresant ut Tonetrall, funne oppskrift på nett ??

 

 

Vi snakkes snart igjen

 

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Gratulerer :) Ja, det går nedover igjen. Det er vel litt slik i ferie og sommer. Vi greier dette denne gang, Fjellgeita. Uansett om det går litt opp og ned. Målet er der.....

 

Hexeberg har en oppskrift, men denne fant jeg i en annen bok (har begynt å kjøpe matbøker :) Kan sende den til deg. Det er vel egentlig en type omelett (men slik er jo lavkarbopaien da).

 

Du får feriere godt og kose deg. Jeg kan snakke til meg selv jeg :) Men koselig om Sizzi har tid og lyst å bestemme seg for at NÅ starter jeg :) Eller bare innom for å si hei.... Koselig uansett.

 

Vi snakkes, Fjellgeita, enten slik eller slik. Kos deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Tonetrall. Kom heim i kveld etter 2 dagar på fjellet, nydelig ver men litt skodde tidlig om dagane. Vi plukka multer i heile går og idag, gjekk i shorts og bh og merka ikkje at eg blei skikkelig svidd. Vi reiser muligens til fjells igjen over helga. Skal hjelpe ei venninne denne helga, dei skal ha selskapeligheter :)

 

Matmessig har vore bonn i bøtta på fjellet, men skal ta det att seinare. (trur vi traska rundt i 8-9 timar igår og 5 idag. )

 

I morgon skal eg på grillparty:)

 

Vi snakkes snart igjen

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall:

 

03.jun: 82,6 +1,8 (tot. 6,4)

09.jun: 82,0 -0,6 (tot. 7,8)

16.jun: 79,8 -2,2 (tot. 9,6)

06.jul: 77,8 -2,0 (tot 11,6)

13.jul: 77,2 -0,6 (tot 12,2)

29.jul: 78,4 +1,2 (tot 11,0) :)

 

 

Fjellgeita:

 

7.juni 67,9 (-0,4) (totalt 8,9)

14.juni 69,2 (+1,3)( totalt7,6)

21 juni 68,1(-1,1) (totalt 8,7)

28 juni 67,6 -0,5 (totalt9,2)

4. juli 67,4 - 0,2 (totalt 9,4)

19 juli 69,8 + 2,4 (totalt 7)

26.juli 69 - 0.8 (tot 7,8)

 

Det var jo ikke bra, men trodde faktisk det skulle være minst en kilo mer. Er allerede i gang med skjerpings her og det går bra. Omeletten sakte-steker ved siden av. I går trente jeg og det skal jeg i dag også, samt i morgen, overmorgen og mandag :) Etter det er det vel soling på dagsorden. Ellers bare avslapping og kos. Jobbet litt vel mye etter ferien.... Ble litt brå overgang.

 

Deilig med gåturer og avslapping i fjellet. Kos dere og så tar du dietten etter ferien :) Kos deg i helga. Snill du er som stiller opp for "alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

 

03.jun: 82,6 +1,8 (tot. 6,4)

09.jun: 82,0 -0,6 (tot. 7,8)

16.jun: 79,8 -2,2 (tot. 9,6)

06.jul: 77,8 -2,0 (tot 11,6)

13.jul: 77,2 -0,6 (tot 12,2)

29.jul: 78,4 +1,2 (tot 11,0)

 

 

Fjellgeita:

 

7.juni 67,9 (-0,4) (totalt 8,9)

14.juni 69,2 (+1,3)( totalt7,6)

21 juni 68,1(-1,1) (totalt 8,7)

28 juni 67,6 -0,5 (totalt9,2)

4. juli 67,4 - 0,2 (totalt 9,4)

19 juli 69,8 + 2,4 (totalt 7)

26.juli 69 - 0.8 (tot 7,8)

2. aug 69,9(+0,9) tot 6,9)

 

Vel her bærer det oppigjen :) Eg var igrunnen klar over det, etter ein god del mat utenom det vanlige dei siste dagane.

Sov faktisk til 9.30 både igår og idag og det føltes godt, fekk gjort ferdig "arbeidet" her heime igår. Kallen snakka om at no ville han begynne på neste prosjekt (håslått), han vil vel ha hjelp av meg mens eg enno er heime.

 

Jentene har snakka om då dra til fjells idag, eg har lyst å vere med men får sjå. Det er kanskje godt å slappe av litt heime og, men har litt kle og slikt som skal på plass + eg må visst vaske litt over golva og.

 

Tilbake til vekta. Det skal bli ein utfordring å gå ned igjen vertfall, veg meg på mandag før eg reiser. Dei neste tre vekene skal eg prøve å vere flink, eg vil jo helst ikkje komme over 70 grensa igjen, holdt meg under med eit nødskrik idag. Var på vekta 2 ganger for å forsikre meg at eg var under:)

 

No set eg meg ut på altanen med kaffi og strikketøy og venter på at sola skal titte over åskanten.

 

Vi snakkes snart.

 

Klem,klem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tonetrall

Tonetrall:

 

03.jun: 82,6 +1,8 (tot. 6,4)

09.jun: 82,0 -0,6 (tot. 7,8)

16.jun: 79,8 -2,2 (tot. 9,6)

06.jul: 77,8 -2,0 (tot 11,6)

13.jul: 77,2 -0,6 (tot 12,2)

29.jul: 78,4 +1,2 (tot 11,0)

09.aug: 77,6 -0,8 (tot 11,8) :P

 

 

Fjellgeita:

 

7.juni 67,9 (-0,4) (totalt 8,9)

14.juni 69,2 (+1,3)( totalt7,6)

21 juni 68,1(-1,1) (totalt 8,7)

28 juni 67,6 -0,5 (totalt9,2)

4. juli 67,4 - 0,2 (totalt 9,4)

19 juli 69,8 + 2,4 (totalt 7)

26.juli 69 - 0.8 (tot 7,8)

2. aug 69,9(+0,9) tot 6,9)

 

Veier meg litt ujevnt her, men det begynner å gå ned igjen. Har begynt å bli flinkere og det helt abnorme godtesuget er over for denne gang. Nå er det en stund til jobb igjen, så da får jeg bruke tiden godt :) Dette er sjansen min. Det er utrolig mye lettere å gå ned og å få til et opplegg hjemme enn på jobb. Det skal nok gå....

 

Hatt besøk av venninne hele uka som jobber i Oslo f.t. Hun kommer igjen flere uker fremover, så det er koselig. Ellers er det bare å finne på ting å gjøre hver dag, dvs ting jeg kan gjøre. Lunsjbesøk, gåturer, museer etc. Skal bli kos, men er vel redd jeg kommer til å kjede meg litt etterhvert :D hehe....

 

Ellers i dag skal jeg vaske og rydde først, så trening kl 16. Etter det blir det en avslappende kveld før dagen i morgen.

 

Snakkes vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall:

 

03.jun: 82,6 +1,8 (tot. 6,4)

09.jun: 82,0 -0,6 (tot. 7,8)

16.jun: 79,8 -2,2 (tot. 9,6)

06.jul: 77,8 -2,0 (tot 11,6)

13.jul: 77,2 -0,6 (tot 12,2)

29.jul: 78,4 +1,2 (tot 11,0)

09.aug: 77,6 -0,8 (tot 11,8)

22.aug: 78,2 +0,6 (tot 11,2) :)

 

 

Fjellgeita:

 

7.juni 67,9 (-0,4) (totalt 8,9)

14.juni 69,2 (+1,3)( totalt7,6)

21 juni 68,1(-1,1) (totalt 8,7)

28 juni 67,6 -0,5 (totalt9,2)

4. juli 67,4 - 0,2 (totalt 9,4)

19 juli 69,8 + 2,4 (totalt 7)

26.juli 69 - 0.8 (tot 7,8)

2. aug 69,9(+0,9) tot 6,9)

 

Her går det litt opp og ned gitt :)

Sykemeldt, så det blir vel litt kjedelig. Har prøvd å skjerpe meg litt igjen nå, så da får vi se om det hjelper til neste ukes veiing.

 

Ellers har jeg kjøpt meg ny leilighet og flytter ca 1. nov :) Gleder meg til det. Da bør vi kanskje ha en sammenkomst - eller hva sier dere :o

 

Kos deg på fjellet. Gleder meg til du er her igjen. Og savner også Sizzi og Queen???!!!!! Hvor er dere venner ??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å gje ein lyd ifrå meg her te fjells. Nydeli ver idag, tilbringte ettermiddagen med å male ein vegg. Planen er å snu nasa heimover på fredag, håper på fint ver. Skal jobbe i helga. Må vil mor ein tur, for ho hadde tatt seg eit hallingkast mens eg har vore vekke og ligg på sjukehus. Det skal bli spennande å sjå korleis det er med vekta, får håpe det ikkje er for gale. Men alt går vel an å rette opp i ? Vi får halde kvarandre i øra til høsten. Gratulerer med ny leiligheit, visst må vi ta eit treff det hadde vore heilt topp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

 

Ellers har jeg kjøpt meg ny leilighet og flytter ca 1. nov :o Gleder meg til det. Da bør vi kanskje ha en sammenkomst - eller hva sier dere :)

 

Klem

 

Så spennende med ny leilighet da. Hvor flytter du nå?

 

Synd at du er sykemeldt - håper det ikke er noe alvorlig,

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var eg kommen att og :) Nesten 3 veker til fjells har vore heilt supert. Litt vemodigt å reise idag tidli men likevel kjekt å komme heim til mine.

No blir det no ikkje slutt på fjellturer, no reiser eg til fjells her heime når eg får anledning.

Sjekka nett vekta før eg hoppa i dusjen og den såg faktisk ikkje så avstrekkande ut heller.

På mandag er det den vanlige kosten som må inn igjen. Har kosa meg med rista skive med ost og rabarbrasylte til frokosten i ferien. Kan jo lage slik sylte her heime, men det blir aldri til.

Stor trafikk på heimturen idag, etter 9 timers reise var det godt med ein liten blund før eg skulle på jobb.

 

Det skal bli spennande å høyre kor du har fått leilighet Tonetrall, du sender vel ein mail vel?? Litt greiare å fortelle det der :)

 

Neste veke skal vi vere flinke. AVTALE??

 

Skal i selskap i morgon, men har ikkje planlagt den store utskeielsen.

Må sy neste veke og planlegge høsten vidare med sying og diverse bakeprosjekt.

 

Me talast brått :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

 

03.jun: 82,6 +1,8 (tot. 6,4)

09.jun: 82,0 -0,6 (tot. 7,8)

16.jun: 79,8 -2,2 (tot. 9,6)

06.jul: 77,8 -2,0 (tot 11,6)

13.jul: 77,2 -0,6 (tot 12,2)

29.jul: 78,4 +1,2 (tot 11,0)

09.aug: 77,6 -0,8 (tot 11,8)

22.aug: 78,2 +0,6 (tot 11,2)

 

 

Fjellgeita:

 

7.juni 67,9 (-0,4) (totalt 8,9)

14.juni 69,2 (+1,3)( totalt7,6)

21 juni 68,1(-1,1) (totalt 8,7)

28 juni 67,6 -0,5 (totalt9,2)

4. juli 67,4 - 0,2 (totalt 9,4)

19 juli 69,8 + 2,4 (totalt 7)

26.juli 69 - 0.8 (tot 7,8)

2. aug 69,9(+0,9) tot 6,9)

30. aug 70,5 ( +0,6) (tot 6,3)

 

Vel, vel, her er resultatet mitt etter nesten 3 veker til fjells, det kunne ha vore mykje verre for maten har vore vanlig kost.

Håper på at det blir nedgang til neste veging.

 

Har du dratt på tur Tonetrall?? Det blei så stillt i frå den kanten :D

Har sett Sizzi i dørene her, alltid koselig å sjå ho :)

Håper du Sizzi har fått den ferien du virkelig fortjente, ja og at veret har vore slik at du kunne nyte den og.

 

Snakkast snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Håper du Sizzi har fått den ferien du virkelig fortjente' date=' ja og at veret har vore slik at du kunne nyte den og.

 

Snakkast snart igjen.[/quote']

 

 

Har ikke blitt noe ferie her i gården nei :D

Bra jobba de tre ukene til fjells da Fjellgeita - du kan dette du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått litt fort her :) Sender mail og forteller. Har sett og sett etter dere, men når dere endelig var der da hadde jeg gitt opp :)

 

Ellers alt bra. Har gått på en liten smell hjemme hos mor :eek: Starter å være flink igjen fra i morgen. Heller ingen trening på 3 uker og det hjelper ikke akkurat på vekta.

 

Nå er det høst og vi starter siste akt av kiloene - eller ???? :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått litt fort her :) Sender mail og forteller. Har sett og sett etter dere' date=' men når dere endelig var der da hadde jeg gitt opp :)

 

Ellers alt bra. Har gått på en liten smell hjemme hos mor :eek: Starter å være flink igjen fra i morgen. Heller ingen trening på 3 uker og det hjelper ikke akkurat på vekta.

 

Nå er det høst og vi starter siste akt av kiloene - eller ???? :D

 

Klem[/quote']

 

 

Ååå, så godt å sjå deg att. Begynte nesten å lure om det hadde hendt noke med deg.

Det er nok ikkje berre du som har gått på ein smell, men vi er flinke til å ta oss inn att etter slike smellar og.

 

Ja, no er høsten her og eg/ vi skal ha bort resten av kiloa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...