Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Denne veka har gått sånn halveis i dass, begynner veldig bra men det er ikkje alltid fortsettelsen er slik. Eg skal inn på rett spor igjen berre eg får unna denne veka. Har ein planlagt utskeielse, men skal til fjells i slutten av veka. Var til fjells igår og mala det som eg hadde planlagt, skal ha eit strøk til men det får vente til eg får tid.

Til helga skal vi prøve å få heim dyra våre.

 

Vi snakkes.

Trur eg hopper over vektregistrering til eg begynner å komme i siget, no har den vertfall stege :)

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
altså henger meg på her inne igjen.

 

(puh' date=' nå var det skrevet - veldig skummelt)[/quote']

 

Litt kjekkare når vi er fleire, og det betyr at EG berre må begynne å skjerpe meg no etterkvart. Eg har vore litt av ein søtmons i det siste, begynner fint men så sklir det ut i løpet av dagen. Men på mandag som kjem begynner eg for fullt igjen.

 

Kortid vil du ha vegedag???

 

Vi snakkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjekkare når vi er fleire' date=' og det betyr at EG berre må begynne å skjerpe meg no etterkvart. Eg har vore litt av ein søtmons i det siste, begynner fint men så sklir det ut i løpet av dagen. Men på mandag som kjem begynner eg for fullt igjen.

 

Kortid vil du ha vegedag???

 

Vi snakkes snart.[/quote']

 

Startet likeså godt i dag jeg - på selveste valgdagen.

Gikk på vekta, og ble funnet litt for tung :) (eller kanskje LITT var litt for lite)

Tror ikke jeg vil offentliggjøre vekta, men skal holde dere oppdatert på hva jeg går ned.

Ja jeg skal NED altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet likeså godt i dag jeg - på selveste valgdagen.

Gikk på vekta' date=' og ble funnet litt for tung :) (eller kanskje LITT var litt for lite)

Tror ikke jeg vil offentliggjøre vekta, men skal holde dere oppdatert på hva jeg går ned.

Ja jeg skal NED altså[/quote']

 

 

Det er ikkje nøye med offentliggjering av vekta, det er det at du går ned som teller. Vi kan heller få vite vekta når du er ferdig. :)(sluttvekta, men ingen tvang )

 

Har ikkje sett Tonetrall innom her på ei stund men håper at alt er vel med ho.

 

No har eg fri til neste mandag og det skal bli herlig, til helga skal vi til fjells for å sanke sauer. Det er meldt ganske bra ver vertfall, meldingane for natta og morgondagen var ikkje akkurat så lystinge får eg seie :)

 

 

Vi snakkes brått igjen, no får eg inn og sjå korleis det har gått med valget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer til fjellgeita.

Plei deg selv litt i helga også da - ikke bare tenke på de firbeinte :P

 

 

Hadde ein koselig kveld, skal ha litt selskapeligheter når jentene kjem heim.

Å gå til fjells etter dei firbeinte det er medisin for sjela det. Den einaste minusen er at det er ganske bløtt no, men håper det tørkar litt i løpet av morgon dagen.

Treng litt (les mykje) trim etter alle kakene i kveld.

Så mandag (lavkarbo igjen)

 

Skal forresten til byen i morgon og kjøpe meg jakke, fekk litt peng i dag og tenkte at ein jakke til fjellbruk var tingen. Har kikka på Norrøna sin falketind og trollveggen trur eg den andre heitte. Vi får sjå kva eg finn, spørs om eg finn den fargen eg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men tiden strekker ikke til for tiden :) Men jeg kjemper meg videre.

 

Velkommen "hjem" Sizzi. Det gleder oss. Og da er vi 3 og da må vi skjerpe oss, for nå kommer sjefstrimmer'n og flinkeste slanker'n på nettet :P

 

Jeg har bestemt meg for å være flink. Trene bra, spise riktig og spise lavkarbo. Så kommer de kiloene jeg greier..... Må likevel ha et mål mht kilo, og derfor sier jeg 10 kg til 20.desember :) Det er definitivt mulig. Det er vel 13 uker !!

 

Så godt at vi er samlet igjen. Det gleder meg. Begynner på jobb i morgen. Mer og mindre borte 5 dager (standby, så vet ikke helt). Skal prøve å komme innom hver dag - det er også et mål. Viktig med drahjelpen og støtten fra dere.

 

Ellers er det ikke så viktig med å oppgi kiloene. Vi kan oppgi kiloene vi går ned - og begge deler for oss som ønsker det. Tror et slikt skjema vi hadde sist er bra, for det synes så lett hva "ståa" er.

 

Hva med deg Queen? Følger du oss også?

 

Da ønsker jeg dere en strålende helg. Jeg har vært på Puls-trening, spist salat med bacon og egg. Skal nå dusje, handle og pynte leiligheten igjen for forhåpentligvis "siste gang" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein koselig kveld' date=' skal ha litt selskapeligheter når jentene kjem heim.

Å gå til fjells etter dei firbeinte det er medisin for sjela det. Den einaste minusen er at det er ganske bløtt no, men håper det tørkar litt i løpet av morgon dagen.

Treng litt (les mykje) trim etter alle kakene i kveld.

Så mandag (lavkarbo igjen)

 

Skal forresten til byen i morgon og kjøpe meg jakke, fekk litt peng i dag og tenkte at ein jakke til fjellbruk var tingen. Har kikka på Norrøna sin falketind og trollveggen trur eg den andre heitte. Vi får sjå kva eg finn, spørs om eg finn den fargen eg vil ha.[/quote']

Fant du jakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du jakke?

 

 

Jepp, eg fann meg jakke, kjøpte ei Norrøna Trollveggen dri3 jakke. Skal ha meg ei bukse til den men dei hadde ikkje den inne.

 

Er forresten nettopp komt heim etter ein fjelltur. Vi reiste opp i går kveld og låg over til idag. Fekk malt litt på føremiddagen i dag, skal opp med nye gardiner i morgon visst eg gidda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var hun i gang ja :) Superbra, Sizzi. Veldig bra start. Vi får vel komme i gang vi andre òg da kanskje :P Det blir veiing mandag for meg.

 

Ellers alt bra her. Solgt og det ble god pris !!! :)))

 

Bare noen ord i full fart her. Lange dager.... Så nå tror jeg at jeg skal finne loppekassa og sove en god natt.

 

Lager et "veieskjema" for oss til helga. OK?

 

Håper dere har det supert....

 

ps: Fin jakke, Fjellgeita :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på et par Center (sjokolade) smeller her, så det kan man si var å bomme litt :P Det går seg til, Sizzi. Må regne med litt startvansker.

 

Jobbe et par dager til her nå, så er det hele 4 fridager :) Gleder meg og skal da tak i meg selv. Nå er alt "mas" med leilighet over, så nå er det full fokus på trim og mat - og trivsel !! Tenkte jeg skulle trene i morgen tidlig før jobb, men eneste alternativ var Senior Pulse og føler ikke jeg er så gammel ennå :( Får se om jeg greier å komme med i treningsstudio for å trimme "alene"... Det er en stund siden. Skal trene hver fridag og gleder meg.

 

Fant et gammel Allers og leste om Lene Beatrice. Inspirasjon... Skal bruke bloggen hennes mer fremover. Hun har mye fin mat og inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikkje åleine med at ting som ikkje høyrer heime i "gapet" spaserer inn av seg sjølv :P Hadde ein sånn eg og ikveld. Må berre ta meg sjølv i øra og få meg inn på rett sti. Utrekninga går seg nok til Sizzi, du er reine mesteren når du er i siget.

 

Er innom bloggen til Lena Beatrice eg og, mykje bra å lese der.

 

Siste natta no og så har eg fri til fredag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jobbeperioden over... Det ble en følelse av å være lenge borte da jeg drog søndag og ikke kom hjem før i dag :) Fikk plusset på litt etter litt og plutselig ble det 5 dager borte. Skal ha 4 deilige fridager (sjelden vare) og det er meldt fint vær :) Da skal jeg prøve å komme meg i skogen. Trene hver dag !!!

 

I morgen starter min ny-fokus.... Har spist litt fåre frikasè i dag, da det var litt "kjørt" etter disse fridagene likevel. Fra i morgen er det full fokus og innkjøp av mat, pluss planlegging og lage "jobbe-mat". Skal være mer forberedt igjen, og nå er det slutt på alt tull ("trur eg") :) Det er planen. Så skal vi se om jeg ikke greier å få en fin start på disse fridagene. Lene Beatrice skal leses enda mer. Skal rett og slett planlegge middager og mat. Det første jeg laget når jeg kom hjem var lavkarbo-brød. Det er greitt å ha i bakhånd.

 

Ønsk meg lykke til. YES WE CAN....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ønsk meg lykke til. YES WE CAN....

 

Klart jeg ønsker deg lykke til :)

 

Vi får dra lasset sammen igjen. Jeg trenger det jeg også. Har kommet meg på rett spor igjen, men det har dessverre blitt litt dårlig med trimmen.

 

Prøvde meg på å drikke bra med vann på jobben en dag, men det holdt på å gå helt galt - holdt rett og slett på å tisse meg ut. Er jo ikke helt enkelt å komme seg på do i jobben min da - skulle ønske jeg hadde vært mann enkelte ganger ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg ønsker deg lykke til :)

 

Vi får dra lasset sammen igjen. Jeg trenger det jeg også. Har kommet meg på rett spor igjen' date=' men det har dessverre blitt litt dårlig med trimmen.

 

Prøvde meg på å drikke bra med vann på jobben en dag, men det holdt på å gå helt galt - holdt rett og slett på å tisse meg ut. Er jo ikke helt enkelt å komme seg på do i jobben min da - skulle ønske jeg hadde vært mann enkelte ganger ja. :)[/quote']

 

Det der kjenner eg til, ikkje i jobb sammenheng men visst eg skal til køyre langt. det er ikkje noke særlig å pælme innpå verken vatn eller kaffi /te då.

 

Trimmen er vel so som so her og, det blir mest fjellturer og dei blir det liksom litt sånn i rykk og napp. Eg har "kalenderen "full av oppdrag dei neste vekene, men eg får vel presse inn litt trim og. Der er du Tonetrall flink må eg seie, Sizzi har og vore flink og har vel tatt pusten frå meg mange ganger. Korleis er det meg skritt telleren, kan den brukast i jobb samenheng eller??

 

 

 

Har forresten begynt å strikke meg votter, ikkje det at eg venter snø men eg fekk eit mønster på mail frå ei som hadde designa spes til meg :) Veldig artigt :)

 

Var å besøkte mor igår og ja samt handla meg premie, dvs at minsten kom i skade for å knuse ein tallerk , så då måtte eg ha meg ein ny samt 2 middagstallerker (+ ei Eva Solo TV-kanne) Fekk penger hos kusinene mine og kjøpte meg ei Tv-kanne for det istaden for blomster.

 

Ha ein fin dag jenter, no får eg vel ta litt fredagsvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jobbeperioden over... Det ble en følelse av å være lenge borte da jeg drog søndag og ikke kom hjem før i dag :) Fikk plusset på litt etter litt og plutselig ble det 5 dager borte. Skal ha 4 deilige fridager (sjelden vare) og det er meldt fint vær :) Da skal jeg prøve å komme meg i skogen. Trene hver dag !!!

 

I morgen starter min ny-fokus.... Har spist litt fåre frikasè i dag' date=' da det var litt "kjørt" etter disse fridagene likevel. Fra i morgen er det full fokus og innkjøp av mat, pluss planlegging og lage "jobbe-mat". Skal være mer forberedt igjen, og nå er det slutt på alt tull ("trur eg") :) Det er planen. Så skal vi se om jeg ikke greier å få en fin start på disse fridagene. Lene Beatrice skal leses enda mer. Skal rett og slett planlegge middager og mat. Det første jeg laget når jeg kom hjem var lavkarbo-brød. Det er greitt å ha i bakhånd.

 

Ønsk meg lykke til. YES WE CAN....[/quote']

 

 

Visst får du lykkeønskninger frå vest og :)

 

Ja, det er vert å lese på Lena Beatrice, kanskje KOS Oslo arrangerer noke du kunne deltatt på ??Eg kunne tenkt meg å vore på eit slikt for å fått lært litt meir.

 

 

Eg får vel ta vaskekluten og bøtta fatt, me snakkast .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det lørdag igjen, veka har vel gått "tåle" bra men ikkje heilt fri for "sidesprang" i matveien. Eg får vel ta det sakte men sikkert, det er vel det beste :)

 

Til veka må eg prioritere litt baking, skal på tur snart og eg må nesten ha med meg litt lager + at eg har litt bestillinger her heime og. Det er alltid eit ork før eg kjem igang men då er alt ok syns eg.

 

Korleis er det med dere jenter?? Stille og rolig helg??.

Minstejenta er heime med kjærasten og ho ville ha taco ikveld, minsten er på konfirmantsamling og kjem att no i ettermiddag.

 

Ellers så går det i strikking og sying av bunadskjorte.

Nett no idag har eg strikka på nokre vottar, mønsteret fekk eg i gave av ei snill dame (spesielt designa til meg)

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble Taco her i går også gitt.

Maten har gått brukbart denne uka, men jeg har vært litt dårlig på trimfronten.

Skal jobbe til uka også, så helgene blir stort sett i korteste laget.

Var oppe før de andre i morges, og fikk unna litt lapping av klær. Du verdens min hvor fort den haugen vokser til tider. Fikk også satt på ei maskin med klær.

Nå skal jeg ut og rydde litt før vinteren melder sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...