Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

 

Håper det inspirer oss alle' date=' meg inkludert. Nå er det jammen på tide at jeg får avsluttet dette prosjektet på 3,5 år. Det er en lang slankekur det dere. Jeg er som sagt klar for "hold vekten" liv.

 

Skal ha hjemmelaget kjøttsuppe (ikke 100% lavkarb der, men det får gå) i dag. Venninne på besøk og håper vi kanskje får pakka siste rest. Skal prøve å holde meg unna brødet til suppen !!!

 

Ha en super dag alle sammen.[/quote']

 

Det blir best resultat ved sakte men sikker vektnedgang, så 3,5 år er vel akkurat passe det :)

Vi er flinke til det.

Her blir det kjøttkaker idag, sausen er vel ikkje heilt lavkarbo men resten er vel sånn ok. Spiste rømmegrøt til frokost(sikringskost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tonetrall
Det blir best resultat ved sakte men sikker vektnedgang' date=' så 3,5 år er vel akkurat passe det :)[/quote']

:) Hahaha... Ja, det har du nå rett i.

 

Gratinert blomkål og brokkoli til lunsj. Godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jentene sine, gratulerer med flott nedgang, Tonetrall og Fjellgeita! Sizzi, du henger med selv om det ble litt stillstand akkurat nå?

Jeg er veldig fornøyd, er vant til å gå fort ned i vekt i starten. Hadde besøk i helga, det ble en styrkeprøve på å unne seg bittelitt av de godsakene jeg hadde lyst på....det gikk tydeligvis bra. Har kommet igang med trening og, det gir selvfølgelig motivasjon. Driver dere med noen form for selv-premiering etter halvgått løp el. l? Lurte på om jeg skulle unne meg noe nytt når vekta når 72. Ellers satser jeg på å være i mål litt før det har gått 3,5 år, hehe.

Veldig greit å være i denne tråden med dere, dere er gode motivatorer, takk for det!

Ha en sunn og flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk kan vere styrkeprøve nok i seg sjølv det, har erfart det meir enn ein gong.

 

Eg har vore litt slapp med treninga, eg går for det meste til fjells, ja i dag har eg faktisk svinga kjevlet så litt trening har det blitt idag og eit par dagar tidligare :)

Eg har drive med sjølv-premiering, eg har snopa meg litt kle og deler til nytt service til kjøkkenet. Men det har jo vore oppgang siden den tid så eg skulle vel helst levert det innatt :)

 

 

 

Ha ei fin veke du også. :D:)

 

 

Det er jentene sine' date=' gratulerer med flott nedgang, Tonetrall og Fjellgeita! Sizzi, du henger med selv om det ble litt stillstand akkurat nå?

Jeg er veldig fornøyd, er vant til å gå fort ned i vekt i starten. Hadde besøk i helga, det ble en styrkeprøve på å unne seg bittelitt av de godsakene jeg hadde lyst på....det gikk tydeligvis bra. Har kommet igang med trening og, det gir selvfølgelig motivasjon. Driver dere med noen form for selv-premiering etter halvgått løp el. l? Lurte på om jeg skulle unne meg noe nytt når vekta når 72. Ellers satser jeg på å være i mål litt før det har gått 3,5 år, hehe.

Veldig greit å være i denne tråden med dere, dere er gode motivatorer, takk for det!

Ha en sunn og flott uke![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Men det har jo vore oppgang siden den tid så eg skulle vel helst levert det innatt :D

Hehe... Ja, kanskje det.

 

Synes du skal premiere deg selv Buldre om det motiverer deg ekstra. Gjør ting som motiverer. Det har jeg tro på.

 

Håper vi alle ikke trenger 3,5 år til nå, nei :) Vi bør vel si oss ferdig til våren, eller. Så kommer det vanskelige.... Holde vekten. Men er overklar for det nå.

 

Det går fortsatt bra her. Trener og står på. Jeg er litt "hekta" på trening, kjenner jeg. Det gir meg et utrolig lykke-kick. På torsdag skal jeg på en spesial Zumba time... Instruktører fra USA og 90 min. Vi er 3 venninner som skal hygge oss sammen (med en god del andre) :)

 

2 dager på jobb - 2 dager fri - 5 dager på jobb - flytte !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

ps:

Såg dere Puls i går (mandag 9.)? Gud, jeg kjente meg skikkelig igjen i hun sukkeravhengige.... Det er nok mot den veien jeg også må gå - ingen sukker i hverken mat eller kose seg "av og til".... Og det er vel det lavkarbo er??!! Jeg hadde endel av hennes symptomer forrige uke når jeg ikke spiste sjokolade. Jeg har fått tak i noen kakaosjokolade med masse antidioksanter. De har hjulpet veldig. Vet ikke om det er superbra, men det hjelper å holde meg unna annen sjokolade iallfall. Disse "sjokoladene" er nesten ikke å regne for sjokolade. 66 kcal og høyt kakaoinnhold.... Smaker bra også. Maks 3 små pr dag ifm måltider.

 

Har jo satt meg som mål at det ikke skal spises (annen) sjokolade før 24.des :) Noen som slenger seg med? Eller sleng dere med på en annen "trang" dere har !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløymte heile Puls'n igår, får sjekke om eg kan sjå det på nettet.

Kanskje eg skulle slengt meg med på den trangen. Eg har ikkje problem med å la vere å kjøpe sjokolade, det er verre når andre har dradd den i hus og vil ha noke til kaffien. Eg nøye meg som regel ikkje med EIN bit då :)

Får sjekke ut den godbiten din tenkjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta så flinke dere er. En kan jo få prestasjonsangst av mindre.

Ja ja' date=' får vel bare fortsette med mine små skritt jeg.[/quote']

 

Trur ikkje du har noke å frykte. Då du kjem i siget så er det vel vi som må kjempe for å holde tritt med deg.

Om eg gjer byks nedover så skal det søren meg ikkje mykje til før eg gjer større byks oppover igjen.

 

Eg skal forresten på kurs på fredag, bakekurs (brød) (i steinovn) Smaksprøver der??? Neiiiiiii. (så der forsvann den nedgangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Ferdig med den grøvste pakkingen?? Du har vel kasnkje eit byrå som tek seg av sjølve flyttingen ??

Ja, stort sett ferdig med alt, så det er ikke akkurat koselig her :) Har byrå som tar alt på flyttedagen. Da er det bare å begynne å pakke ut igjen, men det er liksom litt koseligere enn å pakke ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Fyttikatta så flinke dere er. En kan jo få prestasjonsangst av mindre.

Ja ja' date=' får vel bare fortsette med mine små skritt jeg.[/quote']

Sier meg enig med, Fjellgeita. Det går som vanlig i rykk og napp, Sizzi. Akkurat nå er det litt rykk igjen her :) Man må ri de bølgene man får.... Du kommer nok farende snart, tenker jeg. Små skritt er definitivt veldig bra det også, så bare fortsett på den stien du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Eg skal forresten på kurs på fredag' date=' bakekurs (brød) (i steinovn) Smaksprøver der??? Neiiiiiii. (så der forsvann den nedgangen)[/quote']

Spennende. Så det ble steinovn altså :) Naboen hos mor har det, og pizza og brødene hennes går det "gjetord" om på hele bygda :) Skulle gjerne prøvesmakt selv jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn
ps:

Såg dere Puls i går (mandag 9.)? Gud' date=' jeg kjente meg skikkelig igjen i hun sukkeravhengige.... Det er nok mot den veien jeg også må gå - ingen sukker i hverken mat eller kose seg "av og til".... Og det er vel det lavkarbo er??!! Jeg hadde endel av hennes symptomer forrige uke når jeg ikke spiste sjokolade. Jeg har fått tak i noen kakaosjokolade med masse antidioksanter. De har hjulpet veldig. Vet ikke om det er superbra, men det hjelper å holde meg unna annen sjokolade iallfall. Disse "sjokoladene" er nesten ikke å regne for sjokolade. 66 kcal og høyt kakaoinnhold.... Smaker bra også. Maks 3 små pr dag ifm måltider.

 

Har jo satt meg som mål at det ikke skal spises (annen) sjokolade før 24.des :) Noen som slenger seg med? Eller sleng dere med på en annen "trang" dere har !!![/quote']

 

Jeg er med! Jeg er AVHENGIG! Senest i dag ble det en kindermaxi, som jeg så stolt hadde klart å holde meg bort fra i maaaange mnd..:/ men ikke all annen sjokolade da, for da hadde jeg kanskje ikke vært her inne :)

 

Jeg har da en kakaosjokolade uten laktose også, så det blir en slik en for annen hver uke, høres det ok ut? den er på 75gram. I morgen er det fredagskos på jobb, vurderer å ta lunsjen hjemme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

@ Tonetrall- Det er slike avtaler som må til for min del =) Hvordan var zumbatimen i går? Jeg hadde mølle og styrke økt. Løp på mølla med vekter i armene både vanlig, sidelengs og baklengs, hadde det kjempegøy! Men fy fader å støl jeg er i dag, hehe.

 

Ser jo dere har skrevet opp vekt osv tidligere her, så kan jo sende med min, beide meg tirsdag morgen og da stoppet vekta på 77,5..

 

Lurer på hvor dere måler når dere setter inn midjemål?

 

Ha en strålende helg dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Zumbatimen var helt utrolig... Det var full fart og masse bevegelser. Masse latter og svett etter en slik time. Går ikke så ofte på det, men denne var litt spesiell. Bruker å trene hver lørdag kl 11 om jeg har fri, men i dag har jeg tatt fri. Det er så fint vær, så i dag blir det gåtur i skogen istedenfor (var på Shape i går).

 

Velkommen til oss mia123.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall:

25.sep: 80,4 (+..., men tot -9,0)

02.okt: 81,4 (+1,+) (tot -8,0)

10.okt: 78,4 (-3,0) (tot - 11,0)

14.okt: 78,6 (+0,2)(tot -10,8) :)

 

 

Sizzi:

19.sep: -1,3 kg (-6 cm)

26.sep: -1,0 kg (-7 cm) (tot -2,3 kg)

30.sep: 0,0 (-5 cm) (tot -2,3 kg)

10.okt: +0,3 (-5cm) (tot - 2,0 kg)

 

 

Fjellgeita:

26.sep: 72,2

03.okt: 71,5 (ned 0,7) (tot -5,3 kg)

10.okt: 70,8 (ned 0,7) (tot -6 kg)

 

Buldre:

26.sep: 78 kg

03.okt: 76 kg (tot. -2kg)

10.okt: 74,2 kg (ned 1,8) (tot -3,8kg)

 

 

mie123:

11.okt: 77,5

 

Jaja... Jeg har ikke spist feil, men muligens for mye kcal ??? Skjønner ikke helt. Har ellers vært oppe kl 04 i tre dager, så det kan innvirke. Får tenke. Det er jo ikke så mye og kun 5 dager, så jeg fortsetter bare jeg :)

 

Ha en go helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

25.sep: 80' date='4 (+..., men tot -9,0)

02.okt: 81,4 (+1,+) (tot -8,0)

10.okt: 78,4 (-3,0) (tot - 11,0)

14.okt: 78,6 (+0,2)(tot -10,8) :)

 

Jaja... Jeg har ikke spist feil, men muligens for mye kcal ??? Skjønner ikke helt. Har ellers vært oppe kl 04 i tre dager, så det kan innvirke. Får tenke. Det er jo ikke så mye og kun 5 dager, så jeg fortsetter bare jeg :)

 

Ha en go helg.[/quote']

 

Vil nok tro at jobbedagene dine sitter i enda. Lett for å samle vann da tenker jeg + at du gikk ned VELDIG MYE forrige uke. Bare fortsett den gode jobben din du.

Håper det ble litt trøst dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

25.sep: 80,4 (+..., men tot -9,0)

02.okt: 81,4 (+1,+) (tot -8,0)

10.okt: 78,4 (-3,0) (tot - 11,0)

14.okt: 78,6 (+0,2)(tot -10,8)

 

 

Sizzi:

19.sep: -1,3 kg (-6 cm)

26.sep: -1,0 kg (-7 cm) (tot -2,3 kg)

30.sep: 0,0 (-5 cm) (tot -2,3 kg)

10.okt: +0,3 (-5cm) (tot - 2,0 kg)

17.okt: -1,4 (0 cm) (tot -3,4 kg) :)

 

Fjellgeita:

26.sep: 72,2

03.okt: 71,5 (ned 0,7) (tot -5,3 kg)

10.okt: 70,8 (ned 0,7) (tot -6 kg)

 

Buldre:

26.sep: 78 kg

03.okt: 76 kg (tot. -2kg)

10.okt: 74,2 kg (ned 1,8) (tot -3,8kg)

 

 

mie123:

11.okt: 77,5

 

Da ble det min tur til å ta et lite hopp - ikke 2-3 kg som dere, men dog.........

Det som var overraskende var at det var ikke så mye som en liten cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Absolutt trøst, Sizzi. Tusen takk :D Og gratulerer med flott resultat !!! Bare det er en god trøst og inspirasjon. Godt å se at det gir seg resultat. Ofte kg og cm ikke følger hverandre, ja. Begge deler er (nesten) like bra :)

 

Ha en god dag alle dere flotte jenter. Er i trøndelagens hovedstad i dag og her blir det lunsj med kollegaer, trening og middag hos bror før vekkerklokken ringer kl 03.45 i morgen tidlig (natt ?) igjen :) Men det er nå så koselig på jobb at det går fint !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

25.sep: 80,4 (+..., men tot -9,0)

02.okt: 81,4 (+1,+) (tot -8,0)

10.okt: 78,4 (-3,0) (tot - 11,0)

14.okt: 78,6 (+0,2)(tot -10,8)

 

 

Sizzi:

19.sep: -1,3 kg (-6 cm)

26.sep: -1,0 kg (-7 cm) (tot -2,3 kg)

30.sep: 0,0 (-5 cm) (tot -2,3 kg)

10.okt: +0,3 (-5cm) (tot - 2,0 kg)

17.okt: -1,4 (0 cm) (tot -3,4 kg)

 

Fjellgeita:

26.sep: 72,2

03.okt: 71,5 (ned 0,7) (tot -5,3 kg)

10.okt: 70,8 (ned 0,7) (tot -6 kg)

 

Buldre:

26.sep: 78 kg

03.okt: 76 kg (tot. -2kg)

10.okt: 74,2 kg (ned 1,8) (tot -3,8kg)

17.okt: 75,2kg(opp 1,0) (tot -2,8)

 

mie123:

11.okt: 77,5

 

 

Fillern og, det var litt dumt, men får se på totalen, og den er jo bra....hatt en litt usunn helg, det straffer seg......!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det er bare å glemme det som har vært og ser fremover, Buldre. Det kommer flere "fillern" før vi er ferdige, tenker jeg :) Men vi ser fremover og vi skal våre mål. Lykke til videre, Buldre.. Det er bare de dagene du/vi kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å glemme det som har vært og ser fremover' date=' Buldre. Det kommer flere "fillern" før vi er ferdige, tenker jeg ;) Men vi ser fremover og vi skal våre mål. Lykke til videre, Buldre.. Det er bare de dagene du/vi kan gjøre noe med.[/quote']

Tusen takk for motiverende og kloke ord, Tonetrall! Ja jeg vet jo at det kommer flere slike, plutselig hopper vekten litt opp pga vann i kroppen el. l. Det er som du sier viktig å tenke framover og se på helheten. Vi er vår egen verste kritiker.....!

Jeg står på samman med dere! Ha en super og god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...