Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar

Jeg har en Alaskan malamute, snart 9 år gammel. Høsten er ei flott tid for han, når sauene blir tatt ned fra fjellet og han kan springe løs. Så vi ser fram til flotte fjellturer i tiden som kommer. Nå er han misfornøyd og kjeder seg fordi jeg har vært syk.....han trenger ikke 7-milsturer, men liker å være på farten. Bor du slik at hundene dine kan springe fritt?

Golden og gatemix høres bra ut...de er livlige, tenker jeg?

Du får kopiere skjemaet som Tonetrall har laga og berre føye navnet ditt til :)

 

Jøsses' date=' helsestudio som er åpent 24 timer i døgnet det var noke det. Ja, forresten det er jo mitt og berre eg kjem meg ut :) (på tur i det fri)

 

Sjokolade er min last og, men greier å gå forbi hylla på butikken uten å putte noke av det oppi korga. Det er verre når junior og senior trekke fram sjokolade her heime, mykje vanskeligare å stå i mot då. Litt til kaffien er godt, men det var den der litten då :)

 

Håper forkjølelsen snart forsvinn. Kva slags hund har du??

Eg/Vi har ein Golden og ein "gatas mix"( mest bordercollie utsjånad og fakter )

 

No får eg gå tilbake til strikketøyet mitt, i morgon er det mest sannsynlig lefsebaking.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Alaskan malamute' date=' snart 9 år gammel. Høsten er ei flott tid for han, når sauene blir tatt ned fra fjellet og han kan springe løs. Så vi ser fram til flotte fjellturer i tiden som kommer. Nå er han misfornøyd og kjeder seg fordi jeg har vært syk.....han trenger ikke 7-milsturer, men liker å være på farten. Bor du slik at hundene dine kan springe fritt?

Golden og gatemix høres bra ut...de er livlige, tenker jeg?[/quote']

 

Malamuten er ein flott hund :)

Mine spring laus heile tida.

Eg og hundane har tenkt oss til fjells på torsdag, manfler nokre lam og håper vi kan finne dei. (vertfall spore dei opp, for dei må nok fangast viss dei lever).

Gatemixen er livlig til tusen, golden er meir bedagelig.

 

Natti natt jenter :)

 

I morgen reiser eg til mor ein tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med masse aktivitet :)

 

Ja, kunne godt tenkt meg den hjelpen til flytting...

 

Jeg har vært flink denne uken, men bagen er full av mat :) hehe... Dvs har spist mørk sjokolade, men det er kontrollert. Opp kl 04.15-04.45 her, så man er jo helt svimmel. Skulle bare sove en times tid når jeg kom inn i dag og det ble tre :) Håper bare jeg får sove igjen i natt.

 

Tenkte jeg skulle gå en tur i fineveret. Er på jobb "alene" i fire dager og det er veldig kjedelig... Har liksom ingen å avtale middag etc med. Men, men.. Slik er det enkelte ganger.

 

Ellers er det deilig å høre at vi alle er supermotiverte og klare for å dra hverandre - til vi er ferdig :)

 

Får komme meg ut.... Tror jeg bare drar på tighten og hiver meg på SATS. Det er som regel mest sikkert at jeg da får "nødvendig" trim.

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser det seg at jeg får frihelg i helga. Det må "feires", (har ikke hatt frilørdag siden 20. juni) , så derfor reiser jeg bort en tur. Ettersom jeg blir borte mandag morgen også, så tar jeg veiinga fredag morgen (30.) før jeg drar på jobb, og veier igjen som vanlig neste mandag (10.)

Bare for å holde dere oppdatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser det seg at jeg får frihelg i helga. Det må "feires"' date=' (har ikke hatt frilørdag siden 20. juni) , så derfor reiser jeg bort en tur. Ettersom jeg blir borte mandag morgen også, så tar jeg veiinga fredag morgen (30.) før jeg drar på jobb, og veier igjen som vanlig neste mandag (10.)

Bare for å holde dere oppdatert[/quote']

 

 

Heilt i orden frue, og frihelga er du vel unt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein fin tur hos mor, det blei litt dessert sjokolade etter at eg kom heim. Fann ut at eg fekk utligne så eg tok meg ein tur i den vanlige gamle løypa mi (trudde eg). Møtte på eit lam og måtte ta den omvegen for å komme oppom og rundt det. Fekk det heim etter mykje kav, var våt av svette og det føltes godt.

I måro niks utskeielser. Viss eg ikkje skjerpa meg no så blir det omvendt slanking her i gården og det vil eg ikkje ha noke av.

 

Eg og kallen skal til fjells i morgon og leite etter meir lam.

 

 

No er det strikketøyet som ventar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God frihelg, Sizzi :) Nyyyyyyyyyyyyt !!!

 

Starten er verst, Fjellgeita. Du kommer inn i det. Ellers er det vel du som har absolutt færrest kilo å ta bort, så du har endel uker å gå på :)

 

Hørtes ut som en god treningsøkt på deg. Jeg trimma Bodypump 1 time, så det ble bra etter en veldig sløv dag !! Glad jeg fikk kommet meg fdit. Svett og ekkel på restaurant og spiste fiskesuppe :) Kjempegod.

 

Kos deg med strikking og ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

 

25.sep: 80,4 (+..., men tot -9,0)

02.okt:

 

 

Sizzi:

 

19.sep: -1,3 kg (-6 cm)

26.sep: -1,0 kg (-7 cm) (tot -2,3 kg)

30.sep: 0,0 (-5 cm) (tot -2,3 kg)

 

Fjellgeita:

 

26.sep:

 

 

Kan ikke si dette var helt som forventet da :) men, men........... jeg kommer sterkere tilbake. Maten har gått bra denne uka også.

Nå er det tid for jobb. Ha ei fin helg damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kan ikke si dette var helt som forventet da :) men' date=' men........... jeg kommer sterkere tilbake. Maten har gått bra denne uka også.

Nå er det tid for jobb. Ha ei fin helg damer.[/quote']

 

Det rettar seg nok oppatt til neste veke, du veg jo deg på mandagane til vanlig så det har jo kanskje noke å seie og. Hald deg til det inntaket du skal så skal du sjå at det løsner.

 

Ha ei super helg, kos deg med dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaska litt men so blei lysta for stor og eg stakk te fjells. Vaskebøtta pleie ikkje springe ifrå meg så det er eit hav av stunder til å ta det att ;)

 

4 timers tur der 3 av dei var effektiv gange.

 

Hadde med meg omelett og ostekjeks som eg spiste til lunsj, etter det gjekk eg ein lang tur og kikka. Bevilga meg 4 ruter med Helnøtt då eg kom på stølen igjen.

No er det tid for å lage fleskepannekaker til gjengen min.

 

Ha ei fin helg jenter, så snakkes vi snart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

God helg til deg også, Fjellgeita - og dere andre, selvfølgelig :)

 

"Fridagene" mine fremover blir full fart med pakking. Kom veldig godt i gang idag, så derfor står jeg tidlig opp i morgen igjen, for da rekker ca 5 timer med pakking OG trening - før jeg skal møte barndomsvenninne på kvelden...

 

Har laget fersk kjøttsuppe i dag, så det blir vel helgemiddagen. Har også gått veldig løs på Smil sjokolade, så jada... jippi... dette blir bra, tenker jeg :D Jaja. man bestemmer jo selv. "Man står i veien for seg selv" heter ene tråden her inne - og det er veldig sant, og der føler jeg at jeg er f.t. MEN jeg kjemper meg videre. Gir IKKE opp......

 

Er skikkelig hard medfart på lavkarbo for tiden du :) Det funker bra for meg i utgangspunktet. Ja, unntatt sjokoladen da !!! Ellers veldig glad i brød. Det blir sikkert for mye av det - selv om jeg lager lavkarbobrød. Godt er det iallfall..

 

Sizzi: Du veide deg 3 dager "før tiden", så du tar igjen med renter neste uke. Bare vær flink, du, så går det bra (noe jeg snart burde lære meg selv) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med pakkingen Tonetrall. Eg har pakka vekk ting og hivd idag eg og. Så har minstejenta og eg ommøblert rommet så no kom det seg.

Har vore flink med lavkarboen i veka men idag har det vore vanlig mat. (graut og pizza)

 

Unn deg ein liten bit av sjokolade, registrer det du et på nettet. (nett so eg var veldig flink til det, men har tenkt å begynne igjen med det neste veke) ;)

 

Du kan no ete litt brød iløpet av dagen, kor mange skiver et du forresten??

Eg laga meg omelett med skinke og hadde det med til fjells, smakte nydelig godt.

Er omelett noke for deg eller ??

 

Eg hadde tenkt å bake denne veka men det gjekk i vasken, eg er vertfall nødd å gjere det neste veke. Skal forresten til mor på fredag, då kjem ho heim att.

Ho har vorte mykje betre, blir hos mor nokre dagar. :)

 

I morgon skal vi til fjells att, eg skal opp med ei gardin.

Eg lagar sosekjøt til middag her, litt mindre saus på meg men desto meir grønnsaker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall:

 

25.sep: 80,4 (+..., men tot -9,0)

02.okt: 81,4 (+1,+) (tot -8,0) Ups.... :D

 

 

Sizzi:

 

19.sep: -1,3 kg (-6 cm)

26.sep: -1,0 kg (-7 cm) (tot -2,3 kg)

30.sep: 0,0 (-5 cm) (tot -2,3 kg)

 

Fjellgeita:

 

26.sep:

 

 

Ja, det var kanskje tegnet og det jeg trengte for å våkne. Tror jeg kanskje lever på noe mellom GR og lavkarbo. Det går IKKE.... Her MÅ det begynnes å skrive inn i dagboka igjen iallfall.

 

Spiser vel ca 100 gr lavkarbo-brød pr dag. Har i tillegg mye majones, smør, egg, leverpostei, ost etc som er ganske fett, så sier det seg selv at det blir for mye kcal - og i tillegg 60 gr sjokolade (selv om det er mørkt er det jo like mye kcal) Regnestykket er enkelt !!!

 

Jeg syter jo litt at det er vanskelig for meg. Omelett, egg, bacon etc får jeg ikke tak i de dagene jeg er på jobb. Derfor begynte jeg å ta med brød... Uken som kommer jobber jeg litt senere og får skikkelig frokost hver dag - og kan også ta med litt til lunsj.

 

Dessverre handler det vel mest om instillingen ;) Den har vel vært ganske laber i det siste. Har gått så greit, men nå er det + 4 kg på vel 2 mnd. Det er IKKE greit lenger.

 

Så bra det går bedre med din mor. Blir koselig å være der noen dager. Håper hun greier seg fint når huin kommer hjem. God tur til fjells.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, no må du stramme inn.

 

Det er nok registrering som må til Tonetrall. Det er egentlig vanskelig å gje deg noke råd, må nesten oppleve din jobbsituasjon for å greie å sette meg inn i korleis du må ete. Men dei dagane du veit at du ikkje greier å ete berre lavkarbo så trur eg at eg ville ikkje spist så mykje fett. Men først og fremst er det viktig å registrere og det gjeld ikkje berre deg det gjeld meg og.

 

100 gram brød er kanskje litt mykje og 60 gram sjokolade er vertfall formykje ;)

(men godt er det likevel) Unn deg heller ei rute for dagen du, belønning for at du har vore flink. Syns dette er omtrent som å gje råd te meg sjølv, det er det litt for mykje som er bøygen her og stundom. Ser berre når junior kjem dragande med bpde chips og sjokolade, der er uhyre vanskelig å seie nei. Det er vel viljen ein må på trening med :D

 

Det har blitt ganske fint ver idag, men regna mykje i natt så elvane er store. Kan vere eg stikk på tur med dattera i staden for å reise til fjells. Vi må trimme merra og, ho har vorte vid i sommar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Ups' date=' no må du stramme inn.

 

Det er nok registrering som må til Tonetrall. Det er egentlig vanskelig å gje deg noke råd, må nesten oppleve din jobbsituasjon for å greie å sette meg inn i korleis du må ete. Men dei dagane du veit at du ikkje greier å ete berre lavkarbo så trur eg at eg ville ikkje spist så mykje fett. Men først og fremst er det viktig å registrere og det gjeld ikkje berre deg det gjeld meg og.

 

100 gram brød er kanskje litt mykje og 60 gram sjokolade er vertfall formykje :D

(men godt er det likevel) Unn deg heller ei rute for dagen du, belønning for at du har vore flink. Syns dette er omtrent som å gje råd te meg sjølv, det er det litt for mykje som er bøygen her og stundom. Ser berre når junior kjem dragande med bpde chips og sjokolade, der er uhyre vanskelig å seie nei. Det er vel viljen ein må på trening med

 

Det har blitt ganske fint ver idag, men regna mykje i natt så elvane er store. Kan vere eg stikk på tur med dattera i staden for å reise til fjells. Vi må trimme merra og, ho har vorte vid i sommar [/quote']

Takk for råd . og ja, her må det strammes inn ;) Takk for at du (alltid) er der med gode ord....

 

Ja, skal prøve heller å spise mer GR på de dagene jeg ikke greier lavkarbo. Og bort med sjokolade. Jeg vet, men akk så vanskelig... Dagboka er tilbake. Skal kjøre en skikkelig uke nå. Viljen må hentes frem fra glemselen ....

 

Ny uke, nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd . og ja' date=' her må det strammes inn ;) Takk for at du (alltid) er der med gode ord....

 

Ja, skal prøve heller å spise mer GR på de dagene jeg ikke greier lavkarbo. Og bort med sjokolade. Jeg vet, men akk så vanskelig... Dagboka er tilbake. Skal kjøre en skikkelig uke nå. Viljen må hentes frem fra glemselen ....

 

Ny uke, nye muligheter :)[/quote']

 

Rådene er vel likså mykje til meg sjølv som til deg :)

Det blei fjelltur likevel, 1,5 timers effektiv gange. Litt Safari og 3 ruter Helnøtt :D

Ja, så var dagens trim og utskeielse kommen på trykk.

Skal ta meg ein tur i kveld og, har ett par nye fjellsko som må gåast inn.

 

No er det snart middag.

 

Neste veke skal eg gjere som du, skrive inn og køyre ei skikkelig veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Dere er veldig flinke til å oppmuntre og støtte hverandre. Jeg kommer ikke til å være så ofte inne her som dere, prøver å ikke ha for mye fokus på slankinga, da går det helt til hodet på meg....har hatt det problemet før. Denne gangen vil jeg ikke gå på kurs eller følge en bestemt diett, vil bare prøve å spise sunn mat og trimme slik at forbruket blir større enn inntaket. Har forsøkt lavkarbo tidligere, men det varte ikke lenge før jeg måtte ha brød og brunost...hehe. Så min regel blir å ikke ha noe slags nei-mat, for å unngå å ¨"sprekke" på noe jeg har ekstremt lyst på. Så får vi se.

Det viktigste er å finne en metode som fungerer for den enkelte av oss.

Dere er flinke å trimme. Jeg har ikke kommet igang ennå, men satser på i morgen på helsestudio. Har likevel vært aktivi helgen og spist sunt....ehem bare to karameller og litt is......ingen rødvin....syns jeg har vært kjempeflink og er spent på vekten i morgen.

Ha en flott søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kjekt når vekta går feil vei, men ikke mist motet! Har en bror som gikk ned mange kilo via lavkarbo, han understreket viktigheten av å følge opplegget 100% dersom det skal virke. Kanskje lavkarbo ikke er rette dietten for deg i din jobbsituasjon?

Jeg klarte ikke å holde meg til de "lovlige" matvarene, det ble for ensidig. Tror dessuten det er best for kroppen med variert kost, men her strides de lærde, og hva vet jeg?

Ikke gi opp iallfall, stå på!

 

Tonetrall:

 

25.sep: 80' date='4 (+..., men tot -9,0)

02.okt: 81,4 (+1,+) (tot -8,0) Ups.... :D

 

 

Sizzi:

 

19.sep: -1,3 kg (-6 cm)

26.sep: -1,0 kg (-7 cm) (tot -2,3 kg)

30.sep: 0,0 (-5 cm) (tot -2,3 kg)

 

Fjellgeita:

 

26.sep:

 

 

Ja, det var kanskje tegnet og det jeg trengte for å våkne. Tror jeg kanskje lever på noe mellom GR og lavkarbo. Det går IKKE.... Her MÅ det begynnes å skrive inn i dagboka igjen iallfall.

 

Spiser vel ca 100 gr lavkarbo-brød pr dag. Har i tillegg mye majones, smør, egg, leverpostei, ost etc som er ganske fett, så sier det seg selv at det blir for mye kcal - og i tillegg 60 gr sjokolade (selv om det er mørkt er det jo like mye kcal) Regnestykket er enkelt !!!

 

Jeg syter jo litt at det er vanskelig for meg. Omelett, egg, bacon etc får jeg ikke tak i de dagene jeg er på jobb. Derfor begynte jeg å ta med brød... Uken som kommer jobber jeg litt senere og får skikkelig frokost hver dag - og kan også ta med litt til lunsj.

 

Dessverre handler det vel mest om instillingen ;) Den har vel vært ganske laber i det siste. Har gått så greit, men nå er det + 4 kg på vel 2 mnd. Det er IKKE greit lenger.

 

Så bra det går bedre med din mor. Blir koselig å være der noen dager. Håper hun greier seg fint når huin kommer hjem. God tur til fjells.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Dere er veldig flinke til å oppmuntre og støtte hverandre. Jeg kommer ikke til å være så ofte inne her som dere' date=' prøver å ikke ha for mye fokus på slankinga, da går det helt til hodet på meg....har hatt det problemet før. Denne gangen vil jeg ikke gå på kurs eller følge en bestemt diett, vil bare prøve å spise sunn mat og trimme slik at forbruket blir større enn inntaket. Har forsøkt lavkarbo tidligere, men det varte ikke lenge før jeg måtte ha brød og brunost...hehe. Så min regel blir å ikke ha noe slags nei-mat, for å unngå å ¨"sprekke" på noe jeg har ekstremt lyst på. Så får vi se.

Det viktigste er å finne en metode som fungerer for den enkelte av oss.

Dere er flinke å trimme. Jeg har ikke kommet igang ennå, men satser på i morgen på helsestudio. Har likevel vært aktivi helgen og spist sunt....ehem bare to karameller og litt is......ingen rødvin....syns jeg har vært kjempeflink og er spent på vekten i morgen.

Ha en flott søndagskveld![/quote']

 

Det var slik eg gjekk ned i vekt for mange år siden og det funka den gangen. Altså ete litt mindre og trimme litt meir, og som du seier så er det viktig å finne ein metode som fungerer for var enkelt ;)

Eg har aldri vore veldig glad i brød men av og til er det godt med ei skive. Er eg borte så et eg det eg får servert.

 

Skal prøve å komme meg ut i morgon og, er også spent på vekta.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Lykke til, Buldre. Det er viktig at alle gjør som de føler. Man har prøvd og feiler endel, så da finner man kanskje til slutt en vei som funker.

 

Nei, er ikke sikkert lavkarbo er best for meg. Har likevel lyst å gi det en sjanse. Har prøvd å spise mindre og vanlig mat, men det har ikke funket. Tenkte derfor å legge om kostholdet kunne hjelpe. Kommer til å prøve det. Enig at det nok må følges 100%, som de fleste andre "dietter". Skal man gå ned må man følge en diett/slanke seg. Slik er det.... Tenker at kanskje ved å legge om helt vil gjøre det letter å holde vekten. Vi får se... Følte meg iallfall helt god i kroppen, veldig energisk og lykkelig når jeg greidde å følge dietten skikkelig i juli (hadde ferie og kunne følge opp bedre).

 

3.oktober er startdato for gode, sunne uker ;) Skal notere alt neste uken. Det er iallfall en start.

 

Snakkes jenter og ha en god uke. Lykke til med veiing.

 

ps: Hatt fin frihelg, Sizzi ?

ps: Var fjellskoa gode, Fjellgeita ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall.

Om du skal legge om til lavkarbo, ikke gjør den store feilen de fleste gjør.....bacon, smør og annet GALT fett. Du må velge de riktige fett typene. Det er utrolig viktig for helsa di! Kunnskap gir makt. Les Masssse om "den riktige" måten å leve med lavkarbo. Ikke den hurtige.... Har du prøvd Fedon eller Atkins? De starter med lavkarbo og går nærmere og nærmere en GR diett..

 

Bare sånn ett lite innspill fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...