Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kommet i gang, men ble invitert på nydelig middag i går.... Lammeskank og hjemmelaget karamellpudding :) Det var helt nydelig - og ikke lavkarb akkurat... I dag har jeg laget fårikål, så jeg skal snart ut i marka med en kompis og så er det fårikål etterpå. MEN jeg har likevel kommet i gang. Veide meg i dag og starter med den vekta. Ellers er trimmen godt i gang.

 

Det går fort her og snart blir alle fridager KUN pakking. Kjøper kunne tenke seg å flytte inn 21.okt allerede, så da er det nødt til å bli uker med kun pakking på fridager (+ trening, men ikke noe sosialt).

 

Jeg tror kanskje at slik er det med slankingen... Om vi greier å være flink alle hverdager og ellers så godt vi kan, så må vi tåle litt utskeielser av og til. Det er vel det at det er snakk om kun en dag (evt en helg) og ikke fortsette i uker. Så lett - så vanskelig :)

 

Trimmen kommer etterhvert. Maten er viktigst i slanking. Vær fornøyd med det at vi har kommet i gang, så kommer andre ting etterhvert. Jeg tror på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar

Hei damer! Så kjekt å se en tråd med voksne damer som motiverer hverandre, kan jeg henge meg på dere?

Jeg - en evig slanker på 45. Har kommet ut av tellinga på antall slankekurer. Nå har vekta krøpet sakte men sikkert oppover en periode og ligger på minst 10 kilo for mye. Jeg er egentlig glad i å være aktiv, men har ikke helt klart å leve som jeg ønsker i det siste, noe skyldes helseproblem som nå går mye bedre.

Jeg er flink til å motivere andre, men ikke så flink selv....noen som kjenner seg igjen??

Litt om mine mål: Høyde 174,Vekt 78, midje 84. Trivselsvekt 65+

 

Stå på damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har lyst å slå deg ilag med oss, velkommen skal du være.

Det er koselig med nye "kostar", og håper vi skal greie å motivere kvarandre til å nå målet.

 

Fjellgeita

 

 

 

Hei damer! Så kjekt å se en tråd med voksne damer som motiverer hverandre' date=' kan jeg henge meg på dere?

Jeg - en evig slanker på 45. Har kommet ut av tellinga på antall slankekurer. Nå har vekta krøpet sakte men sikkert oppover en periode og ligger på minst 10 kilo for mye. Jeg er egentlig glad i å være aktiv, men har ikke helt klart å leve som jeg ønsker i det siste, noe skyldes helseproblem som nå går mye bedre.

Jeg er flink til å motivere andre, men ikke så flink selv....noen som kjenner seg igjen??

Litt om mine mål: Høyde 174,Vekt 78, midje 84. Trivselsvekt 65+

 

Stå på damer![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna altfor tidlig i dag (av telefonen), får prøve å få meg ein lur før eg skal på natt i natt. Har "hengt" over middagen , og idag skal vi ha fårikål.

Ser at veret er ganske så bra idag, deilig med litt opphold mellom regnbyene.

Neste helg trur eg alle ungane kjem heim, trur dei ville feire.

Har forresten meldt meg på kurs :) Lære om Steinovnsbakst, spennande.

Kunne jo tenkt meg ein slik ovn her på garden, gubben han humrer berre. Eg får sjå, kanskje det blir ein slik ein gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alle dere damer på kurs? Jeg har tenkt å klare meg uten, heller bruke pengene på sunn mat og være aktiv her i forumet. Er igrunnen her man kan hente mest, ved å støtte hverandre. Får jeg det ikke til, vurderer jeg et nettkurs. Hva er deres erfaringer?

Kan jo fortelle litt mer om meg selv; Bor alene med en sønn på 13 og en stor hund som tvinger meg ut i allslags vær.....heldigvis! Har også en kjærest på lur.

Har en jobb hvor jeg er aktiv og mye utendørs, så her er det mye å hente gratis på trimfronten.

 

Ser fram til dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går alle dere damer på kurs? Jeg har tenkt å klare meg uten' date=' heller bruke pengene på sunn mat og være aktiv her i forumet. Er igrunnen her man kan hente mest, ved å støtte hverandre. Får jeg det ikke til, vurderer jeg et nettkurs. Hva er deres erfaringer?

Kan jo fortelle litt mer om meg selv; Bor alene med en sønn på 13 og en stor hund som tvinger meg ut i allslags vær.....heldigvis! Har også en kjærest på lur.

Har en jobb hvor jeg er aktiv og mye utendørs, så her er det mye å hente gratis på trimfronten.

 

Ser fram til dette![/quote']

 

Eg går ikkje på kurs no, men gjekk for 6-7 år siden. Eg trur du kan greie det like greitt med å vere litt aktiv her inne, det er mange gode tips å plukke opp.

Eg har levd på lavkarbo siden etter jul, men no etter ferien så har eg vel leita litt for å finne att "sporet".

 

Får presentere meg eg og då:)

5 barn men berre 2 bur heime, minsten skal konfirmeres til våren.

Har 2 hunder og ein kall som krev sitt. :)

Er glad i å gå i fjellet, men det var den tida då. Når eg først legg ut på tur så er det ikkje berre ein svipptur, men i timesvis.

Har stillesittende/rolig arbeid (60%), har ein del sy- og bakeoppdrag på "fritida".

Er aktivt med i arbeid heime (gårdsarbeid) :)

Eg er veldig glad i alt av håndarbeid.

 

Mitt forbedringspotensiale for høsten og vinteren er vel å greie å komme seg ut på dag/kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen Buldre.

 

Jeg har også gått på kurs tidligere, men gjorde det dumme at jeg ikke slanket meg ferdig.

Jeg er nok også en evig slanker. Startet i ungdommen pga av en sleivete kommentar fra min mormor. Siden har det blitt mange tapre forsøk. Så kan vel si at jeg har "slanket meg feit"

 

Fjellgeita, Tonetrall og jeg har nok mer eller mindre holdt sammen her inne siden 2006 / 2007

 

Har som du sikkert har sett startet på ny frisk igjen etter en tids opphold her inne.

 

I kveld har jeg kost meg med Kesamdip og gulrot / blomkål

 

Håper vi alle får det trivelig her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er Tonetrall :) 48 år, singel og jobber skift (som er en utfordring). Mye borte på jobb og vanskelig med faste spisetider og dermed også endel restaurantbesøk, eller det første og beste som finnes når arbeidsdagen plutselig ble litt lang). Elsker sjokolade, som er roten til alt vondt :) Er flink å trene, så det redder vel litt. Jeg er 170 cm og veier ca 80 kg. Målet mitt er ca 67-69 kg. Bor i Oslo, fra vestlandet.

 

Jeg er også gått mer eller mindre over til lavkarbo. Har vel gått på ca 4 GR kurs, samt et internettkurs. Får like mye hjelp fra mine venner her, Sizzi og Fjellgeita, så det blir ikke kurs på meg så lenge jeg har de jentene :)

 

Da gleder jeg meg til at det er oss som skal slanke oss ned... Kanskje vi skal gjøre det helt til vi er ferdige denne gangen ?

 

Lykke til til oss....

 

ps: Spiste også fårikål til middag i dag. Om jeg skal si det selv, så ble den veeeeldig bra :)

Fjelltur på et par timer ble det også. Nydelig høstdag.

I morgen er det styrke og puls på SATS igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' og velkommen Buldre.

 

Jeg er nok også en evig slanker. Startet i ungdommen pga av en sleivete kommentar fra min mormor. Siden har det blitt mange tapre forsøk. Så kan vel si at jeg har "slanket meg feit"

[/quote']

Dette gjelder nok dessverre for mange her, ja, Sizzi. Meg inkludert.... Egentlig trist, men kanskje vi skal ta "livet" vårt tilbake !!?? Fordi vi fortjener det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna altfor tidlig i dag (av telefonen)' date=' får prøve å få meg ein lur før eg skal på natt i natt. Har "hengt" over middagen , og idag skal vi ha fårikål.

Ser at veret er ganske så bra idag, deilig med litt opphold mellom regnbyene.

Neste helg trur eg alle ungane kjem heim, trur dei ville feire.

Har forresten meldt meg på kurs :) Lære om Steinovnsbakst, spennande.

Kunne jo tenkt meg ein slik ovn her på garden, gubben han humrer berre. Eg får sjå, kanskje det blir ein slik ein gong.[/quote']

Naboen hjemme hos mor har kjøpt en slik. Lager veldig godt brød - og pizza :)

God nattevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall:

 

25.sep: 80,4 (+..., men tot -9,0)

02.okt:

 

 

Sizzi:

 

19.sep: -1,3 kg (-6 cm)

26.sep: -1,0 kg (-7 cm) (tot -2,3 kg)

 

 

Fjellgeita:

 

26.sep:

 

 

Jippi, må si meg godt fornøyd med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det nede på papiret og da forplikter det nok litt mer :)

 

Litt flere flytteesker i hus. Nå er det 4 jobbedager, så to pakkedager. Må nok bare melde meg litt ut, tenker jeg. Får være flink til å fokusere på nedpakking nå frem til 21.oktober og flyttedag.

 

Ha en super uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' nå er det nede på papiret og da forplikter det nok litt mer :)

 

Litt flere flytteesker i hus. Nå er det 4 jobbedager, så to pakkedager. Må nok bare melde meg litt ut, tenker jeg. Får være flink til å fokusere på nedpakking nå frem til 21.oktober og flyttedag.

 

Ha en super uke alle sammen :)[/quote']

 

Ja, det forplikter meir :)

 

Hadde eg vore i nærheten så skulle eg ha komt og hjelpt deg med pakking. Det beste med å flytte slik er at ein får sortert og hivd det som berre hopar seg opp.

 

Håper ikkje Buldre tok skrekken og berre forsvann, det hadde vore koselig med ein ekstra på laget til å dra lasset.

 

Ha ei fin veke, og lykke til med pakkinga Tonetrall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har ikke forsvunnet, jeg er med! Dere er kjempeflinke, kjenner jeg blir glad og motivert av å lese innleggene deres! Og veldig kjekt med ei gruppe bestående av voksne damer, ikke bare ungjenter. Vi har litt erfaring med diverse slankekurer samtlige av oss., samt en god porsjon livserfaring.

Ettersom jeg starter opp i dag, blir min vekt som i går, altså:

 

78 kg (mål 65+)

 

Sliter med en forkjølelse som ikke slipper taket, har derfor bare gått en liten tur med hunden, så nå ligger han her og ser bebreidende på meg......

Har meldt meg inn i nytt helsestudio, ubetjent og åpent 24 t, er spent på hvordan det vil fungere! har trent mye tidligere, både styrke og sykling, men de siste 2-3 årene har det vært dårlig. Ønsker sterkt å endre på det.

Når det gjelder mat er jeg altetende, men så altfor glad i sjokolade, is og rødvin....!

Har ikke tenkt å si nei til noen av delene, men nyte dem sjeldnere og i mindre mengder. Har ikke tro på å leve for asketisk, da er det lettere å skeie ut, er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er vanskelig med maten når du ikke er hjemme og har kontrollen selv. Men husk at sjokolade også bidrar til sinnets munterhet.....sålenge det ikke blir så mye at samvittigheten ødelegger for munterheten......!!

Har også gått på to GR-kurs og to nettkurs, er veldig flink til å gå ned, men enda flinkere til å få kiloene på igjen. Hva gjør man galt?

Satser på hjelp fra dere denne gangen, og ja, vi slanker oss ferdig!

 

Ha en flott uke, damer!

Og jeg er Tonetrall :) 48 år' date=' singel og jobber skift (som er en utfordring). Mye borte på jobb og vanskelig med faste spisetider og dermed også endel restaurantbesøk, eller det første og beste som finnes når arbeidsdagen plutselig ble litt lang). Elsker sjokolade, som er roten til alt vondt :) Er flink å trene, så det redder vel litt. Jeg er 170 cm og veier ca 80 kg. Målet mitt er ca 67-69 kg. Bor i Oslo, fra vestlandet.

 

Jeg er også gått mer eller mindre over til lavkarbo. Har vel gått på ca 4 GR kurs, samt et internettkurs. Får like mye hjelp fra mine venner her, Sizzi og Fjellgeita, så det blir ikke kurs på meg så lenge jeg har de jentene :)

 

Da gleder jeg meg til at det er oss som skal slanke oss ned... Kanskje vi skal gjøre det helt til vi er ferdige denne gangen ?

 

Lykke til til oss....

 

ps: Spiste også fårikål til middag i dag. Om jeg skal si det selv, så ble den veeeeldig bra :)

Fjelltur på et par timer ble det også. Nydelig høstdag.

I morgen er det styrke og puls på SATS igjen...[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har ikke forsvunnet' date=' jeg er med! Dere er kjempeflinke, kjenner jeg blir glad og motivert av å lese innleggene deres! Og veldig kjekt med ei gruppe bestående av voksne damer, ikke bare ungjenter. Vi har litt erfaring med diverse slankekurer samtlige av oss., samt en god porsjon livserfaring.

Ettersom jeg starter opp i dag, blir min vekt som i går, altså:

 

78 kg (mål 65+)

 

Sliter med en forkjølelse som ikke slipper taket, har derfor bare gått en liten tur med hunden, så nå ligger han her og ser bebreidende på meg......

Har meldt meg inn i nytt helsestudio, ubetjent og åpent 24 t, er spent på hvordan det vil fungere! har trent mye tidligere, både styrke og sykling, men de siste 2-3 årene har det vært dårlig. Ønsker sterkt å endre på det.

Når det gjelder mat er jeg altetende, men så altfor glad i sjokolade, is og rødvin....!

Har ikke tenkt å si nei til noen av delene, men nyte dem sjeldnere og i mindre mengder. Har ikke tro på å leve for asketisk, da er det lettere å skeie ut, er min erfaring.[/quote']

 

 

Du får kopiere skjemaet som Tonetrall har laga og berre føye navnet ditt til :)

 

Jøsses, helsestudio som er åpent 24 timer i døgnet det var noke det. Ja, forresten det er jo mitt og berre eg kjem meg ut :) (på tur i det fri)

 

Sjokolade er min last og, men greier å gå forbi hylla på butikken uten å putte noke av det oppi korga. Det er verre når junior og senior trekke fram sjokolade her heime, mykje vanskeligare å stå i mot då. Litt til kaffien er godt, men det var den der litten då :)

 

Håper forkjølelsen snart forsvinn. Kva slags hund har du??

Eg/Vi har ein Golden og ein "gatas mix"( mest bordercollie utsjånad og fakter )

 

No får eg gå tilbake til strikketøyet mitt, i morgon er det mest sannsynlig lefsebaking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten utskeielse i kveld. Ble buden i bursdag hos den nye "svigerdatra" Koselig det da, så da ble det jo litt kaker. Syns jeg klarte å styre meg brukbart.

 

Nå skal jeg finne senga.

God natt damer - sees igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten utskeielse i kveld. Ble buden i bursdag hos den nye "svigerdatra" Koselig det da' date=' så da ble det jo litt kaker. Syns jeg klarte å styre meg brukbart.

 

Nå skal jeg finne senga.

God natt damer - sees igjen i morgen :)[/quote']

 

Då får eg heller ikkje vere dårligare enn at eg innrømmer at det blei ein liten utskeielse her og i form av chips. Skjønner ikkje kvifor, for chips er egentlig ikkje noke favorittkost (men var vel litt saltsjuk :) )

 

Satser på at dagen idag blir feilfri (eller bortimot:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...