Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Står fremdeles og stamper over 80 - 80,1 i dag, for sikkerhetsskyld!!!! grrrrrrr

Håper det går bedre med deg fjellgeita. Skjønte du lå godt an. Jeg lå også godt an på søndag, ved snikveiinga - da viste den 79,6, men har enda tilgode å være under 80 på offisiell veiing. (har jo sett 7 tallet først flere ganger ved snikveiing)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar

Låg godt an igår, vekta viste då 70,7 men idag viste den 71,1 og det er det som teller. Gått ned 500 gram då siste veka og det er vel innen anbefalingane,er ikkje det ? :)Sant det er irriterande og ikkje komme under? Det forbaska tallet, så deilig og inspirerande å sjå eit nytt tall foran. Men berre vent vi skal nok greie det alle 3, tinga tar berre litt tid.

 

Du har vel pakka sekk med deilig niste til skituren du Sizzi? Laga deg kakao og greier og tenkjer eg. Ynskjer deg ein god tur, skulle ønske eg kunne vore med (får ha det tilgode til ein annan gang).

 

 

Lurer på kortid Fridamor kjem att, kan ikkje vere så lenge vil eg tru.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låg godt an igår' date=' vekta viste då 70,7 men idag viste den 71,1 og det er det som teller. Gått ned 500 gram då siste veka og det er vel innen anbefalingane,er ikkje det ? :)Sant det er irriterande og ikkje komme under? Det forbaska tallet, så deilig og inspirerande å sjå eit nytt tall foran. Men berre vent vi skal nok greie det alle 3, tinga tar berre litt tid.

 

Du har vel pakka sekk med deilig niste til skituren du Sizzi? Laga deg kakao og greier og tenkjer eg. Ynskjer deg ein god tur, skulle ønske eg kunne vore med (får ha det tilgode til ein annan gang).

 

 

Lurer på kortid Fridamor kjem att, kan ikkje vere så lenge vil eg tru.

 

Snakkes[/quote']

 

Helt klart, greie det skal vi alle tre. Hadde ivertfall ikke kommet dit jeg er i dag uten å hatt dere å støtte meg på underveis. Sekken er snart pakket, og jeg er klar for tur. Sol, ørlite vind, og rundt 0 grader i dag. Det må en kalle så godt som drømmeforhold.

Måtte bare ta meg av litt kontorarbeid først.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart' date=' greie det skal vi alle tre. Hadde ivertfall ikke kommet dit jeg er i dag uten å hatt dere å støtte meg på underveis. Sekken er snart pakket, og jeg er klar for tur. Sol, ørlite vind, og rundt 0 grader i dag. Det må en kalle så godt som drømmeforhold.

Måtte bare ta meg av litt kontorarbeid først.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Ikkje sikkert at noken av oss hadde vore der vi er uten kvarandre.

For hadde vi gitt opp så hadde vi ikkje hatt noke koselig å sjå fram til i mai/juni;)

 

Eg er med deg på turen i tankane Sizzi.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... etter den lange skituren. Det ble 4 timer jevn gange det i litt dyp snø. (uten spor) Kom meg opp på den toppen jeg tenkte, så det målet er ivertfall nådd. Sitter her nå, skikkelig mør i både "læggan, låra, rævva. å heinnern" Måtte bare spe på med litt trøndersk :D

Nå er det bare å varme rester av saltkjøtt og kålgraut - hente unger, og nyte middagen med god samvittighet. Ble et skikkelig jafs på ukens trimpoeng - 11,4!!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Dere har gått ned og det feirer vi, uansett om det er lite eller mye. Neste uke MÅ det bare være klart for et nytt 10-tall, Sizzi :D Kanskje dere skal skifte veiedag til søndag? :-) Virker som det er god-dagen for veiing. Jeg og Fjellgeita tror jeg trenger noen uker til før vi ser et nytt 10-tall, men vi skal vel komme dit, tenker jeg.

 

Jeg har spist pannekaker, poteter og flesk til middag, så jeg skal IKKE snikveie meg i morgen iallfall :-)

 

Takk til bergenstryne for oppmuntrende ord ang motivasjon òg. Koselig at andre er inne og kommenterer.

 

Tror det er 1 uke til Fridamor er hjemme, dere. Blir spennende å høre om hun har greidd å holde seg under sine 4 kg pluss - som hun trodde.

 

Det var litt av en tur du hadde, Sizzi. Over 11 trimpoeng i ett jafs.. Wow. Jeg ligger f.t. på 15 trimpoeng pr uke og KJEMPEFORNØYD med det.

 

Da håper jeg dere fortsatt har en deilig dag.

 

PS: Jeg er helt enig med dere at vi er der vi er i dag pga hverandre. Ikke bare motiverer og hjelper hverandre, men det er "skit-koselig" i tillegg.

g050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har gått ned og det feirer vi' date=' uansett om det er lite eller mye. Neste uke MÅ det bare være klart for et nytt 10-tall, Sizzi :D Kanskje dere skal skifte veiedag til søndag? :-) Virker som det er god-dagen for veiing. Jeg og Fjellgeita tror jeg trenger noen uker til før vi ser et nytt 10-tall, men vi skal vel komme dit, tenker jeg.

 

Jeg har spist pannekaker, poteter og flesk til middag, så jeg skal IKKE snikveie meg i morgen iallfall :-)

 

Takk til bergenstryne for oppmuntrende ord ang motivasjon òg. Koselig at andre er inne og kommenterer.

 

Tror det er 1 uke til Fridamor er hjemme, dere. Blir spennende å høre om hun har greidd å holde seg under sine 4 kg pluss - som hun trodde.

 

Det var litt av en tur du hadde, Sizzi. Over 11 trimpoeng i ett jafs.. Wow. Jeg ligger f.t. på 15 trimpoeng pr uke og KJEMPEFORNØYD med det.

 

Da håper jeg dere fortsatt har en deilig dag.

 

PS: Jeg er helt enig med dere at vi er der vi er i dag pga hverandre. Ikke bare motiverer og hjelper hverandre, men det er "skit-koselig" i tillegg.

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/g050.gif[/img]

 

Vi må nok jobbe meir for det 10 tallet Mai, virker som det har kilt seg litt. Vi får gå over til ein annan taktikk (enn kva det skulle no vere). Er innstilt på at ting tar tid.

 

Flinke med trimmen begge to, no er det snart på tide at de sparkar meg bak.

Men har faktisk bestemt meg no, skal ta ungane sine skisko og ta meg ein tur till fjells på ski. (Mannen får vel kanskje hakeslepp, det får so vere).

Trur han er mest redd for at eg skal dette og bryte meg sund, og bli liggande.

 

I morgon skal eg på møte om kvelden, så blir nok ikkje å sjå her då. Skal på jobb om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Vi må nok jobbe meir for det 10 tallet Mai' date=' virker som det har kilt seg litt. Vi får gå over til ein annan taktikk (enn kva det skulle no vere). Er innstilt på at ting tar tid.

 

Flinke med trimmen begge to, no er det snart på tide at de sparkar meg bak.

Men har faktisk bestemt meg no, skal ta ungane sine skisko og ta meg ein tur till fjells på ski. (Mannen får vel kanskje hakeslepp, det får so vere).

Trur han er mest redd for at eg skal dette og bryte meg sund, og bli liggande.

 

I morgon skal eg på møte om kvelden, så blir nok ikkje å sjå her då. Skal på jobb om dagen.[/quote']

Sant. Tror "cluet" er motivasjon og målrettet arbeid. Kjenner jeg "sprekker" ganske ofte nå, så det er nok der det har kilt seg for meg. Veier og måler, men så plutselig tar jeg litt ekstra likevel og bryr meg ikke... Ikke bra. Prøver igjen fra i morgen siden dagen i dag har gått :D

 

Du rocker nå i vei du òg da, så trim blir det nå. Når skal denne skituren skje? Ja, gleder meg til å høre om den, men håper ikke utfallet blir som beskrevet da.

 

Blir nok stille fra meg i morgen òg. Drar herfra ca 12 og regner ikke med at jeg er hjemme før torsdag eller fredag, men det vet jeg jo ikke. Er jeg her, ser jeg selvfølgelig innom dere.

 

Ha god natt. Snakkes så snart jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bassengtur på meg i kveld. Tror nok kroppen trenger litt hvile etter sjokket jeg utsatte den for i går :D

Har dessuten hatt en skikkelig jobbedag på jobben, der jeg har fått brukt overkroppen skikkelig - styrketrening.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg er hjemme igjen!

 

Kom hjem på mandag, men vi har hatt litt problemer med tidsforskjellen. Kjempetrøtte på kvelden og våkne grytidlig på morgenen... Har ikke orket å tenke så mye på vekt, men jeg listet meg opp på vekta i går og da veide jeg 73,1 dvs. 2 kilo opp og det er jeg fornøyd med. Tenkte å starte på mandag igjen

 

Har spist masse sunn og deilig thaimat, har droppa litt av risen, har spist mye sterk mat og det blir man ganske fort mett av. Har spist veldig lite søte saker, men det blir selvfølgelig noen øl og annet drikke....

 

Ellers så har jeg hatt det strålende! :D Bada masse hver dag, snorkla og virkelig boltra meg i vannet... Har tatt noen styrkeøvelser på armer og mage, ellers lite trim. Har forresten vært på spinning på Elixia i kveld, den første timen etter ferien.

 

Har lest i gjennom alt som har skjedd her. Det er bra du ble fornøyd med brødene, Fjellgeita... Hyggelig å se at dere lurte på når jeg kom tilbake, også! :)

 

Har faktisk ikke hatt så lyst på søtt etter at jeg kom hjem. Før jeg dro så var jeg helt manisk, så jeg har kanskje blitt avvendt mens jeg var borte...

 

Nå er jeg stuptrøtt, så jeg må nok fortelle mer en annen dag... Kl halv seks i morgen tidlig er jeg nok i slag igjen... God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så hyggelig å "se" deg igjen.. Og det hørtes fantastisk ut på ferie. Gratulerer med kun 2 kg opp (siden du trodde 4 kg opp måtte forventes :D) Veldig bra. Kutt i risen er lurt og ellers er det lite fett i thai mat. Ikke spis deg opp på norsk mat til mandag, da :) Imponert over styrketrening på ferie.....

 

Hører gjerne mer om hvor du har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Ingen bassengtur på meg i kveld. Tror nok kroppen trenger litt hvile etter sjokket jeg utsatte den for i går :D

Har dessuten hatt en skikkelig jobbedag på jobben' date=' der jeg har fått brukt overkroppen skikkelig - styrketrening.

 

Sizzi[/quote']

Ja, det var litt av en tur, så ingen bassengtur i dag er godtatt :)

 

Jeg er innom igjen. Ble bare dagstur igjen, men i morgen reiser jeg og blir borte til lørdag morgen. Deilig å få program resten av uken, så slapp jeg å vente og se. Har skrevet litt rapporter og "varvet ned" etter jobb, så nå er jeg snart klar for senga.

 

God natt, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Nei, jeg skal virkelig forsøke og ikke spise meg opp! Heller ned, tror jeg! :D

 

Litt kjedelig med de to kiloene, men er det når man er på ferie. Vi satte oss noen målsettinger mens vi var på tur: Mannen min har en målsetting og jeg skal ned til 69. Når det målet er nådd så skal vi bestille ny tur til Thailand neste år.... Gjett om jeg skal legge meg i selen, da.... Det er motiverende!

 

Vi var i Krabi og der var det flott. Vi var på mange øyturer: Phi Phi, Poda, Chicken, Hong m.fler. Alle var helt fantastiske øyer med hvite strender, klippefjell og turkis vann.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å sjå deg att her inne. Dei 2 kiloa forsvinn nok fort skal du sjå. Ja, brøda var kjempegode dei, spiste av dei idag på jobb. Har ikkje rekna på innholdet av kalorier enno, har du rekna? Eg registrerte det som gretes hjemmebakte.

 

Idag blei det ekstra jobbing, måtte hjelpe ei venninne som ikkje kunne jobbe idag. Endelig heime, har blitt 2 dagar med lettvinte middag (kjøttsuppe, med lapskausblanding i og pølser (huff ja, pølser:)) Men mat må en ha, og då blei det slik i fulla fart. Held på å koke no mens eg skriv her.

 

Snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Takk! Jeg burde vel si at det er godt å være hjemme igjen, men det hender jeg drømmer meg tilbake til den deilige frokosten, det turkise havet osv. osv.

 

I dag våkna vi ca. 05.30 så det er litt igjen til vi har takla jetlaget. Blir kjempetrøtte om kvelden så nå har jeg en ved min side her som snorker høylytt! :D

 

I dag har vi vært på innkjøp. Må dessverre innrømme at det ble litt feil mat. Full skjerpings fra mandag!

 

Hvordan går det med dere da? Hva er målsettingene framover?

Jeg lurer på om 69 kg innen 1. april kan være et mulig mål for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridamor skal du handle send mannen på butikken med handlelappe. Har erfart det at då havnar det ikkje anna i vogna enn det som står på lappen. (sånne er det her på huset).

 

Berre vekta går nedover så er eg glad, er ho 69 i april så er det flott. Håper å komme ned i 65 iløpet av sommaren (eller skulle el sagt iløpet av året). Men kjem til å vere her inne mykje lenger enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få denne tråden oppover igjen.

I dag er det grått og trist her, med regn. Blir vel brodder på blankis istedet for skitur viss det fortsetter sånn tenker jeg ÆSJ!

Har hatt noen hektiske dager på jobb nå, så jeg har vært sliten, men i dag er det bedre. Har fått unna litt vasking, og en del kontorarbeid.

Ellers tenkte jeg at jeg skulle ta livet litt med ro, viss jeg ikke får anfall av et eller annet slaget da :D

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Det ble en misforståelse med de innkjøpene. Vi kjøpte inn varer til butikken vår, og når vi er på "biltur" så kan det bli litt feil mat. Det ble iallfall det i går....og det så jeg på vekta som jeg måtte på i dag. Ser ikke bra ut dette... :D

 

Har iallfall vært¨på total-trening idag og det er godt. Tenker at når jeg ikke har vært helt flink med maten, så må jeg iallfall trene.

 

I kveld skal vi på revy og i helga skal vi på fjellet. Satser på fint vær og et par skiturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hjulpet mannen min med å slipe takpanel - en veeeeldig kjedelig jobb, men det må jo gjøres viss vi skal komme oss videre med prosjektet. Er bare så lut lei av oppussing. (har holdt på så veldig lenge, og med så mange prosjekter skjønner dere)

Nå skal jeg kose meg med en appelsin

 

Ha en fortsatt fin kveld, og en innholdsrik helg ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forslag til mat lørdagskvelden Sizzi' date=' er litt tom for tid. Veit ikkje om eg skal lage gryterett, har du andreforslag??[/quote']

 

Vi maler takpanelet - for å få litt mere lys i rommet.

Jeg tenkte faktisk jeg skulle lage ost og skinkepai lørdagskvelden, med en god salat til. Er ikke akkurat slankemat, men godt. Kan jo bruke cottage cheese istedet for smør, og lettost i fyllet.

Fant oppskrift på en som ikke var så ille her, kanskje jeg skal prøve den ?

 

http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=V2_SEKSJON_MAT_SOK_VIS&item=10420180

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...