Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Blir nok ikke bra tall på vekta her nei' date=' men det er min egen feil. Veier meg på fredag :eek: Prøver å ta meg sammen nå. Skal også starte trening igjen på torsdag.

 

Blir lang fri, ja, siden jeg er borte på jobbedagene. Skal på jobb mandag, men starter med 3 dager på kurs.[/quote']

 

 

Dei bra talla kjem dei Mai, litt vennskapelige spark bak hjelp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tonetrall
Blei ein "lett" middag idag' date=' laga brokkolisuppe. Det er kjempegodt og mettande.

Blir nok ein rolig kveld i godstolen (med følge av ei lite syarbeid)

 

Sizzi er vel på ski ho, skulle ikkje forundre meg.[/quote']

Ja, spørs om hun ikke er det. Eller så svever hun rundt i ren glede. Og det er henne vel unt :)

 

Her blir det potet, fiskekaker og råkostsalat til middag. Ganske fornøyd med dagen i dag - dvs så langt. Det er kveldene som skjærer seg for meg f.t. Håper det går bra i kveld.

 

I morgen kommer en venninne på lunsj. Møter henne og så handler vi sammen. Det bir nok sunt og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, var på ski på ettermiddagen. Etterpå ble det så vidt tid til middag, før jeg måtte rase avgårde på bytur. Måtte hente en sovesofa som var bestilt til minstemann. Handlet dessuten litt matvarer samtidig. Mannen min hadde noen ærender også, så kvelden gikk fort. Et stykke å kjøre, og matvarer som skulle på plass etterpå. Da var det tid for å finne senga for min del.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen' date=' jenter. Her ble det plutselig stille. Vi får dra tråden oppover. Håper dere får en super dag. Jeg er klar for HøyPuls på trening.

 

Klem

Mai[/quote']

 

Min trening idag består seg av å få lagt på plass litt kle, få ut huskaninane som danser "krigsdans"samt liste meg stille forbi skillingsbollehaugen uten at dei merker det;) Dei er så fæle til å rope på meg for dei veit at eg liker dei så godt;).

Nei, har bestemt meg at eg skal ikkje smake dei, laga nemlig skillingsbollar igår kveld.

 

Ha ein fin dag jenter.

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Du er flink som greier å liste deg forbi fristelser som skillingsboller :-) Og du får trim nok av husarbeid. Formen bra? Trente nå og det var ganske tungt, må jeg si. Det er bare å starte på ny frisk.

 

Her er det fortsatt vårstemning. Helt utrolig. I går var den feite humla inne i stua, og det er vel et sikkert vårtegn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som greier å liste deg forbi fristelser som skillingsboller :-) Og du får trim nok av husarbeid. Formen bra? Trente nå og det var ganske tungt' date=' må jeg si. Det er bare å starte på ny frisk.

 

Her er det fortsatt vårstemning. Helt utrolig. I går var den feite humla inne i stua, og det er vel et sikkert vårtegn? :)[/quote']

 

Idag er formen bra.

Tungt å komme seg igang med trening etter at ein har vore sjuk.

Men det er vel godt å komme innatt på rett spor og Mai?

Bra igjen av forkjølelsen??

 

Humle?? Det må no vere vårstemning vil eg tru.Hørte fuglane kvitra så fint idag tidlig, det er og et fint vårtegn.

 

Idag blir det kjøttkaker her i huset, laga dei igår så det er raskt å lage til resten.

 

Nesten ferdig med vaskinga mi, og godt er det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Idag er formen bra.

Tungt å komme seg igang med trening etter at ein har vore sjuk.

Men det er vel godt å komme innatt på rett spor og Mai?

Bra igjen av forkjølelsen??

 

Humle?? Det må no vere vårstemning vil eg tru.Hørte fuglane kvitra så fint idag tidlig' date=' det er og et fint vårtegn.

 

Idag blir det kjøttkaker her i huset, laga dei igår så det er raskt å lage til resten.

 

Nesten ferdig med vaskinga mi, og godt er det.:)[/quote']

Veldig godt å komme i gang. Forkjølelsen begynner å bli bra.

 

Middagen her i dag er pølse i brunsaus med kålstuing. Fikk plutselig lyst på dette. Skulle ha det i går, men lunsjen med venninna varte til 20.30 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og si hei jeg også. Ettersom dere forteller middagen, så kan vel jeg gjøre det også. Jeg holder på å steke kyllingfileter i stekeovnen, og skal ha wokede grønnsaker og ris til. Det blir snaddermat det :)

Her har det snødd skikkelig igjen, så nå er vinterføret skikkelig tilbake. Skal tro hvor mange dager det varer denne gangen.

Tenkte jeg skulle besøke en venninne i helga, men det ble ikke noe av - får ta det senere en gang (det hadde kommet noe i veien)

Hadde store planer om å komme meg ut på en gåtur i gårkveld, men var så sliten at jeg sovnet på sofaen sitedet. Etterpå gjorde jeg litt regnskap, og vips var den ettermiddagen/kvelden borte også.

 

Holder forresten på med å hekle bikini nå. Regner jo med at sommeren kommer i år også, så jeg vil være ute i god tid. Liker godt å holde på med håndarbeid, men det har blitt litt lite i vinter.

 

Tror jeg skal gå meg en tur i kveld istedet. Nå skal jeg gjøre ferdig middagen.

 

Vi snakkes damer

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikkje snau du som hekler deg bikini, vi får vel tru at sommaren kjem i år og ja.

 

Hadde sånn halvveis tenkt meg ut ein tur eg og, men trur eg rett og slett lar det vere. Gidda ikkje:(

 

Har gått fint med maten idag, spist 3 appelsiner. Dei er berre så knall gode no at eg greia ikkje la dei vere. Skillingsbollane er antagelig snart oppspist (men ikkje av meg)

 

Idag har eg fått vaska og rydda litt, har hivd ting som ikkje er noko å samle på. Bevare meg vel kor mykje rart ein samlar på. Ungane er ekspertar vertfall, så no har eg fått hivd ein del.

 

 

Snakkes jenter/damer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det må jeg si - hekla bikini. Stilig. Ja, sommeren kommer i år òg, så det er vel snart på tide å begynne å tenke på små plagg igjen - og kanskje øke motivasjonen med at florlette stoffer skal kle kroppen :-)

 

Har jo nettopp flytta, men tror egentlig man aldri blir ferdig med å kaste ting. Det er masse dritt som er dratt med videre - igjen. Og jeg er bare en..... Lurt å kaste et par ganger i året, tror jeg.

 

Maten har gått bra her òg. Tok meg en bixit nå, og da er kvoten for dagen full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si - hekla bikini. Stilig. Ja' date=' sommeren kommer i år òg, så det er vel snart på tide å begynne å tenke på små plagg igjen - og kanskje øke motivasjonen med at florlette stoffer skal kle kroppen :-)

 

Har jo nettopp flytta, men tror egentlig man aldri blir ferdig med å kaste ting. Det er masse dritt som er dratt med videre - igjen. Og jeg er bare en..... Lurt å kaste et par ganger i året, tror jeg.

 

Maten har gått bra her òg. Tok meg en bixit nå, og da er kvoten for dagen full.[/quote']

 

Skulle ein ha vorte ferdig med å kaste Mai så skulle vel ein egentlig flytta ein gong i året. Heiv ein del gamle leikar, spel og puslespel. Bad minsten om å sjekke opp om det mangla bitar, det gjorde det så då gjekk dei rett i bosset (les ovnen).

Trur ikkje minstemann bruker koppestellet i plast heller (he,he)

Så det er nok meir enn 1 år sidane eg har hivd, enkelte ting blir liksom berre sett til side. Hm, har visst ei dokkevogn som skulle vore på dynga og, vel neste gong. :)

Må passe meg så eg ikkje blir overarbeida og , he,he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ein ha vorte ferdig med å kaste Mai så skulle vel ein egentlig flytta ein gong i året. Heiv ein del gamle leikar' date=' spel og puslespel. Bad minsten om å sjekke opp om det mangla bitar, det gjorde det så då gjekk dei rett i bosset (les ovnen).

Trur ikkje minstemann bruker koppestellet i plast heller (he,he)

Så det er nok meir enn 1 år sidane eg har hivd, enkelte ting blir liksom berre sett til side. Hm, har visst ei dokkevogn som skulle vore på dynga og, vel neste gong. :)

Må passe meg så eg ikkje blir overarbeida og , he,he[/quote']

 

Jeg pleier å gi bort ting som er brukbare til Fretex. De tar gjerne imot brukte leker og alt annet. Det finnes jo også de som samler inn klær og leker og kjører til Estland ol. Bedre enn å hive det på søppeldynga synes jeg. Men selvfølgeløig viss det ikke er brukbart, så er dynga plassen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gi bort ting som er brukbare til Fretex. De tar gjerne imot brukte leker og alt annet. Det finnes jo også de som samler inn klær og leker og kjører til Estland ol. Bedre enn å hive det på søppeldynga synes jeg. Men selvfølgeløig viss det ikke er brukbart' date=' så er dynga plassen.

 

Sizzi[/quote']

 

Dette her var berre ødelagte ting pluss puslespel som manglar bitar. Klær og slikt som er brukande er greitt å gi vekk når dei driv og samlar inn til f.eks Estland/Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

God morgen,

 

Da har jeg vært på vekta og den viste + 800 gram. Ikke lei meg eller overrasket. Har vært flinkere de siste dagene, så må prøve å få til det over lengre tid. Målet er - 5 kg til 1.mai. Må på en eller annen måte greie å komme tilbake til de gode vanene jeg hadde. Vekt i dag 72,8.

 

Skal møte en venninne og vi skal rundt å se på baderomsinnredninger. Får hive på meg resten av klærne og være klar.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen' date='

 

Da har jeg vært på vekta og den viste + 800 gram. Ikke lei meg eller overrasket. Har vært flinkere de siste dagene, så må prøve å få til det over lengre tid. Målet er - 5 kg til 1.mai. Må på en eller annen måte greie å komme tilbake til de gode vanene jeg hadde. Vekt i dag 72,8.

 

Skal møte en venninne og vi skal rundt å se på baderomsinnredninger. Får hive på meg resten av klærne og være klar.

 

Klem

Mai[/quote']

 

Ikkje så "galen" oppgang det der visst ein skal tenke på at du har vore på diverse turer i det siste. Trur eg skulle vore superfornøyd om eg berre hadde gått opp 800 gram.

 

Med rett fokus framover så skulle vel ikkje 5 kilo vere uoppnåelig.

 

Ha ein fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen' date='

 

Da har jeg vært på vekta og den viste + 800 gram. Ikke lei meg eller overrasket. Har vært flinkere de siste dagene, så må prøve å få til det over lengre tid. Målet er - 5 kg til 1.mai. Må på en eller annen måte greie å komme tilbake til de gode vanene jeg hadde. Vekt i dag 72,8.

 

Skal møte en venninne og vi skal rundt å se på baderomsinnredninger. Får hive på meg resten av klærne og være klar.

 

Klem

Mai[/quote']

 

Dette resultatet synes jeg du skal være kjempefornøyd med. :)

Jeg hadde vært kjempefornøyd viss det hadde vært resultatet etter 2 turer. Kjempebra!!! Du klarer nok målet ditt tenker jeg.

Kos deg med å se på baderomsinnredningene. Håper du finner noe skikkelig fint.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Takk dere :-) Godt å høre, men trenger fortsatt å skjerpe meg !!!

 

Har nå valgt ut fliser og innredning til badet. Det er bare så utrolig mye fint, så det var godt å ha med seg noen. Man går helt i surr av alt det lekre som er på markedet. Også deilig og endelig bestemme seg. Så nå er det bare jobben igjen :-( Gruer meg, men det er "bare" snakk om noen uker. Har vært så langt frem så lenge, men nå er det bare litt over 3 uker til de starter :eek:

 

Her er det fortsatt våren som har taket. Nydelig sol og ca 7 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mykje fint å velje i til badet. Kan no nesten bli lettare forvirra av alt.

Nesten så eg blir lei av mitt , vel, vi får vel slite med det ei stund enno.

 

No er det like før ungane kjem heim frå skulen, idag blir det fleskepannekaker her. Så no må eg vel hive meg rundt tenkjer eg .Bestillingslista har lagt inne heile veka, men det er vel egentlig "fredagskost" syns eg.

Skal på jobb i kveld og resten av helga.

 

Du kan no i det minste sende over litt sol Mai, her er det regn, skodde og 4-5 grader. Fyrer i ovnen på kjøkkenet, må visst legge i stova og.

 

Har hatt ein koselig dag k020.gif

 

Snakkes jenter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Du kan no i det minste sende over litt sol Mai' date=' her er det regn, skodde og 4-5 grader. )[/quote']

Den er sendt over.... Overskyet her :)

 

Ha god vakt og mmmmmmmm..... Høres deilig ut med pannekaker. Kanskje det blir det på meg òg? Har ikke bestemt meg for middag ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

God morgen,

 

Her er det overskyet i dag, så håper solen er hos deg Fjellgeita. Du sover kanskje ennå etter en jobbenatt?

 

Ellers er jeg klar for trening snart.

 

Hvordan går det hos deg, Sizzi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...