Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Har akkurat sett Reflektor på TV. Det handlet om en mann på noen og 30 år som virkelig slet med overvekt. Han veide litt over 300 kg på det verste. Vi fikk følge han på opphold på Ebeltoft, fettoperasjoner, slankeoperasjon og diverse. Det hele endte med en slankeoperasjon som var vellykket. Dessverre døde han av hjertesvikt ikke lenge etterpå - kun 35 år gammel. Det var et sterkt program, og jeg fikk litt annet syn på mine kilo og problemer. Var det noen av dere andre som så det?

 

God tur til deg Mai, og send oss mange gode tanker. Det kan jo hende det hjelper. ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Har akkurat sett Reflektor på TV. Det handlet om en mann på noen og 30 år som virkelig slet med overvekt. Han veide litt over 300 kg på det verste. Vi fikk følge han på opphold på Ebeltoft' date=' fettoperasjoner, slankeoperasjon og diverse. Det hele endte med en slankeoperasjon som var vellykket. Dessverre døde han av hjertesvikt ikke lenge etterpå - kun 35 år gammel. Det var et sterkt program, og jeg fikk litt annet syn på mine kilo og problemer. Var det noen av dere andre som så det?

 

God tur til deg Mai, og send oss mange gode tanker. Det kan jo hende det hjelper. ;)

 

Sizzi[/quote']

 

Såg det eg og. Sterke saker ja, så synd at ikkje slike kan få hjelp før det er for seint. Fekk litt anna syn eg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dere vel spent nå. Det var jeg også. Ned kun 200 gram, MEN jeg er under 80 !!!!!! ;) Vekta er nå 79,9.

Til og med mannen min gratulerte meg.

Med han går det andre veien. Han gikk jo ned ganske for for å begynne med i år, men nå har vekta snudd - opp 1 kg på 2 uker. Det viser seg at det er lønnsomt å være standhaftig. Raskt ned, og du går opp igjen.

Jeg er kjempelykkelig selvom jeg ikke gikk ned mere. Jeg er UNDER den magiske grensen HURRRRRRRA.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dere vel spent nå. Det var jeg også. Ned kun 200 gram' date=' MEN jeg er under 80 !!!!!! ;) Vekta er nå 79,9.

Til og med mannen min gratulerte meg.

Med han går det andre veien. Han gikk jo ned ganske for for å begynne med i år, men nå har vekta snudd - opp 1 kg på 2 uker. Det viser seg at det er lønnsomt å være standhaftig. Raskt ned, og du går opp igjen.

Jeg er kjempelykkelig selvom jeg ikke gikk ned mere. Jeg er UNDER den magiske grensen HURRRRRRRA.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Gratulerer kjempemasse! Må være utrolig inspirerende å se et nytt titall! 200 gr ned er et bra steg det også! Jeg skal veie meg etterpå! (Gruer meg litt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dere vel spent nå. Det var jeg også. Ned kun 200 gram' date=' MEN jeg er under 80 !!!!!! ;) Vekta er nå 79,9.

Til og med mannen min gratulerte meg.

Med han går det andre veien. Han gikk jo ned ganske for for å begynne med i år, men nå har vekta snudd - opp 1 kg på 2 uker. Det viser seg at det er lønnsomt å være standhaftig. Raskt ned, og du går opp igjen.

Jeg er kjempelykkelig selvom jeg ikke gikk ned mere. Jeg er UNDER den magiske grensen HURRRRRRRA.

 

Sizzi[/quote']

 

Du anar ikkje kor glad eg blei no Sizzi, dette har du virkelig fortjent.

Kjempeglad på dine vegne.:D:):)

 

Kjempeklem

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi viste 72,8 i dag så det er status etter 14 dagers feriekos + morsdag, fastelavensfeiring (forsinket) ......+++++

 

Jeg så også det programmet i går kveld. Tragisk at folk ikke kan få hjelp. Her i Norge har det vært altfor lite fokus på hjelp til virkelig overvektige. Gode råd fra ernæringsrådet hjelper ikke i sånne tilfeller.

 

Satser på ei god uke og nedgang neste tirsdag! Skal ha over 10 trimpoeng denne uka også.

 

Gratulerer så mye, Sizzy! Kjempegøy! ;)

Det er veldig motiverende når man ser et nytt titall...

 

Har startet dagen i dag med havregrøt. Nå må jeg komme i gang med hyppige små måltider, mest mulig grovt og masse vann! Frukt og grønnsaker har jeg allerede vært veldig flink på både i Thailand og etter at jeg kom hjem. Trening også og det skal jeg fortsette med. Så da gjenstår vel bare å redusere kaloriinntaket! :D

 

I ukene før jeg dro til Thailand var jeg helt ørsk etter alt søtt. Dette ble jeg nesten helt avvendt i Thailand. Der var kostholdet helt annerledes og det gikk stort sett i frukt som godis. Det merker jeg godt nå. Jeg har ikke den trangen etter å spise noe søtt hele tiden. Jeg har tatt kromtabletter etter at jeg kom hjem, også, i frykt for å falle tilbake til gamle synder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns oppgangen din Fridamor ikkje var så veldig stor tross alt. Skal jo kose seg litt når ein har ferie og då.

Du skal berre sjå at dei 2 kiloa forsvinn fort.

 

Idag skal eg liksom prøve å snu døgnet, for igjen å snu det på fredag.He, he

Skal nemlig på natt igjen då, trur eg får nøye meg med ein liten lur idag.(ellers så blir eg berre liggande å snu meg ikveld)

 

Har rocka 30 minutt i natt, sydd og surfa på nettet. Pløyer gjennom ein del aviser på nett i løpet av natta. (blir ikkje så mykje avislesing ellers av meg)

 

Snakkes seinare jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg syter fordi jeg har problemer med de seks timene i tidsforskjell etter ferie, og så snur du døgnet hver uke eller...? Jeg jobba forresten nattevakter på et aldershjem i min pure ungdom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad og lykkelig i går, over at jeg var under 80 kg, at jeg kjøpte meg et nytt par stilige sko. Må bare innrømme at resultatet påvirket hele dagen min i går. Jeg gikk nesten som i en rus. Kjempelykkelig var jeg :D

Ellers går nå dagene som vanlig.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg syter fordi jeg har problemer med de seks timene i tidsforskjell etter ferie' date=' og så snur du døgnet hver uke eller...? Jeg jobba forresten nattevakter på et aldershjem i min pure ungdom....[/quote']

 

Nei, snur ikkje døgnet kvar veke, kvar 14 dag sånn sirka. Skal på natt no i helga så no blir det litt oftare igjen.

Blir ikkje det samme som du,trur nok det er lettare for meg å snu døgnet enn deg som har vore lenge vekke.

 

Eg har forresten berre jobba nattevakter i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad og lykkelig i går' date=' over at jeg var under 80 kg, at jeg kjøpte meg et nytt par stilige sko. Må bare innrømme at resultatet påvirket hele dagen min i går. Jeg gikk nesten som i eh rus. Kjempelykkelig var jeg :D

Ellers går nå dagene som vanlig.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Syns eg ser deg for meg Sizzi, sant det er morro å belønne seg sjølv av og til.

 

Her går dagane som vanlig og, foruten idag denne dagen har vore litt tullete. Litt "fysen" på noe godt som Mai pleier å seie.

 

Skal /Må/Er nødt å ta meg innigjen i morgon.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Først og fremst til Sizzi. Hipp hipp hurra....... Så koselig og så fortjent å endelig komme på det magiske 10 tallet. Dette har du jammen så til de grader fortjent - også skoene :-) Gleder meg til å se de.

 

Bra å gå ned, Fjellgeita. Ned er ned.... Og synes heller ikke Fridamor skal klage. Enig at man skal kunne kose seg på ferie. Du trodde du kom til å gå opp 4 kg, så rent teknisk har du gått ned 2 kg :D

 

Veldig bra, alle sammen.

 

Jeg må forte meg i seng. Etter å ha hatt deilige massasjedager i Tallinn er jeg i stressmodus. Landet 3,5 timer forsinket og skal opp om under 4 timer. Ikke bra start. Kommer hjem lørdag kveld og så bare bytte koffert for noen timer på jobb og så rett til Alpene.... Dette er ikke bra for meg, men mandag er alt glemt der jeg koser meg i slalombakken :-)

 

Måtte innom for å se hvordan det var gått da vet dere :D Var veldig spent, så nå sier jeg natta og snakkes evt på lørdag.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, jeg var veldig fornøyd da jeg kom hjem og hadde gått opp bare 2 kg. Men jeg synes jo at de to kiloene bare skulle renne av den første uka... Hvilket ikke har skjedd! Jeg må skjerpe meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er egentlig ferdig for denne gang med nettkurset. Men, jeg må jo fortsette vektnedgangen selv en stund. Kursleder mener jeg er motivert til å klare det alene ettersom jeg har laaaang erfaring både når det gjelder nettkurs og ordinære kurs. Tok nr fem denne gang og har kun tatt av 1 kg på dette kurset.

Huff, det er sikkert ikke motiverende for dere å høre. Men, til trøst er nok årsaken at jeg har kommet til et punkt hvor det er ekstra vanskelig å komme seg nedover. Har tatt av 9 kg i begynnelsen av mine kurs, men det var i 2006. I mellomtiden har jeg jo ikke hatt fokus på inntak av kalorier hele tiden. Derfor har jeg nesten nådd gammel vekt igjen. Likevel er jeg optimistisk, selv om jeg nå vet at man må være tålmodig og ikke "hoppe opp og ned" på vekten konstant ( og forvente kjemperesultat hver gang )! Jeg vet med meg selv at om jeg klarer å holde dette gående, så vil resultatet komme til slutt. Helt garantert, og det gjelder for alle dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på fjellet idag, endelig kom eg meg avgårde. Kunne jo ikkje berre skravle om det her, måtte jo og ta turen då. Var litt lite snø da, men eg er no som ein unge gledar meg over dei flekkane som var. Sette igjen skia då, så då reiser vi nok opp igjen. Har vinterferie no neste veke så får virkelig håpe at veret blir fint då.

Sanka litt trimpoeng då, berre gå turen opp og ned gjer jo faktisk 5 poeng.

 

Matmessig har dagen gått fint, ikkje fysen på noke ekstra idag.

 

Håper de andre har hatt ein fin dag og, skulle gjerne hatt ein skitur med deg Sizzi.:D

Her var det berre skare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på fjellet idag' date=' endelig kom eg meg avgårde. Kunne jo ikkje berre skravle om det her, måtte jo og ta turen då. Var litt lite snø da, men eg er no som ein unge gledar meg over dei flekkane som var. Sette igjen skia då, så då reiser vi nok opp igjen. Har vinterferie no neste veke så får virkelig håpe at veret blir fint då.

Sanka litt trimpoeng då, berre gå turen opp og ned gjer jo faktisk 5 poeng.

 

Matmessig har dagen gått fint, ikkje fysen på noke ekstra idag.

 

Håper de andre har hatt ein fin dag og, skulle gjerne hatt ein skitur med deg Sizzi.:D

Her var det berre skare.[/quote']

 

Du får bare komme på besøk da vet du, så skal det la seg ordne greit det :D

Mye løssnø her nå

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare komme på besøk da vet du' date=' så skal det la seg ordne greit det :D

Mye løssnø her nå

 

Sizzi[/quote']

 

He, he kanskje det. Men det er mange arbeidsoppgåver eg må hjelpe til med her heime. Hørte vermeldingane for neste veke, dei var nett ikkje oppløftande.

Vi får ta det som det kjem,mykje kjekt vi kan finne på ilag likevel.

 

Nydelig her idag og, fjellet ropar på meg. Får sjå kva eg finn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er huset fullt - alle ungene + svigerdatter. Koselig at de kan være hjemme samtidig alle sammen i vinterferien. Jeg og mannen min har ikke ferie da, men jeg tror de klarer å finne på noe likevel :D

I dag skal jeg bake brød. Går litt mat nå!!

Har blitt dårlig med trim siste uka, men med 15000 - 20000 skritt hver dag, så har jeg ikke akkurat sittet i ro. Vi får se hvordan det gjør utslag på vekta på tirsdag.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at alle ungane er heime pluss svigerdatter. Får håpe dei er flinke til å hjelpe deg. Har vore på ein trimtur idag (du las rett ja). skal ha rockeringen med i natt og så kanskje eg greier 30 minutt inatt og. Kollegaene dei ler av meg, men det preller berre av:)

Har prøvd å stemme gitaren til jenta, har nett bytta strenger så det tar nok ei tid for at den blir heilt god. Sig litt på tonen etter ei stund.Får litt oppfriskning ho mor og, hadde visst ikkje gløymt så mykje eg trudde.

 

Pizza er visst bestillt her ikveld, er nesten tomt for "ungar" her, berre eldste gut og yngste jente som er heime. Men vi får kose oss for det vi.

 

Ha ei fin helg Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste natt på jobb for denne gongen, skal bli godt å komme tilbake i "normal" gjenge igjen. Har heldigvis fri denne veka når ungane har vinterferie. Mannen snakka om tur til by'n så då får eg vel bli med. Hadde egentlig frisørtime den dagen men får heller flytte den til ein annan dag. Treng virkelig å få stussa håret litt no.

Håper at de har hatt ei fin helg, det har vore mykje TV sjåing i heimen. Skiskyting er veldig artigt å sjå på, artigt og når dei "unge" og får det til. Trøndarane har jammen "fostra" opp mange gode idrettstjerner framover.

 

 

Får snart begynne og gjere litt syarbeid no, ny skjorte som ventar på meg:).

Snakkes jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var jeg oppe på 8 tallet igjen :)

Tror jeg gir opp snart. Var mye lettere på lørdag.

 

Sizzi

 

det får ikkje lov å gjere. Tenkt no på at du har hatt heime alle dine. Litt ekstra i matveien då må ein no rekne med. Du skal no sjå at visst du er ekstra flink så er du under 8 igjen til neste veging.

Skal puffe i deg så godt eg kan Sizzi. Eg syns forresten at du er kjempeflink heile tida, så det er sikkert litt ekstra vatn i kroppen som gjere det.

 

Stå på Sizzi, vekt-trollet skal vi nok få sett på plass ein gong for alle.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det får ikkje lov å gjere. Tenkt no på at du har hatt heime alle dine. Litt ekstra i matveien då må ein no rekne med. Du skal no sjå at visst du er ekstra flink så er du under 8 igjen til neste veging.

Skal puffe i deg så godt eg kan Sizzi. Eg syns forresten at du er kjempeflink heile tida' date=' så det er sikkert litt ekstra vatn i kroppen som gjere det.

 

Stå på Sizzi, vekt-trollet skal vi nok få sett på plass ein gong for alle.:D[/quote']

 

Godt å ha deg akkurat nå. Synes alt ble så tungt i dag.

Hvordan gikk det med deg?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...