Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

da ble det en tur ut på ski i dag også. Ganske vått føre i dag - minte egentlig ganske mye om påskeføre. Det er kanskje ikke så rart, med 3-4 plussgrader. Ikke sol i dag, men stille og kjempefint.

Det blir nok til at jeg forandrer litt på fyllet i paien, men bunnen så kjempebra ut.

Tar litt av det en har for hånden til fyll.

Hva du driver på med i dag da - sying for harde livet ?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar

Har ikkje sydd så mykje, held på med ei skjorte som eg hadde tenkt å gjere ferdig. La meg på sofaen etter middag og dermed sovna eg. he,he.

Blir til at vi lagar finnbiff og bakt potet her hos oss.

 

Hørtes ut som ein litt tung skitur, du har no eit nydelig terreng å gå på ski i.

 

No tenkte eg at eg skulle ha meg ei brødskive og litt kaffi. Har forresten blitt litt for lite med vatn idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje sydd så mykje' date=' held på med ei skjorte som eg hadde tenkt å gjere ferdig. La meg på sofaen etter middag og dermed sovna eg. he,he.

Blir til at vi lagar finnbiff og bakt potet her hos oss.

 

Hørtes ut som ein litt tung skitur, du har no eit nydelig terreng å gå på ski i.

 

No tenkte eg at eg skulle ha meg ei brødskive og litt kaffi. Har forresten blitt litt for lite med vatn idag.[/quote']

 

Litt tungt var det, men jeg pleier å presse meg selv litt ekstra også, når jeg går alene. Da renner svetten ja. ;)

Etterpå har jeg måkt av verandaen. Fikk litt vårstemningskikk, og en porsjon arbeidslyst. Den måtte for all del brukes opp mens den var der.

 

Finnbiff med bakt potet hørtes kjempegodt ut.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tungt var det' date=' men jeg pleier å presse meg selv litt ekstra også, når jeg går alene. Da renner svetten ja. ;)

Etterpå har jeg måkt av verandaen. Fikk litt vårstemningskikk, og en porsjon arbeidslyst. Den måtte for all del brukes opp mens den var der.

 

Finnbiff med bakt potet hørtes kjempegodt ut.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Eg og pleier å presse meg litt ekstra når eg går åleine, likar vel egentlig godt å gå åleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fint vèr idag, fristande med en fjelltur, men det går no ikkje idag. Eg og ungane skal ut på oppdrag og blir nok borte utover ettermiddagen.

 

Syns det har gått bra matmessig denne veka,og hadde ein aldri så liten snikveiing idagtidlig. ( den var no ikkje akkurat oppløftande då) Vel, vel tida vil no vise om det held stikk.

 

Ha ein fin søndag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, da er jeg tilbake. Fridager nå, der jeg har litt å gjøre. I dag må jeg vaske og rydde litt her. Må finne frem skitøyet mitt (ja, dere leste riktig . ski tøy), da jeg skal til en venninne i Frankrike direkte etter neste jobbeperiode (feire hennes datters 18 års dag). Førstkommende tirsdag og onsdag skal jeg igjen på Spa i Tallinn, og i morgen har jeg endel avtaler. Så det blir litt mer full fart enn jeg liker de neste 2 ukene. Bare koselige ting, men synes likevel det blir litt mye på kort tid. Må derfor få gjort litt på forhånd, så det ikke blir så stress siste dagen.

 

Ellers har jeg nok ikke vært så flink med maten. Er redd for at jeg har gått opp, men det kommer ikke som noe sjokk. Uken før mens hadde jeg et lite kick (men gikk bra på vekta). Har heller ikke vært flink denne uken, så det er bare å håpe at det ikke blir for mye oppgang. Nei, finner ikke helt tilbake til de gode vanene f.t. Må jobbe litt med å komme i gang igjen før jeg setter nytt mål. Målet er fortsatt ml 65-67 til mai/juni, men man må vel gjøre noe selv for å faktisk komme dit :-) Får vel bare se an i morgen og så ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da er jeg tilbake. Fridager nå, der jeg har litt å gjøre. I dag må jeg vaske og rydde litt her. Må finne frem skitøyet mitt (ja, dere leste riktig . ski tøy), da jeg skal til en venninne i Frankrike direkte etter neste jobbeperiode (feire hennes datters 18 års dag). Førstkommende tirsdag og onsdag skal jeg igjen på Spa i Tallinn, og i morgen har jeg endel avtaler. Så det blir litt mer full fart enn jeg liker de neste 2 ukene. Bare koselige ting, men synes likevel det blir litt mye på kort tid. Må derfor få gjort litt på forhånd, så det ikke blir så stress siste dagen.

 

Ellers har jeg nok ikke vært så flink med maten. Er redd for at jeg har gått opp, men det kommer ikke som noe sjokk. Uken før mens hadde jeg et lite kick (men gikk bra på vekta). Har heller ikke vært flink denne uken, så det er bare å håpe at det ikke blir for mye oppgang. Nei, finner ikke helt tilbake til de gode vanene f.t. Må jobbe litt med å komme i gang igjen før jeg setter nytt mål. Målet er fortsatt ml 65-67 til mai/juni, men man må vel gjøre noe selv for å faktisk komme dit :-) Får vel bare se an i morgen og så ta det derfra.[/quote']

 

 

Har prøvd å rydde og vaske eg og no på føremiddagen. Klehaugen var ikkje haug lenger men nesten eit berg ;). Skal som sagt bort no i ettermiddag, så det er godt å få gjort litt før.

Det ser ut som du har det travelt Mai, koselig med ei skiferie i Frankrike. Og ikkje minst spa turen, den misunner eg der nesten.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Har prøvd å rydde og vaske eg og no på føremiddagen. Klehaugen var ikkje haug lenger men nesten eit berg :D. Skal som sagt bort no i ettermiddag' date=' så det er godt å få gjort litt før.

Det ser ut som du har det travelt Mai, koselig med ei skiferie i Frankrike. Og ikkje minst spa turen, den misunner eg der nesten.

 

Snakkes[/quote']

Tror nok din kleshaug er større en min, ja ;) Det er bare uniformsskjorter for meg som MÅ strykes, slik at jeg har til jeg begynner jobb (og denne gang for 2 jobbeperioder dvs 10 skjorter må jeg ha ferdig strøkne). Ellers er det ikke så farlig. Tar det andre litt etter hvert. Men er nå ferdig med stryking, vasking og å hente skitøyet. Skikkelig fornøyd med effektiviteten. Skulle trene med en kompis, men han har meldt forfall. Jeg lurer på om jeg "orker" å gå. Det er jo fryktelig deilig for samvittigheten etterpå, da :-) Det er vel motivasjonen for funker best.

 

Du da Sizzi? Ute på ski?

 

Fjellgeita; Kos deg på besøk.

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ski ja - selvfølgelig :D

Var skikkelig skarpt føre i dag, så vi fikk alvor til fart ned bakkene. Noen få plussgrader og sol her i dag, så vårstemningen er definitivt tilstede. Maten har gått så som så siste uka, men har jo trent litt mer enn vanlig også. Prøver å unngå de verste "fellene" og spise mer vanlig mat istedet.

I går kveld ble det til at jeg og mannen min delte en flaske vin, men det meste ble nok på meg tjihi. (mannen drakk mer cognac)

På tirsdag skal jeg bort, så vet ikke om jeg rekker å innom før jeg drar. Hvis det er tilfelle, så skal dere få rapporten på kvelden istedet. (på vekta må jeg jo rekke ;) )

 

Huff, fikk litt dårlig samvittighet for "klesberget" mitt jeg også. Det vokser da så utrolig fort. Er så mye enklere alt dette om sommeren, når jeg kan tørke klærne ute. Liker egentlig ikke tørketrommelen, men har ikke noe valg på vinteren.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Høres ut som alle har hatt en litt laber uke. I morgen er det ny dag og nye muligheter. Vi får vel dra til litt igjen ;) Men vi er da aktive og blide iallfall.

 

Ringte fra jobben. Mangler folk, så det blir en liten ekstra tur på me i kveld.

 

Snakkes i morgen.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heime igjen, ungane et middag no. Hadde det kjekt på tur. Har litt klevask som eg skal henge opp. Mannen har inntatt horisontalen, han og ein kompis har vore på ski idag. Viss det er så flott ver i morgon så har eg og lyst på ski, hm, må sjekke skia mine i kjellaren etterpå. Trur det er smurning frå forrige århundre under dei.

Skal forresten på aromaterapi i morgonkveld, skal bli godt å bli knadd litt.

Tok nok litt for tunge løft på torsdag så eg er ikkje heilt god i venstre arm og skulder. Heilt typisk egentlig, det setter seg der og forplantar seg bortatt i brystet.(veit ikkje om eg greidde å forklare det rett)

Skal på natt i morgon kveld og tirsdag.

 

Tenkte eg skulle få unna litt forsømt husarbeid i morgon, kanskje eg skulle tatt ned dei røde julegardinene på kjøkkenet,he,he. Ja, ja jula varer heilt til påske. Jenta som er heime har hinta frampå fleire gonger, så det er vel på tide at eg reagerer no.

 

Ja, vi har sikkert hatt ei laber veke alle ihop, men vi er ikkje verre på det enn at vi kryp til korset på mandagen og startar oppatt med nytt friskt mot.

 

Fekk faktisk ei flaske blåbærlikør av gutten min idag, hadde vore kjekt den med dere.;)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæv no pænic fjellgeita... jeg tok ned mine for noen dager siden jeg også.... julegardinene altså.... resten av jula kastet jeg ut ganske kjapt, rundt nyttår. Men så ble det liksom stopp...merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har gammel skismurning under skiene enda, så vil jeg anbefale deg å fjerne alt dette før du legger ut på tur. Du må selvfølgelig smøre med ny etterpå, men det skjønte du vel ;) Du får lettere en bedre opplevelse av turen da. Ikke moro med bakglatte eller klabbeski pga gammel smurning.

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe meg "feller" for å ha under skiene.

 

Her i gården rekker jeg ikke å ha gardiner ol. lenge på nyåret før yngstemann er på meg som hauken for å ta de ned.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Ja' date=' vi har sikkert hatt ei laber veke alle ihop, men vi er ikkje verre på det enn at vi kryp til korset på mandagen og startar oppatt med nytt friskt mot.

[/quote']

Nei det skal iallfall ingen ta fra oss at vi har mot :) Vi lar oss ikke knekke så lett. Så da er heller ikke noen julegardiner noe problem ;)

 

Lykke til med skitur på nysmurte ski - og kos deg med aromaterapien. Ga mersmak, ja. Det er skikkelig deilig å bli knadd og slappe av rett ut på en seng med god samvittighet.

 

Snakkes i morgen ettermiddag. Jeg skal veie meg i morgen, så da får dere noen nedslående resultater, tenker jeg :D Da er det ikke farlig for dere på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra de minne meg på dei gardnene, hadde heilt gløymt dei igjen eg.

 

Blir nok ikkje skitur likevel, måtte vere heime og hjelpe kallen med ein leveranse.

Men skal nok få det til i løpet av veka (skituren altså)

Gammal smurning, ha, ha, ja den er av gammal årgang. Får ta dei opp og sjekke opp.(etter at eg har teke ned gardinene ;) )

Største mennet er dei skoa, trur eg må på bygda og sjå, har eit par her dei er passelig (litt vel passelig, men kan gå i nøden)

 

Lurt å kjøpe seg feller Sizzi. Kallen min har ski med feller og det er kjempebra å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, da har jeg vært på vekta og jeg skjønner egentlig ingenting. Det er 0 kg i forskjell fra sist, så det er jo utrolig. Følte jeg hadde spist masse og lagt på meg masse, men ingen bevegelse er jo topp. Det er jo litt rart. Noen ganger føler jeg at jeg har vært flink, men likevel gått opp. Ja, da får jeg vel ikke fristes til å tro at denne matveien de siste ukene ikke vil gjøre utslag på vekta, men ta hintet og bli flinkere igjen :-)

 

Sier et aldri så lite tjo-ho for vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på fjellet i helga og det ble en skitur på lørdag. Det var hardt og glatt i løypene og jeg skulle vel egentlig hatt klister så det ble en hard tur på 1 time og ett kvarter. Blir jo masse trimpoeng av det der!!! Jeg endte med 12,6 trimpoeng denne uka og dete er mye mer enn jeg har hatt på veldig lenge... Jeg tenkte som så at selv om vekta har gått op og jeg ikke klarer å leve på diett med en gang så skal jeg i hvert fall i gang med å trimme.

 

Jeg skal melde vekt i morgen...

 

Har vært mye ekstra i helga med hyttekos, morsdag og forsinket fastelavn så jeg har ikke så store forhåpninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da har jeg vært på vekta og jeg skjønner egentlig ingenting. Det er 0 kg i forskjell fra sist, så det er jo utrolig. Følte jeg hadde spist masse og lagt på meg masse, men ingen bevegelse er jo topp. Det er jo litt rart. Noen ganger føler jeg at jeg har vært flink, men likevel gått opp. Ja, da får jeg vel ikke fristes til å tro at denne matveien de siste ukene ikke vil gjøre utslag på vekta, men ta hintet og bli flinkere igjen :-)

 

Sier et aldri så lite tjo-ho for vekta ;)[/quote']

 

Jeg er imponert over deg!! Det kan da ikke gå galt de neste ukene heller da. Kanskje det er resultatet av trimmen som gjør utslag. Kan jo hende du har bygget så mye muskler på disse månedene, at du har økt forbrenningen. Bra er det i allefall.

Jeg er kjempespent på morgendagen. Føler meg helt stinn i dag, men fikk jo mensen i gårkveld da så.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikkje berre du Sizzi som er spent på morgondagen.

 

Har vore på aromaterapi i kveld, godt men litt "støl" eller kva eg skal kalle det.

Har bestilt meg ny time og, bestilte meg frisørtime og idag.

Minstemann ville til fjells for å gå på ski, så klaffar det slik så tek vi oss ein tur på torsdag. Er vèret slik det har vore no idag så trur eg at vi vil få oss ein fin tur. Kakao, niste og appelsin. Gler meg allerede.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Høres nydelig ut, Fjellgeita. Skituren... Men også aromaterapi. Så bra at du gir deg selv dette. Det er bare utrolig skjønt. Har de steinmassasje bør du prøve det. Det er også vidunderlig. Jeg reiser i morgen litt på "halv tolv". Ble litt sent bestilt, så alt er faktisk helt usikkert - unntatt at vi har hotell :-) Vet ikke helt hvilke masasjer jeg får, men satser på aromaterapi og steinmassasje + et par til. Tar det når jeg kommer frem.

 

Neste uke blir det endelig litt skigåing på meg òg. Blir faktisk litt misunnelig på dere som bare kan ta på skiene og gå ut. Ja, savner nok naturen av og til selv om jeg trives i asfalten.

 

Sizzi; Takk for "tips" ang hvorfor jeg holder vekta. Har ikke tenkt på det, men du kan ha rett ;) Om dette stemmer bør jeg gå ned også om jeg skjerper meg. Og det er utfordringen nå. Ikke bli konfortabel med bare å holde vekta - for jeg vil jo ned noen kilo til. Det er ønsket og målet.

 

Lykke til på vekta i morgen - alle tre. Håper og tror det går bra med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinmassasje har dei ikkje.

 

Å, kan nok ikkje ta på skia rett uten for stuedøra akkurat. Må nok bære dei i ein time, men det var ei som sa til meg at det er no trim det og. Spørs om guttungen skal ha med både akebrett og ski, skulle ikkje forundre meg egentlig.

 

 

 

Godt tur til deg i morgon, heldiggrisen:) Nei, nyt turen du og kos deg, og send oss her i det kalde nord ein tanke.

 

Forresten, så trur eg nok Sizzi er inne på noke vesentlig der du, ang vekta.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Oj, en time med gåing. Ja, det er definitivt trim.

 

Må komme meg i seng. Opp kl 06 og skal pakke et par truser òg ;) Ha en flott nattevakt. Skal sende noen gode tanker under massasjene mine, ja.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...