Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar

Akkurat kommet inn fra skitur. Masse vind og tungt føre i dag, men du verden hvor friskt.

Det er så godt å se at dere er på bedringens vei også.

Du verden for et fint vær dere har da Mai. Er helt enig med fjellgeita, nå må du ta det med ro helt til du er frisk.

Jeg er heldigvis i storform, ingen av oss her i gården har vært syke.

 

Dere får ha en fortsatt fin søndag

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet inn fra skitur. Masse vind og tungt føre i dag' date=' men du verden hvor friskt.

Det er så godt å se at dere er på bedringens vei også.

Du verden for et fint vær dere har da Mai. Er helt enig med fjellgeita, nå må du ta det med ro helt til du er frisk.

Jeg er heldigvis i storform, ingen av oss her i gården har vært syke.

 

Dere får ha en fortsatt fin søndag

 

Sizzi[/quote']

 

Hm, det var vel du som nett kom over målstreken då :)

Har prøvd å sjå sporten på pc men det blir jo ikkje akkurat det samme då.

Har begynt på middagen, men trur ikkje det var så veldig mange så hadde lyst på.

 

Vi har faktisk vore friske her på huset i heile høst og vinter, frie av forkjølelse og anna. (men no var det antageligvis vår tur)

 

Snakkes seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Du er flink, Sizzi. Selv i vind er du ute :-) Ikke noe dårlig vær der i går'n nei....

 

Middag, ja. Kanskje bedre enn risbrød :) Må se om jeg ikke greier å ordne noe skikkelig middag i dag istedenfor all "dritten" jeg har trykt ned de siste dagene. Suppe er kanskje ok? Ja, det tror jeg det blir i dag.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Blei det suppe Mai??

Eg hadde nok laga mykje suppe viss eg hadde vore åleine' date=' suppe er kjempegodt og faktisk veldig mettande og.:)[/quote']

Har ikke spist ennå, men ja, det blir suppe. Ertesuppe med pølse og stekt bacon. Tror det blir ganske bra?

 

Hva var søndagsmiddagen hos dere, da? Sikkert noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist ennå' date=' men ja, det blir suppe. Ertesuppe med pølse og stekt bacon. Tror det blir ganske bra?

 

Hva var søndagsmiddagen hos dere, da? Sikkert noe godt :)[/quote']

 

Ble rester av saltkjøtt og kålgraut her i dag. Ungdommene liker det veldig godt, samtidig som det var lettvint bare å varme opp. Svigerdattera skulle jo reise ganske tidlig.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist ennå' date=' men ja, det blir suppe. Ertesuppe med pølse og stekt bacon. Tror det blir ganske bra?

 

Hva var søndagsmiddagen hos dere, da? Sikkert noe godt :)[/quote']

 

 

Søndagsmiddag her?? he, he, att du skulle no spørre om det då.:)

Her tok eg enkelt og greitt pølser og heimelaga potetstappe, men det var ikkje mykje gjengen åt.

 

No set dei på kjøkkenet og spelar Monopol igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Høres ut som ingen har overdrevet søndagsmiddagen. Det er fint det. Det var greit det jeg spiste :-) Pølsene har jeg greidd å fryst ned etter at de var blitt gamle, så de ble kastet..... Er ikke egentlig så ille husmor. Det er første gang jeg har hatt mat gått ut på dato :) Tror ikke dere kommer til å spise så mye av det jeg lager når dere kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ingen har overdrevet søndagsmiddagen. Det er fint det. Det var greit det jeg spiste :-) Pølsene har jeg greidd å fryst ned etter at de var blitt gamle' date=' så de ble kastet..... Er ikke egentlig så ille husmor. Det er første gang jeg har hatt mat gått ut på dato :) Tror ikke dere kommer til å spise så mye av det jeg lager når dere kommer :)[/quote']

 

Maten blir nok grei den - jeg er "altetanes" :)

Det må du da vel skjønne, ettersom jeg ser ut som jeg gjør

Kan fortelle deg det, at jeg gjør det bra enkelt i matveien mange ganger jeg også. Men synes jeg har litt ansvar for skikkelig mat når en har unger og ungdommer i voksealder. Det er jo så viktig - skal jo legge grunnlaget for hele resten av livet.

 

Sizzi

 

PS. Vi kommer samme hvilken mat du serverer vi. Trodde du du skulle lure deg unna nå (hi hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Maten blir nok grei den - jeg er "altetanes" :)

Det må du da vel skjønne' date=' ettersom jeg ser ut som jeg gjør

Kan fortelle deg det, at jeg gjør det bra enkelt i matveien mange ganger jeg også. Men synes jeg har litt ansvar for skikkelig mat når en har unger og ungdommer i voksealder. Det er jo så viktig - skal jo legge grunnlaget for hele resten av livet.

 

Sizzi

 

PS. Vi kommer samme hvilken mat du serverer vi. Trodde du du skulle lure deg unna nå (hi hi)[/quote']

:) Hm, prøvde, men dere beit ikke på :)

Nei, tvert i mot. Jeg gleder meg masse til dere kommer !!!!

 

Og helt enig ang barn og mat. Det er viktig. Har fått med masse hjemmefra, selv om jeg flyttet for meg selv allerede som 16 åring. Har vel ikke utviklet den så mye pga jobben (mye restaurant) og ingen barn, men har gode minner fra mamma - som er utrolig flink "kokk". Og nyter det jo når jeg er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det er slik jeg ser det i dag :) Føler meg bedre i dag, så nå er det litt mer fokus på mat. Tror jeg venter et par dager til med trimmen. Tror ikke det er så lurt med feberen så vidt ute av kroppen.

 

Håper dere har det fint og får en fin uke, på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg ser det i dag :) Føler meg bedre i dag' date=' så nå er det litt mer fokus på mat. Tror jeg venter et par dager til med trimmen. Tror ikke det er så lurt med feberen så vidt ute av kroppen.

 

Håper dere har det fint og får en fin uke, på alle måter.[/quote']

 

 

Trur det er litt lurt å vente med trimmen ja.

Er vel så og seie bra igjen, hadde vel egentlig tenkt å vere heime frå jobb idag (skal på natt), men trur eg går likevel.

 

Har vore ein stille og rolig dag, men har fått gjort litt syarbeid (småplukk då egentlig) likevel. Måtte ein tur ut og handle litt.

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hvordan er formen, Fjellgeita? Blir det jobb?`Skal du jobbe flere dager eller bare denne ene kvelden? Ikke gå for tidlig på jobb. Det lønner seg nok ikke.

Ha en god vakt om du skal jobbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen' date=' Fjellgeita? Blir det jobb?`Skal du jobbe flere dager eller bare denne ene kvelden? Ikke gå for tidlig på jobb. Det lønner seg nok ikke.

Ha en god vakt om du skal jobbe :)[/quote']

 

Hadde tenkt meg på jobb men så meinte mannen at det var berre dumt å gå for tidlig. Er tung i hodet og matlysta er so som so. Skulle ha jobba to netter no, skal jobbe natt i helga og.

 

Så eg blir heime. (ligg heile huset.) Ein lystig gjeng med andre ord. he, he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, og dere skjønner nok hvordan det gikk :)

Det ble 1,9 kg ned, så nå er jeg nede på 79,3.

Skal si dere at humøret er annerledes i dag enn siste gang ja. Ser jo bare at opplegget jeg følger nå fungerer.

 

JEG ER SÅ GLAD

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt meg på jobb men så meinte mannen at det var berre dumt å gå for tidlig. Er tung i hodet og matlysta er so som so. Skulle ha jobba to netter no' date=' skal jobbe natt i helga og.

 

Så eg blir heime. (ligg heile huset.) Ein lystig gjeng med andre ord. he, he[/quote']

 

Bra du blir hjemme og tar det med ro. Ikke så dum han mannen din. :) Du må huske at det er mye tyngre for kroppen å gå natt enn dag. Det kunne faktisk resultert i at du hadde blitt syk mot helga igjen.

 

God bedring begge to

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen' date=' og dere skjønner nok hvordan det gikk :)

Det ble 1,9 kg ned, så nå er jeg nede på 79,3.

Skal si dere at humøret er annerledes i dag enn siste gang ja. Ser jo bare at opplegget jeg følger nå fungerer.

 

JEG ER SÅ GLAD

 

Sizzi[/quote']

 

Den der fortjente du Sizzi, det var ein hyggelig melding å lese.:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vekta viste 69' date='6 idag, kjempeglad for det.

Tung i hodet idag og, litt sånn småkvalm men matlysta er bra.

Blir nok heime ikveld og.

Høyrer at det er mange som er sjuke rundt omkring, influensaen har og gjort sitt inntog. :)

 

Snakkes seinare.[/quote']

 

Da er vi jo på riktig side av 10-tallet begge to da. Gratulere til deg også. Du skal se du holder deg der til neste uke også.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Takker og bukker.

Håper du og får fine tall på vekta di ved neste veging.:)

 

Lenge fri no eller??

 

Klem

Blir nok ikke bra tall på vekta her nei, men det er min egen feil. Veier meg på fredag :eek: Prøver å ta meg sammen nå. Skal også starte trening igjen på torsdag.

 

Blir lang fri, ja, siden jeg er borte på jobbedagene. Skal på jobb mandag, men starter med 3 dager på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...