Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Skulle visst rapportere vekt eg, men kan ikkje seie at det er med den store gleda. Har jo lyst å sympatisere med Sizzi då.

 

Vel, den viste 70,3 idag, det er ned 700 gram ned frå forrige veke. Må liksom halde meg litt ekstra i selen no for å ikkje risikere å gå opp igjen då. Er vi litt ekstra flinke begge to Sizzi så er vi under til neste veke. Vi tek sikte på eit nytt 10 tall då. Vi har no stifta bekjenskap med det fleire gonger, men no vil vi vere der og, og ikkje berre innom for å seie hei;) Ikkje sant Sizzi.

 

Skal ha frisørtimen min i morgon likevel, skal til by'n torsdag istaden. Skal vertfall sjå på nye skisko og nye bindingar då. Men først må jo eg til fjells for å hente skia som står igjen der oppe då. (trur egentlig at det kun er vannski som egnar seg her no):)

 

Snakkes jenter

 

Ekstra god klem til deg Sizzi:)

Husk vi er her for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Godt å ha deg akkurat nå. Synes alt ble så tungt i dag.

Hvordan gikk det med deg?

 

Sizzi

 

Brett opp armane, ikkje ta dette som eit nederlag.

Har hatt mange nedturar eg og, men blir litt ekstra gira då. Eg skal søren ikkje gi opp, aldri.

No skal eg ned der eg har bestemt meg.

Er ikkje det slik med deg og?? No skal du og ned.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brett opp armane' date=' ikkje ta dette som eit nederlag.

Har hatt mange nedturar eg og, men blir litt ekstra gira då. Eg skal søren ikkje gi opp, aldri.

No skal eg ned der eg har bestemt meg.

Er ikkje det slik med deg og?? No skal du og ned.

 

Klem[/quote']

Joda, har det vel litt likedan egentlig. Har sittet her og finregnet meny, og trim. Har satt opp en meny som jeg skal følge nese uke nå, så får vi se hva som skjer.

Ekstra ille var det at mannen min raste ned 1,5 kg !!!! siste uka da. :D (69,5 kg)

Gjett om jeg føler meg nett ved siden av han da. Føler folk kan kalle meg flodhesten

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' har det vel litt likedan egentlig. Har sittet her og finregnet meny, og trim. Har satt opp en meny som jeg skal følge nese uke nå, så får vi se hva som skjer.

Ekstra ille var det at mannen min raste ned 1,5 kg !!!! siste uka da. :D (69,5 kg)

Gjett om jeg føler meg nett ved siden av han da. Føler folk kan kalle meg flodhesten

 

Sizzi[/quote']

 

Ingen har noke grunn til å kalle deg det. Forresten så trur eg den mannen din har problem med å følgje si flotte kone i skisporet, i trim ellers og. Du er mykje sprekare enn han, garantert. Sant det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg på butikken no snart, må kjøpe inn fleire smoothie ingrediensar. Laga smoothie til jentene igår og dei ville ha meir idag, pluss at dei ville at mamma skulle lage skillingsbollar til dei. Vel, eg tenkte eg skulle bake Ingers Rugbrød idag, har funne ut at eg skal berre ete skiver til frukost, så ete eg grøt til mellom og knekkebrød til lunsj og kvelds.(Får visst finrekne eg og korleis eg kjem til å komme ut på kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødbakinga det blei berre med tanken. Laga skillingsbollar, det er faktisk kjempegodt, men tenk eg greidde å la vere å smake. No håpar eg at dei et opp resten i morgon når eg er hos frisøren.(Eg ikkje redd for at dei sparer til meg, bollane pleier å gå fort ned)

 

Skal ha raspeballer til middag i morgon, så då får kjøttet stå og kose seg på ovnen mens eg er og pynter på sveisen.

 

Snakkes i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødbakinga det blei berre med tanken. Laga skillingsbollar' date=' det er faktisk kjempegodt, men tenk eg greidde å la vere å smake. No håpar eg at dei et opp resten i morgon når eg er hos frisøren.(Eg ikkje redd for at dei sparer til meg, bollane pleier å gå fort ned)

 

Skal ha raspeballer til middag i morgon, så då får kjøttet stå og kose seg på ovnen mens eg er og pynter på sveisen.

 

Snakkes i morgon.[/quote']

 

Du er kjempeflink!! Hjemmelagde skillingsboller er noe av det beste jeg får når det gjelder gjærbakst.

Har hatt ovnsstekt laks i dag. Svigerdattera gikk rundt meg med stjerner i øynene og gledet seg til middag. De har nesten bare fiskegrateng av fisk til middag. Godt det også, men bedre med stekt fisk.

 

Hvordan ble sveisen etter frisørbesøket da?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink!! Hjemmelagde skillingsboller er noe av det beste jeg får når det gjelder gjærbakst.

Har hatt ovnsstekt laks i dag. Svigerdattera gikk rundt meg med stjerner i øynene og gledet seg til middag. De har nesten bare fiskegrateng av fisk til middag. Godt det også' date=' men bedre med stekt fisk.

 

Hvordan ble sveisen etter frisørbesøket da?

 

Sizzi[/quote']

 

Sveisen blei bra den, godt å få ordna seg på håret ein gong i blant. Reiste heim og laga ferdig middagen, etterpå tok eg og ungane oss ein tur til mor mi. Hadde med oss resten av skillingsbollane og dei gjekk ned på høykant skal eg seie deg. Kom heimatt rett over 22. Reiser til by'n i morgontidlig, har egentlig ikkje noke spesielt eg skulle handla då. (utenom skisko og bindingar då).

 

 

Ovnssteikt laks er kjempegodt det, nam,nam.

 

Blir nok restemiddag på mine i morgon, trur eg lurer meg til noke lettare (ellers er eg redd vekta kjem til å glefse etter meg på tirsdag igjen:) )

Tru om Mai har tenkt å komme heimatt snart, ho har sikkert kosa seg glugg ihjel.

 

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisen blei bra den' date=' godt å få ordna seg på håret ein gong i blant. Reiste heim og laga ferdig middagen, etterpå tok eg og ungane oss ein tur til mor mi. Hadde med oss resten av skillingsbollane og dei gjekk ned på høykant skal eg seie deg. Kom heimatt rett over 22. Reiser til by'n i morgontidlig, har egentlig ikkje noke spesielt eg skulle handla då. (utenom skisko og bindingar då).

 

 

Ovnssteikt laks er kjempegodt det, nam,nam.

 

Blir nok restemiddag på mine i morgon, trur eg lurer meg til noke lettare (ellers er eg redd vekta kjem til å glefse etter meg på tirsdag igjen:) )

Tru om Mai har tenkt å komme heimatt snart, ho har sikkert kosa seg glugg ihjel.

 

 

Snakkes[/quote']

 

Har tenkt litt på mai jeg også. Skikkelig heldig som kan reise så mye. Jeg kunne også tenkt meg å fartet litt, men har nesten begynt å gro fast her :D

Skulle gjerne vært og stått på slalomski jeg også - er ikke akkurat noe igjen av skiføret her heller. Det er snø, men den er ikke brukbar å gå på.

Var ute på en liten kveldstur i går, men måtte på med broddene igjen. Kan ikke været bestemme seg? (arrg.)

Har vært kjempeflink helt siden tirsdag nå. Fikk litt guts av nedturen( eller skal vi si oppturen he he) Var på vekta igjen i morges, og da var jeg ned på det samme som sist - det tyder bra synes jeg.

Håper det blir opphalds og fint i kveld, for da skal jeg ta imot tipset her på vektklubben, og ta med meg mannen min ut på en liten måneskinnstur. Kan bli saker det :)

 

De andre ville ha pølse og potetstappe i dag. Jeg tror jeg lager meg kyllingboller i tomatsaus.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mai er heldig som kan reise. Eg og har nok meir eller mindre grodd fast. Tek meg nokre turar på "egenhånd"i ny og ne. syns det er greitt med litt luft under vingene. Tek nokre av ungane med meg, og vi kosar oss stort ilag.

14 dagar borte er godt, men og nok syns eg. Er nok ein stovegris eg:)

Blei resta til middag no når vi kom heim, hadde meg ein Baguett på turen.

 

Har ikkje vorte mykje trim her på meg desse dagane, får ta fram rockeringen no mens brøda mine står til heving. God tid med fin musikk, ellers trur eg at eg kanskje skulle hjelpt mannen med litt ved.

 

Ruskevèr på vestlandet igjen, store mengder med vatn i veiane.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Å, det er så koselig å lese hva dere har gjort - og ikke gjort :-)

 

Flinke i matveien, begge to. Litt opp Sizzi - pytt, pytt, men fint at Fjellgeita fikk deg tilbake på godt spor med en gang. Enig med Fjellgeita at det ikke er mye med tanke på alt besøket. Og gratulerer til Fjellgeita.... Nå er det snart nytt 10 tall. Det blir det IKKE på meg. Uff og uff. Har jeg ikke gått opp denne gangen skjønner jeg ingenting. Vet ikke når jeg veier meg, men ikke i morgen. Skal opp tidlig.

 

Jo dere, det er nok deilig å reise, men i bunn og grunn er jeg ogå veldig glad i å være hjemme. Hadde forresten et utrolig nydelig vær. Nesten vår, blå himmel og trålende skiføre. Samt masse god "vin chaud" etc i bakken. I tillegg ble det 18 års feiring med god mat og fransk sjokoladekake !!!! Ja, dere skjønner - ikke akkurat GR opplegg på meg. MEN vi starter med friskt mot igjen... Det var forresten masse trimpoeng på alpint. Skrev kun 1 time pr dag, selv om vi var på ski i 6 timer pr dag. Tok ikke altfor mye i tror jeg, men det er jo litt heiser etc, så tror 1 t pr dag bir bra.

 

Ellers har jeg blitt forkjølet, så er litt usikker på jobbing i helga. Det tar vi i morgen når vi ser an formen. Skal på laaaang tur lørdag (14 timer ombord) og da har man ikke lyst å ha rennende nese og nyse i ett sett. Det er IKKE spesiell god luft ombord, så man blir ikke akkurat i bedre form på jobb ....

 

Ha en fin kveld, jenter. Snakkes.

 

Klem

Mai

h010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg tenkte på deg. Som jeg sa et annet sted - jeg har også lyst til å reise.

Høres ut som om du har hatt det kjempefint. Du må ikke bli syk nå nei Mai. Ta godt vare på deg selv fremdeles. Fikk du shoppet noe når du var på tur?

Synes alltid det er spennende å høre hva andre kommer hjem med.

 

Vi var en tur hos foreldrene mine i går kveld. Søstra mi var hjemme med noen av barna også, så det ble fullt hus.

Matmessig gikk det ganske greit.

Søstra mi har også gått ned noen kilo, og gjett hvem sin vektnedgang som ble kommentert -ikke min nei! Jeg går vel ned så sakte, at det er ingen som legger merke til det. Hun har rast ned i vekt, slik at det er stor forskjell fra sist vi møttes.

 

Jeg må også bake brød igjen fjellgeita. Jammen meg går det mat ja. Men jeg har nå alltid hatt unger som ikke har pirket i matfatet jeg da. Må vel dessuten ta litt helgevask og litt regnskap i dag også, så jeg regner med at dagen får vinger i dag også :D

Gratulerer forresten med nytt skiutstyr - skikkelig snill og gavmild mann du har vil jeg si. Får håpe du får god brukl for det i påska- på fjelelt.

 

Kommer innom snart igjen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høye at du har hatt det fint, ikkje sikkert at det vises på vekta med den aktiviteten du har hatt. Tungt å stå heile dagen på slalom.

Og når du er på tur så skulle det no berre mangle om ikkje du skulle kose deg litt. Det er jo det som ein et til dagen som tel.

Du skal sjå at det ikkje blir så avskrekkande likevel.

 

Sizzi: Vel er ikkje det heilt typisk at "di" vekt ikkje blir kommentert. Sånn opplever eg det vertfall. Ser dei søstra di meir sjelden ? For det er ofte slik at den dei ser ofte legg ein ikkje så lett merke til, trøst deg med det du. Vi veit betre vi:).

Blir aldri kommentert av svigerinna mi, ikkje i det heile. Men det gjer eg blanke f i.

Det var faktisk ei eg traff i by'n igår ho kommenterte det, og kjekt var det. He, he kva svarer ein då ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Sizzi; Hvem har inspirert sin søster? Tipper det nettopp er DU. Hun har sett at du har gått ned og fått inspirasjon selv. Så sånn sett er nok din vektnedgang både sett og inspirert, men koselig når det blir kommentert likevel da. Det er jo deilig..... (mangler det s'er her og der beklager jeg det, har litt trøbbel med s'en på tastaturet :D)

 

Har ikke shoppet noe denne gang. Det gikk i gave, heiskort, skileie etc og det fikk holde :-) Greidde å reise fra "ytterskitøyet" jeg da, så heldigvis hadde jeg gått ned ellers hadde det ikke blitt noen skiturer. De er ikke spesielt store de jeg besøker, så det var smått nok det kunne låne pr i dag :-)

 

Har sykemeldt meg for i morgen. Nesen renner og er bomull i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er formen dårlig i dag også?

Her er vi heldigvis i bra form alle mann. Tilogmed han som kom heim etter hyttetur :)

Nå har det kommet mye snø igjen. så i dag ble det skitur igjen :)

Må passe på når det er mulighet.

Maten har gått bra, så jeg øyner håp forneste veiing igjen.

Skynd dere å bli bra igjen da, slik at det blir litt liv her.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er formen dårlig i dag også?

Her er vi heldigvis i bra form alle mann. Tilogmed han som kom heim etter hyttetur :)

Nå har det kommet mye snø igjen. så i dag ble det skitur igjen :)

Må passe på når det er mulighet.

Maten har gått bra' date=' så jeg øyner håp forneste veiing igjen.

Skynd dere å bli bra igjen da, slik at det blir litt liv her.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Formen er stigande. Fått i meg litt mat og cola idag. Er visst bomull i hodet eg og.

"Heldiggris" som kan ta deg ein skitur, her må det i tilfelle bli vannski.(veit ikkje om eg er så god på det akkurat:D)

Krysser fingrane for tirsdagen Sizzi.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Begynner å bli littebitt bedre her òg, men matlyst har jeg selvfølgelig hatt :) Hvorfor kunne jeg ikke mistet den òg. Jeg har ligget på sofaen i 2 dager og sovet masse. Fortsatt renner nesen og hodet er litt bomull, men det bedrer seg litt iallfall.

 

Det er sååå nydelig vær, så jeg synes det er ille å være inne. Vi har hatt 7 grader og strålende sol. Men jeg fryser og tenner i peisen.

 

Så flink du er Sizzi. Gleder meg til resultatet på tirsdag. Jeg trenger noen spark bak... Greier bare ikke komme helt i gang :-( Blir spennende å høre med deg òg, Fjellgeita. Etter et par dager uten mat er du også på et nytt 10 tall, tenker jeg. Bare jeg som er midt i intet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli littebitt bedre her òg' date=' men matlyst har jeg selvfølgelig hatt :) Hvorfor kunne jeg ikke mistet den òg. Jeg har ligget på sofaen i 2 dager og sovet masse. Fortsatt renner nesen og hodet er litt bomull, men det bedrer seg litt iallfall.

 

Det er sååå nydelig vær, så jeg synes det er ille å være inne. Vi har hatt 7 grader og strålende sol. Men jeg fryser og tenner i peisen.

 

Så flink du er Sizzi. Gleder meg til resultatet på tirsdag. Jeg trenger noen spark bak... Greier bare ikke komme helt i gang :-( Blir spennende å høre med deg òg, Fjellgeita. Etter et par dager uten mat er du også på et nytt 10 tall, tenker jeg. Bare jeg som er midt i intet...[/quote']

 

 

Du får bli bra først og så kan vi gi deg nokre venskapelige spark. Du har jo vore på 2 turer no, men den siste turen fekk no du bra med trim vil eg tru. Vil no vertfall tru at det vog opp mot maten som gjekk ned.

Men ikkje tenk vekt før du er i form igjen, ta det heilt med ro no.

 

Veit ikkje om vekta mi er heilt reel når tirsdagen kjem, vel eit nytt 10 tall ser eg vel kanskje men kan vel rekne med stigning til uka etter vil eg tru.

Men skal prøve/vil være /har vertfall lyst å være flink. :)

 

Trur eg må tenne i ovnen eg og no Mai, lillegutt spelar playstation. Hadde ikkje matlyst sa han. Han forkynte at han hadde slanka seg 4 kilo, det heiter ikkje det sa eg, du har teke av. Vel han er ikkje tyngre enn han treng å vere (30 kilo og 10 år)

 

Snakkes seinare jenter.

 

God bedring Mai (og stor klems)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Du får bli bra først og så kan vi gi deg nokre venskapelige spark. Du har jo vore på 2 turer no' date=' men den siste turen fekk no du bra med trim vil eg tru. Vil no vertfall tru at det vog opp mot maten som gjekk ned.

Men ikkje tenk vekt før du er i form igjen, ta det heilt med ro no.

 

Veit ikkje om vekta mi er heilt reel når tirsdagen kjem, vel eit nytt 10 tall ser eg vel kanskje men kan vel rekne med stigning til uka etter vil eg tru.

Men skal prøve/vil være /har vertfall lyst å være flink. :)

 

Trur eg må tenne i ovnen eg og no Mai, lillegutt spelar playstation. Hadde ikkje matlyst sa han. Han forkynte at han hadde slanka seg 4 kilo, det heiter ikkje det sa eg, du har teke av. Vel han er ikkje tyngre enn han treng å vere (30 kilo og 10 år)

 

Snakkes seinare jenter.

 

God bedring Mai (og stor klems)

 

Fjellgeita[/quote']

Takk for oppmuntring. Og god bedring til deg òg.

 

Hvordan går det med, Sizzi? Ski i dag òg?

 

Masse gode klemmer

fra Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Noken som har sett Fridamor??

Hun har vært stille her hos oss, ja, men er iallfall innom og titter på noen av trådene. Håper det går bra med henne.

 

Får vel få med meg litt sport igjen :-) Har sett det meste i helga, så det er vel bare å fortsette med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke fyr i peisen i dag heller.... Får jobbe litt mer med den.

 

Må ha NRK for å se sport' date=' ja. Hva skjer? Dårlig vær?[/quote']

 

 

Du får finne litt "tynn" ved (fliser) så får du fyr.

 

Veit ikkje kva som skjer, NRK datt ut igår kveld. Veit ikkje om det var lyn eller noke anna som tok den?? Får høyre på radioen istaden.

 

Ikkje så dårlig ver akkurat no, det har vore litt rufsete dei siste dagane. Skulle visst bli snø ut i veka sa kallen, så då får eg få skia til "gards" igjen slik at eg får nye bindingar på dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Du får finne litt "tynn" ved (fliser) så får du fyr.

 

Veit ikkje kva som skjer' date=' NRK datt ut igår kveld. Veit ikkje om det var lyn eller noke anna som tok den?? Får høyre på radioen istaden.

 

Ikkje så dårlig ver akkurat no, det har vore litt rufsete dei siste dagane. Skulle visst bli snø ut i veka sa kallen, så då får eg få skia til "gards" igjen slik at eg får nye bindingar på dei.[/quote']

Ble helt svett av å prøve å få fyr i peisen, så nå trenger jeg den ikke lenger :) Nei, det gikk bra nå. Vet ikke hva jeg styra med.

 

Ble det nye sko og bindinger på byturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...