Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest sizzi65

Har begge damene tatt "ferie" tro?

Jeg har ikke vært særlig flink de siste dagene. Har ikke hatt spesielt lyst på mat, så det har blitt tullespising og feil lengde mellom måltidene. Vises nok på vekta, men jeg er sliten og lei for tiden, og ikke det minste fornøyd med meg selv!!

Føler meg som en koloss. (håper jeg får bukt med den følelsen snart, for det er ikke bra for meg - blir litt deppa av det.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Har begge damene tatt "ferie" tro?

Jeg har ikke vært særlig flink de siste dagene. Har ikke hatt spesielt lyst på mat' date=' så det har blitt tullespising og feil lengde mellom måltidene. Vises nok på vekta, men jeg er sliten og lei for tiden, og ikke det minste fornøyd med meg selv!!

Føler meg som en koloss. (håper jeg får bukt med den følelsen snart, for det er ikke bra for meg - blir litt deppa av det.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Nei, eg har ikkje tatt ferie enno. Koloss du liksom, nei du var riktig smekker i den kjolen som eg fekk sjå deg i. Tenk Sizzi på alt du har oppnådd på denne tida. Du har vore kjempe flink både med mat og trim. Lei det blir vi alle det, eg og. Og då ein er lei så blir det som regel litt feil eting. Men skjønna deg og, eg heller likar ikkje det at vekta går opp eller at den står stille. Det er lite motiverande då.

 

Du er jo ein reser når det gjeld trim,

og kjem du over 50 000 skritt så dukkar det kanskje opp ein ny premie. Det er mange skritt det, men du tek vel denne utfordringa og?? ;)

 

Eg jobbar natt denne helga, så eg blir her.

 

God Helg Sizzi og kos deg med familien.

Hels frå meg;)

 

Klem Fjellgeita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Nei' date=' eg har ikkje tatt ferie enno. Koloss du liksom, nei du var riktig smekker i den kjolen som eg fekk sjå deg i. Tenk Sizzi på alt du har oppnådd på denne tida. Du har vore kjempe flink både med mat og trim. Lei det blir vi alle det, eg og. Og då ein er lei så blir det som regel litt feil eting. Men skjønna deg og, eg heller likar ikkje det at vekta går opp eller at den står stille. Det er lite motiverande då.

 

Du er jo ein reser når det gjeld trim,

og kjem du over 50 000 skritt så dukkar det kanskje opp ein ny premie. Det er mange skritt det, men du tek vel denne utfordringa og?? ;)

 

Eg jobbar natt denne helga, så eg blir her.

 

God Helg Sizzi og kos deg med familien.

Hels frå meg;)

 

Klem Fjellgeita :D[/quote']

 

Tror jeg venter litt på å prøve meg på 50 000 ja. 40 000 er laaaaaaaangt - bare prøv :)

 

Vaskedag i dag - både campingvogna, båten og huset. Liker egentlig ikke vasking heller.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg venter litt på å prøve meg på 50 000 ja. 40 000 er laaaaaaaangt - bare prøv ;)

 

Vaskedag i dag - både campingvogna' date=' båten og huset. Liker egentlig ikke vasking heller.

 

Sizzi[/quote']

 

40 000 er langt nok det, enig der.

Jøsses, du har no arbeid ei stund når du skal ta alt.

 

Eg er omtrent nett oppe, la meg litt seint idag.

 

Skal ha meg litt mat no og så skal eg begynne å pakke litt til dei som skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ble litt mye i går - var dønn sliten etter all vaskinga. Tungt å vaske i båten, ettersom det er trangt og vanskelig å komme til. Må delvis ligge på siden og vaske.

Tenkte jeg skulle lage pizza til kvelds, men måtte ta noe enklere ettersom klokka gikk ifra meg på ettermiddagen. (vasket da noen maskiner med klær innimellom også) Dermed ble det spagetti og kjøttsaus, men det var ingen som gråt over det heller. ;)

I dag har jeg faktisk for første gang denne sommeren sittet på verandaen i 2 timer og lest i en bok - sjelereiser. Skikkelig interessant.

 

Sizzi

 

PS: ser ikke med glede fram til veiingen på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mye i går - var dønn sliten etter all vaskinga. Tungt å vaske i båten' date=' ettersom det er trangt og vanskelig å komme til. Må delvis ligge på siden og vaske.

Tenkte jeg skulle lage pizza til kvelds, men måtte ta noe enklere ettersom klokka gikk ifra meg på ettermiddagen. (vasket da noen maskiner med klær innimellom også) Dermed ble det spagetti og kjøttsaus, men det var ingen som gråt over det heller. ;)

I dag har jeg faktisk for første gang denne sommeren sittet på verandaen i 2 timer og lest i en bok - sjelereiser. Skikkelig interessant.

 

Sizzi

 

PS: ser ikke med glede fram til veiingen på tirsdag.[/quote']

 

Kan godt forstå at du er sliten Sizzi, men det er jammen godt å vere ferdig og. No er båten klar for ferien. Håper at de får anledning til å ta deke nokre fine turar.

Her hos oss blei det ikkje noke spesielt til kvelds igår, ungane laga skiver med ost i ovnen. Idag blei det biff med bearnaise til middag (ingen kalorifattig middag).

 

Her er det definitivt ikkje veranda ver, her auser det ned i bøttevis. Men skal ikkje klage , regn trengde vi for det var utrulig tørt.

 

Ser ikkje akkurat fram til veiinga eg heller. Eg fekk besøk no i natt og ho hadde med seg svinesteik, ingen lett nattmat. Men tirsdagens resultat tek vi når vi kjem så langt.

 

Siste natta, tirsdag skal vi til Bergen ein snartur. Ungane skal på tur og har tenkt å besøke bror min og familie samtidig. Det blir også ein Bergenstur veka etterpå. (då kjem dei att frå tur)

 

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ingen St. Hansfeiring her nei. Det blåser veldig mye, og det regner. Temperaturen er ca 10 grader. Jeg har vokst opp med bål denne kvelden samme hvordan været var. Lagde bare ly av presenning viss det regnet. Det er gode minner å tenke tilbake på. Nå er ikke mine så veldig interessert i dette lenger.

Nå er det snart ferietid, og det blir mest sannsynlig fjelltur ;)

Håper bare været blir brukbart.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Været er ikke bedre i dag heller - kun 7 grader ;) (ikke mye som minner om sommer akkurat)

Vekta var like begredelig - opp enda 500 gram 76,3 nå. Nitrist, men sant. Sliter virkelig for tiden. Skal prøve å ta meg inn igjen, så får vi se. Dette går iallefall ikke!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Halloooooo, har jeg blitt alene på tråden nå?

Savner dere nå når det butter imot. Går vel kjempebra med dere nå skjønner jeg. Under 70 i dag Fjellgeita?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Halloooooo' date=' har jeg blitt alene på tråden nå?

Savner dere nå når det butter imot. Går vel kjempebra med dere nå skjønner jeg. Under 70 i dag Fjellgeita?

 

Sizzi[/quote']

Hallo ? Kjempebra, du liksom. Du vet hvordan jeg sliter...... Vet dessverre hvordan du har det. Det eneste jeg kan prøve å si er at det er bedre å stoppe før det går for mange kilo opp igjen. Jeg skal ikke veie meg før 6.juli har jeg bestemt. Da skal det helst være ca 73 kg på vekta. Det er mitt mål.

 

Vi feiret St Hans i naustet hjemme. Trengte å ha tak over hodet. Varmt og godt. Der var det langbord med rømmegraut. Ble faktisk opplett på kvelden, så vi kunne flytte oss på stranda og tenne bål, samt grille pølser. Kl 23 var det slutt. Da kom regnet igjen. Men det var kjempekoselig.

 

I morgen kommer en venninne på besøk. Jeg skal begynne å veie mat etc igjen. Har tenkt å si fra til min venninne at jeg må gjøre det. Neste uke, siste ferieuke, begynner jeg å trene igjen !!!

 

Når er det ferie hos dere? Reiser dere bort?

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Hallo ? Kjempebra' date=' du liksom. Du vet hvordan jeg sliter...... Vet dessverre hvordan du har det. Det eneste jeg kan prøve å si er at det er bedre å stoppe før det går for mange kilo opp igjen. Jeg skal ikke veie meg før 6.juli har jeg bestemt. Da skal det helst være ca 73 kg på vekta. Det er mitt mål.

 

Vi feiret St Hans i naustet hjemme. Trengte å ha tak over hodet. Varmt og godt. Der var det langbord med rømmegraut. Ble faktisk opplett på kvelden, så vi kunne flytte oss på stranda og tenne bål, samt grille pølser. Kl 23 var det slutt. Da kom regnet igjen. Men det var kjempekoselig.

 

I morgen kommer en venninne på besøk. Jeg skal begynne å veie mat etc igjen. Har tenkt å si fra til min venninne at jeg må gjøre det. Neste uke, siste ferieuke, begynner jeg å trene igjen !!!

 

Når er det ferie hos dere? Reiser dere bort?

 

Klem

Mai[/quote']

 

Jeg starter ferien i uke 28. Blir vel så vi reiser bort - er nesten nødt til det for å ha fritt når en driver selvstendig.

Hørtes veldig koselig ut den St. Hansfeiringa di - minte meg om hjemme. Er oppvokst med at bestemor pleide å lage rømmegrøt både til pinse, til St. Hans, og når slåtten var unnagjort - slåttegraut. Mange gode minner fra barndommen, når en er oppvokst på gård. :)

Jeg har prøvd å ta meg selv i nakkeskinnet igjen nå denne uka, og det har gått bra hittil. Får håpe det gjør utslag på vekta på tirsdag også.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooooo' date=' har jeg blitt alene på tråden nå?

Savner dere nå når det butter imot. Går vel kjempebra med dere nå skjønner jeg. Under 70 i dag Fjellgeita?

 

Sizzi[/quote']

 

 

Under 70 og under 70, hadde det no vore så vel. Nei, du denne her ho er 73,7. Greitt, nok at eg spiste litt kake på jonsokafta, og smakte litt på rømmegrauten. Men hadde no ikkje trudd at den skulle gjere slike utslag. Er nett attkommen frå Bergen, stoppa og handla litt i Åsane. Måtte innom Ikea og diverse andre forretningar.

Det har blitt litt usunn eting igår og idag. Så her er det fleire som "slit".

Skal til frisøren i morgon, blir vel litt farge og litt striper oppi det kan eg tenkje meg. Veit egentlig ikkje kva anna eg skal gjere, ein stuss blir det vertfall.

 

Her begynner ferien i veke 29, men har friveke i veke 28. Veit ikkje kva vi finn på her i huset då, kan hende vi stikk til fjells viss moltene er modne. Reiser tidlig om søndagen i veke 28 og blir vekke i vel 14 dagar då.

 

Blir ikkje på nett då, men SMS skal gå nokelunde greitt trur eg viss eg er på tur. Har vel egentlig planlagt tur kvar dag viss veret tillater det. Det var visst ganske så kaldt der no, heilt ned mot 0 grader. (altså stillongs ver)

 

Snakkes seinare jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

I dag fikk jeg veldig lysst på lapskaus til middag. Dermed så lagde jeg det :)

Ikke så enkelt å regne ut kaloriinnholdet, men jeg spiste til jeg var passe mett. Hadde flatbrød i tillegg.

I morges viste målet bare 4 grader da jeg dro på jobb. Fyttikatta, det er ikke sommertemperatur nei !!!!!

 

Våknet forresten i natt - kikket på klokka, og fant ut at den var 5:15. På tide å stå opp. Begynte å smøre mat og ordne meg, da yngstemann kom og lurte på hva jeg holdt på med. Sa som sant var at jeg skulle på jobb. Mor!!!!, er du klar over hva klokka er? - ja, halv seks. (så sikkert ut som et spørsmålstegn) Den er HALV TO!!!!! Herregud, kunne det være mulig???? Jeg kunne legge meg og sove i 4 timer til. Det rare er at jeg var ikke spesielt trøtt heller. Bra at han kom, ellers hadde vel jeg troppet opp på jobb kl 2 om natta istedet for 6 om morgenen. Glad han kom ja :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Under 70 og under 70' date=' hadde det no vore så vel. Nei, du denne her ho er 73,7. Greitt, nok at eg spiste litt kake på jonsokafta, og smakte litt på rømmegrauten. Men hadde no ikkje trudd at den skulle gjere slike utslag. Er nett attkommen frå Bergen, stoppa og handla litt i Åsane. Måtte innom Ikea og diverse andre forretningar.

Det har blitt litt usunn eting igår og idag. Så her er det fleire som "slit".

Skal til frisøren i morgon, blir vel litt farge og litt striper oppi det kan eg tenkje meg. Veit egentlig ikkje kva anna eg skal gjere, ein stuss blir det vertfall.

 

Her begynner ferien i veke 29, men har friveke i veke 28. Veit ikkje kva vi finn på her i huset då, kan hende vi stikk til fjells viss moltene er modne. Reiser tidlig om søndagen i veke 28 og blir vekke i vel 14 dagar då.

 

Blir ikkje på nett då, men SMS skal gå nokelunde greitt trur eg viss eg er på tur. Har vel egentlig planlagt tur kvar dag viss veret tillater det. Det var visst ganske så kaldt der no, heilt ned mot 0 grader. (altså stillongs ver)

 

Snakkes seinare jenter.[/quote']

 

Det er sikkert bare vatn (samler pga syklusen din) Du skal se at tirsdag er du under 70.

 

Du kan regne med at det er kaldt ja. Har ei venninne som bor på ca 350 m.o.h.

(like ved Trollheimen) Der var det snøkvitt den 5. juni!!!!!!!!!

 

Send bilde av deg med "nytt hår" da vel :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare vatn (samler pga syklusen din) Du skal se at tirsdag er du under 70.

 

Du kan regne med at det er kaldt ja. Har ei venninne som bor på ca 350 m.o.h.

(like ved Trollheimen) Der var det snøkvitt den 5. juni!!!!!!!!!

 

Send bilde av deg med "nytt hår" da vel :)

 

Sizzi

 

 

Får håpe at du har rett der.

 

Skal sende bilde, he, he. Det blei ein lett klipp og farge og striper.

 

 

Har vore borti den der med å stå opp tidli eg og du, men eg hadde lagt meg ned og sove etter jobb eg. Eg vakna om kvelden og trudde det var morgon og fekk heilt panikk for eg hadde forsove meg. Kledde meg i ein fart og fòr på jobb i ein kave. Gjett om dei lo. ( hotell eg jobba på då)

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Har dere sett det, vi er den største tråden her inne - flest visninger, og flest svar.

Jippiiiii!

Eller, er det dumt. (de som strever lengst med kiloene)

Neida, vi er bare så veldig pratesjuke og glade i hverandre !!!! :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett det' date=' vi er den største tråden her inne - flest visninger, og flest svar.

Jippiiiii!

Eller, er det dumt. (de som strever lengst med kiloene)

Neida, vi er bare så veldig pratesjuke og glade i hverandre !!!! :)

 

Sizzi[/quote']

 

 

Vi strever vel ikkje lengst med kiloa, vi går ned i veldig bra fart syns eg. Kroppen må jo få tid til å omstille seg og. :)

 

Sjølv om eg syns min kropp kunne tatt eit lite hopp nedover og ikkje hoppe opp igjen.:)

 

Ja, vi er virkelig pratesjuke og veldig glade i kvarandre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nå har jeg kommet heim fra turen min. Har passert 40 000 i dag også - stilig.

Jeg må innrømme at jeg er litt stolt av meg selv. Mannen min syntes jeg var så tøff, at han måtte gå imot meg. Det morsomme var at han ville sette ned farten i motbakkene selvom han hadde gått i knapt 1/2 time, mens jeg holdt farten oppe selv etter 2 1/2 time :)

Fikk en helt vill ide på denne turen min. Det må da gå an å gjennomføre en gåtur helt til foreldrene mine. Det er 3,5 mil !!! Kanskje det får bli mitt fremtidige mål. (en eller annen gang langt inn i fremtiden :) )

 

Sizzi

 

PS: skal få eksakt skrittall i morgen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet heim fra turen min. Har passert 40 000 i dag også - stilig.

Jeg må innrømme at jeg er litt stolt av meg selv. Mannen min syntes jeg var så tøff' date=' at han måtte gå imot meg. Det morsomme var at han ville sette ned farten i motbakkene selvom han hadde gått i knapt 1/2 time, mens jeg holdt farten oppe selv etter 2 1/2 time :)

Fikk en helt vill ide på denne turen min. Det må da gå an å gjennomføre en gåtur helt til foreldrene mine. Det er 3,5 mil !!! Kanskje det får bli mitt fremtidige mål. (en eller annen gang langt inn i fremtiden :) )

 

Sizzi

 

PS: skal få eksakt skrittall i morgen en gang.[/quote']

 

Den ville ideen din, den kjem du heilt sikkert til å gjennomføre no når du har publisert den. På ein fin dag så er nok ikkje dette uoverkommelig, men husk vertfall på gode sko. Hadde eg vore i nærheten så skulle eg ha slått følge.

 

Neste veke blir litt amputert her, blir litt borte og litt heime. Må gjere litt arbeid ute visst veret blir nokelunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Beklager at jeg ikke var her inne i går. Skulle jo rapportere skrittene mine. Dere får få de i dag istedet : 45 345 !!!! :) :)

 

Dere skjønner det ble feiring av bursdagen min i går. Skikkelig herlig.

Fikk lagt inn en liten trimtur fra morgenen av, men det ble også litt mere og "feil" mat enn det burde være. Noen alkehyler snek det seg også inn gitt :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke var her inne i går. Skulle jo rapportere skrittene mine. Dere får få de i dag istedet : 45 345 !!!! :) :)

 

Dere skjønner det ble feiring av bursdagen min i går. Skikkelig herlig.

Fikk lagt inn en liten trimtur fra morgenen av' date=' men det ble også litt mere og "feil" mat enn det burde være. Noen alkehyler snek det seg også inn gitt :)

 

Sizzi[/quote']

 

 

Enig med Queen, du er heilt rå Sizzi.

 

Gratulerer med bursdagen :)

 

Klem Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...