Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest sizzi65

Er ikke sikker på om jeg klarer å komme meg under 70 enda - kanskje blir det for lite på kroppen min også. Så du mener at jeg klarer 5,7 kg fortere enn dine 0,7? Hmm, den synes jeg var rå.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Er ikke sikker på om jeg klarer å komme meg under 70 enda - kanskje blir det for lite på kroppen min også. Så du mener at jeg klarer 5' date='7 kg fortere enn dine 0,7? Hmm, den synes jeg var rå.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Nei, det var ikkje det eg meinte. Eg meinte at du greidde å halde deg under 70 når du kom under. Du kan berre på meg. eg fer under men neste veke så fyk eg opp igjen. Har tru på at når du er klar og kjem deg under så blir du der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, jeg nikka til det du skrev, Fjellgeita. Er vel også sikker at det er Sizzi som kommer til å holde seg under 70 når hun først kommer dit :-) Du har iallfall 2 stykker som har kjempetro på deg, Sizzi. Tror også Sizzi kommer under 70 igjen før meg :-) Men det er greit. Man veier det man spiser, sier jeg, og da veier ikke jeg under 70 på en stund.

 

Har iallfall blitt flink å veie og skrive, og det hjelper veldig mye. Så det fortsetter jeg med.Går ikke de 4 dagene hjemme hos mamma, men ellers skal jeg være hjemme her og da er det ingen unnskyldning. Har også bestemt meg for å veie når venninna mi kommer her og blir 5 dager !!!!

 

Veiedag, ja? Har egentlig ikke det jeg nå. Veidde meg i går. Samme som sist, så har iallfall ikke gått opp. Jeg har litt ujevn veiing, men tar det når det passer. Neste veiedag får bli onsdag neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nesten ille at dere har så stor tro på meg. Kjenner forventningspresset stiger ;)

Har jo egentlig lysst til å komme meg under 70 jeg også da - har litt å gå på når jeg skal stabilisere da.

MEN først er det 75 kg som gjelder.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Skulle liksom ha skinnjakken min i begravelse i morgen. Overraskelsen var stor da jeg prøvde den i kveld - den var blitt så stor at jeg faktisk måtte sy om den litt !!!! Dette hadde jeg ikke trodd. Kanskje jeg til og med må tenke på å kjøpe meg en ny en ;)

Nå får dere ha god natt damer.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle liksom ha skinnjakken min i begravelse i morgen. Overraskelsen var stor da jeg prøvde den i kveld - den var blitt så stor at jeg faktisk måtte sy om den litt !!!! Dette hadde jeg ikke trodd. Kanskje jeg til og med må tenke på å kjøpe meg en ny en ;)

Nå får dere ha god natt damer.

 

Sizzi

 

 

Natta :)

 

Skal snart hoppe i loppekassen eg og, skal tidlig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det er deilig når man å sy inn ting. Og JA; vi skal under 70 alle sammen ;)

 

Jeg greier meg fint fortsatt med måling og veiing. I går var jeg hos en venninne og det ble litt vin. Vi spiste scampi, så det ble bra totalt likevel. Må nok lenger ned i kcal inntak etterhvert, men må venne magen til mindre mat.

 

Skal på Ikea i dag, men er veldig trøtt for det ble litt sent, men jeg får bare ta en tur. Skal også se på skyvedørsgarderober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikkje trim på meg idag, skal på ettermiddagsskift. Kunne selfølgelig tatt meg ein tur no i formiddag men knotten er veldig intens ute så eg trur eg rett og slett lar vere. Har begynt på eit nytt syprosjekt så eg har innstallert meg i sofaen og sitt der og syr/broderer.;)

 

Du får deg sikkert ein fin tur til IKEA, håper du finn gardegobeskapet du er på jakt etter. Skal på jobb i helga og skal til Bergen på tirsdag. 3 av ungane skal på tur så eg skal køyre dei inn til båten.

 

Snakkes seinare

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Skulle ønske Grethe hadde stukket innom og sett tråden sin nå, og at vi andre er her enda vi også. Synd at hun ble borte ;)

 

Litt sliten i dag, men skal ut og trimme likevel - snart.

 

Fant du noe fint på IKEA Mai?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ser ut som om du må sende meg en påskjønnelse nå Fjellgeita. Bikket 40 000 skritt nå.

Skal få det eksakte tallet i morgen (er ikke helt ferdig med dagen enda) Kan likevel slå fast at det er ny pers ;)

Nå er jeg skikkelig stolt. Hadde en tur på litt over 2,5 timer rask gange i kveld for å klare målet, så nå er jeg rimelig sliten.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Ser ut som om du må sende meg en påskjønnelse nå Fjellgeita. Bikket 40 000 skritt nå.

Skal få det eksakte tallet i morgen (er ikke helt ferdig med dagen enda) Kan likevel slå fast at det er ny pers ;)

Nå er jeg skikkelig stolt. Hadde en tur på litt over 2' date='5 timer rask gange i kveld for å klare målet, så nå er jeg rimelig sliten.

 

Sizzi[/quote']

 

Det er bare å ta av seg hatten og gratulere deg, Sizzi.

 

a040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, jeg fant endel på Ikea. Først handlet jeg lamper til 2 av soverommene (leselamper). Så bar det innom for å se på skyvedørsgarderober. Jeg må finne opp en ny plan for garderobeløsning. De er litt dypere enn jeg håpet, men samtidig trenger jeg dybden. Så Ikea - ikke favoritten. Her ble det hyller (til kontor-rommet), speil, lys og matte. Speilet var litt stort i forhold til bilen, så måtte vente til det kom en "gubbe" alene for å spørre om hjelp. Jeg spiller gjerne litt hjelpeløs kvinne da :-) Speilet kom seg iallfall inn i bilen.

 

Så var det å bære opp 3 etasjer uten heis (i fire omganger), og siden har jeg holdt på å få dette skrudd opp. Puhhh....Det ble kjempebra. Veldig fornøyd. Det ble litt mer "flyttet inn" med en gang. Så nå er det bare å begynne å tenke på hvordan garderobene skal være. Det er neste store prosjekt.

 

Har iallfall fått trim - og glemt å spise.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du må sende meg en påskjønnelse nå Fjellgeita. Bikket 40 000 skritt nå.

Skal få det eksakte tallet i morgen (er ikke helt ferdig med dagen enda) Kan likevel slå fast at det er ny pers ;)

Nå er jeg skikkelig stolt. Hadde en tur på litt over 2' date='5 timer rask gange i kveld for å klare målet, så nå er jeg rimelig sliten.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Påskjønnelsen er ærlig fortjent. Må kjøpe først, så kjem den i posten frue;)

 

 

Du kan godt vere stolt.

 

klem

fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg fant endel på Ikea. Først handlet jeg lamper til 2 av soverommene (leselamper). Så bar det innom for å se på skyvedørsgarderober. Jeg må finne opp en ny plan for garderobeløsning. De er litt dypere enn jeg håpet, men samtidig trenger jeg dybden. Så Ikea - ikke favoritten. Her ble det hyller (til kontor-rommet), speil, lys og matte. Speilet var litt stort i forhold til bilen, så måtte vente til det kom en "gubbe" alene for å spørre om hjelp. Jeg spiller gjerne litt hjelpeløs kvinne da :-) Speilet kom seg iallfall inn i bilen.

 

Så var det å bære opp 3 etasjer uten heis (i fire omganger), og siden har jeg holdt på å få dette skrudd opp. Puhhh....Det ble kjempebra. Veldig fornøyd. Det ble litt mer "flyttet inn" med en gang. Så nå er det bare å begynne å tenke på hvordan garderobene skal være. Det er neste store prosjekt.

 

Har iallfall fått trim - og glemt å spise.....[/quote']

 

Bra å ha hus uten trapper Mai, tenk på trimpoenga. ;)

Men selfølgelig hadde det vore godt å hatt heis når det er mykje som skal opp og ned.

Eg hadde faktisk skyvedørsgarderobe før, men eg var ikkje så veldig begeistra for den. Har ein med "vanlige"dører no, den liker eg mykje betre.

Men kanskje eg ikkje hadde rette garderoben, den eg hadde var frå Norema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Ja' date=' det er praktisk viss soverommet er lite. Enig med deg Sizzi der.

 

Las berre dei første orda eg, og eg begynte å lure om du ønska deg skyvedørsgarderobe i belønning.;):D[/quote']

Er vel det minste hun kan få :)

 

Jeg har bare hengt meg opp i at jeg ønsker dette. Synes det er pent, samt at jeg får benyttet høyden til taket (det er høyt opp). På gjesterommet var det tenkt at det skulle fylle en "krok" og da passet det fint med "spesialsydd" garderobeløsning. Det er mulig det blir vanlig garderobeskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Er i kjempeform i dag, på tross av mange skritt i går. Endte opp på 42 898 skritt til slutt. Tror det tar lang tid før jeg perser den rekorden igjen ja. (men en vet aldri ;) )

 

Holder på med fiskegrateng til middag nå. Fint å kunne bruke opp litt fiskereser på den måten - dessuten er det jo så godt.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Rekorden har jeg ikke tenkt å prøve å slå - tror jeg ;) Men at du slår den en gang er jeg vel ikke så usikker på.

 

Jeg har vasket trappeoppgang, leilighet og ordnet med litt papirer etc. Nå skal jeg i butikk (lage pølsegrateng), dusje og dekke bordet til en kompis kommer på besøk. Er ganske sliten etter all bæring og fiksing i går + 2 timer "intensiv" vasking i dag, så nå tar jeg ferie..... :-)

 

Reiser til mamma i morgen og er tilbake 24.juni. Da kommer en venninne på besøk i 4-5 dager. Å, det er nå litt kos med ferie òg da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
No er middagen fortært' date=' det smakte nydelig med fisk.

 

Måtte nesten le av meg sjølv, ser at eg har skrive i eit tidligare innlegg(igår) at det er bra å ha hus uten trapper. Det skulle selfølgelig stå hus uten heis. De skjønte vel ikkje meter'n av det.

 

 

Snakkes[/quote']

 

Joda, vi damer leser både mellom linjene og tyder det som står. Vi VIL skjønne det i motsetning til karene, som tvinner på alt som kan bli galt.

Har fått heim eldstemann fra militæret i kveld - for godt ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Rekorden har jeg ikke tenkt å prøve å slå - tror jeg ;) Men at du slår den en gang er jeg vel ikke så usikker på.

 

Jeg har vasket trappeoppgang' date=' leilighet og ordnet med litt papirer etc. Nå skal jeg i butikk (lage pølsegrateng), dusje og dekke bordet til en kompis kommer på besøk. Er ganske sliten etter all bæring og fiksing i går + 2 timer "intensiv" vasking i dag, så nå tar jeg ferie..... :-)

 

Reiser til mamma i morgen og er tilbake 24.juni. Da kommer en venninne på besøk i 4-5 dager. Å, det er nå litt kos med ferie òg da :-)[/quote']

 

Ja det er herlig med ferie. Vi hadde jo "prøveferie" forrige uke/helg. Det var skikkelig herlig. En fin følelse som vi gleder oss til å fortsette med, når den egentlige ferien starter (fellesferien)

Kos deg i ferien Mai, og lad batteriene skikkelig. Det tror jeg du trenger

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...