Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall
Skikkelig herlig å se at du er tilbake Mai. Vi begynte nesten å bli bekymret for at du hadde sviktet oss. Men heldigvis det hadde du ikke.

Fjellgeita har utlovt premie til meg den dagen jeg passerer 40 000 skritt i løpet av en dag. Hva premien er vet jeg ikke. Den skulle komme i posten.

 

Har ikke så mange i dag' date=' men desto mere "styrketrening". Har holdt på med vedarbeid i dag, og det var varmt. Du skjønner vi har fått varme og fint vær her også ;)

 

Ellers har jeg prøvd på å ta et skikkelig tak, for å ta litt flere kilo-det har virket så langt. Er nede på lavere vekt enn jeg har vært på år og dag.

 

Sizzi[/quote']

Nei, svikter dere ikke.... Og jeg har også sett vekta di, du. WOW.... Superbra, Sizzi. Det er utrolig beundringsverdig det du holder på meg. Har sagt det før og sier det igjen - det er skikkelig beundringsverdig. Etter at du nesten "ga opp" i fjor og alt som skjedde, så det er det virkelig "rørende" å se på hva du får til.

 

Også artig å se at trimmingen din har fått fart, Fjellgeita. Vekta kommer etterhvert. Vi får vel bare innse at vi ikke kan kose oss med is etc :-) Dessverre. Og som Sizzi sier - trim øker forbrenningen, men det kan ta litt tid. Det tok 3 mnd før jeg virkelig fikk hakk på vekta i høst (men dessverre har det vært opphold i både trim og GR mat i det siste)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Hadde du en fin tur på fjellet i godværet Fjellgeita?

 

Sizzi

Har hanka inn eitt poeng men ikkje til fjells , hadde nemlig gløymt at eg skulle køyre minstejenta til ei venninne.

Skal høyre med hybeljenta om ikkje ho kan lage lasagne så kan eg ta ruta som gir 2,5 trimpoeng.

Har vore litt tung i hodet idag, vart vekt tidlig av ein pratesjuk onkel og hadde ikkje samvittigheit til å seie at eg måtte sove meir.

 

 

PREMIE: Ja, eg skal no pønske ut noke, må kanskje ta ein prat med gemalen til Sizzi. Men eg har pønska ut noke, men må høyre først om det går an å kjøpe det.;) Du skjønna det Mai at eg syns ho e heilt rå med den gåinga si, eg er rett og slett kjempeimponert. Kjøpte meg to skritt tellara eg, den eine reiste hybeljenta med og den andre "stakk av" , borte er den vertfall.

 

Mai eg skulle gjerne komt til Bergen den 4 juni men den dagen skal minstemann ha bursdagsselskap. Dumt det hadde eg visst det før så kunne han hatt selskapet før/etter.

Du skal kanskje til Bergen seinare og??

Eg stikk til fjells den 13 juli og blir borte i 14 dagar, blir og borte store delar av veke 27 (reiser til Bergen tirsdagen og heimatt onsdagen, og er på reise med jobben resten av den veka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Du skal kanskje til Bergen seinare og??

Det skal jeg nok sikkert. Skal si fra - også evt Trondheim :-)

 

Enig at hun er rå. Artig med gave i posten ;) Det fortjener du Sizzi.

 

Ha en fin lørdag - og søndag. Er innom igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er att kommen frå trimturen min til fjells, den er egentlig i skogsveien og stien men det er ganske bratt. Fekk ei koselig melding på vei opp som eg måtte svare på, sprang resten av stigningen. Følte meg som ein kokt hummar då eg kom opp, deilig følelse då eg kom ned igjen.

 

Lasagnen var kommen i ovnen, så no skal ho mor stupe i dusjen og få seg ein liten forfriskning før mat og jobb.

 

 

 

Er spent på hva vekta sier på søndag jeg mai.

Jeg har som vanlig veiedag på tirsdag. Jeg er også spent på vekta mi.

 

Sizzi

 

 

Og eg er spent på mi. Neste veke er det meldt fin fint vèr, skal benytte tjangsen og stikke til fjells når eg kan. Hm, mandag og tirsdag på dagtid kan eg, torsdag og fredag går og. (Men eg skal ikkje forlove meg, men har lyst å komme opp i samme trimpoeng som denne veka.) (det må vere eit bra mål)

 

 

Fjellgeita:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Er spent på hva vekta sier på søndag jeg mai.

Jeg har som vanlig veiedag på tirsdag. Jeg er også spent på vekta mi.

 

Sizzi

Tror vekta di kommer til å være under min jeg, Sizzi :-) Det er deg vel unt. Uansett ønsker jeg begge lykke til tirsdag. Får prøve å få til en ok uke før søndag, så kanskje det ikke blir så ille. Uansett, får jeg ta det som kommer. Varmen gjør at jeg ikke har så lyst på mat, men noen ganger blir det da veldig feil, så får få til et system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Og eg er spent på mi. Neste veke er det meldt fin fint vèr' date=' skal benytte tjangsen og stikke til fjells når eg kan. Hm, mandag og tirsdag på dagtid kan eg, torsdag og fredag går og. (Men eg skal ikkje forlove meg, men har lyst å komme opp i samme trimpoeng som denne veka.) (det må vere eit bra mål)

 

 

Fjellgeita:)[/quote']

Veldig bra mål. Får sette meg mål også. Får prøve å få til en halv time gange pr dag jeg, så er vel det bra :-) Får starte i det små... Trening på SATS min. 1 gang denne uke. Ja, det er mitt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra mål. Får sette meg mål også. Får prøve å få til en halv time gange pr dag jeg' date=' så er vel det bra :-) Får starte i det små... Trening på SATS min. 1 gang denne uke. Ja, det er mitt mål.[/quote']

 

 

Ja, då har vi sett oss mål begge to, så får vi halde kvar andre i øyra.

Forresten lurt å starte i det små.

 

Idag blei det 3,4 trimpoeng totalt og 1587 kcal. No skal eg snart på jobb, det blir forresten ei spennande vakt for det har vorte litt lite søvn idag. Men veit at ein kollega kjem på besøk i natt og då er det mykje lettare å halde seg vaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Er forresten oppe i 20' date='4 trimpoeng, og det blir ein tur i morgon og. Så her har eg noko å "jobbe" med i neste veke.

 

Fjellgeita[/quote']

Utrolig bra !!! Ja, trenger vel litt "hold i ørene" fremover. Men først må jeg vel begynne selv ;) Tar imot hjelp og støtte. Det varmer.

 

Ha en fin nattevakt. Nå MÅ jeg legge meg. Sovna i stolen 1 time, men har ikke sovet på 24 timer og skal opp kl 06.15, så nå er det nok på tide med litt søvn.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra !!! Ja' date=' trenger vel litt "hold i ørene" fremover. Men først må jeg vel begynne selv ;) Tar imot hjelp og støtte. Det varmer.

 

Ha en fin nattevakt. Nå MÅ jeg legge meg. Sovna i stolen 1 time, men har ikke sovet på 24 timer og skal opp kl 06.15, så nå er det nok på tide med litt søvn.

 

Klem

Mai[/quote']

 

 

Hadde meg ein aldri så liten høneblund på sofaen eg og;) Det gjere godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Jeg er våken enda jeg (sjokk) !!!!

Ble buden på party i kveld. Ble noen glass vin og litt peanøtter, men det tror jeg jeg gikk av meg (1 mil tilsammen til og fra)

Joda, jeg fikk med mannen min på galskapen også ;)

Vi har hatt det veldig koselig. Var så fint å gå sammen hejm. Fin sommernatt som en ikke kan sove bort :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Hei igjen. Joda, jeg er på føttene jeg. Har en liten matpause akkurat nå, og stikker innom for å prate med dere.

I dag har jeg prosjekt på gang - syr sommerkjole ;)

Er ikke akkurat sommer ute, men den kommer vel tilbake, og da vil jeg ha kjolen grei.

Pissregner i dag, og øser ned innimellom - ÆSJ!

 

Kos dere

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Joda' date=' jeg er på føttene jeg. Har en liten matpause akkurat nå, og stikker innom for å prate med dere.

I dag har jeg prosjekt på gang - syr sommerkjole ;)

Er ikke akkurat sommer ute, men den kommer vel tilbake, og da vil jeg ha kjolen grei.

Pissregner i dag, og øser ned innimellom - ÆSJ!

 

Kos dere

 

Sizzi[/quote']

 

Akkurat slikt arbeid eg og ville ha gjort når det regnar som "besett":)

Kjolen blir sikkert fin skal du sjå.

 

Her regna det litt i natt, men det har vore opplett i heile dag. (varmt er det og)

 

Skal innta middagen før eg tek meg ei trimtur, det blir antagelig skogsveirunden i dag. Vi har litt arbeid som skal gjerast her heime idag.

 

Snakkes seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Det blei 1289 kcal idag og 2 trimpoeng. Totalt for denne veka blei det 22' date='4 trimpoeng. Så no er det om å gjere å vere flink å komme opp i minst det samme eller meir neste veke.[/quote']

 

Du får nok skikkelig uttelling for trimmen din skal du se - kanskje du tilogmed er under 70!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok skikkelig uttelling for trimmen din skal du se - kanskje du tilogmed er under 70!

 

Sizzi

 

Trur neppe at eg er under 70, men forhåpentligvis på vei nedover i det minste.

Ferdig med desse nattevaktene no, skal ikkje på jobb før til helga igjen og då er det 2 nattevakter. Idag har eg lyst til fjells, må berre nyte veret. Og skal eg greie å komme opp i like mange trimpoeng så må eg vel berre trå til tenkjer eg. Har ei i huset som ikkje likar å vere åleine, får spørje om det gjere noke om eg går.

 

Idag må det bli noke med fisk i til middag.

 

 

Snakkes seinare jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nett attkommen frå DEN fjellturen, den blei faktisk 1 time lenger enn berekna pga at eg gjekk feil og måtte klatre tilbake.Måtte få assistanse på telefon, kom meg nedatt tilslutt. No er det faktisk tredje gangen eg skal prøve å gå ned der og finne ein gammal sti(som skulle vere så lett å finne) Hm, eg er visst dårlig på å finne stiane her omkring. Men, no har kallen funne ut at han skal gå med meg ein gong og vise vei:)

 

Har sett over brosme og poteter, gler meg til middag. Har forresten drukke litervis med vatn på turen.

 

Turen varte i 4 timar og eg svei av 2360 kcal, det var 4 timar effektiv gange uten ett einaste stopp. (11,8 trimpoeng) Tok med meg hundane, men den eldste var "sleip" og snudde før vi hadde komme på stølsveien.

 

Snakkes seinare (viss ikkje eg er aldeles gåen då;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så herlig' date=' fjellgeita!

 

Tenker du sover godt i natt...hvis du ikke har nattevakt da:D

 

klem, queen[/quote']

 

Kjem nok til å sove godt ja, og er eg ikkje altfor støl i morgon så blir det nok ein tur då og om ikkje så lang. Har funne meg ein ny plass som skal utforskast i morgon, har ikkje gått der sidan før ungane var født. (så det er vel på tide å gå bortover der igjen)

 

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så utrolig flinke dere er. Dere greier til og med å dra med "kallene". Det er vel deilig og kanskje litt romantisk :-) Fine turer òg, høres det ut som.

 

Føler dere strutter av energi, dere to nå. Det er virkelig deilig å lese. Blir kanskje litt motivert her òg. Været er nydelig. Har gått mine halvtimer pr dag da ;) Nå er det 3 dager jobbing og så 3 dager fri. De dagene skal benyttes til å komme meg ut, mest sannsynlig sykkeltur til stranda.

 

X'er fingrene for dere i morgen og er spent på å se resultatene når jeg kommer hjem på torsdag.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok sikkert ei stund til kallen blir med meg og viser stien, for torsdag skal skal vi begynne å slå og då blir det ikkje tid til "romantiske turer" til fjells.

Men det blir jo "armhevingar" (lemping av gras på silo) for meg.

 

Det gir vel trimpoeng det og vel?? Registrere under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landa på 1478 kcal og 11,8 trimpoeng idag. Er forresten "lett svidd" ikveld, pyttsann. Får smørje meg godt før eg stikk avgårde i morgon, trur det det skal bli ein fin tur. Onsdagen er "fjellfri" då guttungen skal feire bursdag, men kanskje det blir ein liten trimtur om kvelden. (satsar på det)

 

Natta jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter ein nydelig dag, skal gjere litt husarbeid før eg stikk til fjells. Reknar med at turen tek 2,5- 3 timar (uten feilgåing:D)

Vekta viste 71,2 idag tidlig ,på veg nedigjen altså,og ein nedgang på 1,3 kg.

Seige kilo desse rett over 70 ;), har vertfall jobba lenge med dei.:)

 

Ha ein fin dag alle som er innom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom att frå fjellturen i 13.30 tida, nydelig tur idag og men det var overskya idag og litt vind. Greitt at det var overskya for eg var litt solbrendt etter i går.

Turen gav 9,4 trimpoeeng og 1877 kcal "svidd" av. (Vel 3 timar og 15 minutters tur)

Gjekk selfølgelig litt feil idag og, men kom fram til plassen eg hadde tenkt å besøke likevel. Mykje opp og ned, men deiligt å gå, utrulig stillt berre fuglane som kvitra og gauken som gol.

 

No held eg på å lage kake til i morgon. Må bevilge meg ein tur i morgonkveld og etter at gutta har dradd kvar til sitt.

Kanskje eg får med meg både merr og jentunge, det hadde vore kjekt.

 

Fjellgeita

 

Det blei 1463 kcal inntatt idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...