Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest sizzi65
Har komt opp i 1366 kcal for dagen og skal gi meg her. :D

(medrekna ein krone-is)

 

Hadde forresten hjortebiff' date=' fløtegratinerte poteter , salat og heimelaga bearnaise til middag idag. (ingen lett middag med andre ord, men åt med måte) :D[/quote']

 

Ser ut som om du klarer deg skikkelig bra du også Fjellgeita. Fortsetter vi slik,blir vi smekre og lekre til ferien gitt ;)

Skal tro hvordan kallene våre reagerer på det :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du klarer deg skikkelig bra du også Fjellgeita. Fortsetter vi slik' date='blir vi smekre og lekre til ferien gitt ;)

Skal tro hvordan kallene våre reagerer på det :)

 

Sizzi[/quote']

 

Jenta har overnattings besøk og dei har laga Brownies som ho mor greidde å sette sine klør i. Så rekneskapen for dagen sprakk den, skitt. Smekk på finga. *I morgon blir det kun knekkebrød. Kallen skulle forresten fiske i kveld men han kom tomhent heimatt, eg so sa at han ikkje fekk komme visst han ikkje hadde med fisk. no vil eg ha fersk fisk nemlig.

 

Viss eg går opp på tirsdag så veit de kva som gjere det, det er utskeielsen det. Men skal prøve å rette opp alle feila frå idag dei neste dagane.

Er åleine heime i morgon, berre hundane faktisk ja og diverse andre dyr då. Skal til fjells har eg bestemt meg for, skal ta på skritt tellaren og. Skal på jobb i morgon kveld skal jobbe 3 netter.

 

Nyyyydelig kveld, sit på syloftet mitt og nyt utsikten, det er så fint og rosa uti havet (vel, ser ikkje heilt ut i havet då, men nesten.

 

 

Natta jenter.

 

snakkes

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig dag, litt kaldt enno. Skal gjere noke småarbeid her heime før eg stikk til fjells med hundane. Såg etter skritt tellaren idag tidlig men den var "komt på avveier", tru om jentene har lånt den.(skulle ikkje undre meg)Kom ei dame med litt meir arbeid til meg igår, så eg "heiv" meg over det med det same omtrent. Syns det er greitt å få det unna før sommaren set inn for alvor. Stikk jo til fjells i år og, det er liksom ikkje sommar uten at eg får meg 14 dagar i fjellet. Skal forresten til Fagernes i juni, ein kjapp tur vel og merke. Reiser blir vekke i ein dag berre, skal på eit møte der. (i forbindelse med jobben her heime).

 

Nei, no må eg sprette opp litt meir saum før eg skal gjere meg klar til å gå.

 

Klem

 

Fjellgeita :)

 

Mai : Du stikk vel innom no snart, du begynner vel på ferie snart du.

 

Sizzi: Er spent på når du bikka over 40 000 skritt eg;), skulle jo utlova ein premie til deg viss du greidde det. Skal pønske på det

litt eg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Sizzi: Er spent på når du bikka over 40 000 skritt eg;)' date=' skulle jo utlova ein premie til deg viss du greidde det. Skal pønske på det

litt eg;)[/quote']

 

 

Ja lover du ut premie, så skal jeg sørge for å gå de nødvendige skrittene. Blir nok hardt, men hva gjør en ikke hvis en må :) Du skjønner konkurranseinnstinktet er i orden.

 

God tur på fjellet

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er att kommen frå ein nydelig fjelltur. Gjekk nedatt ein vei eg aldri har gått før, følgde noken hjorteveiar og stolte på at den eldste hunden hadde vore der før. Fann ut at eg måtte bort å rapportere med ein gong.

Har ikkje lyst på kjøttkaker idag så eg lagar blomkålsuppe til meg sjølv og kjøttkaker til "gjengen".

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lover du ut premie' date=' så skal jeg sørge for å gå de nødvendige skrittene. Blir nok hardt, men hva gjør en ikke hvis en må :( Du skjønner konkurranseinnstinktet er i orden.

 

God tur på fjellet

 

Sizzi[/quote']

 

Premie skal bli:):) Og er er faktisk ikkje tvil om at du greier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Er att kommen frå ein nydelig fjelltur. Gjekk nedatt ein vei eg aldri har gått før' date=' følgde noken hjorteveiar og stolte på at den eldste hunden hadde vore der før. Fann ut at eg måtte bort å rapportere med ein gong.

Har ikkje lyst på kjøttkaker idag så eg lagar blomkålsuppe til meg sjølv og kjøttkaker til "gjengen".

 

Snakkes[/quote']

 

Sånne turer er virkelig herlige - liker de jeg også.

Gå litt på lykke og fromme, og se hvor en ender opp.

Sikker på at både du og hundene storkoste dere.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Premie skal bli:):) Og er er faktisk ikkje tvil om at du greier det.

 

OOOOpppps, var jeg litt for storkjefta nå?

Neida, skal nok gjennomføre en dag jeg får ånden over meg. Må nok informere mannen min også, så han skjønner hva jeg holder på med.

Han får "godkjenne" oppdraget i etterkant. Tror ikke jeg skal få med han på gjennomføringa gitt :(

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg informert mannen min - han bare kikket på meg.

 

Sizzi

 

Ok, Greitt å ha mannfolka med på laget. Han kunne jo ha begynt å lure på kva du gjekk så mykje etter. Får kanskje ta ein prat med han og "lufte" premien, men går ut ifrå at han greier å halde "kjeft":D

Premien kjem i posten når du har bestått.

 

Nei, no må eg hive meg over middagslaginga eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

I dag skal jeg ha fisk til middag - Pangasuisfilet, som det stod på pakken jeg kjøpte på Rema.

Har undersøkt litt, og det er opprinnelig en thailandsk fisk. Hvit, fast og fin i kjøttet. Jeg har krydret den med sitronpepper, og steker den i stekeovnen.

Tror dette skal bli skikkelig godt.

Enkelt tilbehør: poteter, gulrot og kesam med litt smakstilsetning i.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ha fisk til middag - Pangasuisfilet' date=' som det stod på pakken jeg kjøpte på Rema.

Har undersøkt litt, og det er opprinnelig en thailandsk fisk. Hvit, fast og fin i kjøttet. Jeg har krydret den med sitronpepper, og steker den i stekeovnen.

Tror dette skal bli skikkelig godt.

Enkelt tilbehør: poteter, gulrot og kesam med litt smakstilsetning i.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Blomkålsuppa var fortreffelig syns eg, målte opp ein porsjon og hadde nesten problem med å få den i meg. Er virkelig mett no:)

 

Skal sette meg på altanen med syarbeidet og ta verda med rooooo. Kanskje ein liten dupp og;)

 

Vèrmeldingane er visst gode for dei nærmaste dagane og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på 10 000 om dagen at du sydde Sizzi, kva prosjekt er du begynt på no??

Har med meg litt syarbeid her i natt, men det gjenstår no å sjå kor mykje eg får gjort. Ikkje alltid ein får gjort så mykje nattestid likevel, litt "stritt" for augene å sitte å stirre slik. Det er egentlig litt lettare med strikkearbeid då, kunne ha teke med meg vottane eg har begynt på kanskje.

 

 

 

Skulle forresten vore artigt å visst kor mange skritt det hadde blitt på den fjellturen idag, merkelig at den kan forsvinne slik i lause lukta. Kanskje eg skulle spurt minstemann, han er ein liten skjønn luring;)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Leste på 10 000 om dagen at du sydde Sizzi' date=' kva prosjekt er du begynt på no??

Har med meg litt syarbeid her i natt, men det gjenstår no å sjå kor mykje eg får gjort. Ikkje alltid ein får gjort så mykje nattestid likevel, litt "stritt" for augene å sitte å stirre slik. Det er egentlig litt lettare med strikkearbeid då, kunne ha teke med meg vottane eg har begynt på kanskje.

 

 

 

Skulle forresten vore artigt å visst kor mange skritt det hadde blitt på den fjellturen idag, merkelig at den kan forsvinne slik i lause lukta. Kanskje eg skulle spurt minstemann, han er ein liten skjønn luring;)

 

Fjellgeita[/quote']

 

Var bare no omgjøring og reparasjoner i dag. Blir litt reparasjoner av klær i denne familin skjønner du. Jeg skal sy sommrkjole, mn har ikke bestemt meg for hvilket stoff jeg skal sy i.

 

I dag er vi heldige med været her, så det var bare å finne fram shortsen :(

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Så da plutselig at jeg hadde glemt å rapportere for 22. mai

Her er tallene:

 

Trim: 3,5 poeng

Skritt: 23 259

Kalorier: 1773

 

Tror egentlig jeg må "spise" meg opp litt til, med det aktivitetsnivået jeg har for tiden.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Spiste meg opp litt i dag. Var rolig på dagen - med sying og regnskap.

Måtte derfor ut på en lang tur i kveld. Været begynner å bedre seg, så det var skikkelig fint.

Koste meg med litt "snop" da jeg kom heim, men mat også.

 

Endte opp på 1903 kalorier, men det tror jeg er bra, med tanke på at jeg hadde 6,3 trimpoeng også.

Skritt: 23 445 Må nok øke litt etterhvert hvis jeg skal klare 40000 til slutt.

Glerder meg egentlig litt også. Dette blir tøft!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp i 12 tida idag, kunne ikkje sove vekk finveret. Var ein langt tur med hest og ungar, etterpå tok eg ned eit straumgjerde og sette det opp på ein ny plass. Matmessig har dagen gått bra.

 

Du kjem vel over 40 000 i løpet av neste veke kjenner eg deg rett Sizzi:D

Noke spesielt som står på ønskelista?? Du får sende meg eg PM eller ein mail.

Dataen inne i huset funka ikkje enno, no var det tastaturet som ikkje virka, får sjå på det iløpet av morgondagen. Har sete ute i sola og sydd litt. Var litt irritert på eit tre som stod attmed huset, har spurt mannfolka i lenger tid om dei kunne sage det ned. Men trur du det at dei greide å få det gjort?? Tok saga i egne hender og dermed var det gjort, mannfolka kom stimane til og då. No er treet vekke og alt blei mykje lysare.

 

Kjem innpå seinare ikveld når eg er på jobb. Skal ha med meg litt syarbeid i natt pluss rockeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Yess!!!!!!! Klarte å få med meg mannen ut på tur i kveld. Spiste biff, og etterpå strauk vi på dør. Gikk ikke fullt så fort som når jeg går alene, men vi har vært ute i nesten 3 timer!!! Nå var han sliten (men det var han som bestemte hvor vi skulle gå) Sitter og koser seg med is og Grand Prix akkurat nå :(

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess!!!!!!! Klarte å få med meg mannen ut på tur i kveld. Spiste biff' date=' og etterpå strauk vi på dør. Gikk ikke fullt så fort som når jeg går alene, men vi har vært ute i nesten 3 timer!!! Nå var han sliten (men det var han som bestemte hvor vi skulle gå) Sitter og koser seg med is og Grand Prix akkurat nå :(

 

Sizzi[/quote']

 

 

Flinke de e då:) Vi hadde ein lettvint kvelds i kveld, minsten laga ostesmørbrød i ovnen.

Såg dei 10 første melodiane før eg reiste på jobb,og tenkte at eg skulle så på avstemminga no. (passelig bakgrunnsprat til syinga mi)

 

Forresten det er mange spennande stoff til kjole, sikker på at du finn noke fint.

 

Savner Mai forresten, det har vore stillt lenge no frå den kanten. Ho er vel oppteken med jobbing og planar for ferien.

 

Snakkes

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Klarte å få han med meg ut i dag også jeg :(

Måtte ikke mase så veldig heller. Fint vær her, slik at vi kunne gå i shorts. Ble litt kaldere nå mot kvelden, så vi har trukket inn.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Hoppet over snavelet i kveld. Spiste biff til middag med div tilbehør. Dermed kom jeg opp i nok kalorier i løpet av dagen.

 

Resultatet ble 1934 kalorier

25 409 skritt

og 4,3 trimpoeng

 

Maten og alt har gått greit nå også. Er veldig flink til å føre inn ALT jeg spiser.

Har ei bok som jeg noterer i med en gang, slik at ikke noe blir glemt.

Følte meg ikke helt ille i bikini i dag.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at eg smugvegde meg idag tidlig, og det var ikkje akkurat lystig lesning. Skal eg gå ned så kan eg no vertfall ikkje putte i meg noko anna enn det eg skal. Men det er jo veldig fristande med ein is og slikt når vèret er flott.

 

Sat på altanen og kosa meg etter at eg stod opp, er ikkje akkurat i kjempeform til ein fjelltur når ein har stått opp frå nattevakt. Siste natta no, skal antagelig jobbe natt til helga (viss ikkje det blir tur).

 

Har tenkt å få kcal ned på ca 1300 no framover(trur eg må ned i det for å gå ned. Eg skal ikkje ete anna en det som er "planlagt", i morgon blir det knekkebrød til frokost.

 

 

Forresten: Du er super flink Sizzi, jammen flott at du får med deg kallen og.

Ser du har begynt å "gå deg oppover;) Du greier det fint skal du sjå.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ble gåtur sammen med mannen i dag også. Endte opp på 24 023 skritt til slutt.

Kaloriinntaket ble 1913, og jeg hadde hele 6,7 trimpoeng. Dermed skjønner dere at mesteparten av skrittene er trim.

 

Er veldig spent på veiedag tirsdag. Føler egentlig på meg at det skal gå bra.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Forresten: Du er super flink Sizzi' date=' jammen flott at du får med deg kallen og.

Ser du har begynt å "gå deg oppover;) Du greier det fint skal du sjå.

 

Fjellgeita[/quote']

 

Jeg er litt stolt av meg selv for tiden også. Har virkelig fått gnisten nå.. Ligger også veldig bra an i forhold til å fylle trimpoengtreet til 15. juni.

 

Fjellgeita: Kluet er vel ikke å spise mindre (redd spareblusset jeg), men heller å trimme litt mer. En får jo muskler av det, og dermed mere å forbrenne med.

Jeg har vært egoistisk i det siste, og rett og slett prioritert trim foran det meste.

(ivertfall husarbeid) Men det rare er at jeg rekker mye mere av det også nå, for jeg har så mye mere overskudd.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...