Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Blei ikkje kveldstur, måtte hjelpe til her heime. 1517 kcal inntatt og 4,6 trimpoeng på "hjelpearbeid".

Idag har det vore utrulig hett her hos oss, nydelig ver frå knallblå himmel.

Blir nok ein dag med hjelpearbeid i morgon og, og det blir faktisk litt trimpoeng av det og.

 

Ha ein fortsatt fin kveld.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tonetrall

Så flink du er, Fjellgeita :-) For noen turer og bra kcal inntak. Supert.....

 

Jeg har hatt fine dager i Bergen og på jobb. Nydelig vær. Spist ute og kost oss. Det er nå en utrolig flott by da, må innrømme det.

 

Jeg har også greidd meg bra disse dagene. Så håper at resultatet på søndag blir som sist. Og så får jeg bare begynne å bli flinkere og begynne på nedstigning igjen :)

 

Hvordan gikk det med Sizzi? Var stille derfra...

 

Ha en super dag i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landa på 1886 kcal idag og 8,1 trimpoeng, har ete litt meir dei siste dagane pga. tungt arbeid og har følt då at kroppen treng litt meir. Det vil no vise på tirsdag om eg har gjort rett. Det blei ein liten is etter middagen idag(er medrekna i kcal inntaket)

 

Du har rett der Mai, Bergen er ein flott by.

 

Trur Sizzi har hatt dt travelt i det siste, ho nyt sommarveret ho og antageleg.

Stikk nok innom snart, og gjere ho ikkje det så får vi ta tak i ho.:)

 

Er forresten på jobb, og skal jobbe slik to netter. Skal til Fagernes på søndag, ein liten "studietur".

 

Snakkes jenter.

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter ein nydelig dag, har hatt fri frå hjelpearbeid (nesten). Har hatt litt ilt i armane så eg kunne ikkje hjelpe dei så mykje heime. Hadde og vore på natt så eg låg og sov ei stund utover dagen.

 

Landa på 1582 kcal og 1,2 trimpoeng. I morgon blir det heller ikkje noke særlig trimming då eg skal på studietur. Kjem att mandagskvelden, så frå då er eg her igjen.

 

Det ser ut til at finveret er over for denne gong her vest, meldt regn frå i morgon kveld. Men no treng vi regn og, eg var begynt å bli halvredd for at brønnen skulle gå tom. Etter nærmare ettersyn så hadde vi rikelig med vatn (heldigvis).

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hvordan var studieturen, Fjellgeita?

 

Her var det stille. Jeg var ute på middag på fredag, og på stranda lørdag og søndag. Søndag såg jeg filmen "Sex and the City". Den var koselig og trist, og litt virkelighetsflukt.

 

Ellers har jeg gått opp da, men det er vel ikke annet å vente. Veier nå 75,2 :) Greier ikke helt å holde meg i modusen.... Får vel prøve å skjerpe meg litt til. Ta en dag av gangen. Ikke morro, for det kjennes på klærne, men slik er det bare.

 

Er dere i samme gode, positive modus eller? Har det skjedd noe med Sizzi? Hørt noe Fjellgeita? Begynner å bli bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var studieturen' date=' Fjellgeita?

 

Her var det stille. Jeg var ute på middag på fredag, og på stranda lørdag og søndag. Søndag såg jeg filmen "Sex and the City". Den var koselig og trist, og litt virkelighetsflukt.

 

Ellers har jeg gått opp da, men det er vel ikke annet å vente. Veier nå 75,2 :D Greier ikke helt å holde meg i modusen.... Får vel prøve å skjerpe meg litt til. Ta en dag av gangen. Ikke morro, for det kjennes på klærne, men slik er det bare.

 

Er dere i samme gode, positive modus eller? Har det skjedd noe med Sizzi? Hørt noe Fjellgeita? Begynner å bli bekymret.[/quote']

 

Studieturen var kjempefin den, har mykje interresante oppdrag og ta fatt på framover. Eg kom heim i 2330 tida igår kveld/natt etter vel 6 timar i strekk i bilen.

 

Stoppa på eit hotell på vegen og spiste marinert Steinbitfilet, nam, nam. Pluss ein is på ferja tre timar seinare.:)

 

Vekta viste 70,8 idag tidlig, er i samme positive modus men ikkje vèret:(. Men skal ikkje klage vi trengte vatn her vest. Eg er litt tung i hodet idag men ellers bra.

Må prøve å få meg ein tur ut iløpet av kvelden. Hadde forresten 42,2 trimpoeng i forrige veke, og skal IKKJE gjere det til ein vane. Var på 2 fjellturar og gjorde ein del arbeid her heime som gav litt ekstra uttelling på trimpoenga.

 

Sizzi ja, det har vore stillt der ifrå.(Har ikkje hørt noke sidan forrige tirsdag. Sendte ho ei melding idag uten noke respons.) Ho kan no berre prøve seg å stikke av, skal nok greie å hanke ho innatt.

 

Ha ein fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
Hadde forresten 42' date='2 trimpoeng i forrige veke.......... [/quote']

Ble helt stum her..... Hallo. Det er jo helt sykt bra :eek: Skal si du får trimmet. Bra vekt har du også greidd, og stabilt. Nei, det lønner seg å passe seg, trimme og være litt standhaftig. Gratulerer. Du har virkelig vært kjempeflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt stum her..... Hallo. Det er jo helt sykt bra :eek: Skal si du får trimmet. Bra vekt har du også greidd' date=' og stabilt. Nei, det lønner seg å passe seg, trimme og være litt standhaftig. Gratulerer. Du har virkelig vært kjempeflink.[/quote']

 

 

Skal greie meg med litt færre trimpoeng, kanskje fordele dei jamt utover istaden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

... men det har vært så sinnsykt mye å henge fingrene i i det siste. Dessuten har det vært fint vær her i Trøndelag!!!!!

Da nytter det ikke å sitte inne sammen med datamaskina. Ellers har jeg ingen unnskyldning for ikke å ha vært innom. Kan love dere at jeg har tenkt på dere, og hatt litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har rapportert. Har forresten hjulpet ei venninne med et oppussingsprosjekt også - spennende.

 

Hadde som mål å komme meg ned på 75 til den 12., for da blir jeg borte til søndag. Dere skal få høre mere om dette prosjektet når jeg kommer tilbake, og da skjønner dere kanskje hvorfor det har vært litt travelt også :) Ikke noen vits i å spørre før på søndag :)

 

Veide meg nå i dag, og den viste 75,1 kg (etter at jeg hadde snakket med deg Fjellgeita) Har vært nede i 74,9 i løpet av uka, så jeg skal veie igjen i morgen så får vi se hva den viser da (reiser i morgen kveld)

 

Har forresten trimmet jevnt, og har allerede 1 eple på tre nr. 9 :D

 

Nå er det litt kontorarbeid. Må gjøre unna litt før vi reiser.

 

Snakkes i allefall på søndag om ikke før.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Vi venter i spenning på rapport etter helga:D

Men må jo ærlig innrømme at eg blei ein smule nyskjerring og :):D

 

 

God Tur til deg Sizzi.

 

Klem

 

 

Tålmodighet er en dyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Litt av en overgang. Nå har vi hatt opp mot 30 varmegrader i flere dager. Nå måtte jeg fyre i ovnen igjen. Gradestokken viste nå 7 grader med regn og vind. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Kan en kalle dette sommer da?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en overgang. Nå har vi hatt opp mot 30 varmegrader i flere dager. Nå måtte jeg fyre i ovnen igjen. Gradestokken viste nå 7 grader med regn og vind. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Kan en kalle dette sommer da?

 

Sizzi

 

 

Vi kan jo få aldeles kuldesjokk av mindre, her er det 11 grader og det "auser" ned nesten heile tida. Omtrent umulig å komme seg tørrskodd ut i garasjen for å hente ved.

Her er det berre å ta fram ullsokker og stillongs igjen.

 

Ikkje heilt sommar Sizzi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere' date=' vi er den tråden med desidert mest innlegg i hele vektklubben nå !!!

Det er tøft det. Snart er vi vel den som har mest treff også. ;)

 

Sizzi[/quote']

 

 

Tøft!;)

 

Tenk sola titta fram att no i ettermiddag, skal ha i meg litt kvelds og så skal eg ut å rake litt. Får sjå om eg ikkje tek meg ein tur på veien etterpå.

Har ordna på bunaden til eldstejenta, måtte justere den litt over bringa. Greitt at det er gjort før neste 17 mai:D

 

Fjellgeita

 

1342 kcal idag og 1,5 trimpoeng ( ikkje så mykje å hente på å rake.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er du snart under meg i vekt, Sizzi. Det er deg vel unt. Gratulerer. Denne jenta i hovedstaden har bare vært litt lite motivert og det sees på vekta. Får vel bare fortsette å "passe" at vekta ikke går opp så mye mer, inntil jeg greier å ta meg litt mer sammen.

 

Stilig at vi har flest innlegg. Ikke så rart slik som vi "prater" :-) Det går litt opp og ned med det, men vi er generelt flinke.

 

Blir noen dager jobb igjen her, så snakkes vel i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blei ein liten trimtur i kveld og , fekk med meg mannen. Vi tok skogsveiruta mi:)

Måtte nemlig ha meg ein trimtur mens brøda stod og heva seg.

 

 

I morgon har eg tenkt å gjere litt forsømt husarbeid, lørdag og søndag skal eg på tur(om dagen).

Veret er ganske bra, men det er kjøligt.

 

Snakkes til helga Mai.

 

Klem

 

Fjellgeita

 

1616 kcal og 2,5 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da har jeg startet på sommerferien :-) Skal være for det meste i Oslo. Skal kanskje hjem til mor neste helg og så kommer en venninne på besøk. Ikke de store planer, men det er godt å være litt i ro.

 

Ellers har jeg forsøkt å ta et tak i slankingen f.o.m. i dag :-) Nå er uniformsskjørtet så trangt at det snart er miniskjørt :eek: Derfor har jeg begynt å veie maten igjen og skal ta et skikkelig, seriøst tak for å snu trenden. Det bare MÅ til. Tenkte kanskje jeg skulle bruke disse ukene til å bli av med mininum 3 kg. Så da er jeg forhåpentligvis godt i gang med litt nedgang i kiloene igjen !!! Heia meg ;)

 

Hvordan går det med dere? Like flinke til å trimme og telle kcal ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Nå MÅÅÅÅ jeg bare fortelle dere hva jeg har gjort siden sist. Jeg har vært fraværende noen dager, men grunnen er at jeg ikke har hatt tilgang til nett.

Vi har besøkt et vennepar siden onsdag, og de GIFTET seg i all hemmelighet den 12. Ingen utenom oss forloverne som visste noe. Det ble en del oppstandelse når ryktet begynte å spre seg på fredag.

Mye som skulle ordnes på forhånd, for jeg hadde en del overraskelser på lur til de to ;)

Etter bryllupet har vi vært på fjelltur hver eneste dag - skikkelig herlig!

Maten må jeg dessverre innrømme at jeg ikke har tenkt så altfor mye på ;) Det vises nok tenker jeg, men er igang igjen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som du har hatt ei spennande veke Sizzi, ikkje rart du var så hemmelighetsfull. Har vore på tur no i 2 dagar, blei pizza eting på Dolly Dimple begge dagane. Det vises vel på vekta deg og. Men det er berre å komme seg inn på rett spor frå i morgon av.

 

Håper at du får ein fin ferie Mai. Ser deg forhåpentlig oftare då, og kjekt er det.

 

Får heim den eine hybelbuaren i natt, så eg skal avgårde å hente ho på bussen.

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Å, sånt er koselig da Sizzi. Kan tenke meg at du laget overraskelser ja. Har en følelse at du er av det kreative slaget til å finne på slike ting :-) Nå skjønner jeg også målet du hadde til den 12.....

 

Dere kan godt ha en stillstand en uke, slik at jeg kommer meg av sjokket over den utrolige "driven" dere har hatt. Men etter det ønsker jeg dere selvfølgelig fortsatt nedgang ;)

 

I dag har jeg faktisk vært flink. Får prøve å fortsette i dette sporet nå. Det har stoppet mye fra å gå i kjeften etter at jeg har begynt å skrive og veie igjen. Nå skjønner jeg hvorfor jeg har gått opp (eh, har vel skjønt det en stund da!!!). Har vel spist ca 4000 kcal pr dag i bare "drit" i det siste.... Det ruller fort kcal med sjokolade, nøtter, is, kaker og jeg vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var de vegedag igjen. Vekta viste ein nedgang på 100 gram og det skal eg vore fornøgd med trass i 2 dagar med pizzautskeielser. Vekta viste dermed 70,7 idag. Så det er berre å stå på og håpe på meir nedgang neste veke. Visst eg er ekstra flink så kan jo eg kanskje komme meg under dei "magiske" 70 ;)

 

Snakkes seinare, no skal gjengen vekkast.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

IKKE GODKJENT på meg etter bryllupsfeiring. Vekta viste i dag 75,7 så det ble 0,6 kg opp ;) Er ikke så enkelt når en stort sett må spise det som blir servert, og til de tidene det blir servert. Ikke mye frukt og grønt der i gården nei.

 

Skikkelig godkjent på deg da fjellgeita, på tross av pizza i to dager. Er ikke lenge til du er under 70 igjen nå. Gid det var jeg som var der.

 

Er nå ferdig med en trimtur på ca 1,5 timer rask gange. Godt å gå i sitt vante tempo igjen.

 

Når har du veiedag nå Mai? Jeg er spent, siden vi kanskje skal følges nå.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje godtkjent?? Jau, syns ikkje du skal skrike over 600 gram opp etter bryllupsfest.

Trimma det for av deg du skal du sjå. Sikker på at det er du som er første mann (ehe kvinne)under 70 som greier å halde deg der. No såg eg at Mai nikka og var einig:)

Du har ein vilje av stål Sizzi.

 

 

Snakkes jenter:)

 

Skal trimme etter middag i dag. Spadde møkk før middag. Littegrann trim det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...