Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Jeg er litt stolt av meg selv for tiden også. Har virkelig fått gnisten nå.. Ligger også veldig bra an i forhold til å fylle trimpoengtreet til 15. juni.

 

Fjellgeita: Kluet er vel ikke å spise mindre (redd spareblusset jeg)' date=' men heller å trimme litt mer. En får jo muskler av det, og dermed mere å forbrenne med.

Jeg har vært egoistisk i det siste, og rett og slett prioritert trim foran det meste.

(ivertfall husarbeid) Men det rare er at jeg rekker mye mere av det også nå, for jeg har så mye mere overskudd.

 

Sizzi[/quote']

 

Får prøve å vere litt egoistisk eg og tenkjer eg. Viss veret er bra i morgon så har eg tenkt meg ein tur til fjells med hundane. Har spekulert på kor henn den skritt tellaren har gått henn, merkelig at den skal bere forsvinne i lause lukta. Men den dukkar vel opp tenkjer eg. No kryp eg til køys, har blitt lite søvn idag.

 

Snakkes i morgon Sizzi, håper Mai stikk innom og snart.:(

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest sizzi65

En herlig dag, men det kan jo være jeg som har det spesielt bra for tiden også. Føler formelig at jeg strutter av energi og velvære.

Jeg har inntatt 1807 kalorier, og tilbakelagt 28 330 skritt. Har dessuten sanket 4,1 trimpoeng. Alt i alt MEGET godt fornøyd med dagen (og meg selv)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Spennende, men vekta rusler nedover den. NED 0,7 kg siden sist, så nå er jeg faktisk nede på 76,2 kg!!! Det er så herlig. Krympet i midja har jeg også gjort, så nå er jeg nede på den magiske 80 cm. Skal under om ikke så lenge. Satte meg et mål om 75 kg som trivselsvekt for lenge siden, men akkurat nå har jeg lyst til å litt lengre ned - vi får se.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende' date=' men vekta rusler nedover den. NED 0,7 kg siden sist, så nå er jeg faktisk nede på 76,2 kg!!! Det er så herlig. Krympet i midja har jeg også gjort, så nå er jeg nede på den magiske 80 cm. Skal under om ikke så lenge. Satte meg et mål om 75 kg som trivselsvekt for lenge siden, men akkurat nå har jeg lyst til å litt lengre ned - vi får se.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Det var veiedag her og du, men ikkje så lystig lesing som hos deg Sizzi.

Vekta viste 72,5 kg, den går opp og ned som ein jojo.

Har nett spist middag, idag hadde vi nyfiska makrell (steikt), i morgon skal vi ha kokt kald makrell. (det er som regel desse 2 middagane vi har med makrell i året)

 

Nei, skal eg ned så er det vertfall ikkje hjelp i å putte inn noke ekstra.

 

Dagen i dag har gått fint, har til og med vore på trimtur:)

 

No skal eg steike makrell til gutta, etterpå skal eg ut på altanen og nyte sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Det var veiedag her og du' date=' men ikkje så lystig lesing som hos deg Sizzi.

Vekta viste 72,5 kg, den går opp og ned som ein jojo.

Har nett spist middag, idag hadde vi nyfiska makrell (steikt), i morgon skal vi ha kokt kald makrell. (det er som regel desse 2 middagane vi har med makrell i året)

 

Nei, skal eg ned så er det vertfall ikkje hjelp i å putte inn noke ekstra.

 

Dagen i dag har gått fint, har til og med vore på trimtur:)

 

No skal eg steike makrell til gutta, etterpå skal eg ut på altanen og nyte sola.[/quote']

 

Den som kunne vært og spist middag hos deg du (sukk) jeg elsker stekt makrell!

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Masse bilkjøring på ettermiddagen i dag. Noe som resulterte i kun 17 822 skritt. Verre er det at mannen klarte å lure meg ut på glattisen. (eller fløteisen) Jeg kjøpte meg en sandwichis og spiste. Ikke så ille det heller. Men jeg misregnet meg litt på rundtykkene jeg kjøpte. Var på bytur, og spiste rundstykker med pålegg til middag. De var en smule tyngre enn jeg trodde ja :) Dermed endte jeg opp på et kaloriinntak på 2237. Det var vel litt i drøyeste laget :(

Heldigvis var jeg ute og gikk på formiddagen, så jeg fikk 3,7 trimpoeng :)

Klok av skade vet jeg nå at det holder med 1 rundstykke til senere.

Var veldig trøtt i dag - møtet varte lengre enn forventet, og vi var ikke hjemme før ved midnatt. Det var veeeeldig tungt å stå opp kl 5 i morges ja.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10,3 trimpoeng idag og 1798 kcal inntatt.

Var på ein kjempefin fjelltur ikveld med minstemann, gjekk nokelunde den ruta som forrige fredag, pluss at eg hadde ein times fjelltur i føremiddag. Trøtt i beina no, måtte ha meg ein tallerk med havregraut no.

 

Skal snart hente jenta som er å badar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
10' date='3 trimpoeng idag og 1798 kcal inntatt.

Var på ein kjempefin fjelltur ikveld med minstemann, gjekk nokelunde den ruta som forrige fredag, pluss at eg hadde ein times fjelltur i føremiddag. Trøtt i beina no, måtte ha meg ein tallerk med havregraut no.

 

Skal snart hente jenta som er å badar.[/quote']

 

Det var da ALVOR til innsats!!!!!!! Hele uka i en jafs ;)

Det ble ikke fullt så mange på meg - "bare" 3,9.

Skal nå til å finne senga, ettersom det ble litt lite søvn i natt. Har akkurat kost meg med en youghurt som slutt på dagen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ALVOR til innsats!!!!!!! Hele uka i en jafs ;)

Det ble ikke fullt så mange på meg - "bare" 3' date='9.

Skal nå til å finne senga, ettersom det ble litt lite søvn i natt. Har akkurat kost meg med en youghurt som slutt på dagen.

 

Sizzi[/quote']

 

Ja, her er det alt eller ingenting. Nei, turen blei litt lenger enn planlagt, måtte hente merra som var med oss ett stykke. Trudde den var gått nedover igjen men det hadde ho ikkje. Så eg måtte gå heilt oppatt til grinda i skogsveien, ein tur på 30 minutter. Det var nydelig godt med mat og endå betre med ein dusj no. Skal finne senga snart eg og, må ta ein liten shining på kjøkkenet først. Hushjelpa hadde stukket av:D mens eg var vekke.

 

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Endte forresten opp på 34,1 poeng siste uka. Nesten overrasket over meg selv. Det er ikke så rart at jeg får til mange skritt heller, for all trimmen er gåing.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte forresten opp på 34' date='1 poeng siste uka. Nesten overrasket over meg selv. Det er ikke så rart at jeg får til mange skritt heller, for all trimmen er gåing.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Det er mykje, trur ikkje eg skal ta opp konkurransen. Men likar veldig godt å gå i fjellet, minsten "taut" i ett banka kjør. Må nesten le, han spør og grev om alt mulig. Men det er kjekt å fortelle og vise han kva diverse planter heiter, og kva den og den fjelltoppen heiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Skritt: 24 498

Trim: 3,9 poeng

Og spiste litt mindre enn tirsdag ;) Bare 1666 kalorier i dag.

Kjenner at formen er på topp. Har blit litt lite søvn, men det virker ikke så ille lenger.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skritt: 24 498

Trim: 3' date='9 poeng

Og spiste litt mindre enn tirsdag ;) Bare 1666 kalorier i dag.

Kjenner at formen er på topp. Har blit litt lite søvn, men det virker ikke så ille lenger.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Endte på 1417 kcal idag, men ikkje trimpoeng. Idag var det min tur å tilbringe dagen i bilen. Vèret er berre nydelig, skal til fjells i morgon og ta att det tapte frå idag. Tenkte eg skulle ta ruta eg og guttungen tok igår, skal sjå om eg finn den stien som svigermor snakka om var så lett å gå. Viss ikkje så går eg til seters, men ikkje for å gjere meg feiT:D

 

Formen er på topp her og, skal på jobb i morgon kveld. Skal ta ringen min med;)

Så eg kan no få litt poeng i å rocke og.

 

Flott med både trimpoeng og skritt Sizzi, ventar kvar dag på at du skal bikke over 40 000 eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

En kjempefin dag i trøndelag. Måtte nesten unne meg en stun i solen på verandaen etter endt arbeidsdag.

Maten gikk greit, og jeg endte på 1896 kalorier

Hadde en kjempefin gåtur i gårkveld. Endte på 3,9 trimpoeng, og 26 812 skritt.

Meget fornøyd med dagen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Endte på 1417 kcal idag' date=' men ikkje trimpoeng. Idag var det min tur å tilbringe dagen i bilen. Vèret er berre nydelig, skal til fjells i morgon og ta att det tapte frå idag. Tenkte eg skulle ta ruta eg og guttungen tok igår, skal sjå om eg finn den stien som svigermor snakka om var så lett å gå. Viss ikkje så går eg til seters, men ikkje for å gjere meg feiT:D

 

Formen er på topp her og, skal på jobb i morgon kveld. Skal ta ringen min med;)

Så eg kan no få litt poeng i å rocke og.

 

Flott med både trimpoeng og skritt Sizzi, ventar kvar dag på at du skal bikke over 40 000 eg:)[/quote']

 

Skulle gjerne vært med deg på den turen Fjellgeita, men du får ha god tur alene.

Snakkes senere i dag.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært med deg på den turen Fjellgeita' date=' men du får ha god tur alene.

Snakkes senere i dag.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Jepp, skal snart gå. Måtte berre innom her og så skal eg ha meg litt mat før eg fer. Det er litt overskya idag, men det er meldt knallvèr her. (men hjelpe meg kor tørt det er)

 

Snakkes seinare ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Held på å lage med eit måltid mat før eg skulle til fjells, der ringte første telefonen. Det var den fjellturen, så no har eg måtta utsett fjellturen til ikveld. (Ikkje lang fjelltur men ein timees trimfjelltur istaden tenkjer eg) Viss ikkje eg må jage ulydige dyr, det var komt ein gjeng på bøen såg eg ;)

 

Nydelig vèr, hett og godt her. Må nyte det mens ein kan (har finveret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Ble litt dårlig med praten senere i går, ettersom jeg fikk besøk ettermiddag og kveld. Heldigvis var jeg oppe tidlig - tok helgevasken og gjorde unna 1,5 timers trimtur. De kom allerede i 3 tida, og dro i 11 tida om kvelden. Visste at de skulle komme, så jeg lagde kylling med mye godt tilbehør. Det falt virkelig i smak. MEN de hadde med eplekake og is, og det kunne jeg faktisk ikke motstå. ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Det blei 1' date='6 trimpoeng og 1584 kcal idag, litt i overkant med kcal syns eg. Mellomstedattera frista med is og då kunne ikkje ho mor motstå fristelsen:(

 

Gler meg til Mai kjem att, ho har sikkert hatt ein fortreffelig ferie.[/quote']

 

Det er bare bra å ha litt variasjon i matinntaket fra dag til dag. Dessuten har du jo begynt å trimme mer. Går nok bra dette skal du se. Jeg også gleder meg til å høre hvordan Mai har hatt det - fint tenker jeg. Kanskje hun sender noen bilder så vi får se også ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Herregud, så flinke dere er.... Her er det bare å få dårlig samvittighet for latskapen som har rådet i dette huset den seneste tiden ;) Vel. vel..... Og kiloene er på vei opp, tror jeg !!!!! Skal veie meg på søndag. Skal jobbe 2 uker før sommerferien (ferien nå var vårferie !!!!) :-) Får vel prøve å komme inn på sporet igjen. Tenker på å være litt flink, så det kunne sikkert ha vært verre enn det er.

 

Det ble litt mye å lese, så kan dere kjapt fortelle hva som skjer. Hva er lovet og hva er premien....??? I det hele tatt; Trenger oppdatering :eek:

 

Sitter her og halvdupper. Har ikke sovet etter nattflyvning fra New York. Skal ikke sove før i kveld. Skal nemlig tidlig på jobb i morgen.... Håper jeg får sove i denne varmen, forresten. Ååååååååå, så deilig med varme, sol og sommer. Er forresten i Bergen store deler av 4.juni ????? Er det en Fjellgeit som skal på bytur?

 

Ellers er alt fint her. Har kost meg i Athen og i New York. Litt full fart denne ferien, men blir rolige dager i juni-ferien. Får litt besøk etc. Skal også prøve å få møblert og få litt mer orden i hjemmet. OG så skal jeg trene og spise "bedre".

 

Ja, det var en liten oppdatering fra hovedstaden. Håper dere koser dere i solen - hvorenn dere går (for det gjør dere visst hele tiden :)

 

Klem Mai

(som har savnet dere!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Skikkelig herlig å se at du er tilbake Mai. Vi begynte nesten å bli bekymret for at du hadde sviktet oss. Men heldigvis det hadde du ikke.

Fjellgeita har utlovt premie til meg den dagen jeg passerer 40 000 skritt i løpet av en dag. Hva premien er vet jeg ikke. Den skulle komme i posten.

 

Har ikke så mange i dag, men desto mere "styrketrening". Har holdt på med vedarbeid i dag, og det var varmt. Du skjønner vi har fått varme og fint vær her også ;)

 

Ellers har jeg prøvd på å ta et skikkelig tak, for å ta litt flere kilo-det har virket så langt. Er nede på lavere vekt enn jeg har vært på år og dag.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...