Gå til innhold

På an igjen.... Påskemål!


Anbefalte innlegg

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fridamor

Første uka har gått bra selv om jeg har noen kick etter treningstimene.

Jeg blir så sulten av å trene!

 

Prøver å ligge på ca. 1600 cal. og synes da at jeg lever forholdsvis normalt. hvis jeg spiser noe søtt eller usunt så er det iallfall med i tellinga.

 

Har blitt mye flinkere til å forberede meg når jeg skal ut om dagen. Jeg har hatt matpakke med, frukt og nøtter, vannflaske osv. så det går bra.

 

Det er forresten rart med det: Nå har jeg fått motivasjon og da ser jeg at det med planleggingen av maten ikke er så vanskelig allikevel. Man må ha fokus på måltidene og bruke tid på planlegging og innkjøp av riktig mat skal det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se at så mange er med her! Og at det er så mange motiverte mennesker. Det er som du sier mye lettere å spise sunt og handle de"rette" matvarene når man er motivert og har planlagt litt.. Var ikke så vanskelig som jeg trodde.. Og har fått masse inspirasjon av oppskriftene til GR..

Så synes denne uka har gått greit så langt ihvertfall.. Har trent eller gått tur hver dag, så er storfornøyd. Og merker veldig forskjell fra hver gang.. Blir litt raskere på den "faste" turen.. Deilig!

 

Smart matpakketips! Skal prøves ut!

 

Vi snakkes alle sammen. Fortsatt masse lykke til videre i den andre uka i det nye året=) Dette kommer til å gå veldig bra for alle sammen! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll

Nå har jeg vært spion på denne linken siden den startet, på tide å gi lyd ifra meg.

Jeg er ei jente på 25 år, 170cm over bakken, og prøver å holde orden på matinntak og trim.

Ønsker å komme inn i de gamle dyre dongeribuksene mine til vårs, og også ta vare på helsa og stramme opp litt her og der.

Trener masse for tiden, og kan virkelig si at Bjørgen treningssenter er mitt andre hjem, hehe.

 

Gikk ned fra 76,6 til 71,0 i løpet av høsten, gikk opp igjenn til 72,4 nå, som er min startvekt på nyåret.

Satser på litt ekstra "guts" mot våren med å være med i denne tråden...

 

Håper det er plass til meg her, virker som en bra tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

da var første kurskveld over..gikk som venta vekta 95,1...

 

det som plager meg litt er at kurslederen vill ha meg på meny 3- og det er vanvittig mye mat!! Hun mente det før jul også, men da holdt jeg meg på 1600...men no har jeg lovet å ligge på 1900, for å se..jeg tror jeg kommer til å gå opp. litt skeptisk,ja...

Men ellers går det strålende, fikk trent i går..., men ikke i dag..

Må få til en økt i morgen..

 

stå på alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

har nå veid meg for 2 gang, ble stusslige 0,3 KG lettere..

jeg lurer på en ting vi har jo betandig hørt att vi ikke skal spise etter kl seks.. ,

(jeg gjør det altså) men etter middag ligger jeg på ca 1000 kcal.. kan jeg da spise de siste 600 kcal på kvelden....?

jeg er ellers skikkelig motivert så dette skal gå bra..

det er såååå mange flinke folk her, stå på alle sammen og ha en fin og kcal fattig helg.. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og snart helg... Tante rød kom i dag, og har jo merket suget etter noe søtt denne uka. Det jeg da har gjort er å kjøpe yoghurt vanilje, og skåret et gult eple i båter og deretter hatt litt yoghurt på eplet. Det er faktisk veldig godt, i tillegg spiser jeg litt nøtter for å få i meg litt fett også. Ellers så kjøpte jeg en pakke Belvita i går, og spiste bare halve. Det er ikke kjempegodt, men et greit alternativ til sjokolade...

 

Planen er trening i ettermiddag, men med disse menssmertene vet jeg rett og slett ikke om jeg orker. Vi får se det ann litt...

 

Jeg er motivert til å ha et sunt kosthold i helgen, og håper også å gå ned litt denne uka.

 

Dere får ha en fin helg da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg måtte reise til København i et par dager, og det var rett og slett ikke mulig å spise på Grete Roede-vis der nede. Så jeg hopper rett og slett over de siste tre dagene, og starter på'n igjen i dag. Så heretter har jeg veiedag på fredager. I dag spiste jeg deilig frokost med 60 g ciabatta, kokt egg og appelsinjuice. Og så har jeg allerede fått meg et trimpoeng, har fri fra jobb i dag, så jeg gikk meg en halv times tur. Håper det går greit å holde dietten i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå veid meg for 2 gang' date=' ble stusslige 0,3 KG lettere..

jeg lurer på en ting vi har jo betandig hørt att vi ikke skal spise etter kl seks.. ,

(jeg gjør det altså) men etter middag ligger jeg på ca 1000 kcal.. kan jeg da spise de siste 600 kcal på kvelden....?

jeg er ellers skikkelig motivert så dette skal gå bra..

det er såååå mange flinke folk her, stå på alle sammen og ha en fin og kcal fattig helg.. he he[/quote']

 

 

hei lille heffalompen!

husker at vi hadde samme problemstillinga oppe på kurs når eg gjekk der, og kurslederen frarådde å "spare" kaloriane til kvelden, då du er på ditt minst aktive og kroppen ikkje forbrenn kalorier i samme tempo. hennar tips var å heller legge til litt nøtter el. andre kaloririke ting i kosten, f.eks nøtter i frokostblanding, fiskepålegg med sunt fett o.l. Et heller det siste måltidet i 8-tida du. 6 blir litt for tidlig å slutte å ete dersom du skal vere oppe i kanskje 5 timer etter det. ikkje godt å legge seg på tom mage.

 

frokost 8, lunsj 11, mellommåltid 14, middag 17 og kvelds 20. følger du dette sånn ca, slepp du å bli svolten, og kan i tillegg ete frukt el. en yoghurt innimellom. skjønner at det er vanskelig å få i seg mykje mat, men et ofte så går det lettere!

 

lykke til!!

 

sjølv har eg hatt ei fin veke, måtte krype til korset for en bit belgisk konfekt i dag, men ellers propper eg i meg masse frukt for å dempe søtsug.. det er dyrt å vere sunn, men godt å sjå at barna også følger etter og et mykje frukt. når en sjølv har vore overvektig nesten heile livet, blir en nok ekstra fokusert på barna sitt kosthold for at dei skal sleppe elendigheita sjølv. men det er langt fra et problem, så eg driv ikkje med slanking av dei, altså!!! :(

 

trening har blitt ei dille for meg, har svømt to dager denne veka, en dag med barna, og trena styrke og kondis på treningssenter to dagar. godt å føle at kroppen er i bruk. HÅPER at eg klarer å halde på den dilla, sjokoladedilla kan godt erstattast med anna for å sei det sånn.

 

syns dokke er flinke her inne, om det går kjempebra ei veke for nokon, er det til motivasjon, går det dårlig, veit eg korleis det er også, og håper vi kan inspirere kvarandre!!

 

 

korleis går det med situps/armheving folkens? eg har droppa armhevingar, tek det på trening, men har gjennomført 50 situps daglig, bortsett frå en kveld eg sovna frå heile greia...

 

stå på folkens, dokke er flinke!! ha ei kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at det ikke er godt for noe"

 

Kom nettopp heim frå dugnad....Male, male, male...

Førte opp 4 timer med maling og fekk 7,4 trimpoeng :(

 

No gjeld det å ikkje stupa ned i gotteriskålene i kveld!

Gleder meg til veiing på mandag - eg måååå vel ha gått ned meir enn 0,3 kg denne veka...?!?

 

GOD HELG, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen har helga deres gått? I går ble det wrap med tacokjøtt til frokost/lunsj og pizza grandiosa til middag, og alt for mye potetgull til kos. Ikke strukturert med inntaket i går, ble sen frokost ute og tilsvarte nok både frokost og lunsj tilsammen. Ble derfor ikke til at vi lagde middagen som planlagt senere på dagen. Var oppe i nesten 1700 kcal i går. Men fikk samtidig en times gange i trimpoeng i går.

 

I dag startet dagen med en ordentlig god frokost, og deretter bar det avgårde på spinning og deretter en time kondisjonstrening i sal. Ble nesten 2 timer trening tilsammen og 760 kcal forbrent. Vel hjemme igjen ble det lunsj med speilegg og noen skiver skogsbacon. Og dagens middag var indrefilet med pommes frites, salat og peppersaus. Må nok spise litt mer senere i kveld for å komme opp i riktig antall kcalinntak for dagen.

 

Kort oppsummert mye trim, men lørdagen var ingen bra dag kostholdsmessig.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja no er det ikkje so lenge igjen av denne helga. Føler at det er litt enkelt å skeie ut i helgane, men en skal vel kose seg litt og.. so lenge det ikkje går so veldig over kaloribudsjettet då :(

Har gått stort sett fint, men blitt litt sjokolade både lørdag og i dag.. Burde jo vere flinkare når det er veie dag i måra, men men..

Jewel du var no kjempe flink å trene i dag, wow! Eg e som regel ikkje i trene humør på søndag, litt daffedag. Full skjerpings på meg!

God kveld folkens :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba jajo - og det er nok flere som rapporterer flotte resultater i dag! =)

Jeg må skjerpe meg. Tenkte jo at jeg skulle "slippe" å telle både inntatte og forbrente kalorier, og klare å gå ned i vekt ved å bare leve sunnere og sprekere... MEN: jeg bare lurer meg selv. Snakk om å stappe i seg godsaker og ligge dvask på latsida! SÅ den uka her skal det telles!!!!!

Ha ei sunn og sprek uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Fikk et stort smil i dag tidlig når jeg gikk på vekten. Etter første uke har jeg gått ned 1,2 kg :( Jeg vet det kun er første uke jeg kan vente denne uttellingen, og det er greit.

Men jeg vet nå ihvertfall at jeg gjør riktig. Har ikke vært så flink med telling av hele dagens inntak, men er flink med telling av frokost og middag.

Det viktigste for meg er å ikke glemme mellom måltidene. Man begynner å bli litt fysen på noe og tror det er søtsaker, men egentlig vil kroppen bare ha mat. Og det forsøker jeg å være flink med.

Har riskaker stående ved pulten og tar en når jeg har lyst på noe. I tillegg har jeg kjøpt Läkerol med lakris smak. Den er uten sukker. Det er midt godteri i hverdagen :(

Ser fram til å følge dere videre alle sammen. Kjenner dette er en strålende motivator for fortsettelsen.

Lykke til fortsatt alle sammen så "snakkes" vi i løpet av uken igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på fredag, det er jammen godt for psyken! Gikk på vekta på fredag 12.01 og hadde gått ned 700 g, godt fornøyd med det. Helgen ble litt vanskeligere, var invitert ut på middag på lørdag og søndag, og det ble både et par glass vin og gode oster. Ikke bra! Fikk heldigvis gått en lang tur i marka på lørdag og søndag, det var kjempefint vær i Oslo og jeg fikk kjenne sola i ansiktet. Herlig! Har ikke veid meg siden fredag, men satser på at en uke med hyppige besøk på Elixia vil veie opp for helgens utskeielser. Kjenner at jeg er skikkelig motivert for dette!

 

Til alle dere andre flinkingene: Stå på! Gøy å høre om utfordringer og små etappeseire. Jeg har bestemt meg for å gi meg selv en kroppsmasasje når jeg når mitt første delmål, skjønner at det gjelder å belønne seg selv underveis.

 

Ønsker dere alle en fortreffelig, sunn og oppløftende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest magnolia

Blir med på dette.. Veier 70 kg, håper å gå ned til 63 til påske og 58 til sommeren. Får jo ikke på meg klærne lenger! Kjøpte nye løpesko og aerobics- sko i dag, de forrige var ti år gamle... Så håper jeg å få brukt de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll
MÅ bære ha et spark bak no - det herre går gæli vei'n..

 

Mål i dag 76 kg fra mårran..

Målet e under 70.. Va der for et år sia - ska dit igjen:-)

Hei marta! No kainn vel æ å skriv inn på dialækt når d e fler som gjør d....

Så my ænklar å si d æ vil syns æ.

 

Hælga har gått me te julebord på britannia hotel, me aillt som høre te d......

Starta på ny frisk i dag, lure på koss d går te torsdagen når æ ska vei mæ da men..

 

Såååå my flinke folk hær ailtså! Stå på folkens! Vi ska vinn kampen mot vekta å trange klær!

Ho,Ho-træning- here I come!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må sei meg fornøgd med resultatet, sjølv om det faktisk er mykje bedre enn forventa så klager vi ikkje når det er den veien! :D

 

kjenner på et vanvittig sug etter mat, spørs om det er mensen som er i vente, og då er utfordringa med å halde seg unna sjokoladen ekstra stor!

 

stå på i veka som kjem, folkens! dokke er flinke, dette greier vi ilag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing.. På litt over ei uke har jeg gått ned 0.5 kg. Hadde vel kanskje håpet på mer, men egentlig ikke forventet det. Har ikke vært like flink alle dagene.. Men, det går iallefall nedover, så skal ikke klage! :D

 

Så nå gjelder det å holde motivasjonen oppe! Forsette med de nye gode vanene og styre unna de gamle dårlige. Men synes ikke det er så greit bestandig å holde seg unna godteri og usunn mat, spesielt ikke i sosiale sammenhenger som når jeg møter venner eller i selskaper..

 

Ja,ja, jeg holder motet oppe og ser fram til påske;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det veie dag igjen.. Viste med meg selv at det nok ble litt for mye god mat og drikke i helga, så var spent på vekta.. Men hadde jo håpet at den hadde gått litt ned.. Har jo tross alt fått 10 trimpoeng i uke 2.. Men den gang ei.. Vekta og målebåndet viste det samme som for en uke siden.. 72,1 kg og 91cm.

Så da er det bare å få frem pågangsmotet og trå til ennå mer dene uka. Og være obs på hva jeg putter i meg! Men er så mye fristende, spesielt i helgene.. Når man er på besøk og det står noe fremme.. Får ta meg selv i skinnet når jeg får lyst på no... Og spise frukt istedenfor sjokolade..

Ha en flott uke alle sammen, stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte på Grete Roede-kurset at vi ikke skulle drive og veie oss mellom møtene, det skapte bare frustrasjon pga daglige endringer opp og ned. Men nå har jeg altså gått i den samme fella, og veide nå 200 g mer enn på fredag. MER! Det var jo ikke den veien det skulle gå. Kanskje det er helgens utskeielser som nå viser seg? Enda jeg har vært så flink til å trene... Tror jeg fra nå av skal prøve å veie meg en dag i uken, og ferdig med det. Selv om det er fristende å test-veie innimellom...! Huff. Vel, kan ikke la dette ødelegge motivasjonen, vet jo egentlig at det er slikt som skjer innimellom - dette er jo et langsiktig prosjekt. Så: Jeg krummer nakken, skuler bort på de fløtegratinerte potetene, snur meg resolutt bort til fruktfatet og spiser en appelsin i stedet :D Senere venter en sunn fiskemiddag. Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...