Gå til innhold

På an igjen.... Påskemål!


Anbefalte innlegg

Men, jeg veier meg ikke før neste mandag...skal avsted å kjøpe vekt i morgen, målbåndet skal frem, pilatesmatta frem og tørkes støv av igjen...blir deilig...vet ikke hva jeg veier pr. idag, men det er ihvertfall 10 kg for mye :-( skal til Gran Canaria i midten av mars (hurra for årets beste julegave!!), og vil så gjerne bevege meg i bassengområdet uten å være fullt påkledd ;-)

 

Så mandag 8.1. kommer vekt og mål..

 

Snakkes da, dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar

går det da, folkens? Jeg er nå på dag 3 av slankekuren, og det har gått sånn passe greit de første to dagene. Måtte spise litt mer enn 1400 kcal i går, for jeg var så forferdelig sulten - har jo utvidet magemålet betraktelig i jula ... Lagde pølser på potetmosseng til middag i går, det var godt. Noen som har noen gode tips til middager, gjerne som er litt raske å lage? Ellers, som den søtmonsen jeg er, så må jeg ha en liten søtsak hver dag. Kan anbefale isen Livin Lite, den har 99 kcal per beger, eller en Bel Vita Müslibar, den har 135 kcal. Har fått 1 trimpoeng både mandag og tirsdag, og skal ha et til i dag. Starter litt mykt med å gå raske turer, så får jeg se om SATS-motivasjonen kommer etter hvert. Målet er i hvert fall 1 stram opp-time i uka, for det er virkelig en flott time for å stramme opp muskulaturen. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei siste 5 dagane har eg notert ned ALT eg har ete, vekta står framme og PC'en er på...ser at eg "berre" kjem opp i 1300-1400 kcal. Etter middag er eg oppe i ca 1100 kcal, klarer ikkje få i meg 500 kcal i løpet av kvelden! Må nok ete meir til frokost og lunsj - eg hadde tenkt å leggje meg på 1600 kcal pr dag.

 

Hei Soleil: Flott med iallefall 1 trimpoeng pr dag! Eg har ikkje hatt anledning til å trene enno,

men kveld skal eg på pilates - gler meg!

Eg kopierte mange gode oppskrifter frå Oppskrifter og mat i går - "lette middager"

- med kcalinnhold pr porsjon...sjå etter der!

Ser me har ganske like data; alder, midjemål, høgde, kg og trivselsvekt.....;)

Blir ekstra spennande å følgje med deg då!

 

 

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er startskuddet gått for å fortsette med slankingen... Jeg har gått kurs og slanket meg fra sommeren til november og har sakte men sikkert gått ned 4,5 kg.

 

Da jeg var ferdig på kurs var vekta på 60,4 og har siden det gått opp 1,8 kg. Dagens vekt er 62,2 kg.Meste av vekta har faktisk kommet før jul da jeg forsøkte å stabilisere, men endte opp med å øke inntaket for raskt. I jula har jeg faktisk vært veldig aktiv, trent 3 dager og vært i bassenget en dag også!

 

I ettermiddag blir det årets første treningstime, ser fram til det.

 

Jeg har satt meg mål for uka, og det er å drikke mer vann, samt bare kjøpe det som står på handlelisten!

 

Ha en fin uke! Min veiedag er forresten på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ha en liten konkurranse oss imellom! Veier du deg hver dag, eller? Jeg gjør det, men holder kortene tett til brystet frem til neste mandag ;0)

Hva skal du bruke kosepunktene dine på denne uken? Jeg må ha noen punkter hver dag, men tenkte også å unne meg en muffin på lørdag. EEElsker muffins!

Har forresten fått 2 trimpoeng i dag, 1 times gåtur - måtte ut et ærend i lunsjen, og gikk begge veier i stedet for å ta trikk + bane - det går nesten like fort.

 

Dei siste 5 dagane har eg notert ned ALT eg har ete' date=' vekta står framme og PC'en er på...ser at eg "berre" kjem opp i 1300-1400 kcal. Etter middag er eg oppe i ca 1100 kcal, klarer ikkje få i meg 500 kcal i løpet av kvelden! Må nok ete meir til frokost og lunsj - eg hadde tenkt å leggje meg på 1600 kcal pr dag.

 

Hei Soleil: Flott med iallefall 1 trimpoeng pr dag! Eg har ikkje hatt anledning til å trene enno,

men kveld skal eg på pilates - gler meg!

Eg kopierte mange gode oppskrifter frå Oppskrifter og mat i går - "lette middager"

- med kcalinnhold pr porsjon...sjå etter der!

Ser me har ganske like data; alder, midjemål, høgde, kg og trivselsvekt.....:)

Blir ekstra spennande å følgje med deg då!

 

 

 

Jajo[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all hast.....Dette går rimelig greit selv om jeg savner søtsaker. Har hørt at det kan man venne seg av med så da er det bare å smøre seg med tolmodighet. Har klart meg bra til nå med trim og fornuftig mat. Passer godt på at jeg ikke blir sulten. Må trimme i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange er med på tråden..

 

Har planer om å dra på treningssenteret imorgen.. Leeenge siden sist.. Uff.. Dårlig smvittighet for det, men skal starte friskt nå! Så da blir det nok bra. Og har bestemt meg for å trene der minst 2 ganger i uka. Får ha det som mål først ved siden av studier og jobb.. Blir mye å holde på med og få tid til. Så lurte egentlig på om dere får til trening eller gåturer el.l. hver dag?

Tenkte jeg skulle gå en tur hver dag, de dagene jeg ikke trener.. Men er jo så kaldt nå om dagen.. Og begynt å bli litt glatt.. Så frister ikke veldig.. Men skal tvinge meg selv ut en liten tur i kveld ihvertfall!!

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var litt hardt å begynne på an igjen, kjenner eg. Men etter i dag går det litt bedre. Fekk motivasjon i haust og gjekk ned nesten 10kg, veldig deilig å få til. So kom jula og då blei det litt for masse mat. Men er godt å kjenne seg litt sulten igjen no :) Er sjokolade som er det verste å holde seg unna for meg, men en kopp med options kakao har hjelp meg masse. ca 40 kcal i pr kopp. Dekker søtsuget bra. Kjekt å lese gode råd her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninga startar ikkje opp før 24/1-07....Gjekk ein rask tur ein times tid istadenfor

- fekk 2 trimpoeng :) Har nettopp ete litt og ført opp resten av matinntaket mitt for i dag......

.....og berre MÅTTE ha ein kopp options å varma meg på etter å ha lese innlegga her...hi-hi

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente spinning i går og skal prøve meg på en time høypuls i dag. Har hatt betennelse i beina som er på bedringens vei nå, så jeg håper det ikke er for tidlig.

 

Ellers så lagde jeg handleliste for resten av uken i går og handlet, bruker stort sett å handle hver dag. Håper sånn sett at jeg dermed unngår fristelser, samtidig som jeg får et sunt og variert kosthold. Blitt mye sukker i jula, men nå føler jeg det suget er helt borte. Og motivasjonen er på plass.

 

Tid for å gjøre litt skolearbeid nå, og lese litt til eksamen...

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute mesteparten av dagen i går...så det ble hele 9433 skritt på telleren min. Er fornøyd.

Jeg tar meg i å ikke småspise hele dagen. Er stolt over at jeg ikke har spist gotteri enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte av tråden - dere er til kjempemotivasjon! =)

Jeg har gått tur/retur skolen i dag. 45 min hver vei, i raskt tempo. Godt! Herlig med frisk luft. La meg en halvtime i solarium også, føler meg mye freshere da!

Jeg skal på weekend til det o store utland denne helga, fredag til mandag kveld. Kommer til å være spent på å lese tråden mandag kveld og høre hvordan det har gått med dere i årets første helg. Jeg skal pakke med meg joggesko på turen, så jeg håper å få meg en liten løpetur. Dessverre vet jeg at det blir en del utskeielser både i mat og drikke, men jeg skal prøve så hardt jeg kan å holde meg i skinnet... Jeg gir ikke opp så fort denne gangen!

God helg og lykke til alle sammen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Dag 2 med slanking. Akkurat kommet hjem fra treningssenter - halvtime på tredemølle, halvtime med styrketrening. En time akupunktur og massasje før det. Riktig så fornøyd. Klarer jo ikke å veie meg bare en dag i uken jeg, så jeg registrerte -0,5 kg ned fra dag 1 som var i går. Nå er det matlaging med kjæresten som står for tur. Masse wokede ja-grønnsaker og kyllingfilet.

 

Ha en fin kveld!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viljestyrken forsvinn så totalt når eg har tilgang på sjokolade!!!!!

var på besøk i dag, og naska søren meg i meg fem konfektbiter på null komma niks. resultatet er at eg er skuffa, skuffa, skuffa over meg sjølv, då eg veit at eg heller kunne ha ete ekstra frukt/ yoghurt med samme kaloriinntak istaden for..

 

men trøster meg med at eg er flink ellers, med mat og nok vatn, har trent to dagar denne veka, håper på ei ykt i morga kveld før vi skal på middag med ei venninne. blir spennande å sjå korleis det går etter helga ja, heng meg med på vegedag mandagen trur eg!

 

stå på alle sammen, dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i gang ja..

Blir spennende med årets første helg og se hvordan det blir.. Har kjøpt inn grønnsaker og dip til lørdag. Så jeg har noe jeg kan kose meg litt med. Noen som har andre sunne og gode forslag til lørdags godteri??

 

Føler at uka hittil har gått greit, men lysten på sjokolade er her fortsatt.. Og i går måtte jeg bare ha.. Så da forsvant noen kosemerker.. Men må jo unne seg litt, og ikke ta vekk alt med en gang. Får ta det litt og litt!

 

Flott motivasjon å være med her! Og gleder meg til mandag, og se hvordan det har gått den første uka i 2007..

 

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Takk for tipset....tenker alltid søtt når jeg tenker fristelser, men det er jo kjempegodt med grønnsaker og dip! Jeg fikk en hel butikkdisplay med kokosboller i gave før jul....så der ligger det mange fristelser. I underkant av 3 kosemerker pr. kokosbolle a 29gram. Om det skulle gå helt galt med viljestyrken i helgen, ryker det 2-3 kokosboller og alle kosemerker....Men når jeg nevner det nå, byr det meg helt i mot....

 

Går inn i helgen med krum hals :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, synes det virker som det går ganske bra med alle, jeg! I dag skal jeg på SATS, der har jeg ikke vært på lenge ... 30 min aerobick + 30 min styrke, det blir bra - og sikkert litt tungt, har ikke hatt høy puls på en stund. Men har fått 5 trimpoeng ved å gå denne uka.

Et tips til litt kveldskos for slikkmunner: 30 g müsli, 30 g cottage cheese og 3 ss Sans vaniljeyoghurt 0,1 % - ca. 200 kcal. Smaker nydelig, og metter en del! Jeg ligger på rundt 1400 kcal om dagen, hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det helg og ekstra mange fristelsar....Eg skal vera kjempeflink - kosemerka skal eg bruka på options og litt lakris...

Surt og kaldt og rått ute idag - eg drikk ein god kopp options no og kosar meg meg med å lesa alle innlegga dåkas! Motiverande og kjekt med ein aktiv tråd :)

 

Blitt lite trim på meg då...berre 2 trimpoeng, men har vore på skogstur i over 2 timar i dag -så frisk luft har eg iallefall fått! Skal klara nokre trimpoeng i løpet av helga! Eg vil dessutan begynna å ta sit-ups og armhevingar kvar kveld! Vågar ikkje tenkje på kor svake mage- og ryggmusklar eg har....

Minst 10 sit- ups og armhevingar kvar kveld...Tar du utfordringen???!?

 

Blir spennande med veiing på måndag....GOD HELG til alle sammen!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Hei,

 

ta 10 av hver du, men gang det med 3 repetisjoner - altså 10 med pause, så 10, pause osv. Da får du maks effekt. Pust UT når du belaster muskulaturen.

 

Skal jaggu ta noen på stuegulvet, jeg også :-)

 

Lykke til!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe skuffet over megselv, snek meg på badevekta i dag og oppdaget at jeg har akkurat samme vekt som på mandag. Jeg veeeeeet jeg har jukset og spist av den resterende juletwisten, men har trent på elipce maskin i 30 min hver dag + 100 sit-ups. Noen som har noen motivasjonstriks å dele????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det foresten noen som følger "gamle grete roede" bøker, jeg legger merke til at det er noe nytt på gang, at man regner ut en hel masse greier og spiser massevis av kalorier, nå jeg gikk på kurs for noen år siden fikk vi ikke spise mer enn 1300 og jeg pleide å spise litt over 1000 kalorier om dagen, er dette noe de har gått helt bort ifra?? For jeg opererer fortsatt med den metoden hehe.... ca 230 til frokost, 230 til lunch, 400 til middag og et mellom måltid som jeg tar på kvelden med ca 100 kalorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...