Gå til innhold

På an igjen.... Påskemål!


Anbefalte innlegg

hei, morphia, syns det høres lite ut med det eg rekna ut til i underkant av 1000 kalorier daglig? følger sjølv en meny på ca 1600, på hold vekten kurset har eg gradvis auka til 1900, og no gått tilbake til 1600 når eg skal ned. ver obs på at kroppen går i sparebluss dersom du et betydelig færre kalorier enn før, og det blir vanskeligere å bli kvitt kiloa. et heller et mellommåltid til på ca 200 kalorier, og øk evt. kveldsmaten litt så er du raskt oppe i 1300kcal daglig. veit ikkje kva vektklasse og aktivitetsnivå du ligg inne under, men du skal nok vere ganske sped og inaktiv før grete roede- kursa anbefaler mindre enn 1300kcal daglig...

 

lykke til uansett kva du velger!

 

det eg har erfart som viktig i min no 1 1/6 år lange periode med grete roede kurs og oppfølgingskurs, er at det i "slankeperioden" gjeld å ta seg tid og ikkje forandre livsstilen så voldsomt at du ikkje kan leve tilnærma slik videre. legg ein opp eit treningsprogram som er for tidkrevande til at du kan fortsette med det framover, snik kiloa seg sakte men sikkert på igjen, tenk livsstilsendring!

 

håper dokke får ei fin helg alle sammen!

 

henger meg med på situps og armhevinger daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar

Hei!

Synes dette virker som et trivelig og motiverende forum, og vil gjerne være med.. Jeg er student og 21 år. Er 160 cm høy og veier 60 kg men vil gjerne ned til 55 som jeg tror er trivselsvekta mi. Men mitt første mål er 57 kg. Og det hadde vært topp å klare før påske:) kanskje til og med 55 kg?

 

Tror og håper det vil være motiverende for meg å følge en tråd som hjelp for å nå målet mitt. Ønsker alle sammen lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det plass til fleire, Ayla! Velkommen og godt nyttår! :)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Tidlegare skulle ein på Grete Roede kurs ha 1300 kcal pr dag.

No tar dei hensyn til vekt, høgde, aktivitetsnivå....

 

Eg har gått på 2 kurs etter "den gamle GR- metoden - "kopierte denne "formelen" frå ein annan tråd:

 

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

 

For å gå ned i vekt må du innta ca 500 kcal UNDER ditt daglige energiforbruk, men ALDRI mindre enn 1300 kcal!

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Ikkje ha for lavt kaloriinntak, - då går skrur berre kroppen på spareblusset, og vekta går ikkje ned... Lykke til!

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trangeklr

Jeg har sneket meg med på PÅSKEMÅL - resultater tråden, men oppdaget ikke denne tråden før i dag:)

 

Jeg beynner på nytt kurs på tirsdag, det skal bli veldig greit.. Er ikke så veldig flink til å slanke meg på egenhånd. Dette har vært en forferdelig uke.. 1,7 trimpoeng, riktig kaloriinntakt - men en del av kaloriene har kommet fra sjokolade!! Min støreste glede og min største synd!

 

God helg alle sammen! Blir spennende å se resultat - tråden i neste uke=)

 

Hilsen fra Trangeklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første helga i det nye året. Helgene er litt vanskelige. Mange fristelser.

Er ikke helt fornøyd med gårdagen ettersom jeg ikke fikk trent noe særlig...så jeg trenger å være flink nå denne helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare to dager igjen til første veiedag for mange av oss! Er det noen som begynner å merke noe på kroppen? Og hvor mye håper dere å ha gått ned?

I dag har jeg vasket hus i 3,5 time, tror dere at jeg kan omregne det til trimpoeng, og i så fall hvor mange? Jeg har nettopp inntatt ukas kosepunkter, en stooor muffin - det smakte nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg har funnet igjen tråden som jeg ble med i rundt nyttår....

 

Uka har nesten gått og jeg er kjempemotivert! Jeg har ligget på 1500-1600 kalorier hver dag og ser at vekta beveger seg nedover. Det er gøy og det har aldri vært så enkelt som denne gang.

 

I dag er det lørdag, og jeg var på spinning kl.15.00. Jeg var kjempesulten da jeg kom hjem og gikk på en smell! Det ble noen marsipanbiter og noen sjokoladebiter så jeg passerer nok 2000 i dag. Men, det er lørdag og vi har spist salat med reker og egg. Det var kjempegodt. Kanskje blir det ikke så ille allikevel!

 

Jeg starta jo på tirsdag og har funnet ut at tirsdag er fin veiedag. Da har jeg mandagen å ta meg inn på etter helgens utskeielser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor
Bare to dager igjen til første veiedag for mange av oss! Er det noen som begynner å merke noe på kroppen? Og hvor mye håper dere å ha gått ned?

I dag har jeg vasket hus i 3' date='5 time, tror dere at jeg kan omregne det til trimpoeng, og i så fall hvor mange? Jeg har nettopp inntatt ukas kosepunkter, en stooor muffin - det smakte nydelig![/quote']

 

 

Hei!

 

Når man har vaska så svetten har rent i flere timer så må man kunne føre det på en eller annen måte. Jeg så for eksempel bilvask og det kommer jeg til å bruke...

 

Jeg håper at jeg har gått ned to kg. ved veiing. Jeg vet jo at den ene er mest vann og det var den som kom på i jula, men da er vi i gang.... På rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I matveien ser jeg at jeg kunne vært litt mer variert, men har blitt igjen rester 2 av dagenen denne uka, så da har det blitt 2 dager med hjemmelagd grov pizza og 2 dager med tortilla. Ellers så har jeg spist go' og mager røkt kjøttpølse og kylling i helga og i dag skal jeg lage wok med masse grønnsaker og svinekjøtt. Gleder meg allerede. Er litt lei brødmat så til lunsj denne uka har det stort sett blitt varmmat, dvs, suppe og lapskaus...

 

På treningsfronten har jeg nok vært litt bedre enn på matfronten, men jeg har ikke skeiet ut noe bortsett fra 200 kcal ekstra til kos i går utenom kosemerkene. Føler jeg er såpass aktiv, og skal ting være varig orker jeg ikke engang henge meg opp i det. På onsdag trente jeg spinning, torsdag høypuls, fredag spinning igjen og søndag en dansetime på treningsstudioet jeg trener på. I tillegg blir det en halvtimes gange hver gang jeg er på skolen også, og dette er trim jeg selvfølgelig fører trimpoeng på. Er bare oppoverbakker dit... Tilsammen 10,8 trimpoeng denne uka!

 

Selv om jeg har veiedag på onsdager, regner jeg trimpoeng fra mandag til søndag.

 

Åssen har det gått med dere andre da? Jeg er spent på hva vekta viser til onsdag....

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga er jammen snart over, og det har vel gått greit får vi seie! fekk meg ei lang og god trening på fredag, gjekk tur med familien i pøsande regn i dag, og har klart meg med et par flak potetgull og litt is på snopefronten :) er spent på veging i morga, veit eg har gått ned, for det samler seg uansett litt væske i kroppen etter å ha skeia ut med salt og søt mat i jula..

 

må seie at det er kjempemotiverande å ha en slik flott gjeng og dele gleder og sorger med, ønsker dokke lykke til alle sammen!!!

 

klem uur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jajo og alle dokke andre.

Trur eg henger meg på her eg hvis det er greitt. Har vore med i ein annan tråd før jul, og det gjekk greitt. Men å var det den jula då.

Eg er 67,2kg, og hr eit mål om å komme ned under 65kg til påske. Det er minimum, så får vi sjå. Ellers er eg 47 år, og mamma til fem i forskjellige aldrar.

Gleder meg til å komme i gang her. Eg veg meg søndag, eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja no nærma det seg veldig mandag og veiedag.. uff føle vel ikkje at det er sånn kjempe bra, har vore i selskap i dag og då gjekk det ned litt is og sjokolade. Tok en ekstra tur på sykkelen i sta :) Men, men, skal ikkje sture for masse om eg ikkje har den store forandringa sia forrige mandag. Skal vere flinkare neste veke tenkte eg. Blir spennande å sjå kordan det har gått med dokke andre her..

Klems :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte engasjer meg forrige uke, men tok første veiedag i dag.

Visste det var kommet på 2-3 kg siden i sommmer :) Men er nå klar for å ta av disse +litt til.

 

Var på dansekongress i helgen og hadde 4 timer dans fredag, 7t lørdag (+sosial dans på kvelden:) ), 2t på søndag.

Motivasjonen er nå veeeldig stor til å fortsette å tenke kosthold og bevegelse av kroppen.

Ønsker alle og meg selv lykke til med motivasjonen videre. Deilig å kunne se tallene bevege seg nedover for de som rapporterer resultatene, det gir en fin motivasjon til å være flink selv også.

 

Vi tastes snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt du hiver deg med oss, Brita!

 

Motivasjonen er fremdeles god :) Er ikkje skuffa, sjølv om det berre vart nedgang på 0,3 kg...

(legg merke til at eg skriv 0,3 KG og ikkje 300 g - he,he)

 

Eg er flink jo ganske flink; drikk masse vatn og et berre sunn og deilig mat 5 gonger dagleg!

TRIM er nok nøkkelen for meg - MÅÅÅÅÅ klara å prioritera dette, det får dessverre alltid sisteprioritering.... Denne veka er det full rulle frå morgon til kvelds, men skal prøva å få til minst ein halvtimes tur kvar kveld FØR situps og armhevingar!

 

Bra jobba, folkens! Ser fleire har fin nedgong! Nokre av oss har nærmast stått stille, - me kjem sterkare tilbake ved neste veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg visste at en storby weekend med en gjeng fest- og matglade venner ikke er den beste starten på det nye året, men jeg har hatt ei suuuuuper helg! =) Dessverre har jeg ikke helt kontroll på hverken alkohol inntatt eller mat og godter, men jeg kan vel trygt si at jeg har brukt opp kosemerkene fram til påske, haha! Jeg ga meg selv lov da... Er bare et par ganger i året at jeg tar den ut såpass som jeg gjorde i helga. Resultat!? Veeeeel, opp 0,9 kilo fra sist... =/ Men jeg satser på å vrenge ut all gørra som fortsatt er igjen, med å spise riktig, drikke masse vann, og trene igjen. Håper å være tilbake til start (75,5 kg) på mandagen igjen. =)

 

Men all honnør til dere som har strålende resultater allerede!

Ha ei sprek og sunn uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med motivasjon til trening men har tatt skrittelleren i bruk så jeg håper på fremgang. Den lille telleren er fin å ha den.

Denne mandagen er bedre enn helga iallefall. Har spist gode sunne måltider og drikker vann gjevnlig... er fornøyd i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i morgen og jeg har regnet ut gjennomsnittlig kcal-inntak denne uka- havner på 1418 kcal gjennom hele uka. Gjennomsnittlig inntak i helga er 1432 kcal.

 

Gleder meg til veiedag i morgen nå, føler jeg har hatt en fin uke. Nå skal jeg kose meg med vaniljeyoughurt med eple og hasselnøtter. Nam nam...

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt i gang føler eg. Eg gjekk på kurs i haust ,og er godt inne i dietten. Ligg på frå 1400- 1600 kaloriar pr dag. Ellers er eg blitt veldig flink til å gå turar. Eg har investert i ein skritteljar, og det er vel anvente pengar. Det ligg utrulig god motivasjon i den. Eg MÅ berre gå minst 10000 skritt daglig.

Er veldig spent på veging søndag. Starta på 76,3 i august, så eg næremr meg 10 kg ned. Merker at no går det mykje tregare, men så lenge det går ned er det ok.

 

Brita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var veiedagen her, og jeg har gått ned 1,1 kg så det vil jeg påstå er en god start på det nye året. Må bare fortsette med samme rutiner og kcal inntak nå så går det så bra så! Er så fornøyd med meg selv i dag!

 

Blir trening i ettermiddag, høypuls... Skal bli deilig å svi av litt mer fett...:)

 

Tilbake til bøkene nå for min del, ha en riktig fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

har reg meg på påskemål-resultater, oppdaget ikke denne før no...

jaja, er 29 år, 167cm, og starta etter nyttår på 96,9 kg....

 

gikk på kurs før jul og gikk ned 8 kg , skal starte på kurs i kveld og det blir spennende. Gler meg til å ta fatt igjen, fått tillbake motivasjon og stå på viljen i jula- trengte sikkert den lille ferien...

 

Føler no at matvanene er innarbeid...( har problemer med å få nok kcal..16-1700, syns det er mye jeg..), og kan tenke litt mer på treningen.

trener ikke på helsestudio, men liker å gå tur-sykle, og trim dvd liker jeg..

 

oyoy denne første uka tror jeg har gått bra, gått ned 1.6.. er jo sikkert er del vann etter jula, men men- det hjelper på..

 

stå på alle sammen

 

 

linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

jeg må helt styre unna bel-vita og annet med sjokoladesmak, klarer ikke å stoppe med en.

 

Som matpakker bruker jeg mye polarbrød ekstrem ( helt grovt) som jeg lager istand direkte fra fryseren. fyller det med litt vita lettmajones , mye skinke og masse issalat og evnt paprika. Pakker det inn i aluminiumsfolie. Det holder seg fint i flere timer,( spesielt hvis det er frossent i utgangspunktet) og avhengig av fyllet er det 150-200 kcal ( barebrødet 136 kcal pr stk). Ta med deg noen slike og en pose minigulrøtter eller oppskåret gulrot, blomkål, sukkererter, stangselleri osv ,så har du sunn mat lett tilgjengelig i bilen. Går greit å spise også uten for mye søl. Jeg har heller med meg et polarbrød mer enn jeg spiser i tilfelle det skjer noe uforutsett, langt møte, kø på veien hjem el lign. ( det er lov å kaste den maten du ikke spiser!!!!)

 

Lykke til med bil-maten og vektreduksjon!!! Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er eg heime - jobbar 80%. Ikkje akkurat avslappande å vere heime - måtte ringe etter besøk og leikekamerater til ungane - eg blir GAL av masing "har ingen å leika med", " ka skal me gjera på?", "kan me sjå film?", "Vil ikkje ut".....Med ein gong det blir fleire ungar i huset blir det ein annan tone - huset blir fylt av barnelatter og god leik! Kanskje eg heller skulle hatt ungane 100% i barnehagen og fått ein "heimadag" for meg sjølv?!?

 

Jewel: knallbra 1,1 kg NED :)

 

Linda: Kjekt å ha deg med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fortsatt er plass til enda en her, så slenger jeg meg med. Har aldri deltatt i slike forum, men har vært inne og sniktittet en del tidligere :)

 

1 2006 gikk jeg ned 6 kilo til jeg skulle gifte meg, med de har kommet snikende på igjen, gitt. Nå er det et nytt år med haugevis av nye muligheter, og det akter jeg å benytte meg av. Så altså; da er jeg igang. Jeg veide meg på fredag 5.januar, og har derfor det som veiedag heretter, legger inn mine data på den andre tråden. Gikk på GR kurs i fjor, og har sånn cirka peiling på daglig kaloriinntak. Jeg skal ligge på ca 1600 kalorier, og så skal jeg være flink til å trene. Merker at motivasjonen er på vei oppover bare ved å skrive her. Jepp, dette skal jeg klare!

 

Lykke til alle flinkingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...