Gå til innhold

Ned i vekt mot sol og sommer


Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Synes det er veldig kjekt å lese innleggene deres.

 

Jeg hadde store planer om å gå meg en lang tur i går formiddag. Hadde til og med avtalt med ei "tur-venninne". Men nei da det skulle ikke gå min vei nei - dattera mi og jeg våknet tidlig i går morges med feber og oppkast :) Jeg lå heile dagen og var skikkelig dårlig. Dattera mi ble heldigvis bare bedre utover dagen, men sønnen min på 2,5 kom hjem sammen med mormor og morfar og hadde kastet opp flere ganger. Så han er hjemme i dag.

 

I dag er heldigvis jeg mye bedre så jeg får se om jeg orker en liten tur i kveld.

 

Kathrin: kjenner meg igjen når du sier det er vanskelig å få tid til alt. Hus og barn og jobb tar altfor mye tid. Og vi damer er vel ikke alltid like flinke til å ta vare på oss sjøl heller - i allefall ikke jeg! Har tidligere hatt vanskeligheter med å få til 7 trimpoeng, men før jul klarte jeg det bra og det var en sånn deilig følelse. Følte jeg fikk mye mer overskudd og bare det å få seg en times luftetur uten barn rundt meg var deilig.

 

I morgen er det min første innveiing, er veldig spent :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 424
  • Created
  • Siste svar

Hei allesammen!Så er det i gang igjen. Jeg begynte nyåret med å gå til kostholdsveileder på elixia, veldig bra. Fikk mer vite om hva jeg bør spise og hvor mange kalorier jeg bør ligge på. Jeg er gjerne med på veiedag hver torsdag, men ikke før fra neste uke da jeg akkurat har satt i gang igjen....

Veldig bra at flere kan ha veiedag samtidig, blir veldig inspirerende!!! Bra tiltak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Velkommen i "gjengen" vår, Bilbo! Håper du finner masse inspirasjon her blant oss. Helt i orden at du venter med veiing til neste uke :) Lykke til!

 

Gratulerer med flott nedgang, Marikken! Skal jeg sette resultatet inn på ukas liste?

 

Ellers vil jeg bare minne dere på veiedag i morgen. Denne gangen har jeg ikke høye forventninger på egne vegne, bare gruer meg litt. :( Men skal gjøre det likevel.

 

I dag var jeg og trente på et treningsstudio i byen som har "åpen uke" hvor alle kan trene gratis. Kjempelenge siden jeg har vært på noe treningssted, har bare trent på egenhånd hjemme, men jeg hadde det bare kjempemoro og løp på tredemølle og brukte ellipsemaskin. :) Det gir en herlig følelse som ikke kan beskrives! Og god samvittighet! Neste uke skal jeg endelig melde meg inn på (et annet) treningsstudio og jeg gleder meg til å begynne der mer fast. Håper jeg faktisk gjør det og ikke bare blir støttemedlem... :(

 

Lykke til i morgen alle sammen! Dere er herlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Vekta viste nøyaktig samme som sist uke: 66,1 kg. Dvs. vekta mi har litt dårlig selvtillit, så den ombestemmer seg hele tiden, viste alt fra 66,0 til 66,6 kg alt etter hvor på gulvet den sto plassert (!). :confused: Men jeg valgte å følge det tallet som kom opp da vekta sto der den oftest har pleid å stå når jeg har veid meg... Kanskje jeg burde skaffe meg ny, men den er bare 1 1/2 år gammel så .... :( Fornøyd med 66,1 kg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =)

 

Blir gjerne med jeg...forsøkte meg i fjor på å gå ned fra 84 kg til 78 kg på 6 måneder, det funka fint. Men så fikk jeg kjæreste...og nå er kiloene på igjen, gitt.

Det vil si, jeg har gått ned 1 kg fra forrige uke (starta mitt nye prosjekt da- denne gangen skal jeg ned til 75 kg innen 1.juli. Så 1,5 kg i måneden skal jeg være fornøyd med.

 

Siden torsdag er veiedag får jeg begynne med det: 83, 5 kg- men null cm rundt midjen =/ . Neste torsdag håper jeg det har minket litt rundt midjen iallefall. Skulle gjerne inn i buksene mine igjen, hehe---( er 94 cm rundt midjen nå...vil helst under 80 cm innen 1.juli)

 

Vel. Nok om det. Hvis noen av dere er fra Kristiansand, hadde det kanskje vært moro å treffes og motivere hverandre litt?

 

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Hei! Så flott at dere har brukt dette forumet og klart og ikke gi opp. Jeg datt helt av lasset i fjor. I år har jeg imidlertid startet på ny frisk!

Jeg er 31 år, gift og har to barn. Vi er to hjemme som forsøker å trene mellom "slagene", men vi får stort sett til en grei løsning. Har gått turer og jogget 3-4 ganger uka nå. Droppet godterier på hverdager og prøver generelt å være litt bevisst på hva jeg dytter i meg. Føler meg mer motivert enn noen gang. Setter meg ikke så store mål, prøver å gå ned 0,5-1 kg i uka. Tror det er enklere å holde den vekta man når da. Regner med å begynne med step og treningsstudio etterhvert, men akkurat nå koser jeg meg veldig med turer. Rask musikk på ørene gjør mye med motivasjonen.

Slenger meg gjerne på veiedag torsdager. Veier et sted mellom 67 og 68 nå, og håper å komme meg ned ca 5 kilo. Første mål er 65 :(

Ser ut til at dere er veldig flinke til å motivere hverandre og å utveksle erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Ble positivt overrasket da vekta stoppet på 62,7 kg idag! Ned 1,6 kg :(

 

Starter med blanke ark i år, så jeg setter startvekta til 64,3 kg. Målet er å nå trivselsvekta på 57 kg innen påske :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg =)

 

Har kjøpt en skritteller, og forsøker å gå 10.000 skritt de dagene jeg ikke trener...veldig motiverende, og har startet konkurranse med kjæresten =)

dessuten legger jeg 100 kr på sparebøssa for hver måned jeg har klart å gå ned 1,5 kilo...som dere ser , går det ikke så fort med meg, men jeg har innsett at jeg bare legger på meg igjen hvis jeg ikke tar dette langsomt.

 

GUdd løkk allesammmen =)

 

*nå skal jeg ut og gå tur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har gått ned eller står stille (sånn er det jo i blant)

Jobbet alt for sent i går kveld (1/2 2) så med lite søvn, våknet til mensen og ballongmage... hadde jeg ikke lyst til å møte en mulig nedtur på vekten. Veier meg heller i morgen tidlig. Håper det går fint.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Hei alle sammen, *hilsepå*.

Helt enig at dette virker som en super tråd! Vil gjerne slenge meg på her, jeg også...

 

Jeg veier i dag 83,7 kilo, og trivselsvekta ser jeg langt nede der, på ca. 60-tallet en plass...Har ikke satt meg noe mål for hvor mye jeg vil gå ned, på hvor mange uker, får bare vente å se. Er ganske sprek av meg, liker å gå turer og trener på treningssenter. Har satt meg som mål å ha minst 2 trimpoeng per dag, så dette håper jeg går bra! Har desverre veiedag mandager, men det er vel ikke noe problem :(

 

Merker at jeg fikk inspirasjon av dere inne her! Fikk faktisk lyst til å ta meg en tur ut, enda jeg var på morgenspinning i dag, og sanka inn de 2 trimpoengene jeg trengte....Litt frisk luft gjør jo bare nattesøvnen bedre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig så fort dagene flyr. Veiedag allerede og vekta ja mi liver visst også sitt eget liv. Kan variere fra 67 - 69 kg ettersom hvor jeg står..

 

Men etter en del plasseringer så tror jeg at jeg står på stedet hvil fra forrige gang.

 

68.5 kg

 

alt som ikke er opp er positvt!!

lykke til videre alle sammen og velkommen til alle nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viser 65,5 kg. Finner ikke målebåndet mitt, så jeg har ikke fått målt midjemålet (ser ut som om dere tar det også?).

 

Oppkast syka var tydeligvis litt av en slankekur - MEN ABSOLUTT IKKE TIL Å ANBEFALE!!!!!

 

Mandag var jeg 65,9 kg og i dag torsdag ned 0,4 kg (men no har jeg spist bra både i dag og i går).

 

Ja det er rette veien. Tur ble det også i går :-) !

 

Gratulere til alle dere som har gått ned - og til dere som står stille. Lykke til med ei ny uke, med nye muligheter for innsenking av trimpoeng og fornuftig spising:-) !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så var det denne ukes resultater!

 

-----------------------------------------------------------------

Vektoppsummering uke 2 - 2007

-----------------------------------------------------------------

 

Anneli24: Start 72,2, stillstand denne uke (66,1), totalt 6,1 kg, mål 60 kg

 

Chria27: Start 62,4, ned 0,5 til 60,5, totalt 1,9 kg, mål 59-60 kg

 

Chrise: Start 85,2, opp 0,2 denne uke til 86,5, totalt ned 0 kg, mål 80 kg

 

FrkSnupp: Start 84,5 kg, ned 1,0 denne uke til 83,5, totalt 1 kg, mål 75

 

Kalle: Start 72,4, stillstand denne uke (68,5), totalt 3,6 kg, mål 63

 

Kathrin: Start 82, ned 0,5 denne uke til 83,5, totalt +1,5 kg, mål 70-75 kg til sommeren

 

Kristin31: Start 68,5, vekt nå 67-68 kg, totalt ned ca. 1 kg, mål 65

 

KristinaJ: Start 64,3, ned 1,6 denne uke til 62,7, totalt 1,6 kg, mål 57 til påske

 

LindaR: Start 73,4, opp 0,4 siste uke til 71,4, totalt 2 kg, mål 65 kg

 

M71: Start 65,9, ned 0,4 kg til 65,5 (siden mandag), totalt 0,4 kg, mål ca. 61 kg?

 

Mari85: Start 57, ned 1,3 denne uke til 56,5, totalt 0,5 kg, mål 50

 

Marikken: Start 67,6, ned 0,2 denne uke til 64,8, totalt 2,8 kg, mål 60 kg

 

Monca21: Start 83,7, starter denne uke, totalt 0 kg ned, mål på 60-tallet en plass

 

Optimist61: Start 72, ned 0,2 denne uke til 71,8, totalt 0,2 kg, mål ca 68

 

Siris: Start 70,3, ned 0,3 denne uke til 68,5, totalt 1,8 kg, mål 64

 

-----------------------------------------------------------------

Denne uka har vi totalt gått ned 5,3 kg :( Kjempebra!

-----------------------------------------------------------------

 

Gi beskjed hvis det er noen feil, eller hvis jeg har glemt noen.

 

Alle andre kommer med på lista så fort dere sier fra. Det er ikke meningen å utelate noen fra lista, men jeg syns den blir mest oversiktlig hvis ikke det står alle navn på dem som ikke har rapportert ennå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Velkommen til FrkSnupp og Monca21! :( Håper dere vil trives her og oppnår målene deres og får en kjempefin vår sammen med oss! Her gleder alle seg til sol, sommer og bikinisesong, og drømmer om å komme ned noen kilo utover våren. Ikke alle skal ned like mange kilo, men vi har samme utfordringer likevel. Så vi prøver å støtte, oppmuntre og motivere hverandre, noe jeg syns vi får til veldig bra!

 

Til M71: du må jammen ha hatt det tøft med oppkastsyke, kan jeg tenke meg. Det er ikke noe moro. Er det verste over nå? Håper det! Eneste positive er den oppmuntringen man får på vekta etterpå.

 

Siris: selvfølgelig helt i orden at du veier deg akkurat når du selv vil. Det velger du selv. Jeg skjønner deg godt! :):(

 

Monca21, du er kjempeflink til trening. Både gåtur og spinning samme dag; veldig veldig bra!

 

Til Kristin31: så bra du er tilbake her, velkommen tilbake! Koselig å høre fra deg igjen. Godt å høre at motivasjonen er tilbake for fullt. Håper du når målene dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff..spratt opp idag tidlig, full av liv, så..like før jeg gikk ut døra(hadde da spist og drikki masse), kom jeg på at jeg måtte veie meg...litt kjipt at frokosten da allerede var inntatt, men jeg kasta av meg klærne, fòr inn på badet og opp på vekta..bare for å sjekke..men den stod på akkurat det samme som sist...kjipt...og jeg som hadde vært så flink hele uka..trimma nesten hverdag, og samtlige av alle de syv anbefalte trimpoenegene er trent, plus mer..

 

Jeg får skylde på frokosten min, og veie meg i morra istede..lurer faktisk på om jeg kanskje må gå ned en meny..stor lissom og vippa mellom to, og valgte å ta den menyen med mest kallorier, men prøver en uke men en lavere meny, åsså får vi se hvordan det går!!!

 

ååå..så mange ny..må hilse på...*vær hilset alle nye*..vi er som sagt en sprudlende gjeng som oftest..

 

lykke til videre jenter

 

Mari:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i natten !

Er litt sent ute med rapporteringen, men den betyr jo mest for meg selv.

Har gått opp fra 86,3 til 86,5. MORO. Har trent som en gal denne uka. Tredemølla kom på plass i kjelleren i går og har vært i bruk allerede.

Vet jo at jeg kan ha gått ned i morgen, tar det ikke så tungt. Står på med riktig mat ,- men skjeiet ut med noen småkaker onsdag...uff og uff.

Ny uke og nye utfordringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg får skylde på frokosten min' date=' og veie meg i morra istede..[/quote']Da skriver jeg ikke inn dagens vekt i oversikten, men venter til i morgen. :( Håper det går bedre da!

 

Og til deg, Chrise: 0,2 opp er jo ikke så mye da, men skjønner at det er kjedelig..! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer om sol og sommer og klær som sitter pent - og har lovet meg selv at sånn skal det bli. Vekta stanset på 68,5 i dag. Altså litt ned. Burde vært glad, men hadde håpet at jeg var tilbake til før jul (altså 68,3). Tror jeg må skjerpe meg litt m.h.t. hva jeg spiser, hvor og når. Følger ikke kalori-anbefalingene til frokost, lunsj, middag, kvelds etc. Og det er ikke alltid jeg velger light-varianten av pålegg etc. Så jeg har sikkert mye å tjene på å be om lettmelk i caffelatten og sånn... (helmelk er best!) Er det noen som har noen råd m.h.t. dette? Er det viktig å velge light i alle sammenhenger? Legger opp til en aktiv helg på fjellet. Kanskje DET gjør susen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg visste jeg skulle klare det, og idag viste vekta 56, 5, og målene rundt livet 85 cm, det vil si ned 1, 3 kilo og 1 cm...kjempeglad...skal fortsette med det flotte arbeidet jeg gjør

 

Lykke til videre jenter

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lineamor

Hei alle sammen! Skal si folk er motiverte her, jeg kunne også trenge motivasjon!! Jeg er 25 år, 1. 75 høy og veide om mandag 77.2 kg. Veide meg 1. januar og har gått ned 2.6 kilo siden, så jeg er igang.

Jeg gikk på internett kurs i sommer og tok av meg fire kilo, men jeg ammet og holdt på å miste melka.Da prioriterte jeg dattera mi i første omgang.

Men nå har jeg ingen unnskyldning lenger og vil gjerne ned fem kilo til påske.

Gøy å følge med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

Litt mer motivert idag! Fant ut at hvis jeg gikk,jogget litt osv. mens jeg så på såpeoperaen nå i formiddag kunne jeg jo få noen skritt på telleren.

Og jammen ga det resultater. Over 3000 skritt... resten av dagen skal brukes tilå nå målet på 10000 eller mer. veldig motiverende og et litt vanskelig mål men ikke umulig...

 

Kanskje jeg går noen gram ned til neste måling hvis jeg klarer dette hver dag...

 

ha en fin dag alle sammen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...