Gå til innhold

Ned i vekt mot sol og sommer


Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

Gjest marikken

Anneli: jeg forstår hvordan det egentlig skal fungere med å legge inn måltidene, men dersom jeg flytter markøren til lunsj ved frokosttider, hopper den tilbake av seg selv i det den legger inn matvarer... og det skjer HVER gang. Snodig!

 

Også lurte jeg på en ting: er det ok at jeg veier meg på fredag morgen? Jeg skal sove hos min kjære i natt, og han har ikke vekt. Men i løpet av måneden flytter vi sammen, så da henger jeg meg med på torsdagene!

 

M :-)

 

PS: kanskje litt frekt å regne med at du skal lage oversikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 424
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anneli82
PS: kanskje litt frekt å regne med at du skal lage oversikt??
He he' date=' jeg sa tidligere at jeg godt kan fortsette å lage oversikter, så det er ikke frekt, men derimot helt riktig. :) Helt i orden at du veier deg på fredag i stedet. Jeg er så spent på vekta mi i morgen at det nesten ikke er til å holde ut. :D

 

 

Jeg ga vel mer eller mindre opp nå like før jul' date=' var ikke så enkelt som jeg trodde det ville bli, sammen med skole, eksamen osv..men nå er jeg tilbake men enda bedre mot.[/quote']Hei Mari85! Så bra du er tilbake her igjen! Ja eksamenstida er en tøff tid å skulle slanke seg, skole må nesten komme foran, så det forstår jeg godt. Ønsker deg lykke til videre. Håper å høre mye fra deg her på tråden. Lykke til med veiing i morgen! :)

 

 

Heisann..er ny her inne..

Vil så gjerne gå ned noen kilo til matchvekten....5 kilo skal eg ta av..

Er 1.65 høy og veier 63kg...og skal ned i 58..

Hei og velkommen i gjengen! :) 5 kilo skal vel være mulig innen sommeren. Her inne krysser alle fingrene for hverandre. Håper du får masse inspirasjon her inne så du når målene dine. LYKKE TIL!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Syndes dette virker som en bra tråd, så henger meg på her jeg!

 

Litt om meg: Er 23 år, 165 cm høy og veide ca 61,5 kg før jul... Etter mye reising og kos i jula har jeg gått opp noen kilo igjen :) Men nå skal jeg starte på ny frisk :) Målet er å nå trivselsvekta på 57 kilo før sommeren! Da har jeg gått ned 20 kg til sammen :D Satser nå på en sakte men sikker vektnedgang...som skal VARE!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...nå er jeg sååå utrolig stolt av meg, og siden min kjære fortsatt er hjemme på juleferie med familien, er det dere jeg betror meg til. Idag, var jeg nødt til å reise i til byen foå kjøpe mndkort på bussen og til butikken å handle mat. Har jo ikke vært her i hele juleferien, så kjøleskapet var ganske tomt.

 

Det er ca en halvtimes gange til byen, med en laaang bakke nedover til å begynne med. Dvs når jeg går hjemover igjen er det ca ti min med ganske så bratte oppoverbakker. Jeg bestemte meg for å gå begge veier til tross for at jeg på hjemturen kom til å bære en ganske så tung sekk med matvarer veien hjem. Dessuten kjøpte jeg masse frukt og grønnsaker, ikke noe usunne greier, veldig stolt!!!

 

Så for meg var dette en ganske så brå start på det nye livstilsendringsåret, men må si det føltes herlig.

 

Lykke til videre jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk bare innom for å se og plutselig var det masse masse masse nytt å lese. Gikk med en gang og la tilbake den ruten med melkesjokolade som jeg hadde gjemt for å kose meg med etterpå. Skal heller ut å gå i ruskeværet. Takk for all motivasjon!!! Kjenner at jeg gruer meg skikkelig til veiedagen i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg har vært borte en stund men vil fortsatt være med dere på denne nye tråden.

Jeg er en 49 år gammel 6 barnsmor,

er 163 cm høy og veier nå 69 kg. målet mitt er 63..

 

Skal prøve å motivere meg til å begynne å trimme igjen, vet at det er noe jeg trenger men den dørstokken har vokst så utrolig høy i det siste..

 

Takk for en fin tråd. Veiedag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at det er mange som skriver her!! Ser at det er veldig mange andre som også har "slitt" litt i desember, men er tilbake med friskt mot nå.

 

Til Anneli: gleder meg veldig til jeg får pulsklokke (de hadde selvfølgeli ikke inne den polar f11 klokka) Jeg jobber min.5 dager i uka og veldig ofte blir det 6 dager i uka... pluss at jeg har to barn. Ikke enkelt å få presset inn egentrening på den timeplanen nei..

 

Har problemer med internett, så det er mulig det blir litt sporadisk kontakt her. Lykketil alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI SIRIS

Jammen var du råååå som klarte å legge tilbake sjokolade mmmm.......

 

Velkommen seigedama og KristinaJ:) Dette er en fin gjeng som jeg har lært mye av. De er supre her og man får utrolig mange oppmuntrende ord når man ikke alltid klarer å holde seg i nakken og er på tur å gi opp.

 

Velkommen tilbake mari85. Jeg hadde det på samme viset før jul. Jeg skal ned flere kilo enn de fleste her og skulle vel egentlig vært på et annet diskusjonsforum men dere er jo så trivelige her;)

 

Er stolt av å ha gått til og fra jobb i dag+en halvtimes rask gange på kvelden.

håper det fortsetter slik.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Kathrin: Så flink du var som gikk så mye i dag!!

 

Siris: Helt utrolig viljestyrke du har som klarte å legge fra deg den sjokoladen! Det står det respekt av! Og gikk en tur i stedet! Jeg er imponert!!

 

KristinaJ: Velkommen til oss! Håper du vil trives her. Mener å huske vi snakket sammen på en annen tråd tidligere om Kari Jaquessons video "video vitamin 5". Syns du fortsatt at den er kul å trene til? Jeg vurderer fremdeles å kjøpe den, men syns den er litt for dyr, og lurer på om jeg kommer til å bruke den mye.

 

Kalle: Velkommen tilbake, du også! Så bra at så mange "gamle" har funnet veien tilbake til vår supre tråd. Håper du får til å trimme litt i blant. Det er bare å begynne litt og litt, ikke sette for høye krav til seg selv. Sett et overkommelig mål, f.eks. å gå 20 min. tur hver dag eller 30 min. annenhver dag? Lykke til denne våren, håper du er masse innom for å gi og få inspirasjon, tips m.m. :D

 

Mari85: Du er kjempeflink som tok den turen. Det er slitsomt å gå opp bakker med tung sekk, men alt i alt er det jo bra for kroppen, og dermed for vekta :)

 

 

Satser på supre resultater på årets første veiedag i morgen! Lykke til, alle! Og hvis dere ikke er fornøyd så søk trøst på denne siden, og husk at tallet på vekta ikke nødvendigvis er et resultat av hvor flink du har vært, men også påvirkes av andre prosesser i kroppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Da er jeg tilbake igjen etter en liten pause. Fant liksom ikke tiden til å stikke innom her i julestria, men nå er det nytt år og nye muligheter:-) Håper det fortsatt er plass til meg her!!

 

Vet ikke om det er veiedag på torsdager fortsatt jeg, men her er hvertfall mine mål:

 

61.0 kg dvs ned 1.3 kg fra 62.3 - ikke verst med tanke på at siste veiing var en gang i midten av desember!! Midjemål er 75 cm, dvs ned 2 cm fra sist. Faktisk mitt største vekttap siden jeg ble med på denne tråden, så jeg er veldig fornøyd!

 

Håper alle har hatt en strålende jul og nå er klare for nye løft for å bli lekre og smekre til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stoppet vekta på 66,0

Sikkert mageinnholdet som har påvirket vekta veldig, siden jeg startet på 68,4 1.jan. Men jeg er selvfølgelig glad, det går riktig vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Ned 1,7 kg siste uke til 66,1 - kan nesten ikke tro det! Det er vel mye vann etter en svært kaloririk jul, men likevel. Ser at noen av dere har gått ned svært mye nå, herlig at julekiloene forsvinner like raskt som de kom på.

 

Hei Chria27, fint å høre fra deg igjen :) supert at du er i gang, og lykke til med nedgang fram mot sommeren!

 

Jeg kommer med vektrapport-oversikten seinere i dag når noen flere har rapportert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

den stoppet på 64,3 kg! Trodde jeg lå sånn halveis greit an i jula...men vekta jeg har veid meg på mens jeg har vært bortreist i hela jula viste ett litt annet tall enn den hjemme! I steden for å ha gått opp 1 kilo har jeg gått opp 3 kilo! Jaja, da er det bare å sette igang å trene og spise sunt. GLEDER meg egentlig til å spise sunn og god mat igjen!

 

Anneli24: Takk for velkomsthilsen :D Jeg synes fortsatt Video Vitamin 5 er morsom å trene til, men har ikke blitt noe av det i jula! Tenkte å ta en skikkelig treningsøkt nå :) Tror allikevel jeg skal melde meg inn på treningssenteret igjen. Tror det blir kjedelig i lengden å bare trene til den dvd'en, men den er et veldig godt supplement!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke en så morsom opplevelse egentlig, den vekta jeg har veid meg på i jula, viser nesten to kilo forskjell fra den jeg var å kjøpte meg idag, og siden det er den jeg kommer til å bruke fremover, er det den jeg må gå utifra. Den flotte vekta som opprinnelig kosta 800 kr. skille være veldig fin (visst nok), stoppa på 57,8. Så da er det bare å kjøre på med sunn mat og mye mosjon..

 

håper på et virkelig stort vekttap neste torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste at det hadde økt på i jula.

Min vekt er nå 86,3. (har allerede gått ned noe siden nyttår!)

Gidder ikke se tilbake på alt før jul, starter her og nå og er topp motivert.

Anneli, du har jo vært superflink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Ser ut som dere er en veldig aktiv gjeng og deres innleg er spennende å lese. Gjør det noe om jeg blir en slags parasit i deres tråd med litt for korte innleg, men desto mer lesing av deres innleg?

Litt om meg:

Jeg er over 40, frisk, glad i mat, begynte å notere vekta fra august. da viste vekta 70,4.

Veide meg 01,01,07 : 68,3kg

Mål: 62kg

Trener 2gg i uka + tur i skogen på søndagene hvis jeg rekker.

Har ikke store regnestykke å vise.

 

Veiedag er mandag.

hilsen 6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Så flinke dere er, damer!

 

Jeg har vært syk siden nyttårsaften og har ikke fått trent noe i det hele tatt (fikk nesten 14 trimpoeng mellom jul og nyttår, da). Huff.

 

Jeg gruer meg også litt til å veie meg, men dere som har veid dere i dag har jo supre resultater: gratulerer!

 

God kveld til alle sammen!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

-----------------------------------------------------------------

Vektoppsummering uke 1

-----------------------------------------------------------------

 

Anneli24: Start 72,2, ned 1,7 denne uke til 66,1, totalt 6,1 kg, mål 60 kg

 

Chria27: Start 62,4, ned 1,3 til 61, totalt 1,4 kg, mål 59-60 kg

 

Chrise: Start 85,2, ned ? denne uke til 86,3, totalt +1,3 kg, mål 80 kg

 

Enne: Start 67,5, ned 2,4 denne uke til 66,0, totalt 1,5 kg, mål 60 kg, delmål 63

 

Kalle: Start 72,4, ned 0,5 denne uke til 68,5, totalt 3,6 kg, mål 63 kg

 

Kathrin: Start 82, stillstand denne uke (84 kg), totalt +2 kg, mål 70-75 kg til sommeren

 

KristinaJ: Start 61,5 (litt mer?), opp 2,8 (?) denne uke til 64,3, totalt +2,8 kg, mål 57

 

Mari85: Start 57, opp 1,8 til 57,8 denne uke (pga ny badevekt...), totalt +0,8 kg, mål 50

 

Marikken: Start 67,6, opp 0,2 denne uke til 65,2, totalt 2,6 kg, mål 60 kg

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,3 denne uke til 64,5, totalt 2,0 kg, mål 55 kg, delmål 60

 

Optimist61 - Start 72, stillstand denne uke (72), totalt 0 kg, mål 68

 

Siris - Start 70,3, ned 0,2 siste uke til 68,8, totalt 1,5 kg, mål 64

 

-----------------------------------------------------------------

 

For dere som var med på den tidligere tråden "ned 7 kg før jul", satte jeg opp den vekta dere hadde da dere begynte der i høst. Si fra hvis dere heller vil at startvekt skal være den dere begynner med nå etter jul.

 

Bare de som har rapportert har navnet sitt på lista. Alle kommer med når de har oppdatert denne ukas vekt. Si fra hvis det er noen feil eller hvis jeg har glemt noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Jeg tror jeg får lufte mitt mål med dere, slik at dere kan minne meg på det når jeg sklir ut - gjerne kjefte litt også!

 

Jeg vil ned til 60 kilo til fredag 30. mars. Det er første fredagen i min påskeferie. Og akkurat tolv uker til. Så får vi se hvor mye jeg veier i morgen, da... har ikke fått trent noe i det hele tatt denne uken fordi jeg er syk. Hadde jo nesten 14 trimpoeng forrige uke, så overgangen til bare å sitte på rumpa har vært stor. Dersom jeg veier 66 i morra, må jeg gå ned et halvt kilo i uken frem til påske for å nå 60.

 

Da lover dere å minne meg på målet mitt????

 

M :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye, blei litt deppa da jeg så at vekta viste veldig stor forskjell fra den jeg hadde hjemme i jula, men bestemte meg for at dette ikke skulle gå inn på meg, og gikk å trente pilates i 40 min. Jeg legger hele denne litt kjipe opplevelsen bak meg.

 

Deilig å se at motgang bare får meg mer motivert, i denne situasjonen hvertfall. Får håpe at dette fortsetter. ikke motgangen men min positive holdning og bedre motivasjon ved motgang.

 

mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Hei alle sammen.

Ser ut som dere er en veldig aktiv gjeng og deres innleg er spennende å lese. Gjør det noe om jeg blir en slags parasit i deres tråd med litt for korte innleg' date=' men desto mer lesing av deres innleg?[/quote']Hei og takk! Helt i orden, selvfølgelig. Les og skriv alt hva du vil. Det er hvertfall i orden for meg, regner med de andre sier fra hvis de skulle ha noe i mot det. he he :)

 

Til KristinaJ og Mari85 - ser ut som dere begge har blitt offer for bytte-badevekt-syndromet. Det er kjedelig. Opplevde samme greie før en gang, vekter er og blir forskjellige, hva som er helt korrekt er ikke godt å vite..Men det viktigste er at ting peker i riktig retning..så gå på med nytt mot og ikke la dette påvirke dere for mye. Neste uke er ting på rett kjøl igjen, er jeg sikker på. :)

 

Ser nå at du nettopp hadde skrevet enda et innlegg, Mari85. Jeg er sinnssykt imponert over deg, altså! Tenk å snu en kjip opplevelse til noe positivt. Mange andre hadde begravd seg i sjokolade i sofakroken... Bra jobba!

 

Skal minne deg på målet ditt, Marikken, når du nesten har gitt opp og ikke vil mer. Da skal jeg sende skjenne-meldinger og trusler og alle andre fæle ting du ikke vil vite, så du får værsågod holde ut til du har nådd målet ditt! Så det så :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Veide i dag 64.5 kg. Sa ikke noe sarlig opp eller ned. Far ikke startet helt skikkelig enda for har fortsatt besok. Men nar besoket reiser sakl jeg starte skikkelig igjen.

 

Prover a huske at det er et nytt ar med nye muligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...