Gå til innhold

Ned i vekt mot sol og sommer


Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

Gjest optimist61

Hei. Jeg trenger litt oppbakking og har hengt meg på denne linken. Jeg har hatt kjempemigrene i hele dag. Skyldes antagelig de 100g after eight + 5-7 konfekt igår. Så da har jeg et godt påskudd til å ikke spise mye sjokolade; forferdelig dagen derpå... Jeg har aldri sett sammenhengen så tydelig før (så litt sammenheng 1.gang jeg tok kurs og kuttet ut sjokolade i 8 uker. Hadde ikke migrene i løpet av de ukene).

 

Jule og nyttårsfeiringen er over, og jeg synes det skal bli godt å ikke ha så mye fristelser på bordet!

 

Vekt på morgenen: 72,0.

Mål 68 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 424
  • Created
  • Siste svar
Gjest marikken

Ser ut til at jeg driver med et slags "hold vekten"-opplegg, haha: 65,2 her. Har sirklet mye rundt 65 i det siste, ja. Opp 200 gram fra forrige veiing. Ikke så galt med tanke på alt det jeg har dyttet inn i gapet mitt (MYE godteri...). Klarer liksom ikke helt å skjerpe meg igjen... usj :)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Syns det er litt slemt å skjenne, men siden du ba om det så... :) Jeg vil minne deg på målet som du delte med oss, og oppfordret oss til å minne deg på. Det tar jeg ikke lett på. Du vil ned til 60 kg til påske, ikke sant? Det er et ganske tøft mål og de små sjokoladebitene du koser deg med kan være forskjellen på om du klarer det eller ikke. Hvis du ikke klarer målet, vil du ikke da angre på de korte øyeblikkene du spiste sjokolade? Tenk på alle kaloriene som er i sjokolade og godteri. Ganske kjipt å få det liggende på magen eller rompa, syns nå jeg! Hvis du er frisk igjen, ta deg en frisk gåtur i stedet. Hvis du bare er litt syk, tror jeg ikke det skader heller. Bare ikke frys og ta det i et rolig tempo. Man kan faktisk få tankene bort fra snop og sjokolade m.m. hvis man bare beveger seg litt, bare spør Mari85 :D

 

Uansett - kjipt å ha gått opp, det forstår jeg VELDIG godt. Jeg blir motløs av det jeg også, og får veldig lyst til å trøstespise snop og alt som jeg ikke har lov til... Men det er faktisk bare psykisk, så du kan fortelle den tanken at den ikke skal få ta kontrollen over deg. Vekta varierer - av og til viser den opp og ned uavhengig av hvor flink man har vært, og med all den trimmen du fikk i jula er jeg sikker på at du har lagt et bra grunnlag og det vil gå riktig vei igjen. Hvis du holder ut og glemmer den kjipe opplevelsen på vekta. Lykke til! Jeg heier på deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg har hatt kjempemigrene i hele dag. Skyldes antagelig de 100g after eight + 5-7 konfekt igår. Så da har jeg et godt påskudd til å ikke spise mye sjokolade; forferdelig dagen derpå... Jeg har aldri sett sammenhengen så tydelig før (så litt sammenheng 1.gang jeg tok kurs og kuttet ut sjokolade i 8 uker. Hadde ikke migrene i løpet av de ukene).

 

Jule og nyttårsfeiringen er over' date=' og jeg synes det skal bli godt å ikke ha så mye fristelser på bordet![/quote']Uff det høres fælt ut med den migrenen. Har vondt i hodet (men ikke migrene) i dag jeg også, og spiste faktisk sjokoladepudding i går, kanskje det er en sammenheng? Har jeg aldri tenkt på før...skal prøve å tenke over det fra nå av. Ja, du vet konsekvensen av å spise sjokolade, så du må kanskje prøve å spise litt mindre. Kan tenke meg at du har hatt mye migrene denne jula da, siden det er så mye sjokolade over alt. Håper du får det litt bedre fra nå av siden hverdagen har begynt igjen og "spisegildet" er over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Det er slikt jeg trenger å høre - må få noen spark i rumpa, jeg!

 

Jeg skal flytte nå, så det er mulig jeg ikke klarer å være like aktiv her en liten stund. Men jeg skal forsøke å stikke innom så ofte jeg kan!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen

Husker dere den symbolske sjokoladebiten som jeg la bort, og gikk tur i stedet?

Den har gitt resultater - mentalt og fysisk. Det var jo veiedag i går og jeg "sto stille", men følte meg ganske oppblåst. Så i dag morges snikveide jeg meg - og vet dere hva? -500 gram. Det vil si at jeg i dag er der jeg var før julenfristelsene ble for store. (68,3 kg) Er superglad :-) og vil gjerne dele inspirasjonen med alle dere andre. De største sperrene våre sitter i hodet. En liten sjokoladebit kan være en stor trøst i øyeblikket, men hvis du klarer å gå en tur i stedet (gjerne bare rundt kvartalet hvis du ikke orker mer) så kan det få store positive vekt-konsekvenser som er MYE mye MYE mer verd enn den deilige smaken som varer i noen få øyeblikk. Hvis dere forstår hva jeg mener...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsplanen min inneholder også 3 styrkeøkter i uka. Ikke så mye kaloriforbrenning' date=' men det er jo litt, så det telles med :D Jeg elsker tredemølle jeg også, gleder meg til å begynne på det igjen snart. Trener tredemølle på treningsstudio.

 

Jeg har laget planen selv, ja. Men akkurat denne planen lagde jeg i går, så jeg vet ennå ikke hvor bra den vil fungere. Men jeg har laget lignende planer før, ikke så systematiske, mer av typen "jeg skal trene 5 økter i uka á 300-400 kcal" og det har fungert bra. Etter at jeg fikk pulsklokke ble det artig å følge med på kaloriene og oppnå nok trimpoeng.

 

Jeg kan godt skjønne at det ikke alltid er like lett å styre når man skal trene, særlig hvis man har barn og jobb og kanskje andre viktige ting som kommer i veien. Jeg er student, er gift, men har ingen barn ennå, så jeg kan i stor grad bestemme mye over min egen tid. Er på sett og vis heldig sånn. Da er det lettere å planlegge. Når jeg en gang blir mor må jeg nok regne med å bruke kreative måter å få til trening på...:)[/quote'] Når du trener styrke, får du nok fart på flere kalorier en det du ser på pulsklokka!! Kroppen bruker faktisk noen kalorier på å "bygge" seg opp igjen etter en økt med styrketrening. Mener å ha lest at den prosessen varer i fra 24 og opp til noen og 70 timer, etter treningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare du Marikken som har holde vekten syndromet. Jeg er hvertfall med i den gjengen. Har jo egentlig gått opp 200 gram, ned 300 gram osv hele høsten. Ikke akkurat den store bidragsyteren til vektnedgangen på denne tråden ;-)

 

Men i julen har jeg hvertfall tatt meg litt sammen og (endelig) gått ned litt som monner. Så får vi se hvor lenge det varer! Har jo en litt trøblete rygg, så jeg får ikke trent så mye. Men jeg prøver å gå en tur hver kveld - og det er hvertfall bedre enn å sitte i sofakroken og småspise :-D Og hvis det snart bare kan komme litt snø kan jeg ta meg noen langrennsturer og!!

 

Jeg spiser egentlig ganske sundt til vanlig og prøver å holde meg til kalorimengden jeg har regnet meg ut til - men ser altså ut til at jeg mer holder vekten enn å gå ned. Noen som har noen gode tips? Spise mindre tror jeg neppe går, for da går jeg bare å småspiser hele tiden, og det er jo mindre smart... Trene mer er jo flott, men da ryker ryggen!

 

Hvordan er det med kloriforbrenning og pilates/yoga? Fungerer det? I så fall er jo det skånsomt for ryggen og kanskje et hett tips!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skriver litt til jeg ;-)

 

Så et innlegg om kaloriforbrenning etter trening. Gikk til en kostholdsekspert våren 2006 som lærte meg følgende:

 

Vanlig kondisjon: øker forbrenningen i minst 5-10 timer etter trening

Styrke (hard økt): øker forbrenningen i minst 15 timer etter trening

Intervalltrening minst 45 min: øker forbrenningen i minst 24 timer etter trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ble en litt forlenget juleferie på meg, men nå er jeg tilbake i hverdagen igjen. Flott initiativ med tråden Anneli!

 

Julen gikk forholdsvis greit, ingen kaloritelling, men heller ikke de altfor store utskeielsene.

 

Mine mål per dags dato:

169 cm, 71,0 kilo. Målet er 65 kilo før første bikinidag i 2007 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

I går kom jeg inn i en dongeribukse i størrelse 38! Sist gang jeg kjøpte bukse var jeg størrelse 42. Gjett om jeg ble glad! Å kjøpe bukser har alltid vært et mareritt og en stor knekk for selvtilliten min hver gang, og noe jeg alltid gruer meg til. Alle valkene som syns i speilet og den lekre buksa som bare ikke kommer høyere enn til midt på låra... Men nå er ting i ferd med å snu, og det er en herlig følelse. :)

 

Og så vil jeg bare si hei til deg LindaR, og godt nyttår! Så bra du er med videre.

 

Ønsker alle en fin og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så himla kult! Og så inspirerende. Jeg har skapet fullt av bukeser som ikke passer, så jeg gleder meg veldig til de smetter på - helt opp, og at jeg får dem igjen uten at halve meg tyter over kanten øverst. Tror jeg må ta en litt alvorlig prat med meg selv foran speilet. Jeg bakte nemlig brød i går og det måtte jo gå "galt" Hvem kan klare å spise 60 gram nybakt brød til et måltid? Ikke jeg! Det er faktisk et dilemma, for hjemmebakt brød metter mer, men er (mye) tyngre. Ja ja. Ønsker alle en riktig god start på uke 2 i 2007!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei siris

Kjenner meg så veldig godt igjen i det der med at skapet ligger fullt av klær som bare skriker etter å bli brukt....Noe har jeg kjøpt som nesten ikke er brukt fordi jeg jo skulle ta av meg og det kunne bare være så stramt, ha ha det gikk jo andre veien:(

 

Anneli24 gratulere:) Det var sikkert en herlig følelse i prøverommet.....

 

Idag har jeg gått til og fra jobb, og skal straks gå meg en lengre tur. Motet er på topp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Jeg er visst litt sent ute med å forstå det! Har hatt altfor mange fristelser liggende igjen fra jul... men nå er det stort sett bare sunn mat i huset!

 

Kjøpte meg en step maskin i dag, med tilhørende strikker til å trene armene. Har prøvd den i 10 minutter...kjente det skikkelig i låra! Tenkte å ta 3x10 min i løpet av kvelden. Greit å gjøre litt nytte for seg mens man ser på TV! Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig stolt av deg anneli24, må ha vært en helt utrolig deilig følelse å kjenne at de mindre størrelsene glir rett på uten altfor mange anstrengelser, og ikke altfor mange bulker som tyter ut over buksestrikken. Det står det i respekt av!!..Måtte dette være en stor motivasjon for alle..

 

kathrin det er utrolig motiverende å høre at du får til å gå så mye, prøver jeg å, men skal sørge for å komme meg ut på tur enda oftere enn jeg gjør

 

KristinaJ, den step maskinen vil gjøre kroppen din godt det er jeg hundre prosent sikker på, kunne ønske mitt student budsjet ga meg mulighet til sånne utgifter, eller goder vil jeg heller kalle det, blir mest trening uten hjelpe apparater på meg, men det går det å.

 

Ja..dette var egentlig bare en liten sånn gratulasjon til alle, dere er alle så utrolig flinke, og fortjener en liten gratulasjon..fortsett med det gode arbeidet alle sammen

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg at jeg fikk det til. Prøvde meg for litt siden å legge inn et innlegg her på denne tråden, men bommet....prøver nå igjen.

 

Er det plass til en til i denne motivasjonsgruppen?

 

Jeg gikk på kurs før jul og gikk ned tilsammen 6,5 kg. I jula har det gått litt over stokk og stein, men nå er jeg klar til å fortsette. Har vært ganske flink med maten siden forrige onsdag, men er ikke kommet i gang med turgåingen min igjen. Skal ikke fortsette på kurs nå, og derfor trenger jeg noen som kan hjelpe meg med motivasjonen. Og veiing en gang i uken høres kjempe bra ut!!! Da er det mer forpliktende på en måte.

 

Jeg var i dag morges 65,9 kg og ønsker å gå ned 5 kg kilo til innen sommeren. Er 164 cm høy, prøver å holde meg opp i 7 trimpoeng eller mer i uken. Denne uken har jeg foreløpig 0 :-( og det må jeg gjøre noe med....

 

Får jeg være med :-) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei M71:)

Klart du får være med. Velkommen! Jeg skal også prøve å holde meg på 7 trimpoeng, men det er ikke lett, sliter litt med å finne tid til alt. 2 jobber,unger og hus tar sin tid, skulle tro man klarte å holde vekten nede med all jobbingen-men nei!

 

Gratulere KristinaJ med den nye stepmaskinen. Den kommer sikkert godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får jeg være med :-) ?

 

 

Klart du får være med, her er alle velkommen. Virker som du er i god gang med vektnedgang allerede, og her gjør vi så godt vi kan for å motivere hverandre.

 

Bare tittelen på tråden motiverer meg, hvem vil vel ikke være sprek og i form til lange sommerdager på stranda :)

 

 

Velkommen M71

 

 

Og Anneli, kjempebra gjort å ha gått ned såpass mange størrelser, det finnes jo ikke bedre motivasjon. Buksene mine begynner å bli litt løse i linningen de og, men jeg tør ikke kjøpe meg noe nytt før jeg er nede noen kilo til....Ellers ender jeg vel opp med å springe til butikken en gang i måneden for å kjøpe mindre størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Dere er flinke og aktive, alle sammen!

 

Ville bare melde meg og si at jeg ikke har falt av, men at jeg er midt i flytting og rett og slett ikke har så mye datatilgang og tid. Spisingen går det så som så med nå som alle rutiner har gått skeis.

Satser på å være innstallert i neste uke, og da skal jge få litt orden på livet mitt igjen :-)

 

Anneli: dersom jeg tør og har en vekt tilgjengelig, veier jeg meg på fredag!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Er det plass til en til i denne motivasjonsgruppen?
Klart det! Du er velkommen! :) Lykke til med å nå målene du har satt deg. Vi har veiedag hver torsdag, så da prøver vi å få rapportert inn her hva vekta viser. Da går det an å følge med på hverandres utvikling.

 

Tusen takk for mange kjempekoselige kommentarer angående min fornøyelige opplevelse i prøverommet. det var herlig å lese den enorme responsen fra dere, og bra dere ble motivert av det! På mange måter føler jeg at jeg nådde deler av målet mitt, men har fortsatt den der magen min som jeg ønsker skal bli mindre, pluss litt fordelt rundt omkring på kroppen. Så jeg fortsetter her med samme iver, tror min "idealvekt" er nærmere 60 kg, så har vel litt over 6 kg igjen...

 

Marikken: helt i orden at du veier deg på fredag i stedet. det bestemmer du selv :) Lykke til med flytting, det blir vel forbrent litt kalorier med flyttelasset også, tenker jeg!

 

KristinaJ, ser du har skaffet deg stepmaskin! Er det bra trening? Det er jo nesten som å gå i trapper, og det får pulsen opp! Håper det gir deg mye bra trim. Husk å tøye ut. He he :)

 

Chria27: jeg ser du skrev om styrketrening og forbrenning: Så mye det er å hente på styrketrening! Det visste jeg ikke. Men musklene jobber jo veldig hardt, så kan tenke meg at det stemmer.

 

Til alle: dere er flinke! stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' skriver litt til jeg ;-)

 

Så et innlegg om kaloriforbrenning etter trening. Gikk til en kostholdsekspert våren 2006 som lærte meg følgende:

 

Vanlig kondisjon: øker forbrenningen i minst 5-10 timer etter trening

Styrke (hard økt): øker forbrenningen i minst 15 timer etter trening

Intervalltrening minst 45 min: øker forbrenningen i minst 24 timer etter

trening[/quote']

 

hei

 

Dette må du hjelpe meg med å forstå Chria27...hva vil det si å øke forbrenninga..vil det si at du forbrenner fortsatt så så mye kallorier etter trening..eller betyr det at hvis du trener meg innenfor de timene, så forbrenner du mer enn ellers??..syntes det var litt vanskelig..

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

og spiste ca 15 twist biter :) Overveide det nøye på forhånd om jeg skulle spise de eller ikke og kom av en eller annen uforståelig grunn fram til at jeg kunne gjøre det! MEN tror ikke skadene blir altfor store, tok akkurat noen strafferunder på stepmaskinen...Helt utkjørt, men veldig glad :)

 

Overrasket over hvor bra trening den maskinen gir! Men viktig som du sier Anneli, å tøye ut! Litt redd for at jeg ikke klarer å gå i morgen :)

 

Ha en fin onsdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...