Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

hva nytter det vel å fokusere på dagene som er gått? enig med deg i at kreftene må brukes på å se fremover.

 

selvhypnose..? hm.. tror neppe det hadde vært noe for meg. men spent på å høre hvilke erfaringer du gjør deg.

 

 

ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Dette innlegget har jeg kopiert fra Slankebloggen til Evelyn. Noe å tenke på for hver og en av oss vil jeg tro.

 

Våg å være ego ...........

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Skal man klare å gå ned i vekt må man tørre å sette seg selv først å være litt ego, satt jeg og las i en artikkel her forleden hm.....

 

Hei

 

Fikk så lyst til å gjenngi noe jeg leste i en annen artikkel her forleden, var litt å tenke over i denne artikkelen, noe av det som er gjenngitt her er fra boken " Balanse Verktøy for livet " skrevet av psykolog Karen Nygaard.

 

De fleste vet at råkossalaten er sunnere en pizza og at trening setter fart på prossessen hviss du vil ned i vekt. Mange vet også hvilke matvarer vi bør spise når, hvilke lettyoghurter som er sunnest og hvor mange kalorier som forbrennes, viss vi sykler, løper , går en time. Til tross for kunnskap det er slett ikke enkelt gå ned i vekt.

 

Årsaken kan være at vi tenker for mye på andre og for lite på oss selv.

 

* Mennesker som sliter med overvekt er ofte utpregede ja mennesker. De er sjenerøse overfor andre, men ikke overfor seg selv. Å gå ned i vekt handler litt om å tørre å velge seg selv uten å få dårlig samvittighet. Du må sette av tid til å trene selv om det går utover samvær med venner, tørre å si nei til usunn mat, selv om du kan fornærme vertinnen.

 

Tror mange undervurderer hvor vannskelig det egentlig er å slanke seg og derfor misslykkes.

 

Halvparten av de som begynner å slanke seg sprekker i løpet av de første tre til seks månedene. Hovedgrunnen kan være at de undervurderer hvor vanskelig det er å endre vaner i livet. Det koster å gå ned i vekt og det er ubehagelig å endre vaner. Tror ikke folk er forberedt på hvor ubehagelig det er før en setter i gang.

 

Annbefaler å rydde litt plass i en trave hverdag når du ønsker å gå ned i vekt.

 

*Verden er nå en gang slik at du bare har en viss mengde energi og oppmerksomhet. Magne fortsetter livet sitt i fullt tempo og kjører i gang en slankekur på toppen av det hele. Det går sjeldent bra. Det er viktig å sette av tid og plass til en slankekur.

 

Nygaard tror en annen grunn til at mange mislykkes er at de gir opp med en gang de får første sprekken.

 

* Noen gir opp første gangen de sprekker og tenker " søren det gikk ikke denne gangen heller " . Det mange ikke skjønner er at det å sprekke i blandt er en viktig del av prossessen. I stedet for å blir sint på seg selv og gi opp når du sprekker bør du sette deg ned å tenke " hva skjedde nå "? Finner du ut hva som førte til at du sprekker, kan du unngå å sprekke neste gang.

 

Dette var kjempe viktig å tenke over.

 

SLIK BLIR DU EGO :

 

* Ta kontroll og gjør prosjektet ditt til ditt eget, ikke andres. Hvis svigermor blir sur fordi du ikke spiser kake, kan du feks. si noe som får henne til å forstå at det ikke er kaken hennes det er noe i veien med. Du har satt deg et mål du ønsker å oppnå noe som gjør at du ikke kan spise kake.

 

* Ikke spis for å gjøre andre glade.

 

* Spis den maten du selv foretrekker - ikke den fammelien din eller vennene dine vil ha. Du er ikke slem selv om du lager eller spiser sunn mat. Du viser fammelien din omsorg ved å lage sunn mat, og er er et forbilde for dem i matveien.

 

* Om middagen er usunn, kan du spise mindre av det usunne, og sørge for at det finnes noe sunt tilbehør som du kan spise mere av.

 

* Sett av tid til å trene og bruk denne tiden til trening, selv om venner vil ha deg med kafe, eller famelien krever deg. Din trening er like viktig som barnas eller partnerens aktiviteter.

 

* Lag sunn middag og dropp tunge deserter når du inviterer venner. Ingen har vondt av et kalorifattig måltid, selv om de ikke prøver å gå ned i vekt.

 

* Ta styring over det sosiale livet ditt. Be venner eller familien med på en kveldstur eller en sykkeltur til stranda. Slik kan du kombinere det sosiale med trening.

 

* Unn deg selv en belønning når du har nådd et delmål. Det kan være et fint klesplagg, en tur på kino eller en deilig massasje. Bare fantasien setter grenser her.

 

Er mye å tenke over som står i denen artikkelen, derfor fikk jeg så lyst til å dele den med dere. Håper dere alle har en flott sommer og at dere koser der.

 

 

Noen ord til slutt :

 

Hvem av oss har ikke gjemt unna godteri for så å nyte alt sammen helt alene? På samme måte som du er egoist ved å gjemme unna godteri fra felleskapet, må du være egoist for å klare å gå ned i vekt. Du må sette deg selv først - foran hensynet til alle andre.

 

Syns dette er noe å tenke på selv om et ikke er så enkelt å følge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rina.

 

Dette er viktige og riktige ord, og jeg er kjempeglad for at jeg ble pekt hit for å lese dette. det er veldig mye her som ikke stemmer for meg, men også en del som stemmer. I tillegg til at jeg kjente meg igjen i noe av det, ser jeg også hva som skjer med de som sliter mer enn meg. Jeg tør ikke si at jeg frostår det bedre, men jeg kan ihvertfall se det du sier.

 

Dere er kloke damer, eve og rina, som finner - og skriver - kloke ord.

 

Sender deg en kjempeklem her inne :)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme og føler at jeg begynner og få ting på plass igjen... Har ikke turt å vært på vekta enda, men må vel bare til pers... Det tok liksom helt av på ferie og jeg kom helt ut av fokus. Trodde jeg skulle klare det, men må helt klart ha en matvekt tilgjengelig. Er akkurat som jeg "tror" at siden jeg ikke veier det jeg spiser så er det greit å spise det jeg vil... Så enda henger en av disse mytene igjen... Men nå er det nok. Så skal veie meg i løpet av uka også får jeg se hvor mye dette har ødelagt for meg.

Igår kveld så prøvde jeg selvhypnose. Hadde ikke Mckenna på øra så vet ikke om det ble rett. Men blir spennende å se. Uansett spiller det ingen rolle om jeg gjorde det rett, så lenge jeg tror det funker for min del... Har "valgt" bort det meste av søte ting, så håper jeg det hjelper. Skal Se om jeg får kjøpt meg en MP3 spiller så jeg kan få det på øra. Holder på med noen andre greier også, men skal komme tilbake med det etterhvert, når jeg får det til. Men alt ligger jo inni oss,hvis vi bare vet hvordan vi skal bruke det. Så det er det jeg skal prøve å lære meg.

Men nå får dere ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært en helt grei dag ang. mat ihvertfall. Får jo enda ikke lov til å trene og har vel egentlig ikke så mye på trening å gjøre heller. Har enda vondt i bekkenet og i lysken og tålmodigheten begynner å bli rimelig slitt...

Skriver mer siden, skal spise litt kveldsmat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har vært ute av kurs i ferien, så kommer du raskt i gjenge igjen. jeg syntes det var deilig å være tilbake i gjenge også, det er ikke godt å komme ut av kurs.

 

blir spennende å høre mer om selvhypnosen. skriv og fortell!

 

ha en fin dag, rina. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdsdagen gikk veldig greit. Så det skal denne dagen også, selv om vi skal ut og spise sammen med familien til sambo.

Selvhypnosen må jeg jobbe mere med, men tror nok litt er gjort. Når jeg var i butikken igår, så jeg på sjokoladehylla og ta kom tanken: Nei, dette har jeg jo valgt bort", helt av seg selv. Ett lite smil lurte seg fram og jeg følte meg glad for valget jeg har tatt.

Lurte meg på vekta idag... Har gått opp litt ja, men er enda under 100. Så det var ikke så ille som jeg hadde trodd. 99,5 for å være nøyaktig.

Men spist er spist og jeg orker ikke å beuke tid og energi på hvis om atte...

Så 99,5 er min startvekt nå, så skal jeg bruke tid på å fokusere på det som er viktig nå.

Men nå må jeg gjøre litt husarbeide.

Ha en fin dag alle sammen, og hyfsan takk for hilsen på tråden min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdsdagen gikk veldig greit. Så det skal denne dagen også' date=' selv om vi skal ut og spise sammen med familien til sambo.

Selvhypnosen må jeg jobbe mere med, men tror nok litt er gjort. Når jeg var i butikken igår, så jeg på sjokoladehylla og ta kom tanken: Nei, dette har jeg jo valgt bort", helt av seg selv. Ett lite smil lurte seg fram og jeg følte meg glad for valget jeg har tatt.

Lurte meg på vekta idag... Har gått opp litt ja, men er enda under 100. Så det var ikke så ille som jeg hadde trodd. 99,5 for å være nøyaktig.

Men spist er spist og jeg orker ikke å beuke tid og energi på hvis om atte...

Så 99,5 er min startvekt nå, så skal jeg bruke tid på å fokusere på det som er viktig nå.

Men nå må jeg gjøre litt husarbeide.

Ha en fin dag alle sammen, og hyfsan takk for hilsen på tråden min:)[/quote']

 

Hei ;)

 

Så flink du er RIna som klarer å nullstille deg for hver gang du har gått op litt og begynne på igjen, det står det virkelig respekt av, du er kjempe flink syns jeg, og jeg syns det er veldig kjekt å høre fra deg inne på bloggen min hver uke.

 

Nå har ikke jeg så veldig stor tro på dette med hypnose jeg da, men det skal nå blir spennede å høre hvordan det går med deg fremover.

 

Men nå er det nye uker med nye muligheter, jeg ser fremover og står på videre, ha ei flott uke og dag.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvhypnose er en annen måte å kommunisere med seg selv, på en måte. De som har lest Norsk Ukeblad denne uka ser at det går an å tenke seg slank. Eller å bli hypnotisert. Det er det samme som Mckenna gjør, men jeg hører dette på en CD istede for å bli hypnotisert av en som gjør sånne ting.

Det jeg har gjort feil er at jeg ikke har hørt på "stemmen" min. Men jeg trasset igjennom igår å spiste en sjokolade... Den smakte ikke særlig godt, men igjen slo trassen igjennom så jeg spiste hele. Det var ikke en stor sjokolade, men det er jo ikke poenget. Når unga reiser på ferie sammen med faren neste torsdag, så skal jeg sette meg skikkelig inn i dette + en del andre ting.

Idag har jeg ihvertfall begynt godt, så får vi håpe dette fortsetter resten av dagen og helga.

Men nå er det atter engang husarbeide som står på tapetet, så ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig i siget igjen med maten:) Er veldig glad for det.

Har vært hos legen idag. Må bare smøre meg med tålmodighet når det gjelder hofta og bekkenet. Han har søkt om 3 måneder til med rehablitering og de skal jeg bruke godt.

Jeg maste meg også til at han skulle søke meg inn til plastisk kirurg på sykehuset her. For vurdering av bukplastik. Han mente jeg skulle vente til jeg hadde gått ned enda mer, men det vil jeg ikke. For det første tar det lang tid å komme inn på sykehuset her. For det andre gir det meg ett ekstra spark i baken for å fortsette på den smale sti. For uansett om jeg får beskjed om at jeg må vente til jeg evt har gått ned enda mer, så vet jeg ihvertfall hvor mye jeg må gå ned for å få en operasjon. Tar det kjempe lang tid før jeg får time så nærmer jeg meg kanskje ferdig. Så her er det bare å fortsette å være flink.

Føler jeg er har kommet meg skikkelig igang nå, så skal sammen med fysioterapauten legge opp ett treningsprogram som jeg kan følge nå til hofte/bekken er bra.

Er godt å føle at jeg er over "kneika" og optemismen igjen råder.

Ha en god helg alle sammen. Vi skal på hytta og plukke bær. Les:(de andre).

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du skal vurderes for bukplastikk!!! Skulle ønske jeg kunne få en slik operasjon også, men legen min har forsikret meg om at det er helt uaktuelt. Jeg har (dessverre) ikke hengebuk, "bare" gravidemage". Og det dekker de jo ikke lenger..

Krysser fingrene for at du får innvilget operasjon, nå blir det spennende å se hvor lenge du må vente før du skal inn til vurdering... Sikkert lurt å bli henvist allerede nå, så har du litt press på deg før du skal inn.

 

Jeg syns du er imponerede standhaftig og har en glimrende strategi! Du står på til tross for hofteoperasjon og jeg bare bøyer meg i støvet over pågangsmotet ditt.

Hvordan fungerer egenhypnosen du snakket om, er det noe som er relevant eller mer sånn "engleskole-aktig"? ;-)

 

Ha en flott dag videre, kos deg på blåbærtur (selv om du sitter i ro mens de andre plukker...) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med stor interesse fulgt tråden din lenge, og jeg er kjempeimponert over din stå-på-vilje:D Her er ei jente med TÆL!

 

Ønsker deg all mulig lykke til videre!

 

klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært avslappende, alt for avslappende. Ihvertfall med hensyn til hva jeg har spist. Skal veldig lite til å vippe meg selv av pinnen igjen. Så får gå igang med å lese boka igjen. Den som heter " fettet sitter mellom ørene". For nå syntes jeg ikke dette er morsomt lengere. Har skrevet litt i helga. Spurt meg selv virkelig noen ærlige spørsmål, så skal jobbe videre med det også. Skal skrive mere om det siden. Blir nok "litt" deppa pga. hofta. Dette tok jo så mye lengere tid enn jeg trodde. Men kan jo ikke gi meg over pga. det. For det gjør jo ikke situasjonen noe bedre om jeg legger på meg igjen. Heller tvert om. Jeg var så dum at jeg tvang meg selv til å spise sjokolade, selv om jeg egentlig ikke hadde lyst på. Hypnose skulle søren ta meg ikke få ødelegge mine dårlige vaner nei. Skjønn det den som kan. Men her kommer oppgaven som du skal gjøre, når du skal hypnotisere deg selv. Du må være helt avslappet og det beste er sikkert om du går på McKenna sine sider og laster dette ned. Det er helt gratis, men det er på engelsk. Så han sier omtrent det jeg har skrevet ned her. Så jeg skal prøve dette igjen, og lese boka, så jeg får det litt gøy igjen.

 

Oppgave 1

 

Først står du foran speilet og ser godt på deg selv... liker meg selv/ det jeg ser.. på en skala fra 1-10

Lukk øynene... se deg selv inn i øynene... Jeg aksepterer og godtar meg selv...

Begynn øverst jeg aksepterer og godtar håret mitt... Jeg aksepterer og godtar ansiktet mitt... Osv ned hele kroppen...Så se i øynene jeg aksepterer og godtar meg selv hele meg -

Lukk øynene og gå igjennom hele kroppen en gang til i hodet... lukk opp og se deg selv i øynene smil....hvor på skalaen er du nå?

Fint

Lukk øynene å se for deg din favoritt person... se på hele meneske... gå inn i det fantastiske meneske, ta holdning og væremåte, vær den personen....kjenn på følsen...smil... godt ikke sant?

Ta med deg følsen, lukk øynene og tenk på en person som du vet liker å respekterer deg veldig godt.... hva ser denne personen nå? Kjenn hvor stolt du er hvor godt det føles.... slå sammen favoritt personen og liker deg veldig godt personen og kjenn godt på den følsen pust den inn helt inn og ankre den i hjertet ditt, nå og for alltid...

Lukk opp øynene å møt verden...løft hodet og smil

 

 

Oppgave 2

 

Tenk på røyk usunn mat alt det gode du er så hekta på.... alt ligger foran deg på en tallerken...kjenn hvor suget kommer fra....magen....og oppover spiserøret som en sirkel opp og foran deg bruk armene i sirkelen.... hvilken farge har det for deg?.... OK... fint.... ta nå å kjør dette baklengs, bruk armene som i sta men i motsatt rettning.... reverser det.... hvilken farge har det for deg nå?.... Se på tallerkenen med alt på.... kjenner du suget like mye nå?.... ok gjør det hele igjen,...forover også bakover...fortere og fortere og husk den gode følsen fra oppgave 1 løft hodet ...smil...go pust det inn allt sammen... kjempe bra.... dette gjør du hver gang du skulle få en antyding til å tenke i feil rettning.... da reverserer du,.... det er helt utrolig hva dette hjelper...

 

 

Håper dette kan være til hjelp for noen andre også. Når det gjelder dette engle opplegget har jeg vel ikke helt troen på det. Men de fleste svar kan vi faktisk finne inne i oss selv. Det gjelder bare og ha tid og ikke minst å tørre.

Men nå får jeg begynne med dagens husarbeide.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hilsen i tråden min. så koselig med besøk av deg :)

 

jeg ser det går litt opp og ned, ja- sånn er det i perioder. tror du er flink til ikke å la deg trekkes ned av negative tanker. moren til en venninne sa en gang til meg: det er ingen skam å snuble og falle, men det å bli liggende er ikke bra. så sant, så sant. man får plastre knærne og fortsette fremover.

 

interessant å lese om selvhypnoseteknikkene. det minner meg veldig om nlp. har du vært borte i det? (nevro-lingvistisk programmering). visualisering er en av teknikkene som brukes der. jeg har gått på et lite kurs en gang i tiden forstår du.

 

nå må du ha en bra dag og en bra uke! dette klarer du!! rist av deg alt det som har vært. det er dagen i dag og dagene fremover som er viktige. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er NLP teknikk. Har ikke gått på kurs, men har lest en del om det. Har to store permer jeg skal komme igang med nå i høst. Har lest en bok som heter reisen av Brandon Bays. Dette er også NLP- teknikk og hun skal etter sigende ha helbredet seg selv for kreft. Jeg syntes det er kjempe inerressant, men er nok litt skeptisk. Begynte på en annen bok når jeg var hos søstra mi, med omtrent det sammen innholdet. Husker ikke helt hva den heter. Men den stilte ett meget sentralt spørsmål. Hva gagner sykdommen deg? Hvis man da kan stille seg selv samme spørsmålet, men bytte ut sykdom med overvekt, fedme eller andre ting kan det jo bli interressant. For hva gagner det meg å være overvektig? De fleste vil vel egentlig si ingenting, så hvorfor er vi da alikevel overvektig, når det ikke gangner oss noe. Så må man kanskje gå videre å se på alle de "komfortable" tingene som vi gjør som overvektige. Vi spiser det vi vil, vi rører oss mindre fordi det er tungt, og jeg for min del legger en masse begrensninger på meg selv når det gjelder å prøve nye fysiske utskeielser. Så for min del gagner nok overvekten min meg til å leve mer "komfortabelt" enn hvis jeg faktisk hadde klart å gått ned masse i alle disse årene jeg har prøvd. For når jeg har klart å gå ned, så må jeg så klart holde det ved like. Er jeg klar til å begynne å leve ett sunt og aktivt liv?

Er jeg klar til å ikke identifisere meg med kiloene mine, men faktisk med hvem jeg er? Dette ene spørsmålet setter igang en lang tankerekke for min del. Jeg har begynt å skrive ned en del av disse spørsmålene. Jeg svarer også på de selv, men prøver og gå dypere ned med masse spørsmål om hver minste ting. For det er kjempe viktig at man har med hode også på denne prossessen. Å da mener jeg at man skal ha med hode ikke bare på mat og trim, men også det at man forandrer seg når man går ned. Det er kjempe viktig.

Dette ble visst et laaangt innlegg, å det kommer sikkert til å komme enda flere, for dette opptar meg ganske mye om dagen.

 

Ha en fin og god dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

du er så positiv og selvgranskende og ærlig at det er en fryd å lese tråden din!! fortsett gjerne med slike innlegg for tror du setter ord på tanker som veldig mange av oss har!! :-) du får også meg til å reflektere litt over hvorfor jeg er overvektig, hvordan jeg vil bli/være som person og hvordan jeg skal klare å komme meg dit!

tusen takk for suuuper motivasjon! stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg har gjort idag for å føle meg bedre, er at jeg lot være å bruke krykka til butikken idag. For jeg klarer jo alt, det gåt bare litt lengere tid:) Det føles godt å se en ende på krykke bruken. Har ikke så lange veien til butikken, men et sted må jeg jo begynne. Så skal gradevis bruke den mindre og mindre.

Dette er ett stort framskritt for meg, så nå er jeg litt oppi skyene:)

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det endel interessant lesestoff om både hypnose og var det NLP du kalte det? Det blir på en måte "Tenk deg slank" som jeg leste på nettet en plass....

 

Så bra at det går fremover med deg ellers, god bedring. Klem Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nlp er en avart av kognitiv terapi. kognitiv terapi tar tak i det ubevisste vi tenker, automatiske tanker som blir til handling uten at vi helt får tak i den tanken som ligger til grunn. hva er det egentlig som styrer våre valg? hvilke antagelser har vi om oss selv og verden rundt oss?

 

jeg har lært mye av kognitiv terapi, undringer over de valg jeg gjør, og hvordan jeg kan endre tankemønster rundt de sannheter jeg har om meg selv og mitt liv. absolutte sannheter finnes ikke, selv om vi tror det.

 

for meg har det handlet om å skrive en ny historie om meg selv. det er ikke gjort over natten, for å si det sånn. min erfaring er at ting tar tid, men at det absolutt nytter å endre måten å tenke på. og som følge av det - ta bedre valg for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endre livsstil og tankemønster er en langvarig prosess. Å er vi heldig så lærer vi noe nytt om oss selv hele livet. For det er jo kjempe spennende å lære noe nytt, å kanskje spesielt om seg selv. Det jeg holder på med nå er utallige spørsmål om det meste i livet mitt. Fra slanking til forhold. Faren med denne prossessen, hvis man ikke er klar over det er at man kan bli lettere deprimert... Ihvertfall jeg. Så når jeg har skrevet ned ett spørsmål, så svarer jeg også på det. Så det skal henge minst mulig løse spørsmål i lufta. Utifra de svarene jeg gir, håper jeg å kunne endre det jeg ikke liker ved meg selv. Jeg er helt ærlig for meg selv når jeg sitter med dette, å noen ganger går det helt rundt i hode mitt... Så da legger jeg det bort til neste gang jeg føler meg klar. Jeg skriver alt ned i en bok og jeg skriver også dato. Dette er en spennende prosess som jeg håper å lære mye om meg selv av.

For øvrig har jeg hatt en bra dag, med tanke på kaloriinntak. Må faktisk hive i meg litt snart fordi jeg har spist for lite idag da...

Men nå er det snart kvelden her. Skal endelig til fysioterapauten igjen imorgen å håper å komme igang med litt trening igjen.

God natt alle sammen, sov godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag, med nye muligheter:) Er så deilig å tenke på at i går var igår og i dag er enda dagen ny og frisk.

Gårdsdagen gikk som sagt bra, men litt lite kalorier. Regner med det kommer til å ta seg naturlig opp når jeg får lov til å begynne å trene igjen. Idag skal jeg til fysioterapauten igjen, å gleder meg til det.

Har fått svi pga at jeg ikke brukte krykke igår ja. Gikk nemlig en tur til i går kveld å det har straffet seg i natt. Så må finne en ny dose med tålmodighet og ta det litt pent skjønner jeg... Men det holder hardt, for å si det sånn.

Men ting og tang kunne jo vært mye værre, så får prøve å se det posetive i dette også. For alt kommer jo til å bli bra igjen, det tar bare litt lengere tid.

 

Ha en strålende dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar jammen lang tid. jeg trøster meg med at hver dag er jeg et ørlite steg nærmere det å bli bra. mann i hvit frakk har lovet at jeg blir helt bra, så da får jeg tro på det - selv om jeg noen ganger lurer litt.....

 

synes du er rå-flink rina, som jobber så systematisk med din situasjon. tror du er inne på noe viktig her, alle fragmenter som utgjør et liv henger jo sammen. ordinær systemteori vil noen si. da er det smart å undre seg litt innimellom. om man ikke har fasiten der og da, så kan man jo ha en arbeidshypotese i det minste ;) håper resten av uka di også blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har vært helt grei, med hensyn til mat. Kom meg litt opp på kalorier idag, da jeg har spist en del frukt. Sunnere enn gotteri.

Ble ikke noe trening på meg denne uka, men skulle få begynne litt forsiktig neste uke. Den gode nyheten er at jeg da kan begynne å trene hele kroppen igjen, å det kan jeg gjøre utenom hoftetreninga. har prøvd meg ett lite stykke uten krykke idag også, å det går bra.

Ellers er det veeeeldig mange rare tanker i hode mitt om dagen. Som tidligere skrevet, nesten så det går rundt.

På torsdag reiser unga sammen med faren på ferie, så får prøve å få ting ned på papiret når de har reist.

Her er enda en bok jeg har lest...(noen som blir lei?) Den heter ryd op i dit rod. Den er på dansk, å handler om å rydde opp i skuffer og skap og andre steder rundt deg. Den omhandler Feng Shui prinsippet. Ble kjempe inspirert, så har fått begynt å rydde:) Det står også at man må rydde opp inni seg selv. Å det er jeg jo i full gang med. Så her blir det ryddig både her og der.

Klarer så klart ikke å holde meg unna vekta, men skal sette den bort etter veiinga på mandag. Da får jeg være standhaftig og bare veie meg en gang i uka.

Men nå er det nattatid her snart.

God natt, sov godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny strålende dag i Nord. Sola skinner og det er allerede en behagelig tempratur ute:)

Så frokosten skal nytes ute. Har allerede vært å lagt inn en del i arbeidsboka. Føler det er lettere å holde meg til det jeg skal spise, hvis det allerede er lagt inn.

Våknet klokka 7 idag... Skulle tro man begynte å bli gammel. ;) Så idag får jeg fortsatt med rydde prossessen min. Har en kjeller full av rot, så der trengs det sårt til en opprydding.

Skriver mere siden idag. Ha en strålende dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...