Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten målløs idag:) - 2,7 kilo på ei uke, og -2 cm i midjen. Skjønner nesten ikke at det går an, men blid er jeg:) Virker som jeg har funnet det som funker for min del da. Så får jeg håpe det kommer til å forbli sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Inspirert som jeg ble av min vektnedgang har jeg da danset i en time og tatt litt styrketrening i 20 min. 3,1 poeng hittil idag da. Å enten blir det en tur på badeland eller på treningstudio idag, så blir nok litt flere poeng idag. Det er så bra for hofta at jeg klarer å være i aktivitet. Dansing er nok ikke den beste formen for hofta sin del, men det driter jeg i nå. Er bare så hærlig å danse. Det er en av de tingene jeg virkelig gleder meg til å kunne gjøre igjen. Da blir det svingkurs på meg og sambo:) Ha en fin mandag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått ned 2,7 kilo sist uke? OG 2,2 kilo forrige uke?? Herregud, så ufattelig flink du er!!! Jeg kneler av nesegrus beundring!

 

Hvor mange kalorier spiser du pr dag? Du trimmer jo helt vanvittig mye, skjønner ikke hvor du henter energien fra! Jeg blir sliten bare ved tanken, for å være helt ærlig...! Men, det er jo tydelig at innsatsen gir resultater, du store min!

 

Kanskje jeg skal følge planen din i stedet, og spise vanlig mat igjen i stedet for å stappe innpå den ene Noka-baren etter den andre? Er jo mye hyggeligere å spise sammen med familien :-)

Men, skal holde ut til konfirmasjonen, da tenker jeg at jeg girer ned noen hakk. Kanskje sette inn trimgiret igjen, inspirert av DEG!

 

Gratulerer med en fabelaktig nedgang, helt utrolig flink er du!!! :-)

 

 

klemz fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke helt som jeg hadde trodd denne dagen. Like etter jeg var ferdig med morra trimmen måtte jeg på jobb på kafeen, og i dag var det ganske hektisk til tider, så har satt litt gange på trimpoenga mine også. Var så trøtt etter middagen at jeg holdt på å sovne, så da var det bare å kle på seg å gå en tur. Så har notert meg 4,7 trimpoeng idag. :) Å det er kjempe bra. Kjenner jeg er sulten idag, å har ikke fått i meg nok , så må nok spise litt til før jeg legger meg, selv om jeg egentlig ikke spiser etter klokka ni om kvelden, men,men.

imorgen skal jeg ikke på jobb, så da blir det nok en tur på treningstudio og kanskje på badeland på ettermiddagen, Får ikke trimmet på onsdag, da vi skal å se på alt for Rognan på kvelden og jeg skal jobbe på dagen. Så får heller ta i litt ekstra imorgen. God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg sannelig på trening imorges:) Men vet ikke om det blir noe vane, er bare megatrøtt idag, men trenger jo ikke ha noe med treninga å gjøre. Etter treninga syklet jeg på ett kjøpesenter bare for å se litt. Handla så klart litt småting og mat før jeg syklet hjem igjen. Så hittil idag 3,5 poeng. Skal på badeland sammen med eldstedattera så da blir det flere trimpoeng. Denne jentekvelden jeg egentlig hadde tenkt forrige uke, ble ikke noe av, så idag har jeg kjøpt ansiktsmaske og hele greie til oss. Så får jeg håpe vi orker i kveld da.

Min svigerfar som jeg møtte på treninga idag er nå hyggelig også:) Han kjente meg nesten ikke igjen fordi jeg var blitt så tynn i ansiktet. Han så på kroppen også at jeg hadde gått ned, så i motsetning til svigermor som presterte å si når jeg sa jeg hadde gått ned, ja men du har jo mer å gå ned. Thank yoy so mach. Men egentlig så bare flirer jeg av henne, for hun kan ikke dette med å støtte og oppmuntre, så får jo da heller ikke så mye sånn feedback av meg. Så nemelig.

Hun er vel det vi kaller en vanskelig gammel dame. Å det kom godt med på lørdagen da jeg var på jobb at jeg har erfaring med sånne vanskelige gamle damer. Så aldri så gæli osv. Ett ordtak dere sikkert har skjønt at jeg liker godt. For hvis man klarer å se det posetive i ting som skjer enn bare det som er negativt og man ikke får til, ja så blir livet sannelig lysere og gladere også.

Går egentlig å venter på at jeg skal få meg ett shopping kick, men det kommer liksom ikke. Er dritt lei "dystre" avdelinga på både Kappahl og Lindex og ihvertfall når jeg ser hvor mange lekre klær og fine farger det er på normal avdelinga.

Klærne trenger jo ikke å rope stormote lang vei. Hvem har innbilt desigenere at store mennesker skal ha store mønstre og dystre farger GRRR;(

Litt på krigsstien idag, men , godt å få det ut. Nå er det sanrt middagslaging. Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det sannelig blitt 10,4 poeng. Er ny rekord og jeg er kjempe fornøyd. problemet er vel at jeg har spist altfor lite iforhold til treninga. Men tror jeg tar meg fri imorgen fra trening. Skal en del timer på jobb, så blir jo litt trim der da.

Ikveld har jeg fått gjort alt dette som jeg skulle, ansiktsmaske, pedikyr og manikyr. Pluss at jeg hadde med meg hårkur på badeland og fikk tatt det også. Kjenner jeg er ganske sliten og trøtt ikveld, så skal snart legge meg. Nå er det kveldsmat også er det vel å finne senga. God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner idag at det ble mye trim igår. Er skikkelig stiv i hele kroppen. Så får vurdere om jeg må varme opp kroppen litt og tøye og bøye litt ihvertfall. Får se hva jeg rekker. Skal på jobb klokka 11, men mye ting å gjøre i huset. Så her er det vel bare å hive seg rundt. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dritt lei "dystre" avdelinga på både Kappahl og Lindex og ihvertfall når jeg ser hvor mange lekre klær og fine farger det er på normal avdelinga.

Klærne trenger jo ikke å rope stormote lang vei. Hvem har innbilt desigenere at store mennesker skal ha store mønstre og dystre farger GRRR;(

Litt på krigsstien idag' date=' men , godt å få det ut. Nå er det sanrt middagslaging. Ha en fin ettermiddag alle sammen:)[/quote']

 

Ja....store mønste, knyting under brysta, og TVERSOVERSTRIPER...... Halloooo, vi vil ha fine klær som passar, og som vi ikkje ser større ut enn vi er i...... Dobbeltgr!!! :)

Eg har snudd omtrent i døra til Lindex i det siste.... ingenting fint, jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var en hektisk dag. Først på jobb, hjem å hive i seg en skål suppe før jeg heiv meg i dusjen og gikk på revyen"Alt for Rognan" å det var kjeme artig. Flira nesten hele tida. Etterpå gikk vi ut på byen. Men jeg var standhaftig, drakk en kaffebaylis og resten brus og kaffe. Orker ikke ¨ødelegge dagen idag da jeg skal på jobb og heller ikke at jeg skal stoppe opp på vekta. kan så klart være andre grunner til at jeg stopper opp, men vet ihvertfall at det ikke har noe med alkohol inntak å gjøre da. Pluss at alkohol og smertestillende ikke hører sammen.

Men jeg hadde det like gøy som de andre og har definitivt en bedre dag i dag:)

Er så klart trøtt, sliter litt med å sove når jeg har vært ute sånn, tar en stund før jeg roer meg ned. Men det var verdt det:) Er godt å få en sånn oppkjøring før konfirmasjonstida starter, blir en del jobbing da.

Men nå må jeg gjøre meg i stand å komme meg på jobb. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært så trøtt at det nok blir lenge til jeg går på byen dagen før en arbeidsdag. Trodde ikke det skulle bli så ille, siden jeg ikke drakk. Men sovnet sent og sov urolig, så i kveld blir det tidlig kveld. Har så klart vært plaget med den forba... hofta i tillegg idag, så ingen superdag idag:( Men maten har gått bra, så alt er jo ikke hel svart heller. Imorgen skal jeg ikke på jobb så da blir det trening i morra tidlig, så hjem og vaske hus. På lørdag skal jeg vaske rundt der jeg jobber og det samme på søndag så det blir vel trim nok antar jeg. Vet ikke helt hva jeg skal sette det på, men finner vel noe som passer. Men nå er det litt ting som må ordnes. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmandag på fredag... Er skikkelig lei av det meste. Været. hofta, meg slev, gubben osv. prøver å tenke posetivt men ikke noe hell hittil idag. Bortsett fra at jeg ser jeg har krympet og kjenner det også. Har en pysj som nesten var for liten for 2 mnd siden nå detter buksa av meg:) Så må nok finne på noe lurt med den for vil ikke kvitte meg med den enda. Tror når jeg engang blir ferdig med dette her, så kommer jeg til å kjøpe meg masse nye pysjer/nattkjoler og nytt undertøy. Truser må jeg vel uansett snart kjøpe meg for de begynner også å bli for store en del av de. Men med min inntekt om dagen har jeg nesten ikke råd til å titte på klær engang. Å det er vel kanskje grunnen til at jeg er dritt lei idag. Er jo vant til å ha to normale inntekter, å nå har vi ikke det. Så det sliter en del. Noe av problemet er jo at jeg føler meg skyldig fordi jeg ikke har jobb. Å når jeg da hele tiden får høre at vi må spare inn, men jeg da føler at det gjelder meg og ikke sambo, da blir det kræsj. Hadde en skikkelig prat om hva vi ikke har råd til igår. Han skal reise dit vi disponerer ett sommerhus. Det kommer på minimun 1000 kroner. Så fikk han meg til å få skikkelig dårlig samvittihhet fordi jeg røyker, hadde hentet medisiner og kjøpt noen småting til jentene, så han kunne da ikke reise osv. Men igår kveld, ja da skulle han plutselig reise alikevel... Så da hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å ordne med lønning fra den ene jobben min idag istede for på mandag osv. Så føler meg skikkelig dust. Han kan bruke men ikke jeg. Å vet jo at vi ikke har all verden p bruke, men denne syntes jeg ble drøy. Er kanskje ikke rette forum å ta dette opp, men måtte bare få det ut. Sukk.

Ha en fin dag alle sammen, for jeg skal ihvertfall prøve å få resten av dagen bra.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, på nett for første gang. Valgte å svare deg, Rina, siden det var din tråd jeg først var innom. Er skikkelig imponert over innsatsen og treningsiveren din. Håper det blir greit med ny hofte også. Ikke gi opp og spis ubehersket når du blir tvunget til en mer rolig tilværelse etter inngrepet. Det kan være du får "treningsabstinens" og blir litt deppa da. Pengebruk diskusjonen er nok noe de fleste i et parforhold vil kjenne igjen. Vær flinke til å diskutere hva dere har og hva som skal ut, slik at dere har like formeninger om hva pengene skal brukes på. Håper det er en kortvarig periode med mindre penger dere er inne i, slik at sommeren blir god. Vanskelig å ha fokus på andre ting når vektreduksjon står øverst på prioriteringslista. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg 1MAI. SLUTTER JEG Å RØYKE:) Skjønner ikke hvorfor jeg må ha sånne datoer, men jeg trenger visst det. Nå som det er skrevet her inne, så føler jeg at jeg ikke har noe valg. Er forbredt på å stå i ro ett par uker på vekta, men formen blir jo straks mye bedre så kan hende jeg trener mer så da går det kanskje nedover alikevel. Sprakk i påska på denne teite røykinga, å jeg stor røyker. Å formen er også betydelig dårligere, men 1 mai da er det slutt. Håper det er for siste gang, at jeg lærer meg at røyk gjør ikke livet mindre tøft. Har jo klart å la være å trøstespise stort sett, så må jo klare å slutte å trøsterøyke også.

Idag har jeg vært å vasket rundt på jobben , skal i morgen også. Hadde på pulsklokke har notert meg 1200 kalorier forbrukt, så det er kjempe bra. Er oppi 25 poeng hittil og imorgen rekker jeg å trene også.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg holder på å gå i samme fella som før. Føler at jeg liksom kan "feire" litt fordi folk begynner å bemerke at jeg har gått ned. Men er jo klar over denne svakheten, så har ikke tenkt å la den få grobunn. Er så klart sliten etter flere timer med vasking og da faller jeg for fristelser mye fortere enn jeg ellers gjør. nesten så jeg tenker at det ikke gjør noe om vekta står i ro på mandag. Er en farlig tankegang dette, så skal blåse den bort før den får satt seg. Det som også er dumt er at jeg ikke klarer å være fronøyd med det jeg har oppnådd, men skal liksom jage etter neste ti kilo ned, å det skulle helst vært gjort igår... Så her blir det litt selvransakelse som må til. Må få bort denne tankegangen så fort som mulig ellers kommer det til å skjære seg når jeg slutter å røyke. Vet jo at man ikke går opp av å slutte å røyke, i værstefall står man i ro i ca 2 uker. For det er jo det jeg evt erstatter røyken med som jeg går opp av.

Har syndet litt og spist litt sjokolade ikveld, men er enda innen for det jeg skal, så skal skjærpe meg her og nå.! Dermed basta.

Men nå skal jeg gå å sløve å sitte i sofaen og glane på TV.

Ha en fin lørdagskveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg brukt morran på å skrive ned en del punkt som er viktig for meg. både i forhold til røykeslutt og klare å fortsette med min livsstil endring. Disse ligger på skrivebordet på data'n, å disse skal jeg se på hverdag. Her kommer mine punkter.

Hvorfor jeg vil slutte å røyke:

 

1. Det lukter vondt.

2. Det er skadelig for helsa mi. Jeg piper i brystet, sover dårlig, får vondt i hode.

3. Jeg kommer til å bruke lengre tid på å komme meg etter operasjon.

4. Det koster mange penger.

5. Jeg vil være ett forbilde for barna mine.

6. Jeg vil være en ikke- røyker!!!

7. Jeg må takle livet uten å ty til røyking, når ting topper seg.

8. Jeg vil få god kondisjon.

 

Hvorfor jeg skal fortsette med livsstil endringen min:

 

1. Jeg skal fortsette å gå ned i vekt.

2. Jeg skal komme meg fort på bena etter operasjon.

3. Jeg skal forme kroppen min, til en drømme kropp.

4. Jeg skal ha en bukplasstikk.

5. Jeg skal bestemme over kroppen min, om hva jeg vil gjøre.

6. Jeg skal bestemme hva jeg skal spise. Hode skal ikke lure meg til usunne ting.

7. Jeg skal passe på kroppen min som ett ”tempel”

8. Jeg skal ikke ty til spising når ting blir vanskelig. Da skal jeg heller gå meg en tur.

9. Jeg skal være glad fordi jeg har evnen til å kunne gjøre dette for meg selv.

10. Jeg skal kunne kjøpe meg klær i hvilken butikk jeg vil.

11. Jeg skal ha det gøy, mens jeg holder på med dette.

 

Er jo ikke sikkert at dette er så interressant for andre, men for meg er det kjempe viktig. Så her er det bare å fortsette med å finne seg selv under allle de ekstra kiloene.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord på trimpoeng i dag. 11 poeng totalt i dag og ca 36 denne uka.:) Kommer nok ikke til å bestrebe med dit flere uker for å si det sånn. Har vært to dager og rundvaska på jobben og det er ganske tungt. Tok på meg pulsklokka både i dag og igår. Idag stoppet jeg den når jeg hadde pause istede for å trekke fra 100 pr time. Er ganske sliten, å har spist alt for lite idag, men, men. Skal ihvertfall ha meg kveldsmat nå. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye som kunne passe på meg(og sikkert flere av oss i Grethe Roedhes vektklubb) også på den lista di der, gitt. Ikke den der røyke slutt greia, men det andre. Lurt å ha mål å strekke seg mot. Med din innsatsvilje og ståpåmot er det virkelig sjans for at du skal klare det. I kveld har jeg hatt grillkjøtt fra nyinnkjøpt grill. Godt vi går sommeren i møte med grilling, salater og masse magert snadder. Jordbær med vaniljekesam til dessert, og et glass god rødvin til maten. Ukas kosemerker er brukt. Ny uke står for døren, og for mitt vedkommende- veiing. Spent på hvordan uka har gått. Blir det ned eller opp, og hvor mye? Alltid litt nervepirrende det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi. Jeg er på to siffret. Å tro meg jeg skal aldri opp på 3siffret igjen. Har gått ned 1,6 kilo og veier nå 99,4 kilo. Er så glad at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har nådd to mileperler. Har kommet meg under 100 og gått ned over 15 kilo. Så blir ihvertfall inspirert av vektnedgangen. Ingen grunn til å feire seg selv, på annen måte enn å fortsette som jeg har gjort. Syntes jeg har hatt en fenomenal vektnedgang, men er forbfrdt på at det kommer til å stå litt i ro nå som jeg slutter å røyke imorgen. Men det er helt greit, for jeg kommer til å få en enorm helse gevinst av å slutte å røyke.Jooohooo, er så glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! :) Det må føles herlig!! Jeg blir mer og mer imponert over deg for hver uke, Rina! Tror ikke jeg har hørt om noen som har så stor stå-på-vilje som deg. :) Lykke til med røykeslutt, selv har jeg aldri røyket, så jeg vet ikke hvor vanskelig det kan være, men siden du klarer deg SÅ bra når det gjelder vektnedgang, så er jeg sikker på at du klarer å kutte ut røyken og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 17 cm totalt siden 3 april:) Totalen siden i høst er på 85 cm!!! Det er helt utrolig. Går mest ned rundt puppa, og er under 60cm på låret, så dette liker jeg:) Men jeg sliter mer enn det jeg bruker på å gå ned i midjen. Men det kommer vel etter. Har jo siden i januar gått ned 18 cm, men det er der jeg har brukt og gå ned mest og først tidligere. Så kanskje det er noe i det anto sa, at når man røyker så holder man på fettet rundt navlen, blir spennende å se ihvertfall, om det stemmer. Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,så flink du er, Rina!!! Jeg er så utrolig imponert over deg! Snakk om pågangsmot og viljestyrke!

Så utrolig deilig å se 99-tallet, det har du virkelig fortjent. Og du må vel ha investert i masse nye klær allerede, de gamle må vel henge og slenge på deg nå som du har mistet så mange cm?

 

Forresten, hvor høy er du? Jeg er over 180 høy, så jeg tør ikke håpe på et midjemål under 80 cm, det er liksom max av det jeg anser som mulig.. Hva er målet ditt?

 

Håper du fortsetter med samme effekt, det er utrolig morsomt å følge med deg. Snakk om suksess-historie! Egentlig burde GR profilert deg som en av sine fabelaktige slankere! :-)

 

Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...