Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Ble ikke noe møte på meg igår, denne hærsens migrena igjen... Tok sovetabletter og en migrene tablett når jeg gikk og la meg og har sovet utrolig godt. Så formen er mye bedre idag enn den har vært på lenge:)

Selv om jeg sov mye lengere enn jeg hadde tenkt, men tror jeg trengte det.

Igår kveld ble det en utskeielse men da med mat, ikke snop.

Funnet ut hva jeg gjør feil. Spiser altfor lite på dagen og blir kjempe sulten på kvelden. Så skal prøve å få i meg mest mulig nå før middag. Kommer nok til å være sulten alikevel, men vet da at jeg har fått i meg nok. Igår etter middagen hadde jeg enda ikke kommet opp på 900 kalorier, å det er for lite. Har vært sånn flere uker nå, så skal skjærpe meg der. Kan hende det forklarer en del med hodepine og å være sliten.

Skal på trening idag sammen med ei venninne i ettermiddag. Har jo blitt alt for lite trening også i det siste. Så full skjærpings nå.

Skal innom å lese litt hos dere andre.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Må skrive litt mer...Tror det er flere enn Hege som er skravlete her inne:D

Så at jeg har 1000 innlegg på tråden min. Helt utrolig.

Igår hadde jeg på meg en bukse i str 48, uten å tenke meg om dro jeg den rett av uten å åpne hverken knapp eller glidelås:) Så den er herved erklært for- for stor. å, går på loftet med de andre for store klærne. Hadde aldri trodd jeg skulle komme dit henn. Skjønner det er på tide med en ny opprydding i skapet igjen.

Nevnte London turen for gubben her om dagen, å han var kjempe positiv til det. Han syntes det var kjeme flott hvis vi gjorde noe sånt. Så her er det bare å begynne å planlegge:)

Men, nå må jeg få gjort litt. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for hilsen på tråden min. Jeg må si du har vært flink, så moro med den buksa! Mine klær begynner også å passe bedre..det føles skikkelig godt!

p045.gif

London ja...der kan du shoppe, så mye fint å få kjøpt i England..og så billig i forhold til her. Da kan du jo kjøpe litt ny garderobe. Vi skal på 3-dagers tur til England i jula og drar avgårde med tomme kofferter. Sist kjøpte gubben både lærstøvler og skinnjakke til spottpris. Jeg fyller opp med undertøy og masse blader og bøker, finns så mye fine livsstilsblader etc som er fine å ha som inspirasjon!

 

Dette må du unne deg, fin belønning for ny kropp!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser man kan dra av uten å åpne, der er for store ja, Rina *ler* Jeg er også der på str 48 nå i omtrent alle buksene mine. Har ei dongeribukse med stretch som jeg fortsatt må åpne, resten skal jeg legge i en eske nå før jul for å kunne kaste etter jul altså!

 

Og jeg er ikke det minste i tvil om at det er flere enn meg som skravler her inne. Vi skulle møttes vi en gang og jeg tenker skravla hadde gått i ett ;)

 

Ha en riktig flott dag og skjerpings med mat på dagen!

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......ja, er helt med på det om å møtes og få skravlet "litt". Lurer på om det er mulig å bli "utskravlet"? hehehe. ;) Altså tom for skravvel. Ok, skjønner jeg er blitt litt gal for øyeblikket....excuse miiiiii.

 

Truden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en dårlig natt, å jeg begynner å bli dritt lei av å ikke få sove ordentlig. Lurer på hva jeg skal gjøre snart. Hadde tatt sovetabletter igår kveld, men hjalp lite. Har så klart sovet litt innimellom, men veldig urolig. Kvart på seks sto jeg opp. Hadde da snurra rundt i senga siden klokka fem. Skal på trening klokka ni idag, også må jeg prøve å sove litt, skal på jobb og vet det kan bli litt sent før jeg er ferdig. Hadde så mange planer for dagen. Men får heller utsette de litt da. Kommer en dag imorgen også. Har vært lite flink med trening i det siste så skal skjærpe meg der. Skal også prøve å gå en tur hver dag, mens det er litt dagslys, kanskje det hjelper for å få sove om natta.

Ja, ja får håpe dette går over snart.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke sover godt om natten, men det slår meg at det kanskje har noe med uregelmessig arbeidstid å gjøre - ettersom jeg skjønner jobber du en slags skiftordning, og det kan jo være utfordrende for nattesøvnen. Jeg er en "light sleeper" det vil si at jeg våkner av den minste lyd, og jeg trenger heller ikke så mye søvn. Det er en ond sirkel for kroppen trenger egentlig ordentlig søvn hver natt, har jo lest om at man tror det er sammenheng mellom overvekt og lite søvn. I min forrige jobb hadde jeg store problemer med å få nok søvn fordi jeg ofte skulle rekke fly om morgenen kl 700 og da måtte opp 4-5. Jeg greide ikke å sovne om kvelden når jeg visste at jeg måtte sove for å være opplagt til jeg skulle opp. Det hjalp meg med valerina natt den gangen, og sove-te.

b035.gif

Denne høsten har jeg gått på et yogakurs med avspenning og meditasjon, og det har gitt meg verktøy og teknikker til å slappe av slik at jeg sover bedre.

 

Håper du får orden på dette og får sove godt i natt!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet litt bedre inatt, men er våken så mange ganger. Men håper nå som aktivitsnivået nå ser ut til å øke at jeg blir sliten når kvelden kommer. Har vært å trent kondis idag. 1 time, varierte på hvilke apparater jeg brukte, så kjedelig ble det ikke. 600 kalorier forbrukt.

Har ikke vært i dusjen enda, men må komme meg dit. Svetta til og med på legga idag:D Så æsj svette legger:)

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektiske dager nå, men det er bare bra:)

Maten går greit, men vet ikke om jeg får trent noe mer denne uka. Eller imorgen blir det å ta med seg unga ut en tur, ihvertfall.

Var på jobb igår og skal på jobb idag. Hektisk med julebord om dagen.

Ha en fin helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble en katastrofal dag når det gjaldt mat. Hadde så klart ikke tatt med meg mat på jobb, så fristelsen ble for stor med all julematen. Å, hadde jeg stoppa med det hadde det vært ok. Men neida, karamellpudding og riskrem måtte også spises. Så gruer meg skikkelig til vekta imorgen. Men har lært at heretter blir det å ta med seg mat på jobb. Oppdaget også at jeg ble skikkelig uvel av denne feite maten, så det skal jeg hente fram å huske neste gang fristelsen blir stor. For har enda mange julebord til å skal servere på.

For ihvertfall sove nå, blir sliten av å jobbe. Men trives veldig godt med jobben og får mye skryt av gjestene våres fordi jeg er så blid og hyggelig:) Å, det er jo koselig å få høre.

Nå skal vi snart ta med oss unga på torget å se når de tenner julegrana. Så blir det vel litt synging også.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er musepiss i havet. tenk på alt du har fått til, alt du mestrer. dagen i dag krysser du over. i morgen er ny dag og ny uke. fint at du skal veie deg i morgen, så blir du "ferdig" med hele saken.

 

du vet jo at du må planlegge måltidene dine, rina. så jeg vet ikke helt hva som gjorde at du ikke fikk med deg niste i dag? var det bevisst eller en forglemmelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden var stor da jeg hadde entret vekta idag og den viste 800 gram ned:D

Så har nå gått ned hele 23 kilo. Selv om det har gått sakte så er jeg kjempe glad for at alle de kiloene er borte:)

Idag skal jeg bake brød og kanskje loff til jul. Brødet er til nå, men loff er stort sett julemat her i huset. Men ser at de fleste alikevel velger grovbrød, selv med loff på brødfatet.

Må også ta disse skapene og skuffene på kjøkkenet og pusse litt kobber. Så får jeg se om det blir tid til noe mer idag. Skal på trening i ettermiddag.

Skal innom å lese hos dere andre:)

Så ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg, med ønske om en flott dag og en flott uke:):D

 

Jeg må si du imponerer meg, du er jo kjempe flink, stå på videre nå, dette går nå din vei og det fortjener du:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det genialt, Magan og hyfsan:D

Skal snart komme meg i seng, må bare innom en tur her også. Har vært på en del andre tråder, men glemte helt av min egen...

Idag har det blitt alt for lite mat...Under 1200 kalorier, Skjønner ikke helt hvorfor, men det bare ble sånn. Ikke ble det tening heller, måtte en tur på jobb istede. Men imorgen tidlig blir det trening...Dermed basta!!!

Har bakr hvetebrød med rosiner og valnøtter, har aldri bakt det før så håper de ble bra. La de i hjerteformer så fikk to stykk til jul. Har bakt vanlig brød og loff også idag.

Fikk vasket det ene kjøkkenskapet, å kom på underveis i vaskinga. Jeg har jo nesten nettopp vasket de andre skapene...JIPPI:D

Neste fridag skal jeg ta glassene i seksjonen og ellers få ryddet og vaska den ahdde jeg tenkt. Så er jeg ferdig med julevasken for i år. Skal så klart vaske gulv og sånn, men det blie mer en skikkelig helgevask. Er jo mørkt alikevel, så ingen som ser at det ikke er rundvaska. Liker å gjøre det på våren jeg da.

Nei, nå roper senga på meg.

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rina. :)

 

Jeg må bare si at jeg tviler sterkt på at det fins en eneste skitten flekk i huset ditt. :D Jeg må også si at du motiverer ikke bare med trimming og slanking men også med å gjøre rent i huset. Tuller ikke, jeg får lyst til å gjøre husarbeid når jeg leser hvor flink du er. Og husarbeid er IKKE noe jeg liker å gjøre, huff.

 

Du er flink uansett. Takk for motivasjon. :):D

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har tjs rett, man får lyst å sparke i gang husarbeide når man leser om hvor effektiv du er Rina. Tror jammen jeg må spa ut noe rot fra skapene mine jeg også. See you.....

d010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...