Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

håper du får en fin dag og en fin uke selv om det går utoverbakke no,husk at når du står på bunnen så kan det bare gå en vei,nemmelig OPPOVER!Er sikker på at du kommer styrket tilbake.Har lest alt på tråden din og har stor tro på deg.Det er fint at du er innom her selv om du sliter litt,viser at du ikke har gitt opp det.Jeg har ihvertfall funnet mye god motivasjon her bla.annet på tråden din så stå på!!!!ha en fin dag med mange positive tanker.Klem fra meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Ser litt innom her.. Må bare si at jeg er veldig imponert, vet du over hva? Jo. at du er så ærlig og kommer inn her selv om du sliter og det går dritt. Du har gått ned masse, du har vært kjempeflink... så kommer denne bøygen. Er det ikke et kurs du kan melde deg på, gå til legen og spør om du kan veie deg hos han, spør en venninne om hun kan veie deg og støtte deg videre? Bare vil så inderlig at du skal klare deg!

Lykke lykke til. Klem og støtte fra Steg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i perioder det går tung hvor vi som har holdt sammen i mange måneder kan hjelpe hverandre. Bruk oss, send meg gjerne en privat melding dersom du vil. Pøs ut det du trenger og så skal vi nok sammen ta tak i en ting av gangen slik at det snur igjen. Hadde selv en periode etter jul hvor jeg ikke fikk til å gå ned noe særlig i vekt, slet voldsomt med motivasjonen, men takket være biggirl og andre holdt jeg motet opp og kom igang igjen. Du som har vært en av de store inspiratorene mine her inne klarer dette også.

 

Gi ikke opp, dette klarer du fint

 

Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.;)

Takk for koselige tibakemeldinger, varmer godt.:)

Idag har det gætt veldig bra matmessig. Har ikke fått trent da jeg går på kveldsskole på mandager. Men har en treningsdate med gubben imorgen.

Skal i første omgang komme meg under 100 igjen. hele 3,6 kilo dit...Men har jeg vært flink hele uka å ikke gått ned, da begynner jeg å røyke igjen tror jeg...Håper jeg klarer å la det være.

Har tenkt en del på hvordan det kan bli sånn at man liksom gir opp og bare legger på seg igjen. Har ikke alt klart for meg, men en del er nok det at man begynte å bli for "fornøyd", med alle positive tilbakemeldinger, gøy å handle klær osv...Så glemmer jeg egentlig hvorfor jeg var der at jeg kunne kjøpe de klærne, få de gode tilbakemeldingene osv. For det er akkurat som om at når det går bra, så glemmer jeg hva jeg må gjøre for at det skal fortsette og være bra. Flere som kjenner seg igjen. Begynner faktisk og synke inn, at om jeg skal få den kroppen jeg vil ha så kan jeg ikke slappe av noen gang...Har man to ukers ferie så må jeg ta meg på tak igjen. Ellers sklir det helt ut igjen. Første mål nå er å komme seg gjennom 1 dag av gangen. Så kanskje jeg klarer å holde meg på matta først ei uke og deretter måned. Men ett steg av gangen.

Ja, ja. Nå skal jeg snart legge meg. Er trøtt etter en lang dag.

Ha ei god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele grunnen til at jeg blanda meg inn her er at jeg kjenner meg så godt igjen! Sist jeg gikk ned (17kg) gikk det bra en stund og så gikk jeg opp alt sammen! Det du gjør nå kan "redde" deg. Du setter ord på det og kjemper. Tror du har helt rett i at en kan ikke slappe av og kose seg en stund. Og det er ganske slitsomt for en kan ikke ta en pause og så begynne på igjen. Hold fast på at du KAN, du er FLINK, ikke at du var men ER flink. For min del handler det mye om at jeg blir deppa over at jeg har gått opp og sint på meg selv over at jeg ikke klarte å holde meg. Det krever stort overskudd å gjøre en sånn prestasjon. MEN vi vet at du kan og gleder oss over at du er igang igjen! Glem de kiloa du har gått opp og lat som om det var dit du var kommet er mitt råd! MASSE LYKKE TIL FRA STEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 trimpoeng denne uka:D Men sliter desverre enda med fokus i helgene. Så tror ikke jeg har gått ned noe. Men vi får se imorgen.

Lurer på å starte en ny slankedagbok, men får ihvertfall vente til jeg føler jeg kommer skikkelig i siget.

Skal snart komme meg i dusjen etter en vel time intens trening.

Ha en fin søndag alle sammen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1,8 kilo viste vekta idag, så for engang skyld var det rette veien:D

Kjempe glad for det, så håper jeg det fortsetter sånn.

Har litt dårlig tid så kommer innom senere. Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,9 trimpoeng idag.Spinning på morrakvisten og sykkeltur i ettermiddag.

Maten går bra, så håper jeg virkelig er i siget nå.

Har lyst på nye klær, men ikke noe lyst til å kjøpe noe før jeg har gått ned igjen. Det jeg har lagt på meg pluss kanskje litt til.

Så nå er det bare å forberede seg til helga mentalt. Så kanskje man kommer seg igjennom en hel uke uten noe tull og tøys.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt mye på det du nevner Rina, om at man får perioder hvor man liksom gir opp og så legger på seg igjen. Veeeeldig frustrerende!!! :eek:

Hadde en sånn periode rundt jul jeg, men nå er jeg skikkelig i siget igjen. Har vært helt konsekvent i 16 uker i strekk og har kommet meg ned 16,1 på disse ukene. (26,9 til sammen). "Kan ikke slappe av noen gang..." sier du, og jeg tror nok det er sannheten for meg, dessverre. Nå har jeg gått opp og ned i maaange år og kroppen blir sliten av det. Det blir vanskeligere og vanskeligere å komme seg ned igjen. Det er opplagt at det lureste er å holde seg i gang hele tida og passe vekta som en smed. Ta seg inn igjen med en gang etter en ferie, som du sier, og ikke la det skli ut. Og det samme etter en "utskeielse", for de kommer jo, det ville være dumt å tro noe annet, men trikset blir altså å komme seg i siget igjen MED EN GANG. Og så trene og bevege seg jevnlig da, det er jo en del av gamet.

Lett??....... nei over hodet ikke.......... men dette SKAL vi klare!!, ikke sant!!...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så glad da jeg så at du har blitt aktiv her igjen for det tyder også på at du er i siget igjen. Det er lettere å være aktiv når ting går bra. Topp med ukas nedgang. Vi er i siget alle sammen nå. Sammen klarer vi dette.

 

Har ikke hitil hatt så store problemer med utskeielser i helgene, men regner med at det kommer når jeg skal jobbe for å holde vekta. Nå er jeg så fokusert på å klare dette at ingenting klarer å vippe meg av pinnen. Har motstått alle fristelser de siste ukene, og det begynner å gi resulatet. Målet skal når før bryllupet, ingen bønn her i huset nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1' date='8 kilo viste vekta idag, så for engang skyld var det rette veien:D

Kjempe glad for det, så håper jeg det fortsetter sånn.

Har litt dårlig tid så kommer innom senere. Ha en fin ettermiddag alle sammen:)[/quote']

 

Å så bra for deg Rina, nå ble jeg glad. Keep up the good work.

 

Grattis... og god helg..... f015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1 kilo idag også :)

Så selv om det går sakte går det ihvertfall rette vegne nå. Men totalen er jo bare på -1,1 siden jeg byttet startdato. Men ned er ned.

Hadde trodd de første kiloene skulle skli fort av, men virker dessverre ikke sånn. Menher er det bare å være tålmodig.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ordtak som forteller meg at jeg ikke har denne "dyden". Når det gjelder vektnedgang er det kjempevanskelig å være tålmodig. Skulle ønske det bare var å knipse så var målet nådd, men det er ikke fullt så enkelt. Kjenner at det går bra hele uka helt til det nærmer seg veiedagen. Da blir jeg utålmodig og ønsker at vekta viser stor vektnedgang. Dersom det ikke skjer blir jeg litt grinete. I dag viste vekta minus 500 gram. Det er for lite for "tålmodigheten", men ideelt sett helt perfekt nedgang. Dersom jeg klarer det hver uke så har jeg bare 20 uker igjen til normal BMI, og 10 uker igjen til det opprinnelige målet. Vet jo at 10 uker bare flyr avgårde, men det føles lenge ut. Bryllupet er om 10 uker så jeg kan klare målet mitt. Vet jo at tiden kommer til å gå fort for nå ser jeg hvor mye jeg har igjen å gjøre før bryllupet. Må bare se å få kommet igang med en del av det arbeidet jeg kan få gjort tidlig slik at jeg ikke får bare stress de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest metchen

Jeg hadde mistanke om at du slet litt igjen siden du ikke har vært her inne på en stund. Prøv å kom deg inn noen ganger i uka, for jeg tror det hjelper å holde motivasjonen og fokuset. Det gjør i allefall det for meg. Vil så gjerne at du skal komme i god rute igjen Rina, ikke fall tilbake til gamle synder når du har kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har gått strålende hittil denne uka:) Spist sundt og vært på spinning to ganger denne uka. Skal ikke ha unga 17 mai, så har ikke tenkt å lage i stand noe svære greier til meg og gubben heller. Litt god mat bare imorgen kveld.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest metchen

Begynner å bli bekymret for at du ikke har vært her inne på mange uker. Vet av erfaring at du bruker å slite litt når du ikke er her inne. Gi en lyd fra deg så vi vet at alt er bra.

 

Klem fra Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Rina, her sitter jeg langt over min leggetid og leser i tråden din. Herre min hatt så imponert jeg er over hva du har fått til!!!

 

Nei livet (les vekten) går ikke akkurat slik vi ønsker det i perioder, ingen skal si at denne prosessen/livsstilsendringen er lett.

 

Tusen takk for at du deler dine oppturer og nedturer med oss andre. Det har betydd UTROLIG mye for meg å lese om hvordan du takler tøffe dager/uker/måneder. Håper du snart gir livstegn fra deg.

Jeg har funnet masse inspirasjon, humor med et snev av alvor og støtte i tråden din.

 

Hilsen en som har fått et snev av feriedepresjon - har innsett at jeg ikke kan kose meg på vanligvis i ferien- det blir mindre is, mindre snop, mindre chips.... og forhåpentligvis mindre meg.

 

Mange gode tanker er sendt din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den første jeg "stikker innom" etter å ha kommet tilbake hit. Jeg har selv vært helt håpløs, men nå sier jeg at nok er nok. Hvordan går det med deg da? Husker du var kjempeflink og en motivasjon for oss andre. Håper du ikke slutter å komme innom, vi trenger slike som deg til å "holde oss i ørene" på en måte. :)

 

Har selv tenkt å prøve å komme innom daglig. Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det, om jeg skal føre en meny, skrive ned hva jeg skal spise, men noe lurt er jeg nødt å gjøre. Noen gode råd? Er alltid takknemlig for det. Nå skal jeg gå "på jakt" etter andre gamle kjente her inne. Håper inderlig jeg finner noen.

 

Håper du har det fint.

 

Klem fra Trude (tsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...