Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Heia jenter:)

Har unngått spysjuke, hatt en bra mat dag og til og med vært på trening:D

Så alt er bra akkurat nå.

3.3 poeng ble det på treninga idag. Har spist for lite idag da, men er hverken sulten eller noen ting, så lar det være med det.

Fint med tips om støvlettene, men nå får jeg på meg støvletter kjøpt i en vanlig skobutikk. Skal se på fredag når jeg får lønning om jeg finner meg ett par.

Har fått den tøffe dunejakke av gubben, han er lei av at jeg fryser som han sier. Kjøpte den i xl og den passer kjempe fint.

Dette med frysing er noe jeg har tenkt litt på, før frøys jeg nesten aldre men nå fryser jeg masse. Lurer på om det har noe med vekttap å gjøre. Blodprosent og alt det der er bra, så tror det har en sammenheng med at jeg har gått ned.

Føler nå at ting begynner å løsne litt igjen. Tenker sunne alternativer nå som helga nærmer seg, istede for potetgull,dip ig sjokolade.

Tror jeg skal kjøpe meg masse deilig frukt og ha vanilejkesam til. Kanskje litt yoghurt is også. Vi får se. Det viktige er at jeg tenker sånn istede for alt det usunne.

Nei, skal sanrt legge meg.

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok frysingen din har med vekt-tapet..svigerinna mi var på besøk i julen,og hun frøs masse...gikk m strikkejakke inne.Hun har mistet 40 kilo siden våren 07. Så...henger nok sammen det der.

Så flink du er Rina,trimmer å står på :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg over å se at du er i gang igjen. Jeg er det også, og godt er det! I dag har jeg spist Ingers rugbrød, et virkelig godt brød og mettende var det også.

 

Ang den kesam vanilje, hvordan er den? God? Passe? Så den i butikken i går, lurte på å kjøpe den. Er den et ok alternativ til f.eks dessert, is?

 

Ønsker deg en fin og sunn dag.

 

klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg over å se at du er i gang igjen. Jeg er det også' date=' og godt er det! I dag har jeg spist Ingers rugbrød, et virkelig godt brød og mettende var det også.

 

Ang den kesam vanilje, hvordan er den? God? Passe? Så den i butikken i går, lurte på å kjøpe den. Er den et ok alternativ til f.eks dessert, is?

 

Ønsker deg en fin og sunn dag.

 

klem fra Trude[/quote']

 

Vamiljekesam er go synes jeg. Et fint alternativ til is. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Rina og takk for hilsen på tråden min.

 

Jeg synes vaniljekesam er veldig godt, bruker det på jordbær om sommeren og på fruktsalat nå om vinteren. Synes den blir litt for "tjukk/kraftig" uten noe oppi. Hakker som regel opp eple, banan, druer, pære etc. og tar på et par ss med vaniljekesam. 1 ss med musli strøs på toppen. Dette blir mektig og friskt og godt!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vaniljekesam som dip til eple og annanas, og jordbær selvfølgelig....

anbefales, det er kjempegodt.

 

Det med frysing har jeg merka også, men det stabiliserer seg etterhvert når kroppen har vent seg til at "isolasjonen" er vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var jo magan også, gitt. har akkurat etterlyst deg inne på din egen tråd. :)

 

vaniljekesam er godt. anbefales. jeg har også med stort hell forsøkt frisk oppskåret frukt med et beger yoplait 0.1% bringebær eller skogsbær yoghurt over. det er overraskende godt faktisk. de andre spiste is i fjor sommer, jeg tør påstå at jeg hadde like stor glede av mitt sunne alternativ.

 

 

det med frysing kjenner jeg igjen. jeg har også lett for å fryse. kan ikke si jeg har merket at det stabiliserer seg heller, men nå har jo jeg et lavt stoffskifte. det spiller vel en rolle her.

 

godt å se du er i siget, rina. unner deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ønske om en fin og sunn helg:)

 

Hvordan går det med deg?.

 

Her går det bare bra, skal i 40 års dag i kveld, men jeg håper det slutter å snø til da, her snør det som bare det, i går holdt vi på å blåse bort og det var høy vannstand ved sjøen i dag snør det, skifter fort......

 

Heia, Heia, Heia, Rina stå på nå, dette klarer du

 

Vi skrives

 

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på trening, og det var godt:)

Skal komme meg igang med brødbaking, for her er det nesten tomt for brød.

Har ikke veid meg denne uka. Glemte det igår, å er inne på en tankegang som jeg håper lykkes. Tenkte jeg skulle veie meg to ganger imnd, for å se om jeg er på rett vei. Syntes det har blitt ett veldig jag og skal ned så så mye pr uke. Er jeg flink så merkes det på klærne. Så veiing blir den 1 februar, 15 februar og 1.mars. Veier maten da, men prøver å tenke sunne alternativer istede for mye fokus på kalorier. Har lyktes med dette før, spiste det jeg ville, da også sjokolade men når det ikke var forbudt så spiste jeg veldig lite av det. Raste ned i vekt, men så traff jeg samboeren og da gikk jeg i fella.

Legger jo fort merke til om jeg lykkes med dette eller ikke, for har jo ingen planer om at klærne skal bli enda strammere.

Kommer nok til å komme innom å avlegge rapport, men kommer til å bruke tiden på å komme meg iform, istede for å sitte ved dataen og ønske det og skrive om det. Kan hende dette blir ett mislykket forsøk, men syntes det er verdt forsøket, for prøver nå å komme inn på den måten jeg faktisk skal leve resten av livet. Kan hende jeg dropper veiing av maten etterhvert også, for kan jo ikke ha med meg en vekt for resten av livet.

Dette var noen betraktninger fra meg.:)

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så vittig, for jeg har tenkt akkurat samme tanke, Rina. Jeg skal veie meg 2 gnr i mnd i stedet for hver uke. Har bestemt meg for at jeg skal klare 2 kg i mnd minimum. Hvis det blir mer enn 2 kg, det gjør ingenting. Men altså, hvis vekten viser minus 1 kg pr gang, mener jeg det er oppmuntrende for meg. Blir så opphengt i det med vekten også. Neste gang jeg skal veie meg er neste tirsdag. Da satser jeg på at jeg har klart å gå ned 1 kg siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Jeg tror dere er inne på noe, når en kommer "langt nok" i prosessen blir hver uke litt vel "ivrig". Ikke for det har ei venninne som veier seg daglig og fører statistikk og da får hun jo en veldig komplett statistikk. Personlig går jeg nå fra oppfølgingen med kurs til å skulle klare meg "alene" og tror jeg skal fortsette med ukentlige en stund til jeg er mer inni det alene. Tror det fortsatt er for lett å skli ut og miste fokus til at jeg ikke trenger ukentlige påminnelser på hvordan jeg har "prestert" :)

 

Men er stolt av dere som har kommet så langt :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke kommet så langt som deg ennå. Å veie seg bare to ganger i måneden går ikke for ei som veier seg nesten hver dag. Har sluttet å føre dagbok, og det er sjelden jeg veier maten. Vet hvor mye jeg kan spise og følger fortsatt oppskriftene til Grete Roede så jeg føler at jeg har ganske god kontroll over maten. Det går ikke spesielt fort om dagen, men det er kanskje en fordel for det er sånn som jeg lever nå jeg ønkser å fortsette å lever resten av livet. Jeg synes selv jeg spiser et normalt kosthold hvor jeg koser meg litt ekstra i helgene. Så lenge jeg fortsette å gå ned i vekt er det bra. Får heller sette inn et ekstra gir når det er 2 måneder igjen til bryllupet dersom det er behov for det. For meg er det nå blitt viktig å leve så normalt som mulig uten å miste kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre pip fra deg,var redd du var "stukket"av fra oss.

Neida,man skal ikke sitte foran dataen å knotte så mye,men jeg er ganske ofte inne for å hente motivasjon å skrive opp maten,den står pålogget borti en krok,da er det fort gjort å skrive litt.

Det beste er å komme inn i en god vane,..og forbli i den vanen,da går det sakte og godt nedover.

Lykke til,og jeg gleder meg til jeg finner roen i den gode vanen :))

Håper du kommer innom av og til,rett og slett fordi vi er glade i deg alle sammen

(tok meg den friheten å si det jenter )

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre pip fra deg' date='var redd du var "stukket"av fra oss.

Neida,man skal ikke sitte foran dataen å knotte så mye,men jeg er ganske ofte inne for å hente motivasjon å skrive opp maten,den står pålogget borti en krok,da er det fort gjort å skrive litt.

Det beste er å komme inn i en god vane,..og forbli i den vanen,da går det sakte og godt nedover.

Lykke til,og jeg gleder meg til jeg finner roen i den gode vanen :))

Håper du kommer innom av og til,rett og slett fordi vi er glade i deg alle sammen

(tok meg den friheten å si det jenter )

Klem fra meg[/quote']

 

Tusen takk Janne:) Det er klart jeg kommer til å stikke innom, men ikke flere ganger om dagen:) Mye av det at man har klart og gå ned er jo nettopp alle ere flotte damene her inne, som jeg føler jeg også har blitt glad i.

Klem fra Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så vittig' date=' for jeg har tenkt akkurat samme tanke, Rina. Jeg skal veie meg 2 gnr i mnd i stedet for hver uke. Har bestemt meg for at jeg skal klare 2 kg i mnd minimum. Hvis det blir mer enn 2 kg, det gjør ingenting. Men altså, hvis vekten viser minus 1 kg pr gang, mener jeg det er oppmuntrende for meg. Blir så opphengt i det med vekten også. Neste gang jeg skal veie meg er neste tirsdag. Da satser jeg på at jeg har klart å gå ned 1 kg siden sist.[/quote']

 

Så bra at jeg ikke er alene om tankegangen min da jenter:)

Stine og Metchen vi har alle våres måte å komme i mål på, vet jo ikke om dette funker, men syntes det er verdt ett forsøk for min del. For min del sntes jeg en del av livskvaliteten har blitt litt forringet om jeg kan bruke et ordet. Et evig stressmoment pga veiing. Så mye av den gleden jeg hadde til og begynne med har blitt borte. Så skal ta fram boken "fettet sitter mellom ørene" igjen, og se om jeg klarer på nytt og opparbeide glede og humoristisk sans rundt det å skal gå ned i vekt. For jeg hadde det så morsomt ifjor, så lurer sannelig på hvor det ble av henne, denne humoristiske sansen, som glede seg over ett snøfall, for da ble det ihvertfall trimpoeng. (har falt ned ca en halvmeter snø idag) :) Så trimpoeng ble det jo, men ikke like morsomt som tidligere. Men dette skal jeg finne tilbake til. For det skal jo være lystbetont og faktisk gjøre noe med problemene sine. Det er jo sånn man lærer av og vokser på. Sannelig godt jeg tok opp dette med dere og meg selv, godt å få litt på plass.

Men nå er det middagslaging.

Ha en fin dag alle sammen:)

Klem fra Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært på vekta. Har gått ned 2,9 kilo siden forrige mandag. Men mangler enda 5 kilo til jeg er der jeg var før jul. Er sur på meg selv for det, men det hjelper så lite. Kan man enda lære av dette, så er jo det bra. Så får man se hvr mya man går ned til 15 februar.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært på vekta. Har gått ned 2' date='9 kilo siden forrige mandag. Men mangler enda 5 kilo til jeg er der jeg var før jul. Er sur på meg selv for det, men det hjelper så lite. Kan man enda lære av dette, så er jo det bra. Så får man se hvr mya man går ned til 15 februar.

Ha en fin dag alle sammen:)[/quote']

Gratulerer! 2,9 kg er jo kjempebra!! Stå på videre så er du snart der du slapp....

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,

 

Holder meg i kulissene, men leser alt som foregår på din "tråd".

Må bare få si at du er god Rina. Ikke det - alle er gode. Selv eg er god, selv om det har stått stille nå i 1 måneds tid. Gir jo ikke opp, og håper at det skal løsne slik at de siste 20 også går vekk.

 

Stå på alle sammen og ha en fin dag/helg.

 

 

Så har jeg vært på vekta. Har gått ned 2' date='9 kilo siden forrige mandag. Men mangler enda 5 kilo til jeg er der jeg var før jul. Er sur på meg selv for det, men det hjelper så lite. Kan man enda lære av dette, så er jo det bra. Så får man se hvr mya man går ned til 15 februar.

Ha en fin dag alle sammen:)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...