Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

Gopio: Mensen kan jo ha mye å si for vekta for mange. Du trener jo masse i forhold til mange andre og spiser fornuftig. Tror nok du vil se resultater snart. Vær tålmodig - ikke gi opp!

 

Bente :-)

 

Tusen takk for gode ord! :) Joda, syns jeg trener både mye og bra.. Men kanskje spiser jeg for lite og drikker for lite vann.. Er kommet opp i 1,2 l idag.. Og skal prøve og drikke 2 liter hver dag.. :D Håper jeg ser/kjenner resultater snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar

Her har jeg vært borte 4 dager ....og så finner jeg nesten ikke mitt siste innlegg igjen!

Skal si her er stor aktivitet!!!

Velkommen til dere nye, lærer nok navnene etter hvert.

 

Bente, kjærligheta er noe rart! Her uttrykt slik:) :) :) :D

 

Jeg har vært på ski noen dager, hadde 11,6 trimpoeng sist uke.

Turmaten ble ok, nesten ikke sjokolade, chips og peanøtter: bare bittelitt.

men litt drikke ble det jo. men heller ikke her mer enn ok.

 

Er spent på vekta på onsdag. (I dag var det det litt ned)

 

Hyggelig å være tilbake. Men internett er fortsatt nede hjemme. Lurer meg til litt tid på jobb!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Hyggelig å ha deg tilbake etter helgen, kokko. Så bra at du har vært flink i helgen. En uoffisiell vektnedgang er jo flott :-)

 

Godt beskrevet om kjærligheten, forresten. Har mistet litt troen, jeg da. Har bodd alene i 7 år nå. Det har ikke manglet på beilere, men jeg finner jo store feil med dem alle. F.eks. tannpirkerbruk ved bordet, feil farge på sokkene, eller skjev tannstilling :D Mitt største problem er at jeg går så fort lei.....skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få det til :)

 

Relevansen av dette til denne tråden: Må unngå å trøstespise. Heller prøve å trøstetrene :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med trøstetreningen!!! bare den ikke tar overhånd.

 

Vi skal jo også stelle godt med oss selv i matveien. det går an å lage nyyyydelig mat av gode råvarer. det er også en trøst! Middelhavsmaten har mange gode grønnsakretter.

Det krever bare litt initiativ for å komme i gang:D

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore
Så spennende med bryst reduksjon da..

Jeg skulle gjerne gitt mine ett kraftig løft!!!!! :D

Masse lykke til med operasjonen da:)

 

Takk for det! Håper mine får seg et skikkelig løft også og ikke bare blir mindre! :)

 

Er litt bekymret for hvordan slankingen skal gå rett etter operasjonen fordi jeg ikke få lov til å trene på 4-6 uker. Får være ekstra flink til å holde meg på et lavt kalorinivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye viljestyrke og motivasjon å hente her på tråden , og godt er det når lokketonene fra kjøleskapet overdøver fornuften. Nå er skapene selvsagt tømt for de aller feteste sakene, men det blir jo bra med kalorier av en pakke knekkebrød med ost også fx, - eller 5 porsjoner spagetti.... Pokker også,- jeg klarte å stumpe røyen over natta men å holde seg til "små og hyppige" måltider er visst ikke mulig for meg mer enn en uke av gangen. :)

 

Du er virkelig flink til å trimme Gopio - hvis du ligger på mellom 1300-1500 kalorier pr dag er det kanskje litt for lite i forhold til kaloriforbruket?

 

Ellers - TRØSTETRENING - fantastisk alternativ til spising!!!! - innføres herved!! :-)

 

Minipia: gratulerer med flott nedgang! (var inne og smugkikket på resultater :-)

 

Mvh.

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Nå skjer det noe i kroppen her....hormoner på ville veier, tror jeg. Hendene lever sitt eget liv, og har vært oppi smågodtposen til barna (etter Sverigeturen for en stund siden)....det røyk 5 festkarameller på styrten her, etter en sirlig oppveid middagsrasjon :) Har i full panikk laget meg en kopp Option som står og gjør seg drikkeklar.

 

Så bra tanteb, at du har innført trøstetrening du også :D

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore

Da var nok en treningsøkt gjennomført. 30 min. på steppemaskinen...

 

Bente: Noen festkarameller skader ikke, men vei opp med litt ekstra trim og prøv å hold hånden unna smågodtposen i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipia: gratulerer med flott nedgang! (var inne og smugkikket på resultater :-)

 

Mvh.

TanteB

 

Tusen takk :D Jeg var rimelig målløs i morges, gikk av vekta, og så på igjen. Tok den opp og snudde på den og satte den ned igjen, gikk så på igjen. Den viste fortsatt det samme *knis*

 

Man trenger en sånn i ny og ne for å holde motivasjonen gående. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Da var nok en treningsøkt gjennomført. 30 min. på steppemaskinen...

 

Bente: Noen festkarameller skader ikke' date=' men vei opp med litt ekstra trim og prøv å hold hånden unna smågodtposen i morgen! :)[/quote']

 

Har greid å holde meg unna den godteposen i flere uker.....smakte ikke på en eneste en da jeg handlet i sjokomanens Mekka....Men som du sier, ingen katastrofe har inntruffet.

 

Kommer ikke unna for å få trent i dag. Kanskje barna kan klare seg uten mor en stund i morgen :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......har fungert bra hittil i kveld, - bikkja var riktig så fornøyd med en tur type XL - og hittil ingen sprekk selv om turen forbi kafeen med ferske boller var tøff - og min lite forståelsesfulle 18-åring jobbet hardt for å overtale meg til å svinge innom en butikk for potegullraid nå nettopp. Det går jo ikke - et blikk på en sånn pose og hypnosen slår inn. Når jeg kommer til meg selv er posen tom.

 

Godtesuget er der likevel og nå skal jeg gi Option en sjanse :-) Festkarameller er uimotståelige, Bente - klarte du å stoppe med 5 fortjener du diplom!

 

Fatnomore - det lukter brente kalorier av innleggene dine - kiloene må skjelve av skrekk :) - heia heia!

 

Tror dette blir uka da alle går ned - eller hva?

 

Optimistisk hilsen TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FatNoMore: Lykke til med operasjonen!! Mine hadde trengt et skikkelig oppløft.Godt bh er oppfunnet.

 

Jeg har blitt fryktelig forkjøla,og ønsker egentlig å bare sove...da nesa snufser og øya svir. Føler meg rimelig slapp i kroppen og noe trening blir det nok ikke her på et par dager. Tvilsomt at jeg har gått ned noe denne uka med såå lite trening som det har vært på meg i det siste! Magen min ser ut som en bolledeig og jeg fatter ikke at andre klarer å få det til!?( Og gå ned i vekt og få fin mage) Og dette sier jeg som så mange ganger har vært flink og gått ned i vekt mens andre har beundret min viljestyrke og standhaftighet!! Og hør på meg nå!!

 

Men magen min tror jeg aldri vil bli perfekt i mine øyne.Og jeg har alltid vært dypt misunnelig på de med tynne overarmer!! Sa bestandig før at mannen jeg skulle ha måtte ha større overarmer enn meg og det har jeg stått ved og fått,en mann med muskler:)

 

Det var litt klaging i fra meg. Syns dette er noe vanskelig ,og klarer å være for lite streng med meg selv.Nei,jeg må ta meg i sammen!Skal til Stockholm på onsdag på shoppingtur. Kanskje jeg kommer over noe fint av klær!? Men det er PYTON å være i prøverom !!

Får ta kvelden nå. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Håper du er frisk og opplagt til onsdag da. Men det er utrolig hvilket gear noen av oss kan legge inn når det gjelder shopping - syk eller ikke syk:D

 

Tanteb: Gleder meg til å motta diplomet :-) Det var ikke for ingenting jeg skrev at jeg i full panikk lagde en kopp Option, for jeg har minst en halv kilo festkarameller igjen i posen....kunne ha tømt den på fem minutter!

 

Når det gjelder overflødige kilo, enten de er på overarmer, mager, rumper eller lår, så kan det NOEN ganger lønne seg å sette ting i litt perspektiv. Hva er det vi EGENTLIG klager over? Hvorfor kommer jeg med dette nå? Jo, jeg var på kino på lørdag og så "Blood Diamonds". Er fortsatt satt ut av den filmen. Da filmen var over, var det ikke en kjeft som sa et ord da vi skulle gå ut av kinosalen.....og det var en stoor sal.....En film alle burde se. Hadde det ikke vært for at jeg visste at filmen setter søkelyset på ting som skjer i virkeligheten, hadde jeg forlatt kinosalen i protest og forbannet filmen for å være spekulativ kommersiell. Sannheten er visstnok at filmen er mildere enn virkeligheten. Så kom dere på kino jenter, og få øynene opp for hvor heldige vi er!

 

Sorry....ikke mye oppmuntring fra meg her nå....men jeg blir bare så engasjert og forbannet over vår urettferdige og onde verden. Har akkurat snakket med min 14 år gamle datter om filmen, skjønner dere, og da kom den helt forrerst i pannebrasken igjen....

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Har stemt på fem jeg, men det kom ingen flere....prøvde igjen, og fikk beskjed om at jeg ikke kunne stemme mer enn en gang....så da må noen andre gjøre det!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må visst på kino skjønner jeg! Men angående den harde virkelighet så harjeg egentlig nok med å lese VG. Orket til slutt ikke å kjøpe den hver dag lengre da jeg bare ble deppa! Så jeg klager for småtteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Det gjør vi alle, honey. Tror det på en måte er godt at vi har evnen til å distansere oss innimellom. Ellers hadde vi vel tørnet gale, hele gjengen...

 

Og akkurat denne filmen, setter søkelyset på en business de færreste av oss kjenner til.....og vi elsker jo diamanter, gjør vi ikke? Nettopp derfor er det så bra at vi ser filmen!

 

b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Honey,- god bedring til deg :-)

- tror ikke helt på ditt syn på deg selv,- i overkant kritisk eller ? Hvis det nå skulle være så ille som du påstår er det jo godt det finnes kuuuule klær å skjule mager og andre kroppsdeler vi er mindre fornøyde med :-)

 

Misunner deg LITT shoppingtur til Stockholm!!!!

 

Har store planer for ny garderobe når jeg bare kommer ned til målet. Fortsetter det å gå like sakte nedover kan det jo være at neste års julebonus går til nye klær :)

 

Heldigvis finnes det viktigere ting enn disse ekstrakiloene i verden, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey: Jeg håper du blir frisk til i morgen. Det er kjipt å føle seg ugg.

 

Bente: Ble det slutt med kjæresten eller? Hvordan går det på den fronten?? Skal si du er flink hvis du greier å holde deg unna godteri. Det er mitt største problem. Har du noen tips?

 

I dag begynte jeg å se en skikkelig ekker film. Den het feeders og handlet om en seriemorder som foret damer til døde. En dame var ca 250 kilo og mannen tente veldig på dette. Mange rare lyster dere.! Jeg var godesyk før jeg begynte å se den, men det gikk raskt over. den var meget kvalm. Den var bra bra for motivasjonen om ikke annet. Klarer ikke å få ned et fnugg før leeeenge etter man har sett den.

 

Nei nå skal jeg legge meg å prøve å ikke tenke på det. Sov godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror mange her inne trenger litt trøst og oppmuntring :)

 

Vi ER flinke, oppmuntrer hverandre, trener og spiser annerledes enn før. :D:)

 

tenk at vi nå går ned litt eller mye, istedet for å stadig gå opp. Det er jo en grunn for at vi er her inne.

jeg har blitt mer bevisst hva jeg spiser, hiver ikke bare innpå. jeg er også mer bevisst på bevegelse. Trening selvsagt, men også bevegelse i hverdagen.

I dag er jeg stiv og støl i kroppen etter helga. Så i ettermiddag skal jeg GÅ en tur i skogen, sveive på armene og svinge på hoftene:D Håper ikke jeg møter så mange, de vil jo se rart på meg!!

 

Vi må klappe oss selv på skulderen og se hvor flinke vi er.!!!

 

Honey. God tur i morgen. håper du er kvitt syka til da. Når vi er syke, trenger vi ekstra "pleie". Det er ikke tiden for slanking (men ikke for storspising heller)

 

Til dere andre: HURRA HURRA HURRA for dere.

 

Klem fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey: God bedring!!

 

Kokko: Det var ett veldig fint innlegg!! Deilig å lese litt skryt :)

 

Jeg hadde utedag med en venninne og unga våres igår.Var ute på Gressholmen(oslo) grilla pølser på bål,akte og koste oss.Så mange søte kaniner også. Idag er jeg SÅ støl.Spesielt i beina og i biceps( er vel på grunn av draing av akebrett og unge+en veldig tung tursekk. Ble jo nesten litt trening igår da,men hva skulle jeg valgt som aktivitet da? Middels gange kanskje!?

 

Idag er det Pilates som står på skjemaet her,også SKAL jeg gå samma turen som på søndag,ikveld når lillemor har lagt seg!!

 

Skulle egentlig veid meg igår..men etter mye ustabil mens( 3 ganger på 3 uker) så velger jeg å vente litt. Til jeg ikke er så oppblåst og fæl..

 

Ha en flott dag alle sammen og stå på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Slugg: Neida, det ble ikke slutt med kjæresten....ikke ennå i alle fall....måtte ha litt tid for meg selv og tenke litt....Men det er ikke som det var. Vi får se hva det blir til. Takk for at du spør :-)

 

Kokko: Du skrev "tenk at vi nå går ned litt eller mye, istedet for å stadig gå opp. Det er jo en grunn for at vi er her inne". Mye sant i det. Ingen grunn til å deppe om det ikke ryker 2 kilo i uka...

 

Hos meg er det helt klart hormoner i sving slik jeg mistenkte i går. + halv kilo i dag, kvise på haken og søthungrig. Mine 5 festkarameller har i alle fall ikke produsert et halvt kilo fett siden i går....

 

Slugg: For meg har sjololade og andre søtsaker (kjeks etc) vært det store problemet. Men jeg merker nå at jeg ikke fyser like mye på det nå som tidligere. Jeg tror det kommer av at nå spiser jeg mer av de riktige matvarene, passer på å fylle på med et eller annen sunt jevnlig. Da holder blodsukkeret seg på et relativt jevnt nivå, og fysingen "uteblir".

 

Nate: Høres ut som du hadde en kjempefin dag i går :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente;

er det slik at man veier litt mer når man har/får mensen? Håper det, for jeg har på en måte stått stille denne uken. Hehe...hadde vel en lite utskeielse på lørdag og søndag... kremt.. men skylder på hormoner og søthunger som jeg ikke klarte å stå i mot!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...