Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

Neida, jeg er ikke falt av lasset, men jeg har vært bortreist til sent i går kveld.

3 selskaper, med masse deilig mat!!!

Bente, du sa før helga at jeg kunne "glede" meg til å rapportere om nedturen når jeg kom hjem.

 

Du hadde så rett, så rett.:)

men det er bare mandag i dag:D Så bare vent til onsdag morgen!!!!!!!

 

DA skal jeg minst ha rettet opp alt:)

 

Optimisten kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

....at du er tilbake!

 

Skal ikke kommentere dine utskeielser :) Livet går videre, og det er jo fryktelig lenge til onsdag...Hva med tarmskylling i morgen? Da får du jo noen gram "gratis" vil jeg tro :)

 

Selv måtte jeg til med en av disse bollene mine igjen i går (kl 2330) ....men jeg hadde ikke spist så mye på dagen, utrolig nok, og holdt meg innenfor kalorigrensen selv med bollen (som jeg har tatt sånn røflig til 300 kcal). Fikk ikke spinnet i går pga besøk som ikke vil hjem igjen...Så DERFOR en spinningtime kl 1615 idag før jeg iler hjem til syke og sultne unger. LITT dårlig samvittighet, men shit au, kan ikke alltid stille bakerst i køen...

 

Gleder meg til veiing og måling på onsdag. Snikveiingen min viser hyggelige tall så langt :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gitt opp,men gikk dessverre nok en gang helt skeis i helga!! Må nå VIRKELIG ta meg i sammen hvis dette skal gå nedover og ikke oppover:( For litt kos blir hos meg for MYE kos!! Å skulle ta bare litt...det går visst ikke .Tror helgene må planlegges mye bedre og bestemme meg på forhånd hva som skal spises.Men både lørdag og søndag var vi bedt bort og det ble for mye godt:(Full skjerpings og treningsaktiviteten min må OPP!!

 

Hittil i dag har jeg spist 2 grove brødskiver og en appelsin.Går jo stort sett greit i uka.Men jeg må få meg en annen tankegang i helga.Har også gått en tur på 40 minutter. Ja,ja det var nok en innrømmelse i fra meg.Håper det går bra med dere andre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Ikke morsomt å rapportere om utskeielser....den dagen dere ikke hører noe fra meg, kan dere anta at jeg skammer meg over manglende viljestyrke :) Men på den annen side, er det jo kjempefint å gjøre det også - rapportere om utskeielser altså, siden vi nå er her for å backe hverandre opp i "gode og onde dager" :-)

 

Det er fortsatt ikke vår, honey, så finn frem fanden i deg og planlegg matinntaket så godt det lar seg gjøre. Det er i alle fall oppskriften for meg. Men det er ikke enkelt når man blir invitert bort og ikke har kontroll på hva som står på menyen. Et stalltips før selskap: Spis litt før du drar hjemmefra, slik at du ikke er skrubbsulten! (Huff...jeg høres ut som en besser-wisser, men jeg HAR faktisk lest en del om disse tingene gjennom årenes løp.....Har jo gremmes over kroppen siden jeg var 14 :) - nå er jeg 43...)

 

Håper resten av gjengen henger med her, utover dagen!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen 19Bente63:)

 

Jeg gir ikke opp nei!! Angående å spise litt før jeg skal bort .. det har ingen hensikt med meg.Det er søtsakene som er verst hos meg. .Jeg ville uansett ikke stått over desserten og andre fristelser ved å være mett,,for denne dama her har dessert mage!!!!Har fint klart det før å si neitakk,så jeg skjønner ikke helt hva som går av meg. Har jo gått ned i vekt såå mange ganger så jeg skal nok klare å finne tilbake til min gamle stae viljestyrke... og si nei takk:) Har selv vært misfornøyd med kropp og vekt siden 13-14 års alderen..et evig slit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så bra at man blir savnet når man ikke skriver på en stund. Jeg har STRESSET i helgen. Jeg har hatt arbeidshelg og ikke hatt noe fritid. Dette har gått ut over matinntaket og treninga. På lørdag spiste jeg snop og drakk rødvin og i går spiste jeg generelt mye. Jeg klarer ikke å bare spise 1600 kcalorier. De siste dagene har jeg havnet på ca 200-300 kcalorier over dette. Jeg skjemmes, gjør jeg... Men samtidig føler jeg at magen er blitt litt strammere.

 

Jeg er typen som ikke sniktitter på vekta, det tør jeg ikke. Så gjett om jeg er spent på onsdag om hvor nåla viser..

 

Honey: Jeg tror vi har akkurat samme dessertmage. Jeg spiser ALT, bare det er søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Har vært borte i helga og spist masse god mat! Gjorde et halvhjertet forsøk på å rapportere en gourmetmeny med tilhørende vinmeny (nam nam!) - og kom til at det kanskje ikke var så sinnsykt ille siden porsjonene er så knøttsmå ???!!?? Eller kan man regne med at de fantastiske små sauseflekkene er så reduserte at de så å si er konsenterte kaloribomber?

 

Meeeeeeeeen så var det bursdagselskap hos Lille Nevø med sjokoladekake på søndag kveld....... Sier ikke mer om den saken enn at Honey, Slugg og jeg sannsynligvis har noe felles på søtsiden.

 

I dag er det back on track - ingen utskeielser pr. kl. 20:00 - men som vi vet er det jo nærmere sengetid den ufattelig dårlige ideen om bare eeeeen brødskive kommer - og suget på de fem neste.

Orker ikke løpe i dag som det er så kaldt, og orker ikke å dra ut på SATS heller. Må ta en tur med bikkja, og skal legge meg tidlig. Den som sover spiser ikke :-)

 

Spent på å høre veieresultatene deres utover uka. Det rapporteres mye viljestyrke på denne tråden !

 

:-)

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Har akkurat oppdaget vanilje-Kesam! At jeg ikke har testet det tidligere....! Skjære opp frukt (i dag ble det et eple - igår god blanding frukter) og en dæsj (1/2 - 1 ss) vanilje-Kesam på. Kjempegodt for søthungrige slankedamer :-)

 

Men....barna spiste Mövenpick Vanilla Dream.....og da måtte JEG rengjøre isskjeen og isboksen.....skal vi si det ble halvannen dl is på meg, tro? Ikke allverden det, akkurat....tror jeg....har ikke sjekket kaloriinnholdet.

 

Fikk gjennomført spinningtimen før jeg dro hjem til barna etter jobben. Skulle ønske jeg hadde anledning til å trene hver dag etter jobben før jeg kom hjem. Vel vel...

 

Ha en fin kveld!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje kesam går rett på handlelista. God ide. Jeg er så glad i bær med vaniljesaus, så da må vel dette være drømme erstatningen:)

 

I dag har jeg spist 1950 kcalorier:( Det ble berlinbolle og melkesjokolade i kantina på jobb i dag. hvor er viljestyrken blitt av da???

Men... jeg sørger egentlig ikke. jeg har veid det opp med trening. 4 trimpoeng i dag, noe som tilsvarer over 700 forbrente kcalorier.

 

I morgen har jeg fri fra jobb. Skal ikke trene, ikke rydde, ikke vaske. Bare sove leeenge, parkere rompa på sofaen og se tv og lese:) Slike dager må man ha en sjelden gang...

 

Kos dere jenter! Det fortjener dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanilje kesam er veeeldig godt!!! Faktisk så godt at jeg prøver å unngå å kjøpe den, da jeg ikke klarer å gi meg...for vips så er den tom!!! Og kroppen min er da 300 kalorier rikere..eh!Men nå var det dette med viljestyrke da..!Å klare og gi seg.

 

Slugg: kos deg i morgen og sov leeenge! Jeg skal selv opp tidlig,og tar kvelden nå. Natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidlig morgen på meg,etter altfor sen legging. Rødøyet, ikke noe vakkert syn!

Hjernen føles også "rødøyet".

 

Er på jobb, hadde laget DEN salatboksen med kylling og masse deilige grønnsaker. Skulle sette den kaldt, ....... og så ligger den på kjøkkenet hjemme:p

 

Da blir det kantina, der har de mye godt..........................

 

Det var det med viljestyrken, da;)

 

Internett er nede hjemme, så jeg får ikke logget meg på der, det blir derfor litt lite fra meg inntil den er ordnet.

Skal også reise bort fra onsdag ettermiddag. men vektkontrollen blir rapportert i morgen!!!! Det så ikke verst ut i morges. jeg har jo enda en dag på å bli kvitt helgas selskapsmat:D

 

2,3 trimpoeng i går på Friskis, og så herlig det føles etterpå!!!

En god dag til deg og deg og deg!!!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

....sig'ene mine...DET kan det fort bli fysing av...Men nå skal jeg jo helst ikke ha noen av dem heller da....sukk...

 

Ellers registrerer jeg at jeg nok en gang går opp 200 g etter å ha trent dagen før...spennende å se på vekta i morgen da!

 

Se å få fikset internettet hjemme da, kokko! Savner dine lune skriverier :-)

 

Har noen av dere forresten forsøkt å åpne en ny halvannen liter med Pepsi Max som har ligget litt for kaldt slik at det har kommet litt is inni? Hvis ikke, ikke prøv heller.....for det gjorde jeg i går nemlig. Full eksplosjon - sprutet ned hele kjøkkenet, meg selv inkludert ;) Utrolig hvor mye som kan komme ut av en flaske i løpet av korte sekunder!

 

Ha en strålende dag!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn veieresultater... godt fornøyd med -1,5 kilo !!

 

Føler at jeg spiser godt, men noe ensformig! Liker ikke noe annet en vanlig melk og brunost fra meieriet!! Skulle ønske jeg likte youghert etc... kunne variert mellommåltidene mine litt.

 

Må bare få spørre om en, kanskje litt personlig ting;

 

Får dere mye luft i magen når dere starter slankekur?

 

Herregud jeg er jo ikke til å leve med, hverken for meg selv eller mine nærmeste omgivelser. Prøver så godt jeg kan å holde meg men........ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få spørre om en' date=' kanskje litt personlig ting;

 

Får dere mye luft i magen når dere starter slankekur?

 

Herregud jeg er jo ikke til å leve med, hverken for meg selv eller mine nærmeste omgivelser. Prøver så godt jeg kan å holde meg men........ ;)[/quote']

Hehe, jeg er plaget med luft fra før av - mye pga tab x-tra og dårlig butikkbrød. Har kuttet ENORMT på tab siste ukene, men jeg produserer fortsatt en god del merker jeg. Kunne nesten jobbet for Hydro eller noe.. hehe..

 

Ville ha med en kul smiley da, men får det ikke til.. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Bruk de tastene her, men uten mellomrom : D

 

Luft? jeg har gitt opp og kjøper nå lufttabletter på apoteket. Det hjelper LITT ;)

 

Jeg tror ikke jeg vil prøve stuntet ditt, Bente. takk for advarselen! men det smaker godt, det som blir igjen i flaska.

 

Ellers sverger jeg til vann, helst kaldt og godt fra krana. Sett 2-3 halvlitere i kjøleskapet, så har du alltid godt drikkevann.

På GR-kurset lærte jeg at 2 l pr dg var riktig. det blir jo litt toa-besøk av det:D

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Kjøpte for noen år siden noen kule glassflasker som vi har i kjøleskapet med vann i. Det gjorde at BARNA begynte å drikke mer vann kontra saft. Jeg prøver å drikke mer vann enn jeg har lyst på (og merker at det er smart med tanke på å få bort sug etter andre ting), men jeg er avhengig av litt Pepsi Max i løpet av dagen.

 

Minipia: Leste om bakgrunnen din på en annen tråd...flott at du er så sterk som du er! Hyggelig at du kommer innom VÅRBLOMSTENE også :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en suveren dag i dag. Det er så deilig å ha ingenting på timeplanen. I dag sov jeg til 11.30. det er lenge siden det.

 

På mandag begynner jeg på grete roede kurs. Jeg har kjempegod erfaring fra dette tidligere, så det gleder jeg meg masse til. jeg fikk kursboka i posten i dag så jeg er godt i gang med lesinga.. Jeg anbefaler kurs til alle. DET FUNKER!!

 

I går hadde jeg en skikkelig blåmandag. Jeg glemte jobbnøklene hjemme, og mens jeg drev å lette i veska etter nøklene og ringte jobben for å få dem til å slippe meg inn, lukket jeg bildøren med bil og husnøkklene inne i bilen. Altså var alle nøklene jeg eide innelåst i enten bil eller hjem.. Hvor distre går det ant å bli:D Man kan ikke gjøre så mye annet enn å le av det...

 

I dag skal jeg ha romantisk date med kjæresten. Jeg skal lage en god middag hjemme med påfølgene kino etterpå. Er det noen som har middagstips??? Helst noe med biffstrimler for det har jeg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga ble det både litt sjokolade og chillinøtter( jeg har fullstendig dilla på det!!!!)

Men gidder ikke deppe,for jeg er flink med treninga. Blir en halvtime tur hver dag med snuppa.Tungt med barnevogn i alle disse oppover bakkene det er her jeg bor!! Og idag har jeg i tillegg trent 45 min med pilates! Akkurat kost meg med en pære og ett stort glass vann!! Er varm og tøyelig i kroppen etter treninga:)

Godt fornøyd med dagen!

På middags menyen idag står det fiskegrateng,poteter,revne gullerøtter og sitron!Nam nam!!

 

Jeg skal veie meg den 29 jeg da..må få skaffa meg digital vekt så jeg får fulgt med ordentlig!

Ha en super dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd er så bra! Selv om det burde være en selvfølge å huske mye vanndrikking, spise frukt, biola, kesam osv,- så står jeg jo stadig med hodet i kjøleskapet og lurer på hva i all verden jeg skal stagge suget med. Du sa det ganske bra i et tidligere innlegg her, Bente - tror de tre tingene som skulle til var planlegging, planlegging og planlegging ;)

Lo godt av PepsiMax-stuntet ditt, forresten. Det ble ekstra trimpoeng for nedvasking av kjøkkenet?

 

Skal skaffe meg noen trimpoeng i dag med en time HøyPuls på SATS og et kvarter løping ihvertfall før og/eller etter timen. Det er så kaldt at noe må gjøres for å få igjen følelsen i forfrosne ledd.

 

Høres bra ut med en ren kosedag uten masse planer og gjøremål, Slugg. Det fortjener du!

 

Nå skal jeg hente treningstøyet og snike meg forbi sofaen. Den er i gang med noen hypnotiske triks for å lokke meg bort. SATS - here I come!

 

Mvh.

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Dette smoothien sitter jeg å nyter nå. den beste jeg har laget så langt. Anbefaler den... nam nam nam nam

 

Ca 100 gr annanas som er frosset

1-2 bananer som er frosset. (begge må ligge litt å tine for de er hard som stein.)

2 ananas yoghurt yoplait 0,1% (beger med 125 gram)

1 aprikos yoghurt yoplait 0,1 %

1 hermetisk boks med ananas i biter (ha i væsken også)

 

NYDELIG:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

De digitale sifrene stoppet på 63,2 idag, totalt ned etter 3 ukers slanking: 3,3 kg. Er i grunnen ganske fornøyd med det og er litt forundret over at jeg ikke har latt meg friste til de store utskeielser.

 

Tror jeg vet årsaken...: DERE!!! Det er liksom litt mer forpliktende å skulle rapportere til noen, kontra å holde på alene. Får mer ut av kontakten med dere skjønne VÅRBLOMSTER enn jeg gjorde på GR-kurs i fjor!

 

Jeg er ganske streng med meg selv og holder meg på rundt 1200 kcal. Er litt redd for at kroppen skal komme i sparemodus, men jeg forsøkte meg på å ligge på 1600 kcal på GR-kurset, og det funket i alle fall ikke. Er typen som hvis jeg ikke ser resultater sånn litt brennkvikt, mister jeg helt interessen og tar meg en halvkilo sjololade i stedet ;)

 

Regner ikke med at vektnedgangen blir like stor neste uke, men jeg håper å se 62-tallet i en eller annen variant. Har satt 60 kilo som mål innen påske, men helt innerst inne, ønsker jeg å ligge på 58 kilo før sommeren. Så langt ned har jeg ikke vært på rundt 20 år, og underbevisstheten sier meg at jeg ikke kommer dit heller, men jeg har nå et "hemmelig" ønske om det. Under det, vil jeg ikke, for da ser jeg ikke bra ut. DET kan jeg se selv, faktisk. Har stort sett ligget på 62 kilo i hele mitt voksne liv. Det er der kroppen min helst vil være.

 

Spent på å høre veierapportene til dere andre!

 

Ha en fin onsdag :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...