Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

hei, hei:)

Enten er vekta mi feil i dag eller så feil i går: 800 ned i dag mot 200 opp i går!

Uansett hva som er riktig: Humøret er på topp!!!

 

Dessuten er det min dag hjemme. jeg skal bake rundstykker, lage het kyllingsuppe og riktig kose meg! Det øser ned ute - og foreløpig har jeg ingen tanker rundt trimtur!

 

Slugg: Var inne og kikket på Vårblomster. Skal si du trimmer!!! Kjempebra :D

 

En god dag til dere, også

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

God morgen kokko! Det formelig oser optimisme av skriveriene dine idag - så BRA!! Kos deg med bakst og suppe idag da!

 

Jeg prøver å lete frem egne trøstende ord fra i går, jeg da....dumme meg må jo veie meg hver dag, og idag var det plutselig opp 200 g. Det KAN ikke være fett....ligger på ca 1300 kcal om dagen. Jeg får fortsette å være like flink i dag som jeg har vært en stund, så går det vel rette veien, tenker jeg...trøste, trøste :D

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

For 10 år siden fikk en venninne av meg kreft i underlivet og måtte fjerne mye der som gjorde at hun ikke kunne få barn. Nå har hun fått en ny svulst som skal opereres bort i løpet av kort tid.

 

At vekta går 200 gram i feil retning en uke, er kanskje ikke så ille likevel, når man ser litt stort på det....

 

Noen tanker fra en som var sint på vekta i dag tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hender at vi er ute å kjøper lunsj.. i dag ble det BIT salat med kylling. Grønnsalat, mais, agurk, paprika, rød løk og kylling, problemet er bare at jeg ikke vet hva ting veier og da heller ikke hvor mange kalorier jeg får i meg... spiste 2/3 deler til lunsj. Den siste tredelen gikk ned nå som påfyll før Stepp-intervall time på Elixia kl 17.

 

Hvor mange kalorier kan det være i en slik boks da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Aner ikke hva BIT salat er, men se bort fra mais og kylling, så er jo resten ja-grønnsaker som knapt teller. Kanskje du klarer å rekonstruere sånn ca hvor mye kylling og mais det ble og finne ca vekt/kcal? Hadde du ikke brød ved siden av, høres det ut som en mager lunch i alle fall :-)

 

Kanskje ikke mye hjelp i dette svaret, men, men.... :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lei av at turvenninna mi stadig avlyser de 2 gåturene våre i uka!!!!!!:)

 

FÅr vel bare blåse i det og gå alene..da kan jeg jo høre på musikk også:)

 

Litt premenstruell og lei om dagen! Gleder meg til å få mindre mage og pupper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Jeg trenger mere pupper, honey! Sleng over litt, så skal du få lår tilbake :)

 

Håper du får en fin tur på egenhånd - selv er jeg på vei til spinning....en uke siden sist. Gleder meg!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få det ut, kjeft i vei, i hvert fall til oss her inne.

det hjelper å lufte sinnet litt!

 

jeg liker å gå alene, da kan jeg lange ut i mitt eget tempo - eller stoppe opp og gjøre ingenting. (Svært sjelden!)(men det hender)

 

Hva kan støvsuging gå under, jeg blir helt svett av det. Ikke kan jeg fordra det heller, derfor hjelper det hvis jeg kan skrive f.eks.et halvt trimpoeng;)

Nå er det gjort for denne gang!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde lagt inn personalia og vekt på Vårblomster. BRA!

Her på denne tråden skriver vi "all verdens" Men vekt og trimpoeng på Vårblomster, på det første innlegget vårt, slik du sikkert har oppdaget.

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går helt feil vei!!!! - trodde ikke mine egne øyne da jeg gikk på vekta i morges - opp ikke bare 200 g som dere superflinke Bente og Kokko, men + 1,5 kilo !!!

Er det mulig ??!!!?? Der røyk teorien om at en liten sprekk i helga ikke betyr noe. Også på en uke hvor jeg både har spist fornuftig og trent!!!!!

Rakk ikke å gå opp så mye på ellevill julespising engang. :-(

 

Nå går jeg og ber Mannen montere hengelås på kjøleskapet .

 

Oppblåst og frustert hilsen TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Med mindre du hadde et giga matorgie i helgen, kan jeg aldri tenke meg at du har lagt på deg 1.5 kg fett. Hvor mange kalorier får du i deg i løpet av dagen? Leste i en annen tråd, at dagen etter trening med mye vanndrikking, kan vekten gjerne vise uforholdsmessig mye, da visstnok musklene tar opp vann (?). Dag 2 skal vekten være normal igjen....eller helst litt ned.

 

Så hold ut tanteb! Ingen grunn til å trøstespise i alle fall!!! Men skjønner frustrasjonen. Jeg hadde sikkert kastet meg over en pose Sørlandschips eller en stor melkesjokolade :)

 

Holdt forresten på å svime av på spinningen idag....måtte roe ned litt, og så gikk det så fint atte. Synes jeg var så godt i gang med trening når jeg først var kommet meg på treningssenteret, så jeg tok liksågodt en ball-fitness time etter spinningen... DET gjorde godt for psyken (tenkte på de 200 grammene mens jeg trente :-))

 

Har spist opp mine 1300 kalorier og vel så det, og sitter her og har lyst på noe....hmrf...

 

Kokko: Er det ikke et punkt som heter husarbeid på listen? Hvis ikke, så sier kursboken at tungt husarbeid i 50 minutter forbrenner 200 kcal. Er ikke det et trimpoeng?

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her siden mandag bare og har alt 5,3 i trimpoeng!! :) Det er så godt for det gir masse motivasjon!! Vet jo ikke om det er mye på 4 dager men er selv veldig fornøyd da!!

Nå skal jeg køye.

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente - ikke overdriv treningen din. 1300 kcal til allden treningen, det må da være i minste laget?

 

jeg har fått beskjed om 1600 kcal og jeg er eldre enn deg! Er ikke vi omtrent like høye og du lettere enn meg?

 

Vær litt forsiktig:D

 

Tanteb: Enig med bente, ikke mist motet. Det MÅ være andre ting som gjør at vekta var høyere. Ta det over langs !!! Når du spiser riktig og i riktige mengder + trener noe, så vil vekta gå ned etter hvert!

 

Kjenn også på kroppen din om ikke den blir litt annerledes etter hvert. Kanskje det er det viktigste tegnet på at du gjør riktige ting.

 

Optimist-hilsen fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Mornings,

 

Da var de 200 grammene opp i går, borte igjen sammen med ekstra 100 gram, og livet er straks lysere igjen :-) Det var like før jeg røk på en Mövenpick Caramelita igår, men holdt meg i skinnet og til 2 Fiberrik og en tekopp i stedet....Det ble litt over 1400 kcal tilsammen i går.

 

Kokko, ingen fare for at jeg skal overdrive treningen (takk for omtanken!). Til det har jeg ikke nok tid, siden jeg er såkalt alenemor og veldig opptatt med barn og barnas aktiviteter. Jeg håper å få trent en gang i løpet av helgen. Det blir 2, max 3 treningsøkter i uken, hvis jeg er "heldig". Ble det bra suppe og bakst forresten? Takker for oppskrift - skal jeg teste ut en dag!

 

Ha en mager dag alle sammen!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..,skjønner ikke hva som gikk av meg i dag!? Jeg var innom helsekostbutikk i dag for å kjøpe meg en brownie nutrilett bar,men det hadde de ikke. Jeg endte opp med å kjøpe bio-t!!Enda jeg så inderlig vet at det kun er trening og sunt kosthold som hjelper for å gå ned!Lettlurt jeg? Har ellers aldri tatt noe lignende før!!Noen som har prøvd dette før??

 

Ønsker dere alle en riktig god helg!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det hjelper faktisk veldig :-) - og det kan jo være som du sier Bente, at det er noe med at man blir tyngre etter hard trening - og mye vanndrikking. Satser på det og snuser litt på en gulrot istedet for å vralte over til SevenEleven og potetskrueposene der.

Det er jamen bra dere finnes til støtte på kjipe slankedager!

 

I morgen skal Mannen og jeg reise bort lokket av gourmetmeny og burgundervin-smaking. Tror jeg velger å se bort fra denne helga når det gjelder kalori-inntak......

Skal kompensere med en laaaaaang fettforbrennede løpetur søndag kveld. Har investert i vinterløpesko med Goretex på oversiden og såle som sitter skikkelig på glattisen . Har som mål å matche deg på trimpoeng, Nate. Kjempebra!

 

God helg og mye viljestyrke ønskes dere fra

TanteB :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er den første uken unnagjort av på veien mot et slankere liv.Jeg har erfart at det ikke er enkelt,magen skriker etter mer mat.

Noen dager har jeg fulgt måltidsplanen og noen dager har jeg fulgt den frem til kvelden,så har jeg blitt så sulten og viljestyrken har gitt etter,dermed har det gått ned mer brød og frukt enn jeg skal ha.Resultatet har da blitt stillstand på vekta.

 

Det jeg er fornøyd med er at jeg har gått 3,entimeslange ganske raske turer.Jeg har heller ikke vært plaget med søtsug denne uka.

 

Angående biola-kjøper den med blåbær,har nesten en pakke i min blender,tro om den tar ca en liter, så har jeg oppi bananer og frossen bær. Kjør til bæra er knust og drikkes som helgekos...nyyydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Dere er så gode å ha. jeg er inne hver dag å leser det dere skriver.

 

I dag har jeg hatt en 14 timers arbeidsdag, hvor jeg har spist sjokoladekake og melkesjokolade. DRITT:(

For tiden har jeg problemer med å holde meg under 1600 kcalorier. Lurer på om det er dette som ar det rette inntaket for meg i og med at jeg ikke har gått ned de siste 3 ukene. Jeg er 180 cm høy og veier 72 kg. Har hatt over 10 trimpoeng i det siste. Høres dette lite eller mye ut synes dere??

 

 

Kokko: Når jeg vasker eller støvsuger hjemme skriver jeg dette under vaske bilen på trim. Kan vel ikke være så stor forskjell tenker jeg:)

 

Nei nå skal jeg legge meg. Jeg skal på tidlig vakt i morgen. Etter jobb skal jeg dra å spille squash med en vennine. Det er den morsomste treningsformen som finnes. Vi spiller uten regler. vi bare løper rundt å peiver med rackerten:)

 

God natt til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Nikkoline: Jeg er en person som stort sett er sulten annenhver time gjennom hele dagen/kvelden. Jeg forsøker å holde sulten unna med gulrøtter, tomater OG ikke minst 0% yoghurt fra Youplait eller 0,1% yoghurt, Sans Eple/Pære el.l. Fikk et tips om å tilføye et par teskjeer Fibersund (noe knasende fibergreier som kjøpes på helsekost). Da blir det plutselig litt mer mat i en yoghurt, og metthetsfølelsen varer litt lenger. Disse kaloriene (Fibersund) teller jeg ikke, da jeg fikk beskjed om at de gir så mye ekstra i forhold til hva de "tar". Det går i alle fall et par sånne yoghurter om dagen..... I tillegg drikker jeg masse te og vann. En kopp Option metter også litt i tillegg til at den kompenserer for søthungeren som jeg har innimellom.

 

Om kvelden tyr jeg av og til til 2 Fiberrik knekkebrød (disse sponplatene, vet du...:-) ) med syltynt lag med mager skinkeost el.l. Sammen med en kopp te/Option, blir jeg om ikke akkurat stapp mett, i alle fall ikke sulten.

 

Til middag har jeg som regel masse wokede ja-grønnsaker (som jeg sikkert har sagt til det kjedsommelige...), som gjør at man kan spise seg goood og mett uten å ha fått i seg for mange kalorier.

 

Håper du kan bruke noen av mine "knep"! Lykke til!

 

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

DET var det store ønsket fra barna idag lørdag, om mor kunne bake.... Joda, det ble boller, og jeg er ganske stolt av meg selv i grunnen....Sånne boller er det beste jeg vet. En time etter de var ferdig stekt, kunne jeg ikke holde meg lenger....det ble med 1 - en - stykk....vanligvis hadde det blitt minst fem....:)

 

Fikk ellers trimpoeng for snømåking i kveld...håper på en spinningtime i morgen!

 

Håper dere har en fin helg!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut! Men jeg har kosa meg med en eventyrsjokolade (24g) i dag!!! Hadde ikke brukt noen kosemerker, så jeg har ikke dårlig samvittighet! Tenkt!! hehe...

 

Gleder meg til veiing i morgen tidlig, og måling. Har endelig fått kjøpt meg nytt målbånd. Det kjennes på buksene allerede at jeg er godt i gang, for ikke å snakke om den gode gnagende sultfølelsen som kommer sånn ca hver 3 time..

 

Da er det natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

God mandags morgen til

 

Kokko,

Honey,

Tanteb,

Furia,

Slugg,

Nate,

Pia

Ikkenick,

Isabel,

Skinnyatheart,

Josefin

 

:-)

 

Men jeg synes det er faretruende lenge siden vi har hørt fra noen av dere! Ikke falt av lasset vel? Vi må ikke gi opp, vet dere, vi skal jo bli lekre VÅRBLOMSTER!

 

Bekymringshilsen fra

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...