Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

Gjest Positiva

Mulig det er nybegynnertendenser, men jeg har et sterkt behov for rapportering og skrifting til dere. Det føles mer motiverende enn kurset jeg gikk på i fjor. Håper det holder seg slik.

 

Det ble en deilig og mager middag i går kveld. Jeg digger å steke/woke ja-grønnsaker. Krydrer med hvitløk, pepper og litt karri - kanskje noe soyasaus. Til slutt har jeg noen ganger i en dash woksaus i en eller annen variant. Masse smak! Må ha mat med smak.... Metter meg på disse grønnsakene, og da trenger jeg nesten ikke risen ved siden av... Perfekt til kylling eller annet kjøtt (eller fisk).

 

Kjæresten og jeg hadde hver vår treningsøkt på hver vår kant før middag, og etter maten, dro han meg ut på en halvtimes kveldstur. Det ble 3,1 trimpoeng tilsammen i går det.

 

Er spent på helgen og dens utfordringer i matveien. Har tradisjon med barna med hjemmelagd "fredagspizza". Spørs om det er akseptert å gå utenom oppskriften....

 

Er jo fryktelig svak for søtsaker, så det blir tøft å unngå.....spesielt når jeg har en hel butikkdisplay med kokosboller stående hjemme (gave...). Mulig det ryker noen kosemerker der... i underkant av 3 kosemerker pr kokosbolle a 29gram, fant jeg ut.

 

Skal kjøpe grønnsaker og rømmekolle/hvitløk som jeg skal kose meg med. Kanskje søtbehovet kan overstyres med sunne godsaker.

 

Lykke til i helgen, da dere! Jeg stikker nok innom her og rapporterer :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar

Jeg er nettopp kommet hjem etter 45 min rask skogtur. Herlig!!!:)

 

Har du kjøpt Biola bringebær, Bente?

Det hjelper, altså! mot søthungeren. jeg har vært (er?) sjokoman. Men dette hjelper meg.

 

Takk for at jeg er regnet med, honey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Sitter på jobben og lager handleliste....:), så takk for påminnelsen. Kom meg aldri i butikken forrige dagen, men IDAG skal jeg kjøpe Biola bringebær..... og Option sjokodrikk hvis jeg får tak i.

 

....og så skal jeg ta sit-ups på stuegulvet :-) Ta noen dere andre også, da vel!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Da var det gjort. Biola innkjøpt og smakstestet (godkjent :-)), hjemmelagd pizza med hjørne til mor med lettost og uten peperonipølse. Fikk sneket inn litt sammalt hvete i deigen....noe som ble kommentert av yngstemann da pizzaen var ferdig. Jeg lot som om alt var ved det vante, og så var alt greit :-) Aner bare ikke hvor mange kalorier det ble....

 

Gleder meg til en kopp Option (måtte i 2 butikker...) etterpå :--)

 

Mer siden...

 

Bente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

....det er bare meg som har et stort rapporteringsbehov :)

 

Fikk lokket sønnen min med ut på en gå-tur....35 minutter. NÅ skal jeg ha koppen med Option. Sofaen venter :-)

 

Ha en fin kveld!

 

B:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten etter en dag med stillesitting(kurs).Matpakke hadde jeg med i dag og vært flink.Følte meg dødssulten da jeg kom hjem,og mannen min hadde laget pannekaker(grove vel og merke). Og nå er jeg i møkka humør og føler jeg har syndet...spiste 4 pannekaker!!!!!!!!!(en med blåbær og 3 med brunost) Kanskje ikke så ille,men føles som en deigklump i magen min nå.

 

 

Ble i bedre humør av å gå inn her,og jeg måtte le da jeg leste innlegget ditt 19Bente63..ang datavirus!Det er supert at du holder "liv" i tråden!Fortsett med det!

 

Har ikke trent siden tirsdag ,kun tatt 100 sit-ups...Og har sååå dårlig samvittighet!!Mannen min er ute og trener nå og er såå mye flinkere enn meg.(men han er litt treningsnarkoman...som jeg iherdig prøver å bli, men ikke klarer...kun i tankene) Ja,ja-det var litt klaging i fra meg!

 

Jeg har et spørsmål,da jeg ikke er så datakyndig!Hvordan får dere til de smilefjesene etter setninger under melding????Mitt vil kun etter hei og hå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

...over grove pannekaker....

 

Lærte på kurset i fjor at skal du skeie ut, kan én gang gå, men aldri to dager på rad. La morgendagen bli en god dag, så er du i rute, sikkert. Men jeg skjønner deg....man blir sint på seg selv når man ikke klarer å gjøre det man har satt seg fore.

 

Ta 50 sit-ups, så føler du deg mye bedre :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Denne tråden ser kjempebra ut.

 

Jeg har gått på to grete roede kurs, og skal begynne på det tredje i slutten av denne måneden. Jeg har gått ned fra 81 til 72, men har fremdeles mellom 5 og 7 kilo igjenn. Om det blir 5 eller 7 vet jeg ikke før jeg er der:)

Etter jula, syns jeg det buler litt ekstra, så nå skal ting strammes opp både her og der...

Håper jeg klarer det, med litt oppmuntring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru, vekta viste meir enn eg trudde.. 71 kg.. sukk.. men har et håp om at litt av det er vatn. Har vertfall begynt no da og allerede klart å gjennomføre eine nyttårsfprsettet mitt, trene minst 3 gongar i veka. Har ei barndomsvenninde som har mast på meg lenge om at eg skal begynne på handball igjen og sidan dei ikkje har keeper så skal det vere ein veeeldig god grunn til at eg ikkje møter på trening uten at samvittigheita mi skal gnage. Pluss svømming en gang så dette blir bra håpar eg.

Kjekt å sjå kor motiverte dykk er! D smittar :) Ha ei fantastisk fin helg og lukke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er KRY av meg selv, 1 times skogtur i hurtig tempo i dag også!!!:)

Dette er knall i forhold til før. (Det er lov å skryte av seg selv, er det ikke?)

 

Ellers er det en tøff helg på matfronten, selskap i går, selskap i kveld og kaffebesøk i morgen.

lurer på hvordan dette skal gå............

 

Honey, her ser du hvordan du lager smiler. (jeg lager mellomrom nå for at du skal se, ellrs skal du ikke ha det.)

:) : )

:D : (

:) : p

Det kommer fler senere, jeg får ikke lov av dem som redigerer til å ha fler smiler i ett innlegg.

God lørdag til dere alle fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere er kjempeflinke. Jeg trente på onsdag, men jommen ble jeg ikke dårlig av det, svimmel og utilpass dagen etter :) Så det har ikke vært no mer trening på meg. Lurer på om jeg skal sykle litt i kveld...............

I går var jeg hos svigers og spiste pølser, det er tradisjon det. Men det gikk helt greit sist jeg skulle ned i vekt og. Så lenge jeg spiser kun til jeg er mett og ikke mer, og brusen er byttet ut med Farris.

Må innrømme at jeg blir sjuk på sjokolade når ungene får det på lørdagene, jeg sitter og sniffer på den før unga får, he he!!!

 

Jeg syns at dere alle skal være stolte av dere selv. Det er lov å skjeie ut litt, bare det ikke skjer hver dag. Tror nok at ingen klarer seg et helt liv uten en sjokolade eller en cola :D

 

19bente63: jeg syns det er kjempeartig å lese det du skriver. Lo godt av det med datavirus. Bare å fortsette å skrive, jeg leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

I dag har jeg vært på skitur i 5 timer. hvor av 3 av dem var aktiv gåiing. Og mens de andre grilla pølser, spiste jeg grilla fiskekaker. Så godt og sundt... Jeg føler meg topp!!

 

Jeg har fått tips fra en venn av meg om hvordan man gjør trening til en del av hverdagen etter en lang periode med bare sofasitting. Han mente at hvis man slepte seg på trening hver dag i to uker, så ville man få en rutine på dette, slik at det ikke vil bli så vanskelig etter dette. Så de neste to ukene skal jeg presse meg selv kjempehardt, og gå ned til to eller tre dager i uken etter dette. Syns dere dette hørtes ut som en god ide eller? Man trenger jo ikke trene i en hel time hvis man er stiv og støl, det viktigste er jo at man møter opp..

 

I kveld skal jeg spise pizza med venner som belønning for en super sporty dag.

Ha en fin helg alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slugg,velkommen i klubben:) SÅ flinke dere er alle sammen med mat og ikke minst trening! Dette lover jo kjempebra;) Jeg har ikke trent i dag da jeg har jobbet.OG ungene krevde full oppmerksomhet da jeg kom hjem. Men i morgen blir det en times gåing før jobb,og jeg gleder meg alt til å ta fatt på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei meg igjen:) Jeg sitter her og lurer litt på om jeg skal lage en tråd hvor vi kun legger inn alder,høyde,vekt og målet vårt.(slik som jajo har gjort med påskemål)

 

 

Syns dette virker veldig oversiktlig og lettere å følge med på hverandre hvordan det ligger an! Også legger vi inn vekta vår for hver uke.Hva syns dere om det?Men at vi så klart skriver innleggene våre her på denne tråden.

 

?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Har vært opptatt i hele dag og har nærmest hatt abstinens fordi jeg ikke har fått rapportert her :-)

 

Hadde store planer om å trene på studio i dag, men pga barnas aktiviteter, var klokken plutselig så mye at det kun var 15 minutter igjen til det stengte. Fikk deretter besøk av kjæreste og sønnen hans, og da ble det andre gjøremål. Tro det eller ei, men vi har pyntet pepperkaker idag :) ....de vi ikke rakk før jul.... det gikk ned to bittesmå hjerter....men jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet, for jeg har vært kjempeflink med maten. Lagde hamburgere av karbonadedeig og hadde grove brød. Var så godt atte ... I tillegg hadde jeg endel tacokjøttrester (av karbonadedeig) som vi tok på pitabrød med ost oppå for dem som var litt ekstra sultne.

 

Som "knask" i kveld, ble det (som jeg hadde bestemt meg for), grønnsaker og rømmekolle med MASSE hvitløk i (kommer nok til å ha god plass rundt meg de nærmeste dagene, he he). Og da søthungeren kom, ble det en kopp Option, og da var det greit igjen. Anbefaler virkelig Option til dem som ikke har oppdaget den ennå. Jeg er nok en av værstingene når det gjelder sjokoladebehov. Har ikke touchet sjokolade siden jeg begynte her. Har til og med hatt kun en sigarett i dag. Det blir nok kanskje en til før jeg tar kvelden. Men synes det er bra jeg, slanking til tross.

 

I morgen skal vi til Sverige på "Harry-tur" (da blir det ikke noe trening da heller.....knurr....). Tror jeg skal være litt lur og ta med meg noe fornuftig å spise.

 

Hyggelig med positive tilbakemeldinger på skrivingen her, forresten. Veldig hyggelig å lese det dere andre skriver også. Litt rart i grunnen....her sitter vi, for alt jeg vet, på hver vår kant av landet, ulik livssituasjon og sikkert helt ulik alder, og kommer med bekjennelser fordi FLESKET binder oss sammen :D

 

Derfor hadde det vært fint med en tråd hvor kun fakta kommer frem. Hadde vært morsomt om vi kunne skrive alder og hvor i landet vi bor, etc også. Hiver meg på den jeg, om den kommer. Da kan vi kanskje "redigere" på det vi har skrevet når vi skal komme med nye data, slik at det blir "et vindu" for hver av oss?

 

Nei, nå får jeg gi meg med skrivingen....hadde lyst til å bli journalist en gang i tiden, men ble aldri det :-)

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkenick

Synes jo jeg må skrive litt jeg og, dere er så flinke dere andre!

 

Så at dere gjerne ville jeg skulle dele noen tips med dere, siden jeg går på kurs. Jeg har sett at endel av dere sliter litt med søthunger. Jeg var en skikkelig slikkmunn før jeg begynte på kurs, men nå går det veldig bra. Det jeg har gjort, er noe så "enkelt" som å passe på å spise nok, men lite og ofte. Jeg spiser 5 måltider pr dag. Da vet jeg på ettermiddagen, hvis jeg får lyst på noe godt, at det er jo ikke så lenge til kveldsmat. Da er det ganske greit å la det være. Ellers synes jeg melonbiter er godt som snacks, det er jo ganske søtt.

 

Ser det er forslag om at vi har en egen tråd hvor vi rapporterer vekt osv. Det stemmer jeg for! Kanskje vi skulle funnet på et navn til gruppa vår? F.eks "Vårblomstene", det går jo mot vår, og det er vel til våren vi skal blomstre med vår nye kropp, ca 6 kilo lettere. Kan ikke dere andre komme med noen forslag også, så kunne vi tatt det flest liker?

 

Hilsen Ikkenick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra forslag honey, eg støtter opp under det forslaget og ha et navn som ikkenick foreslår er jo heller ikkje så domt!

 

Slugg, har faktisk samme teori som den venen din. Har som mål å trimme kvar dag dei neste to vekene. Begynte på onsdag og har til no trent hardt faktisk kvar dag, svetta skikkelig. Håper eg ser vertfall litt resultat av d på veiedagen min som er neste laurdag..

 

Ha ei fantastisk go slanke veke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det stemmer jeg for. Her har jeg ikke trent no særlig. Er slapp for tiden og drit lei av å trene på sykkelen hjemme. Jeg og sambo har bestemt oss for å kjøpe en sånn eleptisk "greie" he he, så da blir det nok litt mer fart. Akkurat der er jeg litt heldig syns jeg, at både jeg og sambo skal ned i vekt. Da kan vi presse hverandre litt mht til trening, og er jeg godtesjuk, så får jeg noen kommentarer av sambo :) Hadde vært værre om han prøvde å motarbeide meg liksom.

 

Har planer om å trene i morgen, for da har jeg ikke no jobb (jobber som vikar ved siden av skole) og ungene skal i bhg en liten tur, så da har jeg ingen unnskyldning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en tøff mathelg. jeg har prøvd å passe måten, men noe mer enn ellers blir det jo med masse selskapelighet!

veiedag til onsdag..........................

 

Denne uka ble det 11,7 trimpoeng. Jeg er topp fornøyd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...