Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

hei furia og jeanette65, velkommen med i gjengen!!!!!!!!Her inne "skravler" vi og under tråden "VÅRBLOMSTENE resultater",legger vi inn høyde og vekt.

 

Lo da jeg leste om de IFA pastillene...har selv spist mange av de i dag og klaget over en stor oppblåst mage:) Men har dere spist en pose med tofee diotorelle noengang?? Vel det har jeg ..knallgode er de,men.....

 

Moro å se at såååå mange er motiverte her,og er flinke med kost og trim.Vektnedgang har det jo blitt hos flere og ingen har gått opp,supert!! Men vi må ikke gi opp om det skulle komme en "sprekk",men fortsette som om ingenting har hendt.Stillstans vil vi sikkert alle og en oppleve i blant,og det er ingen krise, men kan jo oppleves litt kjedelig og surt,så det har jeg full forståelse for!! Men da syns det kanskje enda bedre på vekta neste gang:)

 

Jeg syns vi er flinke jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar

Hey jeg begynt på Grethe Roede kurs på mandag som et siste desperat forøk på å gå ned i vekt og få et sunnere kosthold. Jeg er 30 år, 160 cm høy og veide på mandag 68 kilo. For et år siden veide jeg 10 kilo mindre så jeg vet ikke helt hva som har skjedd. Jeg begynte å trene på SATS i april og har trent to ganger i uka siden, men jeg går bare opp og opp i vekt. Grunnen er sikkert at jeg elsker sjokolade og godteri. Jeg har bare lyst til å snakke om kalorier og trimpoeng hele dagen, men vet ikke helt om venner, kjæreste og kolleger setter pris på dette. Kan jeg chatte her med dere? Hilsen Krisj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du kan være her!!!!:) Ålreit å kunne prate med andre i samme situasjon for her inne går vi aldri lei av kalori og slankeprat.Det er det som er så flott ved å være her. Og her inne er det masse "liv" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

For en ettermiddag! Kom hjem fra jobb til endevendt hus av tre elleveåringen, en 14 åring som ikke ville komme hjem til middag, laksefileter som ikke var ferdige i ovnen når de skulle vært, og ble stekt i pannen i stedet for, og som ingen egentlig ville ha bortsett fra meg. Krangling og æsj.... Endte opp med både sigarett og kokosbolle....knurr...Akkurat våknet etter en times kollaps på sofaen, desperat etter noe søtt. Sitter med en kopp Option her nå.

 

Ser frem til tid for meg selv noen dager nå....og kjæresten :-)

 

Hilsen Frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på flere tråder i vektklubben over et år nå. Da veide jeg meg for første gang på tre år på ny digital vekt, og der hadde det skjedd ting siden sist, gitt. Trodde det bare var å droppe den daglige posen med potetskruer noen uker, men skjønte etter en måneds tid at det ikke lenger går an å spise porsjoner som en tømmerhogger når man er 167 høy og har stillesittende jobb. Og ikke røyker lenger heller.

 

En gang i ikke veldig fjern fortid veide jeg 59 kilo og det tror jeg kan passe nå også . Selvdisiplin og viljestyrke har jeg i to uker hver måned. De andre to ukene er det muligens hormonene som styrer matinntaket,- kan ihvertfall umulig være hjernen :-)

 

Ser ut til å være viljesterke og toppmotiverte slankere her inne, og det er hva som trengs for å holde motivasjonen oppe, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint at du vil være her!!! Ja, det er ikke så lett med disse uvelkomne kiloene.Og det er så rart.. de kommer likssom så snikende,og vips så sitter de fast:( Jeg var nede på 59 i oktober 2006, men det ble med det! Så nå sliter jeg igjen. Fryktelig vanskelig å holde seg der. Men de skal atter en gang bli borte,og da håper jeg at de forblir borte for alltid! Her er vi alle i samme båt og det hjelper masse. Håper at du også vil finne motivasjon her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkenick

(Og gutter da, hvis noen av nickene skjuler gutter...)

 

Ser at mange av dere har gått ned denne uke, så flott! Jeg hadde bare gått ned 200 g, men det er iallfall rette veien. Vet hva det skyldes, har ikke vært flink nok med maten.

 

Jeg ser dere er flinke til å samle trimpoeng, jeg prøver å få til å jogge tre ganger i uken. Har ikke foreløpig tid til å begynne på treningsstudio, men har veldig lyst. Det er bare det at jeg tror ikke jeg kan gå så ofte, så jeg lurer egentlig på om noen av dere vet om det går ann å ha en form for klippekort på Spenst eller Elixia? Har pulsklokke som jeg bruker når jeg løper, og det er veldig motiverende. Men løping er ikke så veldig oppstrammende på den skinnet som er blitt litt for stort etter 10 kilo ned, så jeg kunnne trenge litt aerobic også....

 

Lykke til videre i uka, jeg gleder meg litt til å veie meg til tirsdag, for nå føler jeg at det går veldig bra igjen. Håper jeg klarer en halvkilo ned til tirsdag iallfall. Hadde vært moro å se 66-og-noe.....

 

Natta fra

Ikkenick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg så forkjøla at det blir garantert ingen trening. Forsøkte i går men etter 20 min så orka kroppen rett og slett ikke. Men trøster meg med at jeg har gått ned litt i løpet av uken.

 

Velkommen til alle nye her, kjempekoselig at dere vil være med!!!! :(

 

Måtte le litt av det Ifa greiene, he he, har ikke kjøpt det enda så da er jeg ihvertfall advart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei- her går det unna.

Nå er det 1 døgn siden jeg var innom(på jobben) og så er det 18 nye innlegg :( Utrolig!

 

Velkommen alle nye, jeg klarer ikke huske alle nickene,det kommer nok etter hvert som dere skriver flere innlegg.

 

Bente, ikke fortvil over en dårlig dag, du VET jo at slike dager kommer iblant. Dem må vi bare ta som de er - og så gå videre til neste dag:p

Klarer vi det, så er livet levelig. For livet består av middager som ingen vil ha, kranglete barn eller/og menn/samboere, regn, vind og oppblåste mager!

De dagene er ikke vektnedgangen det viktigste. Vektnedgangen og trimmen og oss her inne må bare ligge litt da! Men det gjør godt å skrive det ut!!!

 

Jeg hadde en forferdelig/nydelig kakeorgie i går. heldigvis er det nesten en uke til neste veiing:D

kokko

 

Nå kom datteren min og sa det har sluttet å regne. På med joggeskoene!!!

- - - - - - - -

Det ble 60 min med rask gange :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Jada, kokko, anfallet er over - det samme er depping over dårlig dag i går. Nå går det i pakking til kosetur (etter først å ha måket en time for å komme inn...knurr....får se på det som trim...).

 

Enig at vi burde holde oss til denne tråden her. Artig å scrolle seg frem og tilbake og se hva vi har snakket om. Men det er jo selvsagt opp til enhver hva/hvor man ønsker å være.

 

Det blir stille fra meg frem til tirsdag, tenker jeg. Skal virkelig prøve å være så fornuftig jeg kan med maten på en sånn tur....uten å være kjip for reisefølget ....

 

En annen ting: Smugveiingen i dag viste ytterligere 0,4 kg ned siden i går - totalt 1,6 kg på 8 dager :-) Merker det faktisk litt på hoftene. Nå blir det ikke veiing før jeg kommer hjem.....

 

Lykke til i helgen da dere!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til deg, Bente. Nyt kjæresten, IKKE med måte:D

 

Jeg reiser også bort, er innom her i morgen, men blir så borte til søndag eller mandag.

ha en god og sunn helg, alle dere andre.

jeg håper på en skitur eller to. Det teller ganske mye i trimregnskapet. Ho, ho!!!

Nå skal jeg ha en banan før krimen på TV.

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så mange nye det var kommet inn på denne tråden... Så koselig.

 

Selv om jeg ikke hadde vektnedgang føler jeg det på kroppen at jeg har begynt å trene og spise det jeg skal. Rompa er mindre, faktisk:) Deilig følelse, og treningen er ikke så slitsom lenger. I dag var jeg på spinningstime, noe som var bare deilig.. Jeg pleier å belønne meg med en fruktsmoothies etter trening hver gang. Kjempe godt og ikke mange kcalorier.

 

Bente: Jeg håper du får en kjempetur med kjæresten. det fortjener du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle liksom være D-dag for min nye slankeplan som både inneholder sunn mat i moderate mengder og trim i rause porsjoner :-)

Men,- så sprakk jo de planene med altfor mange timer på jobben, halvannen time i bilkø på vei hjem og et kveldsmøte på skolen til poden. Trimmen ble en halvtimes gange med bikkja. Ikke nok til å føre trimpoeng for engang, tenker jeg.

Men i morgen,- DA skal jeg enten løpe en tur eller rekke en aerobic-time på SATS. På grunn av at medlemskapet mitt har sovet godt et-par måneder tror jeg den timen er oppe i ca. 800 kroner :-( Så jeg er som ikkenick interessert i å vite om det heller går an å kjøpe klippekort på noe treningssenter..

 

Godt gjort å gå ned 1,6 kilo på bare litt over en uke, Bente! Hvordan klarer du det? God tur forresten!

 

:-)

tanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskis og Svettis er en mulighet. Der kan du betale pr gang om du ikke vil betale for 1/2 eller 1 år om gangen.

 

30 min tur med hunden kan også føres opp under trim i Vektklubben. Det blir kanskje ikke et helt trimpoeng, men litt er også litt!

 

God helg til dere alle. Snakkes på mandag.:(

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkenick

Kokko; Takk for tipset om Friskis og Svettis, men det finnes dessverre ikke her hvor jeg bor :-(

 

Men er det noen av dere andre som vt om det går ann å ha klippejkort på Spenst (SATS) eller Elixia? Og eventuelt hvor mye det koster.

 

Jeg skal til en venninne i kveld, og spise ost og drikke rødvin. Der går det nok endel kcal... Men jeg har spist forsiktig i dag, og skal knipe litt på middagen, i tillegg til at kveldsmaten blir ost og kjeks, og så har jeg jo kosemerkene også da. Uansett er jo dette noe jeg kommer til å gjøre en gang i mellom i fremtiden også, så da er det jo greit å "øve seg litt" på sånne utskeielser mens jeg går på kurs og blir holdt i ørene....

 

Jeg satser på at vekten likevel viser ned til tirsdag. Og jeg håper så veldig på å komme meg under 67 på tirsdag. Det betyr at jeg må ned 600 g, for min vekt viser bare i 200g's intervaller...

 

Ønsker dere alle en hyggelig kveld og helg.

 

Hilsen Ikkenick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det jammen mye å lese igjennom...var ikke innom her i går,da dagen gikk i ett!!! Trening ligger jeg visst etter med:( Kun en gåtur mandag ellers har jeg vært helt tappet for energi.I begynnelsen av forumet her så sa jeg at jeg hadde masse tid og derfor ingen unnskyldning for ikke å trene.Akkurat nå føles det som om jeg kunne gått i hi og sovet til våren...ZZZZ. Kommer sterkere tilbake med treninga!

 

Har vært ekstra mye denne uka.

 

God helg til dere alle:) Jeg kommer nok innom et par turer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom en tur før jeg legger meg. I dag ble (lille) gutten min hele 3 år!!!! Rart å tenke på at han er blitt så stor :( Så i dag har det vært litt kos, og det kommer litt besøk i helga, men skal prøve å kose meg med måte :( Skal prøve å komme i gang med trening igjen i morgen, føler meg i bedre from nå, heldigvis!! Ønsker alle dere som skal på tur, god tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia .Gratulerer med 3 års dagen til sønnen din:) Tida går jo så fort,og det merkes når man har barn. Jeg skal også feire bursdag i helgen.(søstern) Så da blir det vel ett kakestykke,men bare ett!!! Må prøve og være litt streng med meg selv. Satser på at det blir en gåtur på søndag før bursdagen.Men nå skal jeg ta en kjempeopprydning på kjøkkenet :(..for så å gå og legge meg.Jobbe i morgen.

 

 

Hei då:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Dette var en morsom idè, å gå sammen her på nett og motivere hverandre til å gå ned de "siste" 5- 10 kg. Det er jammen de siste som er værst..... he he.... Jeg kan jo starte med å si litt om meg selv, ser andre har gjort det:

Jeg er ei dame på 33 år, jeg er 170 høy og veier 72 kg. Det sure er at jeg veide 67 kg i oktober... he he.... jeg startet på et GR- kurs i Mai i fjor... og klarte å gå ned 20 kg på 6 mnd. Det var herlig, morro og lettere enn jeg trodde... men... å bli værende her på denne vekta var jammen ikke enkelt... he he... Så nå må jeg ta meg i akt for å ikke "krabbe" de på meg igjen, og målet er å få av meg de 5 kg på nytt... igjen... he he... Jeg trener i snitt 4 ganger i uka, og det er det som holder meg i gang... og motiverer meg. Har alltid vært tynn inntil jeg fikk barn for snart 6 år siden... siden har jeg sliti.. for det har jo kommet ett barn til etter det.

 

Ja ja.. nok om meg... Dette her henger jeg meg på... for de 5 kg bare skal bort igjen!!! og jeg trenger motivasjon... for ikke å falle inn i gamle vaner... elsker nemlig godteri.. og det helst i mellom måltidene... he he

 

Jeg veide i dag: 72 kg

Mål: 67 kg....

 

 

Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke trening i dag heller, jeg. Jobb, middag, kjøre barn og lufte hund tok hele kvelden frem til Nytt på nytt og det MÅ jeg se. Men har ihvertfall vært flink med mat, da. Skal drikke litt rødvin i morgen, tenkte jeg, - og det går vel an å spare kalorier til en planlagt ost og kjeksorgie :-)

 

Det er ikke rart du mangler overskudd til å trene selv om du har god tid, Honey. Mørkt og trist og lite fristende å gjøre annet enn å gå i hi. Hadde det ikke vært for bikkja ville jeg neppe kommet ut av huset på kveldene nå. Håper på litt sol i helga, planlegger en laaaang løpetur (igjen..)

Lykke til med bursdagsbesøk Pia, du klarer sikkert å stå imot fristelsene :-)

 

God helg!

 

Mvh.

Tante B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Dette var en morsom idè' date=' å gå sammen her på nett og motivere hverandre til å gå ned de "siste" 5- 10 kg. Det er jammen de siste som er værst..... he he.... Jeg kan jo starte med å si litt om meg selv, ser andre har gjort det:

Jeg er ei dame på 33 år, jeg er 170 høy og veier 72 kg. Det sure er at jeg veide 67 kg i oktober... he he.... jeg startet på et GR- kurs i Mai i fjor... og klarte å gå ned 20 kg på 6 mnd. Det var herlig, morro og lettere enn jeg trodde... men... å bli værende her på denne vekta var jammen ikke enkelt... he he... Så nå må jeg ta meg i akt for å ikke "krabbe" de på meg igjen, og målet er å få av meg de 5 kg på nytt... igjen... he he... Jeg trener i snitt 4 ganger i uka, og det er det som holder meg i gang... og motiverer meg. Har alltid vært tynn inntil jeg fikk barn for snart 6 år siden... siden har jeg sliti.. for det har jo kommet ett barn til etter det.

 

Ja ja.. nok om meg... Dette her henger jeg meg på... for de 5 kg bare skal bort igjen!!! og jeg trenger motivasjon... for ikke å falle inn i gamle vaner... elsker nemlig godteri.. og det helst i mellom måltidene... he he

 

Jeg veide i dag: 72 kg

Mål: 67 kg....

 

 

Isabel[/quote']

 

Så utrolig godt gjort å klare å gå ned så mye! Du må ha en vilje av stål og klarer selvsagt å komme ned de siste kiloene du har bestemt deg for også :-) Godteri er skummelt siden bitene er så små og man fort spiser så mange .. ¨ser av flere tråder her at folk klarer å disiplinere seg selv til å bare ta en eller to biter. Klarer ikke det, jeg. Må enten la være helt og fullstendig eller tømme posen. Salte ting er min store svakhet - potetgull, cheese doodles og tortilla chips.

 

Lykke til ihvertfall - vi klarer det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

'

koselig med tilbakemelding tanteb...... ja jeg er veldig bestemt når jeg først setter igang... men det skal også sies at jeg har starta å slanke meg ganske mange mandager.... og sluttet mandag ettermidag... he he.... så viljestyrken er ikke så veldig hard... alltid... men ja... jeg klarte det den gangen... men jeg faller fort tilbake til gamle vaner... og det er å spise for mye for ofte.. he he... Og jeg fungerer ofte slik at hvis vekten går oppover... blir jeg deppa... og trøster meg med litt potetgull og sjokolade.... som om det hjelper... he he... ja den psyken er ikke enkel...

 

Dagen i dag har vært vanskelig. Har vært inne på Hiak på skolen i hele dag og jobbet med bacheloroppgaven.... puh... da ble det til at vi bestilte pizza.... huff.. ja ja.. klarte å ta bare to biter... og det er bra til meg å være...

 

Gleder meg til å "ta følge med dere alle"....til våre egne satte mål.

 

God helg

 

klemmer fra Isabel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Denne helgen har jeg virkelig sprengt alle grenser på mat/godter/alkohol fronten. I går hadde jeg tre retters middag og vin med jentene fra jobben, etterfulgt av hurrahei tur på byen. I dag har jeg vært på date med kjæresten. Tapas til middag, og full godtepose på kino etterpå.

Til tross for at jeg har dårlig samvittighet nå, hadde jeg ingen problemer med å kose meg disse siste kveldene.

Tør ikke tenke på hvor mange kosemerker jeg har brukt i helgen. huff huff huff huff...

I morgen skal jeg dra på lang skitur. det har jeg godt av.

 

Hvordan går det med kostholdet til dere andre? teller dere kalorier og skeier dere ut ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...