Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

Høres ut som en hyggelig helg, Slugg!

Innbiller meg at det ikke gjør så mye å skeie ut skikkelig, jeg! For meg funker det bedre å heller gi etter for trangen til å skeie helt ut i helgene og være fornuftig i ukedagene. Etter å ha spist en svær godtepose er det ikke godteri du har mest lyst på de nærmeste dagene, kanskje?

Uansett er det bare en sprekk, det er jo ikke sånn at du må fortsette med 3-retters middager og masse godteri resten av uka :-)

 

Klarte å være nokså fornuftig denne helga - bortsett fra en pose potetskruer i går kveld har jeg ligget rundt 1600 kcal og løpt en tur både lørdag og søndag. Nå er det ny uke og muligheten for å gå ned en halv kilo frem til torsdag som er min veiedag.

Heia oss! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest skinnyatheart

Jeg er en 18 år gammel jente som har allerede slanket meg 3.5 kilo.

 

Da jeg begynte å slanke meg veide jeg 55 kg og nå er jeg kommet meg ned på 51.5 kg. Idealvekten er 47 (jeg er bare 153 cm høy) og nå trenger litt ekstra motivasjon for de siste 4.5 kg.

 

Er ikke spesielt glad i å trene og har ikke trent så langt siden jeg begynte å slanke meg, men føler at jeg burde gjøre dette ikke bare for å gå ned i vekt men for å få en strammere kropp. Jeg kan sikkert nå målet mitt uten trening men tror resultatet vil være noe helt annet hvis jeg gjør det med. Har en tredemølle hjemme hos meg og skal prøve å få løpt på den 4 ganger i uken plus ta situps.

 

Når det gjelder mat, så var det et slit i begynnelsen og jeg skeide stadig ut, for så å bli deprimert på grunn av utskeilelsen og derfor spise til og med ENDA mer neste dag. Jeg tenkte hele tiden, "Ok, slankekuren begynner offisielt IMORGEN." Men nå føler jeg at jeg har fått teken på det her med viljestyrke og måten jeg gjør det på er å hele tiden tenke på målet og at det ikke er så langt unna. Hver gang jeg får lyst på noe forbudt, så tenker jeg, "Nei, det skal jeg spise den dagen jeg har nådd målet mitt og virkelig fortjener det." (Har allerede planlagt måltidet mitt for den dagen, hehe, og gjett om jeg skal skeie ut.) Jeg planlegger også langt i framtiden hva jeg skal spise og fører opp planen, slik at det blir lettere å holde seg til.

 

Kostholdet mitt består for det meste av knekkebrød og egg, slankesjokolade, massevis av frukt og grønnsaker og salater og supper. Jeg er vegetarianer så det blir lite (det vil si ingen) kjøtt på meg. En ting jeg må si er at hvis lokalbutikken selger "Choc Wafer" så vil jeg anbefale alle til å prøve den. "Snack a Jacks" er heller ikke dårlig (med bare 38 kcal per stykk) og WASA's kanelknekkebrød er en fin erstatning for kaffemat.

 

Akkurat idag lever jeg bare på epler fordi jeg leste at det skal være bra og rensende for kroppen å kun spise epler en dag. Om dette er en slankemyte eller om det vil ha noen effekt, gjenstår å se imorgen.

 

Til alle andre, lykke til, og sammen skal vi klare dette! =D

Det vet jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Isabel os Skinnyatheart:) Flott om dere skriver inn Vekt ,høyde og mål under tråden :"Påskemål,resultater". Da vil det være lettere for oss andre og følge med på åssen det går med dere framover:)

 

Jeg må bekrefte at hos meg har det vært aaaaltfor mange spiste kalorier denne helgen:( Så vekttallet blir neppe noe mindre hos meg på onsdag. Nå er jeg dessverre ingen motivasjonsfaktor hos dere andre ved å tilstå dette!!! Heldigvis er det ny dag i morgen, og i ukedagene er det for meg lettere å være sunn!!

Kiloene SKAL iallefall vekk selv om det kanskje vil ta litt lengre tid enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Da var helgen snart over, og det blir lenge til neste frihelg. Men til gjengjeld har jeg hatt den beste helgen på år og dag. I dag har jeg vært på lang skitur og kost meg ute i naturen, å testet en helt nytt stormkjøkken. I kveld blir det sofasitting og tvtitting. Ganske godt.

 

Honey, jeg synes ikke det er umotiverende at du skriver at du her skeiet ut. Jeg er glad jeg ikke er alene. Da føler jeg ikke at jeg har dårligere viljestyrke en dere andre:)

 

Jeg håper dere får en fin uke som kommer. gleder meg til å se resultatene på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Isabel os Skinnyatheart:) Flott om dere skriver inn Vekt ' date='høyde og mål under tråden :"Påskemål,resultater". Da vil det være lettere for oss andre og følge med på åssen det går med dere framover:)

 

Jeg må bekrefte at hos meg har det vært aaaaltfor mange spiste kalorier denne helgen:( Så vekttallet blir neppe noe mindre hos meg på onsdag. Nå er jeg dessverre ingen motivasjonsfaktor hos dere andre ved å tilstå dette!!! Heldigvis er det ny dag i morgen, og i ukedagene er det for meg lettere å være sunn!!

Kiloene SKAL iallefall vekk selv om det kanskje vil ta litt lengre tid enn forventet.[/quote']

 

 

Takk for velkomsthilsen, hyggelig. Jeg skal gå inn i mårra på påskemål/ resultater og registrere mål og kg da jeg skal starte i mårra... hufff... nå er ikke vekta den jeg er best venn med... he he,,,

 

Ja, helgene er det vanskelig å være konsekvent.... særlig med familie og barn med masse lørdagsgodt... Men, dette skal jeg ha viljestyrke til å klare. Hadde vært så morro å klart 66 - 67 kg til påske. Det bare skal jeg klare. Motivasjonen er der (pr. dette minutt) he he.... Lykke til alle sammen

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skinnyatheart
Velkommen til Isabel os Skinnyatheart:) Flott om dere skriver inn Vekt ' date='høyde og mål under tråden :"Påskemål,resultater". Da vil det være lettere for oss andre og følge med på åssen det går med dere framover:)

 

Jeg må bekrefte at hos meg har det vært aaaaltfor mange spiste kalorier denne helgen:( Så vekttallet blir neppe noe mindre hos meg på onsdag. Nå er jeg dessverre ingen motivasjonsfaktor hos dere andre ved å tilstå dette!!! Heldigvis er det ny dag i morgen, og i ukedagene er det for meg lettere å være sunn!!

Kiloene SKAL iallefall vekk selv om det kanskje vil ta litt lengre tid enn forventet.[/quote']

 

Vet hvordan det der er med utskeielser og vekttall som går feil vei. Men et lite mantra som jeg har funnet hjelper er at etter jeg har skeiet ut og det vises tydelige på vekten, så tenker jeg bare, "Ok, uansett hva jeg veier idag, så veier jeg mindre imorgen." Det hjelper en å komme "right back on track" i stedet for å trøstespise over skuffelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er utrolig godt å ha dere her inne!!!!Når noen dager går helt på "trynet" så er det godt å få litt trøst og oppbacking. Etter 2 leie dager,så har jeg fattet mot og startet på ny iver i dag.Etter å ha sendt avgårde 2 skoleunger og ei til barnehage..så var det tid for meg selv.På med joggeskoa og treningsdress og musikk i øra ,så var jeg ut på morgentur:D En god runde på nesten en time.Jeg t.o.m jogget en del også!!!Føltes vanvittig godt,ja!Så var lør og søndagens utskeielser i glemmeboka!

 

Noen ganger kan jeg være såå lei at jeg gir f...,og glemmer all motivasjon,men får svi for det senere:(Og kiloene kan føles helt håpløst å skulle klare å bli kvitt. Men nå er det ny uke og nye muligheter!!!Og kiloene skal skal renne av oss,ikke sant?

 

Nå skal jeg ta meg en sunn og velfortjent lunsj og deretter vaske huset (for det trengs,ja)

 

Ha en fin mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke "påskemål-resultater" men "Vårblomster-resultater"

Det er der du finner oss vårblomstene.

 

Nå har jeg lagt inn uke 2's trimpoeng. Det ble ikke så bra som uke 1, bare 5,6.

 

Hadde håpet på 2 lange skiturer lørdag og søndag. men de turene blåste bort først i regn og så i snø.

 

Istedet ble det innesitting, strikking, chips og konfekt:( :D

 

Målet denne uka er 2 ganger Friskis og så en gåtur innimellom.

Heldigvis skal ikke vekta rapporteres før onsdag. Håper den har normalisert seg litt til da :D

 

Honey: Kan ikke du ta mitt hus også? Jeg kan ikke fordra husarbeid, vil heller stryke tøy.

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! her gjenstår 3,5 harde (regner jeg med..) kilo før målet på 58 kilo er nådd. Lagt inn tall på vårblomster - resultat -tråden. Nå har jeg klart 5 kilo i sneglefart i høst og regner med å bruke hele våren på resten. Får ikke trimmet så mye jeg, for er syk. Derfor langsomt ned, 0,5 kilo i uka max. klarer ikke dette uten en "tråd" og henting av motivasjon her inne et sted! De 5 kilo før jul var første gang jeg klarte å gå ned i vekt uten å gå på kurs, takket være diskusjonsforum! Blir gjerne med her inne hos dere.. Hilsen josefin, 44 år.

 

Forresten er det hardt å starte opp igjen etter julegodteriet, søthungeren herjer litt rundt i kroppen men jeg VET den gir seg om noen dager hvis jeg holder meg unna søtmaten nå, ikke sant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:)

 

1 time Friskis - 2,3 trimpoeng. Jeg lurer veldig på om jeg ikke burde få enda fler. Det kjennes i hvert fall ut som om jeg har svettet til MINST det dobbelte!!!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er en jente på snart 23 år. Er mamma til en jente på 2 år og jeg går fortsatt hjemme med henne!

Julen i fjor gikk det opp for meg at jeg begynnte å bli stor! 86 kilo og ca 165 høy bare.. da sa det bare stopp for meg. På ett år har jeg kommet meg ned til 76 kilo og er veldig stolt over det! Kost meg i jula men begrenset meg,så jeg har ikke gått opp :D

Nå har jeg begynnt med å trene Pilates hjemme på stuegulvet 3 ganger i uka!

Det føles deilig!!

Målet mitt nå er å komme meg ned 5 kilo innen sommeren!

Jeg velger å ikke veie meg så ofte jeg da..for jeg har en tendenes til å gå på den hele tiden. Så jeg veier meg kun hver 14.dag

Håper på å få masse inspirasjon her sammen med dere!

 

Hilsen Nate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kilo. Det var jammen ikke verst.

Jeg har investert i masse hjemmeutstyr så det skulle være lettere. Jeg har treningstrikk, steppmaskin, hoppetau, treningsball, treningsmatte og treningsvideo, men jeg kommer meg liksom aldri i gang... Til gjenngjeld trener jeg på sats. Men det synd at men ikke kommer i gang hjemme. Tror det er sofaen som frister for mye.

Nei, jeg skal følge ditt eksempel å starte å trene litt hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lærte jeg en øvelse som heter "ligge planken". Den gjøres på et hvilket som helst gulv, og den stabiliserer det indre i området mage/rygg. (dvs. gir etter hvert flat mage og sterk rygg)

 

Støtt deg på albuene og tærne, gjerne med sko på. Kroppen skal så være strak fra skuldrene til hælene, ikke rumpen opp). Hold så lenge du kan, ikke gå opp og ned eller noe. bare hold kroppen helt strak - og pust.

Det er utrolig tungt. Krever ikke andre "dingser" hjemme enn et gulv!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Hei alle sammen,

 

Må si jeg begynte å lure torsdag kveld, hvordan dette skulle gå...Hentet en sånn passe stor koffert fra loftet for å pakke....ikke tjangs i havet til å få åpnet den...så da ble det en gigakoffert i stedet, med litt oppi....okey..en del.. Dro til kjæresten min torsdag kveld for å dra derfra fredag morgen til flyplassen. På vei til kjæresten skulle jeg innom en bensinstasjon for å hente noen forsikringspapirer som selskapet mitt hadde lagt der til meg (fordi jeg i siste liten fant ut at det var noe jeg manglet til reisen). Bensinstasjonen hadde selvsagt stengt da jeg kom dit.... Etter å ha kjørt de 40 minuttene det tar til kjæresten, oppdager jeg at glidelåsen på den ene støveletten har gått i stykker....Joda.... bare å sette seg i bilen igjen det, og kjøre 40 minutter hjem for å bytte støveletter og 40 minutter tilbake igjen. Klokken viser nå 0130. Sov to timer den natten pga kjæreste som SNORKET! Hater snorking... Gledet meg til å slappe av på flyet inntil jeg oppdaget at personen ved siden av meg stinket gammel fyll og gammel svette! Kjente lukten allerede 3 meter unna....overlevde ved å sniffe på en parfymeprøve i de 2 timene flyturen tok... Ble i alle fall ikke sulten...

 

Bortsett fra litt startvansker, har jeg vært riktig så flink med mat og utskeielser, må jeg si. Har gått i mer eller mindre 4 dager, tatt gull i VM i shopping og gruer meg til kredittkortregningen kommer.

 

Har lært at PLANLEGGING er utrolig viktig for å unngå å skeie ut og ta ufornuftige nødløsninger når man er sulten. Hadde med mager tubeost og fiberrik i vesken, samt noen gulrøtter, frukt og drikke uten sukker. Middagene har ikke vært spesielt magre, men jeg har ikke drukket alkohol. Vi bestemte oss for at søndag skulle være "spisedag" (måtte jo gjøre noe når butikkene var stengt og vi ikke kunne shoppe, he he). Da ble det konditori og fråtsing i kaker.

 

MEN merk dere: Disse kakene føltes ikke godt! Og magen min ville slett ikke ha dem heller. Ganske tankevekkende at etter en uke på diett, så ønsker magen det sunne velkommen og avviser nærmest det andre. Håper jeg klarer å fortsette i den sunne linjen.

 

Tror også at det å bestemme seg for skeie ut av og til, kan være ok. Da skal man gjøre det uten å ha dårlig samvittighet, for så å trøstespise fordi man har skeiet ut....og så har vi det gående.

 

Har vært livredd for at jeg skulle legge på meg på turen når jeg var så flink forrige uke. Snikveide meg i dag tidlig (klarte ikke å vente til i morgen), og jeg hadde gått NED 0,2 kg! Kjempeglad! Det var inspirasjon til å fortsette å være flink! Håper bare at jeg klarer å være flink over TID. Vet ikke HVOR mange ganger jeg har startet friskt, for så å gi fullstendig f.... og vips så var det ekstra kilo på igjen.

 

Hyggelig å komme tilbake til Vårblomstene :-) Mange nye og gamle kloke venner her. Veldig ålreit å lese at andre sliter med det samme, de samme unnskyldningene, de samme utskeielser osv. Det gjør at man ikke føler seg totalt mislykket når man ikke får det til og derfor slett ikke behøver å trøstespise fordi man er den eneste i verden som ikke får det til sånn med en gang.

 

Tusen takk til dere alle! Samme SKAL vi klare dette!!!

 

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en start på ferien!!!

 

men det virker som om den alt i alt var god.

 

Så flott at du ikke hadde gått opp, men ned. Grattis!!

 

Nå gleder jeg meg over igjen å lese dine mange innlegg:)

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg og vesla mi gått 1 time tur! Det var veldig deilig! Og nå har vi spist litt! Handlet inn masse godt i butikken idag(frukt) Så seinere skal vi lage smoothi :D

Ha en fortsatt flott dag og stå alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Hyggelig å lese dine (og dere andres) innlegg også.

 

Og den derre planken du snakket om....den er kjempetung! For de som ikke greier det, prøv med knærne nedi og strak rygg. Husk å puste!

 

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nate og josefin,supert at dere vil være med her:)

Velkommen hjem igjen 19Bente63.Godt gjort å klare og gå ned ved å være på tur!! Jeg for min del har kanskje gått opp litt..vekten viser i morgen.Venter det månedlige :D,og magen er forferdelig oppblåst!Men det går den rette veien igjen med trim og sunn kost:)

 

Rapport venter i morgentidlig.Lykke til til dere andre som også har veiedag i morgen!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Om du skulle gått opp litt nå, er det selvsagt kjipt, men verden går faktisk ikke under av den grunn. Da har du en hel uke på deg til å gjøre noe med saken til neste veiedag. Syv hele dager hvor du kan være sunn og stanhaftig!

 

Selv kjenner jeg at kvelden i dag kan bli en utfordring. Har allerede vært nedi julekakeresteboksen 1 gang og måtte nærmest slå meg selv på lanken og si fy for ikke å gå løs på noe godteri som finnes i huset her. Det ble med en kopp Option.....ære være gud for Option!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Option??

har hatt en bra da med tening og spising..men nå kommer kvelden og jeg er litt sulten! Skal hente meg ett glass vann og en pære :D

Men åssen er det egentlig..leste ett sted at noe frukt er ikke lurt å spise mye av når man slanker seg(husker ikke åssen frukt men..) Syns det hørtes rart ut jeg?!

En pære på kvelden kan vel ikke skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Option er sjokoladepulver som has i varmt vann,og en kopp tilsvarer ca 40 kalorier...kjempegodt,og spesielt når man er godtesjuk!!Ja det er riktig at man ikke skal spise for MYE frukt,men frukt er sunt og følger du G.R kost så skal du iallefall spise 3 forskj frukt hver dag,som tilsvarer ca 200 kalorier.Så en pære kan du nyte med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bedre med Option enn kakao da? Da vet jeg det og fører opp på handle listen:)

Har nytt en pære nå og sitter nå å leter etter en oppskrift på middag med svinestrimler..finner jo litt av hvert..bare å velge. Eneste problemet mitt er at jeg alltid får litt tørt kjøtt! Noen tips på å få det mørere kanskje?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å kortslutte den delen av hjernen som stadig lager grunner for meg til at jeg ikke kan trene,- sånn som at det er for sent, for tidlig, for mett, for sulten, burde heller ryddet på kjøkkenet , - osv. Så jeg kom meg ned til SATS og trente en time HøyPuls. Det blir ikke så veldig mange trimpoeng, men nok til at det oppveier to-tre brødskiver ekstra, håper jeg. :-)

 

Har så trøbbel med å spise bare 1600 kalorier om dagen, selv om jeg ser av enkelte andre tråder her at folk har problemer med få i seg "så mye". Løsningen min er å spise en halv kilo broccoli ved siden av den vanlige middagen, men blir jo litt lei av det i lengden...

 

Svinekjøtt bli ikke så tørt hvis du steker det veldig kort tid. Hvis du lager wok med saus av grønnsaksbuljong og bittelitt soyasaus og lar det trekke litt blir det gjennomstekt(kokt) likevel.

 

Mvh.

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Hei Nate,

 

Det kommer jo litt an på hvilken del av dyret du kjøper da.....Kjøper du bra kjøtt, pleier jeg å frese det på sterk varme. Synes du kjøttet ikke ble mørt nok, kan du jo koke det i litt væske under lokk, f.eks. Spør i kjøttdisken, kanskje om du ikke får det til. Lykke til :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...