Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

tips å ha med i veska må være rå oppskjærte gulrøtter klare til å putte i munnen.

Vannflaske, og noen knekkebrød som det er lett og kaste noen skiver bananer eller annet lettvint pålegg på.

 

 

Ellers så leste jeg fru luna sitt innlegg om at mange gir opp når de går opp et,to kg.Hun har slanket seg lenge og har erfart at vekta kan svinge opptil to kg mer for så å ramle tilbake.Naturlig varigasjoner som skyldes salt,type mat osv.

 

man vet jo dette, men dette gir ekstra puff allikevel til å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei Nikkoline.

Jeg har klart sånn noenlunde å beholde vekta. Gikk opp litt til jul/nyttår. men nå har jeg tatt fatt i trimminga, så nå hjelper det.

 

jeg har STOR tro på sakte vektnedgang. da tror jeg at den kan bli varig. kroppen må få tid på seg til å venne seg til en lavere vekt, ellers vil den strebe etter det som var.

(I steinalderen var det viktig med fett for å klare å overleve i trange tider. Kroppene våre lever enda i det, selv om vi nå ikke har de samme trange tidene!!!!) ((Bare trange buksene))

 

I dag har jeg faktisk med meg en liten pose rå gulrøtter. Når de knaskes alene, uten middag, smaker de søtt. Virkelig godt, særlig hvis jeg tygger dem riktig godt.

GOD TUR og nyt kjæresten, Bente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nikkoline.

Jeg har klart sånn noenlunde å beholde vekta. Gikk opp litt til jul/nyttår. men nå har jeg tatt fatt i trimminga, så nå hjelper det.

 

jeg har STOR tro på sakte vektnedgang. da tror jeg at den kan bli varig. kroppen må få tid på seg til å venne seg til en lavere vekt, ellers vil den strebe etter det som var.

(I steinalderen var det viktig med fett for å klare å overleve i trange tider. Kroppene våre lever enda i det, selv om vi nå ikke har de samme trange tidene!!!!) ((Bare trange buksene))

 

Bente:I dag har jeg faktisk med meg en liten pose rå gulrøtter. Når de knaskes alene, uten middag, smaker de søtt. Virkelig godt, særlig hvis jeg tygger dem riktig godt. Et nyttig tips til "reisefølge"

GOD TUR og nyt kjæresten, Bente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har litt problemer med å komme meg oppå nok kalorier.. har ennå ikkje spist kveldsmat,men lagt inn det eg har plan om å ete. Er til no så full i magen at eg føler eg har ikkje gjort anna enn å ete idag. Nokon som kjenner seg att?

Dette er det eg har hatt i meg idag:

 

Sum kcal: 1163 :

 

1 skive a 30 gram Birkebeiner brød

12 gram ekte geitost

100 gram gulrot

 

1 skive a 30 gram Birkebeiner brød

50 gram speilegg stekt uten fett

1 porsjon a 100 gram kiwi

2 skive a 6 gram fårepølse

 

100 gram potet kokt/bakt

136 gram fiskekaker, steinbitkaker

90 gram Amerikansk blanding Gartner

20 gram remulade lett

1 porsjon a 50 gram klementin

 

1 porsjon a 38 gram Havre qck & easy Baked apple

2 dl TineMelk Skummet

 

 

1 porsjon a 100 gram banan

2 porsjon a 10 gram peanøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben!De 7 kg ekstra er du ikke alene om å ha' date='og i sammen skal vi bli kvitt dem.

 

Supert om du legger inn dine resultater under tråden "Vårblomstene".[/quote']

 

 

OK, da har jeg gjort det!

 

--

Tineli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner endelig jeg å bli flink også. Spiser det jeg skal, dvs sunt :) Og så fikk jeg trent i går og så skal jeg få trent litt i kveld. Og jo!! i formiddag trente jeg litt aerobic mens jeg tok ut av oppvaskmaskinen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Det ble jaggu en spinningtime i dag også. Kjempefornøyd! Har til og med fått et trimpoeng for støvsuging idag :-) Det ble 10,6 trimpoeng denne uken. Over ALL forventning!

 

Det blir jo mindre av dem neste uke, regner jeg med, siden jeg er bortreist fra fredag til mandag, men jeg får jo poeng for å gå, og DET blir det sikkert mye av. Blir spennende å se hvordan en sånn helg vil gi seg utslag på vekten.

 

Er spent på veiing og måling i morgen.....

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og har fryktelig lyst på noe godt.. nettopp spist yoghurt og en stor appelsin. Jeg smugtitta også på vekta i dagtidlig :) ,så nå må jeg ikke la kvelden ødelegge for det.Må nok lage en kopp med option!!! Mine 3o min med aktivitet blir avlyst i dag pga uvær ute.Men i morgen tidlig blir det løping på tredemølle pluss styrketrening og løse vekter, på treningssenteret.

 

Ha en god kveld og lykke til i morgen for de som har veiedag da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei missml.

de dagene jeg ikke har fått nok kcalorier, pleier jeg bare å spise en yoghurt med rosiner, eller bare spise litt nøtter. Sinnsykt mange kcalorier i nøtter, men samtidig er det sundt:)

 

I dag har jeg vært stiv og støl, men klarte å komme meg til treningssenteret. Jeg hadde på forkant bestemt meg for å bare trene noe så simpelt og lite anstrengende som balansetrening, men det ble 15 min med sykling, 10 min med balansetrening, og mye tid med bare sulling frem og tilbake. Men men. jeg møtte opp, så jeg trøster meg med det.

 

Jeg hadde en plan om å trene hver dag i 14 dager, for å få rutine og motivasjon i gang. Dette har jeg revurdert til at jag skal ha en fridag i helgen, pluss at på de dagene jeg har senvakt på jobb skal jeg sove lenge istede for å trene. Dette 3 treningsfrie dager i løpet av 14 dagers perioden. Skal jo kose meg også tross alt, og alt skal jo ikke handle om trening:)

 

fyttirakkern så mye jeg hadde på hjertet, synes det er så godt å dele erfaringene mine med dere. Jeg finner mye motivasjon i det.

 

Ps. lykke til i med veiing i morgen, blir spennende å så hvilke resultater jeg og dere har fått i løpet av en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy at så mange skriver så ofte. da blir det mye støtte til oss alle.

men mannen min forstår ikke dette, han tror jeg er blitt avhegig :)

Glede/gruer meg til veiing i morgen tidlig!!!

Sov godt!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

....hva vi holder på med, nei. Har ikke turt å si det til så mange. Kjæresten min vet, og begynner faktisk å fatte litt interesse.....han ønsker å gå ned noen kilo han også. Og barna har smugtittet mens jeg har holdt på å skrive/registrere, og kommer med et "heeeerrreguuud", så forståelse der....NOT... De synes i utgangspunktet de har en fin mamma :), og ser vel ikke helt behovet for å veie maten...

 

Men det er virkelig motiverende å kunne rapportere her. Føler meg litt "slitsom" for dere andre...jeg er jo stadig innom her....ikke alltid jeg skriver noe, men det er en slags terapi bare å skrive seg i gjennom det og se at man ikke er alene. Dere får lese dere som gidder :)

 

Har ikke turt å fylle for mye opp i tarmene i kveld, i påvente av veiing om noen timer....og ikke har jeg røyket i dag heller!!

 

Tastes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

1. ukes resultat er registrert. Minus 1,2 kilo, hadde håpet på mer. Da jeg gikk på kurs i fjor, hadde jeg minus 3 kilo første uka... Men 1,2 kilo er kanskje en sunn nedgang, så alt i alt, er jeg fornøyd. Det ble noen cm også, så det er bra :-)

 

Ser du har hatt fin nedgang du også, honey :-)

 

Spent på dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer honey. det var litt av en nedgang!!!:)

 

Skriv i vei, Bente. Det er ikke slitsomt å lese, bare kjekt/moro/artig+++++

Gratulerer med over 1kg!!!

 

Hei ikkenick: 200g ned.Flott :)

 

jeg har gått ned 400g. bedre enn ingenting på meg også. Smugveiinga i går var bedre, men det er i dag som tellet :) kanskje jeg skulle latt vær enten vinglasset eller brødskiva i forgårs kveld????

Må bare fortsette å trimme

 

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

All nedgang er bedre enn ingen nedgang, kokko! Supert med nesten halvkiloen da. Det er vel en halv kilo pr. uke som er den ideelle nedgangen, har jeg hørt. Da er det en tjangs for at den forblir borte....og det er jo det som er det endelige målet!

 

Og for at man ikke skal få seg en skikkelig helsprekk og gi opp slankingen totalt, tror jeg det er viktig at man koser seg litt innimellom - ref. hvitvin og brødskive :-) Kosemerkene skal vel ikke bare være til pynt heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Er litt hormonell om dagen, så tips om Ifa var særs kjærkomment. Innhalerte en pose på jobben i går. Resultatet av det, var en hel dag med en VANVITTIG oppblåst mage. Så ut som jeg var fødeklar hvert øyeblikk! Og den luften som skulle ut.... Fytte'katta..... For å si det sånn - det egner seg best med en pose Ifa om du har tenkt å tilbringe de neste 12 timene alene :)

 

Du er herved advart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en slanker til?!

 

Jeg er snart 40, har to jenter på henholdvis 11 og 3 år. Bor i Oslo, er samboer, 18 mai er satt som dato for besøk hos byfogden!! Gleder meg!!

 

Har +- 5-6 kilo som skal bort. Har ikke veid eller målt meg denne uke. Men er vel rundt 69-70 kilo på mine 172 cm. Trivselsvekten her rundt 65. Har tenkt å bruke denne uken som en motivasjons uke. Har vært på besøk hos Elixia igjen og funnet noen timer som passer i min travel hverdag. Har til og med trent igjen, noe som er første gang på 2 mnd snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å registrert vekten min.

Jeg er ikke helt fornøyd i og med at jeg ikke har noen vektnedgang, men jeg trøster meg selv med at magemålet er gått ned 1 cm, og at jeg har sikkert fått litt muskler som veier mer en fett. Mulig dette er ønsketenkning, men det er det jeg må tenke for å forbli motivert:)

Huff, jeg er vist litt lei meg allikevell:(

 

Bente, det ver ikke meningen å gi et så dårlig ifa tips. Jeg får ikke denne effekten, så det viste jeg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Det er jo målene som teller og ikke vekten da...men jeg skjønner at det er kjipt å ikke registrere nedgang. Hadde vært superdeppa selv, jeg, om jeg hadde vært flink og ikke hadde sett det på vekta.

 

Når det gjelder Ifa, så er det ikke sikkert at du har gomlet like mye over så kort tid som meg :-) Har fått i meg noen i dag også, men ikke så mange....

 

Måtte ha en sig etter lunchen idag....ja ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeanette65

hei

 

jeg er helt ny her og er ikke vant til å bruke denne "tråden" men jeg må nå prøve. Er en dame på 41 år med en sønn på 11. Bor i Horten. Trenger litt inspirasjon og tenkte jeg kunne få litt her. Skal ned 8 kilo, altfor matglad men nå er det full skjerpings:-) Har klart å gå ned fra 73,3 til 72,8 på en uke, det er vel sånn passe det vel. Er jo bare 164 høy så jeg må nok ned litt ja:-) Skal prøve å komme i gang med litt stav gang det er veldig effektivt har jeg hørt:-)

 

Stå på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeanette65

Når har dere veie dag?? Om jeg har oppfattet riktig så samarbeider dere litt om det sånn at vi kan støtte hverandre litt....har jeg skjønt riktig da tro:-)

 

Hilsen forhåpningsfull nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Hei og velkommen til deg også. Jeg har veiedag i dag i likhet med noen andre. Sjekk tråden VÅRBLOMSTENE resultater. Der har vi lagt inn litt om hvem vi er og skal oppdatere hver uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeanette65

Jeg er 41 år bor i horten som sagt og har en sønn på 11 år. Veide meg i går men det er vel ikke store forskjellen til i dag tenker jeg.

Har holdt på en uke alene og synes det var topp å bli medlem her altså:-)

Jeg er en 164 høy og veier i dag 72.8, har klart å gå ned 0,5 på en uke:-) Det er vel sånn passe men helt fornøyd var jeg vel ikke nei.

Har ikke målt men det kan jeg jo gjøre i kveld å føre inn ja:-)

 

03.01-07 : 73,3

 

10.10-07 : 72,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...