Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Godt nyttår!!

 

Da var det 2007, og dette skal bli året jeg for første gang kan si at jeg er "ferdigslanket", og at jeg skal føle meg vel i bikini for første gang på veeeldig lenge.

Til sommeren fyller jeg 25 år (litt gammelt nick) og da skal jeg være en slank og lekker babe! :) Jeg har riktignok ikke mange kg-ene igjen til jeg er fornøyd, men de sitter jammen hardt!

Etter en jul med mye god mat og lite trening, er dagens mål følgende:

 

Høyde: 170 cm

Vekt: 69 kg

Mål: 60-63 kg

 

Dvs at jeg skal ned minst 5 kg, jeg har aldri veid så lite, så jeg får se NÅR jeg kommer så langt ned på vektskalaen hvor mange kg jeg trives med, enten det er 60, 61, 62 eller 63.

 

Jeg tror ikke jeg gidder å skrive inn hva jeg spiser hver eneste dag, men jeg kommer til å skrive om jeg har trent og hvor mange kalorier jeg har fått i meg tilsammen.

 

Planen er ihvertfall følgende:

 

* Spise hver 2.-3.time

 

* Trene styrke 2 ganger i uka

 

* Trene kondisjon minst 2 ganger i uka

 

* Ligge på ca 1300-1400 kalorier på dagene uten trening, når jeg trener skal jeg spise ca 1600 kalorier

 

* Hver lørdag er det lov å skeie ut litt, men ikke altfor mye

 

* Drikke 2-3 liter vann hver dag

 

Jepp, da er jeg i gang!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

Heihei,

 

da var du i gang igjen ja:-) Føles bra? Synes planen din ser veldig fornuftig ut, og er sikker på det kommer til å gå kjempefint!!

Går fremdeles fint her hjemme, har hatt 2 treningsøkter tirsdag, onsdag og torsdag, og skal trene både i dag og i morgen. Er skikkelig motivert for tiden, men siden jeg er hjemme styrer jeg ikke så mye av maten...men trening skal det ikke stå på. Kjenner meg litt mørbanket etter knallhard styrketime i går, men det er ikke den verste følelsen.. Får bare goood samvittighet av den;)

 

Ha en fortsatt strålende fredag, vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er til å trene!! Jeg merker at jeg savner treningssenteret i Bergen skikkelig nå. Kjipt å bo i en annen by noen uker når man ikke har treningssenteret sitt her og skal prøve å slanke seg. Men det er jo under 2 uker til jeg er tilbake i Bergen, så det er ikke lenge til. Men får prøve å gå turer og holde meg i aktivitet på andre måter så lenge. Så akkurat ut av vinduet og nå var det bare såå nydelig ute!! Masse snø!! Fikk lyst til å ta meg en kveldstur, men fordi jeg skal opp kl 6 imorgen for å jobbe, så ble det heller til at jeg går og legger meg nå. Får håpe snøen blir liggende litt.. :)

 

Idag endte jeg på ca 1400 kalorier. Her i huset er det alltid kake eller dessert på kveldene i helgene, så det er jo en utfordring når man teller kalorier. Men jeg tilbød meg å lage middag, så da ble det en ganske kalorifattig middag ihvertfall. Lagde kyllingfilet m/spekeskinke og litt lett-ost på, salat og gratinerte poteter. Så da ble det plass til litt daim-iskake til dessert uten at kaloriantallet ble altfor høyt. :D

 

Deilig å være igang igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så glad jeg ble da jeg så at du var her igjen med slankedagbok! :D Den du hadde i desember inspirerte meg veldig mye, så nå er jeg reddet igjen...:)

 

Det er en herlig tanke at 2007 skal bli året man endelig nådde vektmålet sitt og kunne bli nokså fornøyd med kroppen sin, og kunne si til seg selv i speilet at "jeg trenger ikke slanke meg mer, jeg!" Det gleder jeg meg til. Selv har jeg faktisk gått mye ned denne første uka i 2007, og det ga masse motivasjon...! Du sier du fyller 25 til sommeren, det samme gjør jeg. :) Vi skal bli noen flotte 25-åringer, tenker jeg! (litt rart å si om seg selv at man skal bli "skikkelig flott", er ikke vant til å tenke sånn om meg selv, men merker det hjelper litt på motivasjonen, så det er kanskje ikke så dumt?)

 

Syns planen din høres veldig bra ut. Bare litt nysgjerrig: Hvor/hvordan trener du styrke 2 ganger i uka? Er det vektstang/vekter, det funker kanskje mest for armene? Er det på sånne apparater på treningsstudio? Jeg har blitt veldig interessert i styrketrening i det siste, pga. at jeg plutselig har innsett at styrke gir økt forbrenning og er med på å skape en bedre fysisk holdning og figur, man orker mer m.m. Jeg har trent styrke til en trimvideo 2-3 ganger i uka det siste halve året, og det har gitt resultater. Og jeg orker mer kondisjonstrening! :)

 

Jeg ønsker deg LYKKE TIL med året, med den innsatsen og gløden din er jeg sikker på at du vil lykkes! Jeg kommer til å følge med her ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselige ord fra deg, Anneli24!! :)

Ja, det skal bli veldig rart å si at "jeg trenger ikke slanke meg mer". Den tanken har jeg aldri hatt faktisk. Gleder meg skikkelig til det!! :D

Så kjempeflink du har vært den første uka da! Kan tenke meg at det gir motivasjon! :)

Jepp, vi skal virkelig bli noen flotte 25-åringer til sommern! :) Det ser jeg frem til.

 

Når det gjelder stryrketrening, så trener jeg på apparater på treningssenter. Jeg begynte med det i oktober, så jeg er rimelig fersk på det området. Men merket fort resultater! Jeg hadde en time med en personlig trener, og han satte opp et program for meg der hele kroppen blir trent.

Trimvideo med styrketrening hørtes jo også veldig lurt ut da! Det er ihvertfall ingen tvil om at styrketrening er veldig bra for kroppen..merket fort muskler som plutselig "poppet" opp, hehe.

 

Ha en strålende lørdag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har dagen egentlig gått veldig bra til tross for at det er lørdag..helt til inntil for bare 1 time siden. Da fant jeg en pose med ostepop i skapet. Men selv om det ble litt utskeielser så ble ikke det totale kaloriantallet så aller verst..endte opp med omtrent 1650 kalorier idag.

 

Faren min serverte lammekoteletter til middag idag, og det er jeg ikke så glad i (i tillegg til at det er utrolig mye kalorier i det!!), så da var jeg så sær at jeg kjøpte meg litt skinkebiff som jeg spiste istedet. Smakte veldig godt, og sparte maaange kalorier på det! (150 gram skinkebiff= 168 kalorier, 150 gram lammekotelett= 435 kalorier)

Jeg spiser gjerne kaloririk mat hvis jeg skal kose meg innimellom, men når maten har veldig mange kalorier og at jeg i tillegg ikke synes det ikke er så godt, så er det ikke noe vits!

 

I dag har jeg vært på jobb, så da ble det ihvertfall en del gåing og tunge løft. Skal jobbe imorgen og, så da blir det heller ikke en sittestillende dag heldigvis.

Savner en skikkelig hard treningsøkt nå..gleder meg til å komme tilbake til treningssenteret og gå på harde spinningtimer. :) Litt rart å si at jeg savner trening, men det gjør jeg faktisk.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og jeg må si at dine 1650 kalorier på en lørdag (og i tillegg hjemme!) er imponerende!! Det virker som om du har fått inn noen kjempefine vaner siden du greier å holde kalorinivået såpass lavt selv om du unner deg litt ekstra. Fortsett slik og du kommer til å se smashing ut i bikini til sommeren:D

 

Helgen her har gått fint, men det ble hjemmelaget pizza i går kveld og litt is til dessert i dag.. Heldigvis har jeg hatt et høyt aktivitetsnivå så jeg tror ikke jeg tok noe skade av det. Fikk meg en times gange i dag også, så det har allerede blitt noen trimpoeng i det nye året. I tillegg greide jeg å ikke spise meg stappmett på pizza i går, og det ser jeg på som et godt tegn:)

 

Håper dagen i dag har gått fint for din del også!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motiverende ord, Sizzi65, lilleTrine og Alicia! :)

Du er virkelig flink til å trene om dagen, Alicia! Kjempeimponerende! :)

 

Idag var det jobbing igjen, så da "slapp" jeg den tradisjonelle helgefrokosten her i huset med rundstykker, egg og bacon..Sparte nok en del kalorier på det.

Foreløpig kaloriinntak idag er på 1400 kalorier, og tror ikke det blir så mye mer.

 

Om et par timer kommer en venninne av meg og henter meg. Hun, kjærsten og den lille babyen deres har vært i Oslo i helgen, og jeg skal bli med dem hjem til Tønsberg ikveld og være der til imorgen. Men regner ikke med at kaloriantallet idag stiger av den grunn, vi kommer frem til Tønsberg såpass sent at det nok ikke bli så mye spising da uansett.

 

Ønsker alle en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake igjen etter en liten overnattingstur i Tønsberg. Jeg har kost meg veldig der, kanskje litt for mye..Derfor har jeg droppet kaloritellingen idag. Venninna mi og jeg var på kaffebar idag, og der ble det ikke så veldig usunn mat; kaffe latte og et grovt rundstykke med skinke og ost. Men middagen derimot ble verre kalorimessig...indisk mat med rødvin og en utrolig god sjokoladekake til dessert. Typisk mandagsmeny!:)

Godt det er noen dager til veiedag...men siden jeg fortsatt har ferie fra studiene, så er ikke målet å gå ned noe enda, men å holde vekten stabil. Og det håper jeg at jeg klarer! Studiene begynner igjen i slutten av neste uke, og fra da av skal vekten rase nedover....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Mmm...! Indisk mat med rødvin og sjokoladekake til dessert... høres kjempefristende ut. Ikke rart det ble noen kalorier der :) Men en dag innimellom med noen ekstra kalorier får sikkert ikke noen konsekvenser. Det er jo hvis man gjør sånt ofte at det begynner å bli farlig. Jeg syns du er kjempeflink jeg! De fleste ville sikkert kjøpt bolle eller et kakestykke på kafe, og du tok grovt rundstykke som har færre kalorier, men også metter mer. KJempebra!

 

Enig med Alicia. Det virker som du har lært deg noen gode, sunne vaner som du klarer å overholde, noe som jeg er sikker på fører til at du klarer målet ditt. Jeg tror også det er lurt som du gjør, å ha noen uker der man fokuserer på å stabilisere vekta før man slanker seg videre. :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det nok en kosedag, men klarte heldigvis begrense meg når det gjelder kalorier (selv om det ble mye god mat). Har også kost meg veldig med andre ting enn mat. :)

 

Jeg føler at det nesten bare er jeg i hele verden som fortsatt har juleferie. Alle venner og familie er på jobb igjen for lengst. Så jeg får virkelig nyte det late studentlivet (ihvertfall i starten av semesteret)! Idag besøkte jeg broren min på jobb, og dro ut og spiste lunsj med han i byen. Der ble det kyllingsalat og farris, så da var jeg fornøyd med meg selv. Spiste ikke rundstykke til en gang.

 

Ikveld har jeg vært på middag hos en venninne, og der ble det taco og vin...jeg har virkelig fått fine vaner nå..vin nesten hver dag..:) men heldigvis ikke så mye, så det blir ikke altfor mange kaloriene.

Idag endte jeg på omtrent 1500 kalorier tilsammen.

 

Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal finne på imorgen. Må si at det er utrolig deilig å ha ferie fortsatt..ingen julegaver som skal handles inn, ingen eksamner å lese til enda, ikke noe jobbing denne uken, jeg kan rett og slett gjøre akkurat hva jeg har lyst til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei! Tips til hva du kan finne på; hvis du er i Oslo altså. (Hvis jeg har forstått det riktig er du i Oslo hos familien din nå, men ellers bor du egentlig i Bergen.) Jeg har lest på et annet forum her at treningskjeden Friskis&Svettis i Oslo har gratis trening for alle denne uka. Det fins tre stykker i Oslo, det er på Vika, Majorstuen og Grünerløkka tror jeg. (du kan sjekke ut hjemmesidene deres: http://www.friskissvettis.no/oslo) Så tipset er altså å rett og slett gå og trene. :) Du nevnte at du savna å trene ordentlig, og det skjønner jeg godt etter å ha vært borte hjemmefra så lenge. Ellers er det jo januarsalg overalt nå, så du kan jo gå og shoppe? Eller du kan bare gjøre ingenting og "lade opp" til semesterstart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Anneli24! :) Stemmer at jeg er i Oslo nå ja. Gratis trening på Friskis og Svettis hørtes jo veldig gøy ut, men jeg er dessverre blitt forkjøla og er litt småsyk. Så da tror jeg kanskje det er best at jeg venter litt med å trene.

Men shopping derimot skal jeg nok klare å få til!:) Ja, det er jo salg overalt nå, så da tror jeg at jeg tar meg en tur til byen idag.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kost meg i byen alene. Det ble litt shopping på salg, det er alltid så bra å tenke på hvor mye man "sparer" på å shoppe når det er tilbud. :) Leste forresten at du hadde kommet inn i jeans i str 38, Anneli24!! Det er jo kjempebra! Særlig når forrige gang du kjøpte jeans, måtte du ha str 42! Hvor lenge er det siden? Selv bruker jeg fortsatt str 40 i de fleste butikker (synes størrelsene varierer veldig fra butikk til butikk, men bruker som oftest str 40). Gleder meg til å komme inn i str 38 nærmere sommeren! På Kappahl er klærne ganske store i strørrelsene, så det er gøy å handle der, fordi jeg alltid må ha str small der!

 

Ellers idag ble jeg sittende et par timer på kaffebrenneriet, og drikke cappuchino og lese en bok. Deilig å lese noe annet enn pensumbøker for en gangs skyld! :)

 

Idag ble det ca 1500 kalorier tilsammen. Merker at kroppen blir glad for fiber, frukt og grønt og mye vann igjen etter jula. Ser det veldig på håret spesielt, og merker det selvfølgelig på energien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Men heldigvis skal jeg til Oslo en kort dagstur neste uke! Juhu!

 

Men jeg skal ta meg en real shoppingrunde i mai for da må jeg da være "ferdigslanket"!!! Jeg skal ta 6 eksamener i Bergen til våren, så kanskje blir det noen shoppingturer da... Det er imidlertid når jeg begynner å prøve klær at jeg skjønner at jeg har gått ned i vekt. Jeg brukte bukse størrelse 44 da jeg begynte vektnedgangen og den siste jeg kjøpte var i størrelse 38. Buksene jeg kjøpte i september (alle i størrelse 40) begynner å sige nedover hoftene allerede! En skikkelig deilig følelse altså! Selv om det har blitt store klesbudsjett i det siste...

 

Jeg har nå skaffet meg en ny vri på strategien om å spise 200 kalorier annenhver time. Jeg har nemlig begynt å spise 400 kalorier hver halvannen time... Hehe, neida det er ikke så ille, men jeg har blitt et skikkelig matvrak. Heldigvis holder jeg meg til forholdsvis sunn mat og overstiger nok ikke 1500 kalorier om dagen. Men jeg trener mye også. Jeg er oppe i over 8 trimpoeng de siste 3 dagene! I går skulle jeg være med på en 90 min spinningtime, men tok 1 time på tredemøllen istedet (+ litt solarium mens jeg ventet på samboeren som var på spinningtimen)!

 

Men i morgen er det på tide med veiing igjen... Snikveide meg i morges og det var 1 kg oppgang fra i går. Jeg velger å skylde på muskler som har fått kjørt seg hardt de siste dagene... :(

 

Ha en flott torsdag!

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh,høres ut som om du koste deg masse på shopping;-)

man kan jo finne mye fint på salg da..;-)

 

er sikker på at du vil komme i buksestørrelse 38 til sommeren.du er jo bare superflink med slankingen!!

 

Lykke til på veiedagen imorgen...

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, shopping er gøy! :) Idag har jeg heldigvis klart å styre meg, selv om jeg fikk lønn idag. Oj, så mange størrelser du har gått ned, Stressine! Og så gøy at buksene du kjøpte i høst allerede er for store! Blir sikkert herlig med en stor shoppingrunde i mai når du er ferdigslanket. :(

Imponerende hvor mye du trener for tiden!!! At du veide en kg mer idag enn igår er helt sikkert pga treningen. Husker jo at det skjedde med deg et par ganger i høst og, at du veide mer dagen etter en hard treningsøkt. Men du har jo alltid gode resultater et par dager etter det igjen, så det er ingen tvil om at treningen hjelper. :(

 

Hyggelig å høre fra deg, Minni. Hvordan går det med kurset?

 

Idag har jeg fått i meg omtrent 1400 kalorier, til tross for film-kveld med venninner. Det var heldigvis ikke bare usunt snacks der, men også grønnsaker og dip! :) Men jeg er dårlig på å spise mellommåltider for tiden, det blir som regel frokost (ganske sent, ca kl 10), så lunsj, middag og kveldsmat. Må skjerpe meg på det! Men vet at det kommer til å gå bra når jeg kommer til Bergen igjen til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært kjempefint vær her i Oslo med mye snø, sol og blå himmel! Og da kunne jeg jo ikke gjøre annet enn å ta meg en tur ut i skogen. Det ble en ganske lang tur, og pga all snøen så var det ganske tungt å gå på beina, så da forbrant jeg nok en del kalorier! :( Skikkelig påskestemning ute, fantastisk! Må nyte finværet her, før jeg reiser tilbake til regnbyen til uka..

 

I kveld skal jeg på fest, så da dropper jeg kaloritellingen idag. Skal selvfølgelig ikke skeie helt ut, men det er så styr og tenke på hvor mange kalorier det er i forskjellige drinker, vin osv. Det blir nok ganske mange kalorier fra alkohol idag, men det blir sikkert ikke altfor ille tilsammen ettersom jeg har gått tur i flere timer idag, og så kommer jeg sikkert til å danse litt ikveld, hvis vi drar på byen!

 

Ønsker alle en fin helg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg greide meg ganske bra på fest igår! Ganske mye vin og noen drinker ble det, men vi endte på byen og der danset jeg i et par timer. Jeg klarte å holde meg unna nattmat på Burger King heldigvis, pleier alltid å bli så sulten etter en lang natt på byen, men nå dro jeg hjem og drakk masse vann istedet. :( Det var mye snacks på festen, men bortsett fra litt grønnsaker og dip, så holdt jeg meg unna det meste!

 

Idag har det vært en rolig kveld hjemme. Litt pepsi max og litt superchips ble det, men kaloriantallet kom på ca 1650 idag. Ikke alt for gærent til å være lørdag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Leste forresten at du hadde kommet inn i jeans i str 38' date=' Anneli24!! Det er jo kjempebra! Særlig når forrige gang du kjøpte jeans, måtte du ha str 42! Hvor lenge er det siden?[/quote']Oi, det er lenge siden. Ca. et år siden kanskje? Det må nevnes at str. 38 er ganske trangt på meg, og ikke veeeldig behagelig,men håper på at den skal bli mer passe utover våren! :(

 

Så flink du var på fest og på byen i går, jeg er helt imponert! Du holdt deg til grønnsaker og dip på fest, dansa ute på byen (masse kalorier forbrent!) og ikke nattmat på burgerking heller. Når man er sliten etter bytur og vennene kjøper seg junkfood skal det stålvilje til for å stå imot. Bra jobba!! Du antydet 1650 kalorier, som er utrolig bra til lørdag å være. Hvis du i tillegg drakk en del vin, må du jo ha spist veldig kalorifattig mat før på dagen. I går kom jeg opp på 2150 kalorier pga noen få blåbærmuffins, 50 g lettpotetgull og et glass cider, når jeg ellers spiste som jeg pleier. :) Hva er hemmeligheten din? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anneli24! :(

 

Det var nok igår jeg spiste ca 1650 kalorier og da var jeg bare hjemme og slappet av på kvelden, og ikke noe alkolhol da. Det var på fredagen jeg var på fest, og da aner jeg ikke hvor mange kalorier det ble..har ikke regnet det ut, og har heller ikke lyst til å gjøre det. Men spiste heldigvis ganske mager middag den dagen, men det ble nok likevel over 2000 kalorier. Men det var verdt det, det er ganske sjelden jeg er på fest med vennene mine hjemme i Oslo ettersom jeg bor i Bergen ellers.

 

Blåbærmuffins hørtes kjempegodt ut, det fikk jeg lyst på! :( Nå er det bare 3 dager igjen av ferien min her i Oslo, og godt er det..akkurat nå står det en gulrotkake i ovnen som moren min har bakt...besteforeldrene mine kommer på middag idag, og da blir det skinkestek med verdens beste saus i tillegg til gulrotkake, som jeg eeelsker... neimen ikke lett å være hjemme med så mange fristelser rundt seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Oi..sånn går det når jeg ikke leser ordentlig. :( he he. Uansett syns jeg du er veldig flink til å gjøre de rette valgene, du kan kose deg med mat, men er flink til å ikke overdrive.

 

Kos deg de siste dagene i Oslo, når du kommer tilbake til Bergen kan du begynne å leve mer "normalt" igjen. Jeg syns du med god samvittighet kan nyte deilig søndagsmiddag og gulrotkake! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Anneli24! :) Både skinkestek og gulrotkake smakte veldig godt, men koste meg litt for mye..men dette er jo den siste søndagsmiddagen med mammas hjemmelagde mat på ganske lenge. Uff, nå kommer jeg bare med unnskyldninger på hvorfor jeg spiser så mye hver eneste dag i det siste.."siste fest med vennene på lenge", "siste søndagsmiddag hjemme på lenge" osv osv..

 

Jaja, det ble nok dessverre ca 1850 kalorier idag.. :( Men det verste er nesten ikke kaloriantallet, men hvordan jeg fordeler maten.. store og få måltider.. ikke bra! Nei, jeg får være kjempestreng med meg selv de første par ukene når jeg kommer til Bergen igjen, for å få en "kickstart" på slanking og forbrenning igjen! Fredag om halvannen uke er jeg virkelig klar for en heftig nedgang!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...