Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Formen er ikke noe særlig bedre i dag, og det er kjedelig..Håper bare jeg er frisk nok til å dra på trening imorgen. Jeg har virkelig blitt avhegig av trening nå, føler at jeg eser ut hvis jeg ikke får trent på noen dager. Så da satser vi på at jeg er frisk så fort som mulig! :)

 

Søndag er virkelig småspise-dag nr 1...Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å holde seg unna det meste på de dagene. Men det er vel fordi jeg ikke er flink nok til å spise faste måltider på søndager. Jeg holder meg innenfor kalorigrensa mi idag, men har fått i meg mye dritt.. men sannelig smakte det godt! :)

 

Her er ihvertfall hva jeg har spist og skal spise idag:

 

Frokost: 2 brødskiver med kokt egg, soft light, lett skinkesalat

 

Lunsj: 1 eple, 1 lett-yoghurt

 

Snacks: Yoghurtnøtter, tørket mango, 2 smil-biter, 2 sjokolade-biter

 

Middag: Lasagne med salat

 

Kveldsmat: 1 blåbærmuffin og 1 eple-og kanelmuffin

 

Kalorier inn: 1664

Kalorier ut: 0

 

Hmm..Når jeg skrev det ned her, så synes jeg det ikke var såå mye dritt jeg har fått i meg likevel.. Litt kos er lov på søndager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg endelig fått tatt meg en tur ut etter å ha vært inne i flere dager! Jeg føler meg ikke bra nok til å trene enda, men har ihvertfall fått sett noe annet enn leiligheten... :) Både samboern og jeg har vært inne hele helgen, så vi hadde ganske så teit og barnslig humor idag og har vært skikkelig fjollete. :) Så da tror jeg vi hadde godt av og komme oss ut en tur begge to. Jeg har vært på kaffebar med noen venninner i kveld, og mens de gaflet i seg brownies satt jeg og nippet til min doble cappuccino. :)

 

Dette har jeg fått i meg idag:

 

Frokost: Go'dag müsli frukt m/skummet melk + kiwi

 

Lunsj: Omelett med skinke og ost + tomat og agurk

 

Mm: 1 appelsin, 1 eple, 1 lett-yoghurt

 

Mm: Yoghurtnøtter

 

Middag: Hjemmelaget fiskegrateng, ovnsstekte potetbåter, gulrot, sukkererter, blomkål

 

Mm: 1 dobbel cappuccino

 

Kveldsmat: 2 brødskiver med makrell i tomat

 

Kalorier inn: 1630

Kalorier ut: 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flink du er! Har sagt det mange ganger før, men det skader jo ikke å si det igjen. :)

 

Dobbel cappuccino..nam! Herlig at det fins gode ting som ikke har så altfor mange kalorier. (hvertfall med lettmelk og ikke noe sukker i)

 

Får håpe du snart blir helt frisk så du kan trene ordentlig igjen! Da kommer nok mange trimpoeng til å rase inn på disse sidene, tenker jeg, og det er så inspirerende, syns jeg. Høres jo ut som du er på vei til å bli frisk, så nå gleder jeg meg til å høre om hvor flink du har vært til å trene! :)

 

Jeg ble så inspirert av mat- og trimrapporteringen din at jeg har begynt å skrive min egen mat- og trimrapport inn her på vektklubben på den tråden jeg "hører til". Og det skal litt mer til for å ta den lille sjokoladebiten når jeg vet at alle og enhver får greie på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Anneli! :)

Så gøy at du rapporterer mat og trening og, du var jo veldig flink i går da! Var inne og kikket litt vet du. :) Det er akkurat det du sier om at man ikke gidder og ta den lille sjokoladebiten når alle får vite om det! Jeg tror jeg hadde spist litt annerledes hvis jeg ikke måtte skrive opp alt her.. :)

 

Nå er det snart 2 uker siden jeg har veid meg, og jeg er skikkelig spent!! Enda halvannen uke til jeg skal på vekta igjen, godt jeg får mensen denne uka, eller så hadde jeg sikkert snikveid meg... Jeg vet ikke om det er innbildning, men jeg føler meg faktisk litt tynnere. Jeg la plutselig merke til i går at fleece-jakken min var blitt mer romslig..Vet ikke om det har skjedd akkurat nå da, kanskje den har vært sånn en stund, men jeg ikke har tenkt noe over det.. Det blir ihvertfall spennende å se neste fredag! :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har det blitt litt trimpoeng på meg igjen! :) Jeg har ikke trent "ordentlig", bare gått tur og danset litt hjemme, men jeg begynte ikke å hoste av det, så da er jeg nok klar for treningssenteret igjen imorgen. :)

 

 

Dagens rapport:

 

Frokost: Havregrøt m/cottage cheese, kruskakli, eplemos, rosiner og kanel

 

Lunsj: 4 ryvita med philadelphia krydder light, kokt egg, kaviar

 

Mm: Fedon-bar

 

Mm: 1 brødskive med kokt skinke + noen yoghurtnøtter

 

Middag: Omelett med skinke, ost, pastaskruer + salat

 

Mm: Fruktkesam røde bær + bringebær

 

Kveldsmat: 2 brødskiver med soft light, kokt skinke, lett gulost, agurk

 

Kalorier inn: 1800

Kalorier ut: 667 (3,3 trimpoeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært da som ikke har veid deg på noen uker...

da er det liksom mer spennende å trå på vekten for å se om man har gått ned.

 

jeg har ikke veid meg siden mandag,og tenkte prøve å ikke veie meg før mandag igjen...får se om det går!! tror jeg må sette bort vekten..hehe...

 

klem.

 

'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Minni! :) Ja, har vært veldig fristet til å veie meg, men jeg skal vente helt til neste fredag..blir spennende! Så at du virkelig er i gang med treningen igjen, supert! :)

 

Nå gleder jeg meg virkelig til det blir vår og lyst ute! Det er så trist ute nå..mørkt og regn.. men imorgen er det offisielt vår, så da går det rette veien ihvertfall. Gleder meg til lyse, varme sommernetter, men da skal jeg søren meg være slank og fin og!! :)

 

Her er dagen min idag:

 

Frokost: Go'dag frukt müsli m/skummet melk + kiwi

 

Mm: 1 banan

 

Lunsj: 2 brødskiver med philadelphia krydder light

 

Mm: 3 ryvita med makrell i tomat + knaskerøtter

 

Middag: Pølseform m/salat (potetmos i bunnen, så lett-pølser, løk, kethup og litt lett-ost på toppen. 30 min i ovnen. Veldig godt! :) )

 

Mm: 1 Atkins-sjokolade (Fy og fy!!)

 

Kveldsmat: 1 brødskive m/eggerøre og røkelaks

 

Kalorier inn: 1820

Kalorier ut: 680 (3,4 trimpoeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Her kommer en litt tidlig rapport fra meg idag. Jeg skal møte kollokviegruppen på kaffebar litt senere ikveld, og har derfor måttet planlegge resten av dagen når det gjelder mat.

 

 

Her er hva jeg har spist og skal spise idag:

 

Frokost: Go'dag müsli m/skummet melk

 

Lunsj: 2 brødskiver m/eggerøre og røkelaks

 

Mm: 1 bringebær-smoothie + 1 eple

 

Middag: Røkelaks-pai m/salat

 

Mm: 1 dobbel cappuccino m/ en teskje brunt sukker

 

Kveldsmat: 2 brødskiver m/ avocado og kokt skinke + 1 glass eplejuice

 

Kalorier inn: 1900

Kalorier ut: 580 (2,9 trimpoeng)

 

Det blir mye mat om dagen, men selv om jeg har spist så mye som 1900 kalorier idag, så ligger jeg faktisk 630 kalorier under behovet mitt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Nå har våren kommet til Bergen! :( I dag har det vært kjempefint vær, sol, fuglesang og jeg så til og med noen snøklokker! Også deilig at det er myye lysere om morgenen! ;)

 

Idag satt jeg hjemme og jobbet med studiene til utpå formiddagen, og så tok jeg meg en tur ut i det deilige vårværet! :(

 

Her er dagsrapporten min idag:

 

Frokost: Go'dag müsli + skummet melk

 

Mm: 1 lett-yoghurt med litt müsli

 

Lunsj: 1 brødskive med kokt skinke og avocado og 1 brødskive med lett skinkesalat

 

Mm: 1 alpen-bar

 

Mm: 1 ryvita med cottage cheese og eplemos + 1 brødskive med pesto og skivet kyllingfilet

 

Middag: Polarpizza med spekeskinke og ruccola

 

Dessert: Heistad bringebærgele + vaniljesaus

 

Kalorier inn: 1916

Kalorier ut: 550 (2,8 trimpoeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ja ja, da ble det også 40 gram av det nye fullkorns-potetgullet med sourcream..Det var veldig godt og mettende forresten. :( Men alt i alt så ble det 587 kalorier under behovet idag, og det er jo greit! ;)

 

Nå får jeg vel snart legge meg, skal tidlig opp på jobb imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

I dag har jeg satt ny rekord med pulsklokken min, 1337 kalorier forbrent (6,7 trimpoeng)!!! ;) Og jeg har ikke vært på trening en gang.. Jeg har vært på jobb og gått MASSE, til og fra jobb, rundt omkring til de eldre som mange bor i 10.etasje i høyblokker. Så det har blitt masse gåing i trapper! Jeg brukte pulsklokken bare når jeg gikk ute eller i trapper, og det ble to og en halv time tilsammen. Nå er jeg dødssliten, og gleder meg til en kosekveld på sofaen. :( Idag skal jeg ihvertfall kose meg med god samvittighet!

 

Frokost: 2 brødskiver med prim + pære

 

Mm: 1 nutrilett-bar

 

Lunsj: 2 brødskiver med philadelphia krydder light + appelsin

 

Mm: 2 brødskiver med avocado og kalkunfilet

 

Middag: Kyllingfilet med pesto, spekeskinke, brie og soltørket tomat + fersk pasta+ fløtesaus med sjalottløk, rødløk og fersk sopp. (Nam!! Gleder meg!)

 

Lørdagskos: 1/2 flaske rødvin

 

Kalorier tilsammen blir 1900, men det blir helt sikkert litt snacks og, men det gidder jeg ikke telle idag. I følge somebody kan jeg spise 2500 kalorier idag og da fortsatt ligge 500 kalorier under dagens behov. Det blir garantert ikke såå mye godis, men kanskje maten + snacks blir 2300 kalorier tilsammen og da ligger jeg 800 kalorier under dagens behov. :D Hurra for dager med mye aktivitet! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
I dag har jeg satt ny rekord med pulsklokken min' date=' 1337 kalorier forbrent (6,7 trimpoeng)!!![/quote']Gratulerer med rekorden! Det var virkelig mye. Det må føles utrolig bra! :( Tenker du er sliten, da. Nyt kvelden og kos deg med god samvittighet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Takk, Anneli! :( Ja, jeg var veldig fornøyd med gårsdagens forbrente kalorier! :( Jeg merker det skikkelig i lårene idag!

 

Nå har jeg akkurat bakt gulrotkake! En venninne av meg har bursdag imorgen, og jeg skal overraske henne med bursdagsfrokost og gulrotkake på sengen. Hun har hatt det ganske vanskelig i det siste, slutt med kjæresten osv, så da har jeg snakket med en som hun bor i kollektiv med og hun skal slippe meg inn tidlig imorgen, før venninnen min våkner. Så da skal jeg overraske henne litt! :D Jeg bakte den gulrotkaken som jeg fant på forumet her, den med bare 1000 kalorier i hele kaken, så da kan jeg spise litt selv og. ;)

 

I dag skal jeg jobbe kveldsvakt, så det blir vel en del kalorier forbrent idag og. Der jeg skal idag er det ikke høyblokker som jeg kan løpe i lange trapper i, men det blir vel en del gåing likevel. Jeg skriver inn i kveld hvor mange kalorier det blir. Her er ihvertall dagens mat-plan:

 

Frokost: 2 brødskiver med kokt egg, soft light, kalkunfilet.

 

Lunsj: Havregrøt med rosiner, eplemos, kanel, kruskakli, cottage cheese

 

Mm: 1 nutrilett-bar

 

"Middag": 2 brødskiver med philadelphia krydder light

 

Kveldsmat: 2 rundstykker med lett skinkesalat + kalkunfilet og avocado

 

Kalorier inn: 1630

 

Kalorier ut:

 

Ikke mange måltider idag, men jeg rekker ikke å spise så ofte når jeg jobber. Så vidt tid til å hive innpå en nutrilett-bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Da ble det sannelig 1217 kalorier forbrent og 6,1 trimpoeng idag! :( Det vil si at jeg ligger ca 1300 kalorier under behovet idag. Litt mye, men det er sikkert ikke såå farlig. Ihvertfall veldig fornøyd med all aktivitet i helgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Da var det mandag igjen, men det ser ikke ut sånn når det gjelder hva jeg koser meg med i dag. Det er som sagt venninnen min sin bursdag, og hun fikk en overraskende og koselig start på dagen da jeg vekket henne med god bursdagsfrokost og gulrotkake. Man skulle virkelig ikke tro at den kaken har bare 1000 kalorier totalt. Det var virkelig kjempegod!!! Jeg smakte ikke forskjell på den og den som moren min pleier å lage med masse fete ingredienser.. :)

 

Nå skal jeg straks avgårde på bursdagsmiddag som en annen venninne har for venninnen min som har bursdag. Der blir det servert biff, gratinerte poteter og rødvin, men heldigvis har jeg vært på trening og forbrent 618 kalorier idag. Så da skal jeg kose meg litt! :) Gulrotkaken min skal serveres til dessert, så da blir det enda mer kake på meg. :)

 

Frokost: 1 rundstykke, 1 speilegg, 2 skiver magert bacon + litt gulrotkake

 

Lunsj: 2 brødskiver med lett skinkesalat + appelsin

 

Mm: 1 alpen-bar, 1 eple

 

Mm: Lett-yoghurt, 2 ryvita med philadelphia light

 

Middag: Biff, gratinerte poteter, salat + rødvin

 

Dessert: Gulrotkake

 

Kalorier inn: 1900

Kalorier ut: 618 (Litt over 3 trimpoeng)

 

Sum: 600 kalorier under behovet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

I dag hadde jeg planer om å ta meg en tur på kvelden, men det frister ikke akkurat når jeg ser ut av vinduet..regn og mye vind. Så da ble det heller til at jeg justerte litt på maten, så jeg ligger på et greit kaloriunderskudd. :)

 

 

Dagens rapport:

 

Frokost: Go'dag müsli frukt med skummet melk

 

Lunsj: 4 ryvita rug m/philadelphia light + kalkunfilet og cottage cheese

 

Mm: 1 lett-yoghurt + druer

 

Mm: 1 alpen-bar

 

Middag: Skinke-og avocadosalat med pinjekjerner + 1 polar extrem med soft light

 

Mm: 1 kopp option + druer

 

Kveldsmat: 2 brødskiver med lett leverpostei

 

Kalorier inn: 1472

Kalorier ut: 0

 

Sum: 581 kalorier under behovet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
I dag hadde jeg planer om å ta meg en tur på kvelden' date=' men det frister ikke akkurat når jeg ser ut av vinduet..regn og mye vind. Så da ble det heller til at jeg justerte litt på maten, så jeg ligger på et greit kaloriunderskudd. :)[/quote']Vet hva du mener med ikke fristende å gå ut i regn og vind, her er det det samme været, sikkert litt mindre vind, men det er ganske guffent likevel. Hadde tenkt å gå ut en tur selv, jeg, men det frister mye mer å sitte inne foran tv'n... :) Du er kjempeflink til dette, syns jeg, når du sa du justerte litt ned på maten fordi du ikke gikk tur, så tenkte jeg "wow, hun der har orden på sakene!" :) Er det nå på fredag du endelig skal veie deg? Hvis du ikke har gått ned da så skjønner jeg ingenting. Krysser fingrene! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei Anneli! :)

 

Ja, myyye hyggeligere å sitte inne under pleddet med fyr på peisen og en kopp option...:)

Jepp, det er på fredag jeg skal veie meg for første gang på 3 uker! Er kjempespent, men veldig redd for å bli skuffet..men litt måå jeg vel ha gått ned forhåpentligvis..Målet er å ha gått ned 0,5 kg pr uke, dvs halvannen kg ned, så vi får se... ;)

 

Ha en fin kveld foran tv'en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

I dag er det 7 uker og 2 dager siden jeg startet med trening etter jul, og nå er mitt første trimtre i 2007 fullt! :) Veldig fornøyd med at jeg har klart å få 98 trimpoeng på 7 uker! :)

 

Her er dagens rapport fra meg:

 

Frokost: Go'dag müsli frukt med skummet melk + 1 skive frisk ananas

 

Mm: 1 banan

 

Lunsj: 2 brødskiver med ekstra lett gulost + soft light

 

Mm: 1 alpen-bar

 

Mm: 1 lett-yoghurt + druer

 

Middag: Omelett m/skinke, fullkornspasta og litt gulost + salat

 

Mm: Appelsin

 

Kveldsmat: 1 polar extrem med leverpostei og agurk

 

Kalorier inn: 1580

 

Kalorier ut: 330 (1,7 trimpoeng)

 

Sum: 780 kalorier under behovet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Heisann!

 

Jeg er veldig spent på vekten din i morgen. Jeg kommer ikke til å veie meg siden jeg fortsatt ikke har vekt... Men jeg trener bra for tiden selv om kostholdet kanskje kunne vært bedre. Vel, jeg spiser ikke sånn kjempeusunt, men jeg ser at jeg skeier ut litt mer nå enn tidligere. Jeg klarer imidlertid å holde meg unna godterier i ukedagene, så det er jo bra! Vel, når jeg tenker meg om holder jeg meg nok innom 1500 kalorier hver dag, så kanskje kostholdet mitt ikke er så ille.

 

Jeg har sluttet å telle kalorier, så jeg må nå basere meg på "common sense" når det gjelder hva jeg putter i munnen. Har på følelsen at det går nedover iallefall! Ikke raskt, men det er ikke så viktig. Jeg vet iallefall at jeg kommer til å være på matchvekt til sommeren kommer! Og det er ikke mange kiloene til! Kanskje jeg ikke skal gå ned mye mer heller, men heller konsentrere meg om å stramme opp det jeg har. Selv om det hadde vært morsomt å komme ned på 58 kilo =) Da har jeg nemlig nådd målet mitt som var å endre tallet 85 kilo til 58 kilo. Et mål jeg satte meg for 3 år siden.

 

Vel, lykke til i morgen!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei Stressine! :)

 

Ja, er kjempespent på veiingen imorgen jeg og! Føles nesten ut som jeg skal ha eksamen imorgen, hehe..:) Men jeg føler meg egentlig ikke så mye tynnere enn for 3 uker siden, men jeg måå vel ha gått ned litt ihvertfall..har jo stått på som bare det disse ukene!

 

Godt å høre at du spiser bra og trener mye, sikkert deilig å ta en pause fra kaloritellingen! Det har jo vært og er utrolig flink, tenk hvor mange kg du har gått ned!! Fra 85 til snart 58 er neimen ikke dårlig. :)

 

Da "snakkes" vi sikkert imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

I dag har jeg vært med på smaking av nye Cola light-produkter med nye smaker og med vitaminer. Jeg er ganske skeptisk at det liksom skal være vitaminer i cola, men de fleste var ihvertfall gode. Jeg var med og testet 7 forskjellige brus-typer, noen var koffein-frie, andre inneholdt grønn te i tillegg + andre smaker. Det er ihvertfall gøy at det kommer flere sukkerfrie og kalorifrie produkter på markedet! :)

 

Her er dagens rapport:

 

Frokost: Go'dag müsli frukt med skummet melk + kiwi

 

Lunsj: 1 polar extrem med kokt egg, kaviar, ekstra lett gulost

 

Mm: 1 alpen-bar

 

Mm: 1 brødskive med lett leverpostei og agurk

 

Middag: Laksefilet med fullkornspasta + brokkoli

 

Mm: 1 lett-yoghurt, 1 appelsin, druer

 

Kveldsmat: 2 brødskiver med avocado og kalkunpålegg

 

Kalorier inn: 1785

Kalorier ut: 656 (3,3 trimpoeng)

 

Sum: 818 kalorier under behovet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...