Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Idag har jeg hatt så dårlig samvittighet for alkohol, kake og god mat som jeg har spist i helgen, så idag har jeg bare spist sunne ting. Blant annet grovbrød med kokt egg til frokost, kyllingsalat og smoothie til lunsj, hjemmelaget fiskegrateng (med ekstra mye fisk!) til middag, masse vann + mye grønnsaker og frukt! :) Det ble ca 1600 kalorier tilsammen. Merker at søtsuget er der, men det er bare å stå i mot de første dagene, så forsvinner vel det etterhvert..

 

Idag bladde jeg gjennom vårkatalogen til H&M og så på mange fine bikinier...og ikke minst de veltrente kroppene til modellene..har ikke som mål å se sånn ut da, hehe, får være litt realistisk, men gleder meg til å føle meg vel i bikini for første gang på lenge! Og denne gangen VET jeg at jeg skal klare å gå ned de kg-ene som er målet og bli ferdigslanket til sommeren! Og det gleder jeg meg stort til! :D Får nesten sommerfugler i magen av å tenke på det... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

Da var kofferten pakket og jeg er klar for returreise til Bergen imorgen formiddag. Hatt en kjempebra ferie her hjemme i Oslo, men nå er jeg klar for å komme tilbake til hverdagen igjen, gode vaner, trening og ikke minst; samboern min! :D

 

Nå gleder jeg meg veldig til å lage og finne på middager selv igjen, skal bli mye bra GR-mat! :D

Idag ble det omtrent 1650 kalorier tilsammen. Gruer meg litt til veiedag på fredag, men får håpe jeg ikke har gått opp enda mer enn den ene kg-en i jula. Noen nedgang kan jeg ihvertfall ikke forvente etter alle disse kose-dagene i det siste.. Men det er bare midten av januar og det er enda lenge til sommeren og bikinisesong heldigvis. Men fra torsdag av er jeg i gang igjen med masse trening og streng kaloritelling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake i regnbyen! Her er det vel 82 dager med regn på rad nå, så godt jeg har fått noen ukers pause da jeg var i Oslo! :D

 

Idag overrasket samboern meg med å møte meg på flyplassen og ta meg med på Peppes! Så nå har vi kost oss veldig med kjempedeilig pizza..derfor har jeg droppet kaloritellingen idag, MEN imorgen er jeg endelig i gang igjen for fullt med trening og sunn, mager mat. En dag fra eller til spiller vel ingen rolle, så prøver å ikke ha dårlig samvittighet for pizzaen idag..det er faktisk 1 år siden jeg spiste på Peppes sist.

 

Imorgen blir det trening og det gleder jeg meg veldig til!! Skal bli bra å være like flink som alle dere andre her inne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, idag har jeg endelig vært på trening igjen! Og det var utrolig deilig å få trent litt igjen. :) Det ble 45 min løping på tredemølle og 30 min styrketrening. Tilsammen 3,5 trimpoeng idag, en bra start! :) Følte meg såå opplagt og full av energi etterpå. Jeg har ikke trent styrke på ca 5 uker, og var derfor redd for at jeg hadde mistet mye muskler, men heldigvis ikke..jeg klarte å trene med like tung styrke som før jul på apparatene. Etter trening dro jeg hjem og spiste wok, så nå er jeg i gang med slankingen igjen for fullt, og det føles veldig bra. :)

Idag blir det omtrent 1450 kalorier tilsammen.

 

Imorgen er det veiedag, men jeg forventer ikke noe som helst..kan tenke meg at gårsdagens utskeielser på Peppe's viser seg på vekten, men det er greit nok. Nå er jeg ihvertfall i gang for fullt igjen, og er VELDIG motivert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det veiedag for meg, men det var ikke spesielt gøy.. opp 1 kg siden forrige uke. Æsj.. :)

 

Men siden jeg nå endelig er i gang med slankingen igjen etter 5 ukers pause, setter jeg ny startdato idag.

Idag hadde jeg følgende mål:

 

Vekt: 70 kg

Midje: 77 cm

Lår: 47 cm

Arm: 29 cm

 

Jeg har ikke vært noe flink til å måle meg før, men skal prøve å gjøre det hver uke nå. Forhåpentligvis motiverende hvis vekten står stille noen uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg igjen! Min første "slankehelg" etter nyttår.. blir spennende å se hvordan det går. Jeg har lyst på alt mulig, men jeg klarer heldigvis å være streng med meg selv når jeg teller kalorier..så det er bare å fortsette med det! :)

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra trening. Skulle egentlig på spinning, men det var så mange som også skulle det, så det var rett og slett ikke plass nok til alle.. Så da ble det istedet 45 min på ellipsemaskin + 30 min styrketrening. 3,2 trimpoeng idag! :)

 

Samboern jobber litt sent idag, så da blir det ikke middag på et par timer enda..idag står GR's kylling-lasagne + salat på menyen, og farris..ikke noe rødvin på meg idag..får prøve å spare kalorier der jeg kan.

 

Kaloriantallet tilsammen idag blir på ca 1650 kalorier. Nå tror jeg at jeg skal innta sofaen med en kopp option! Ha en fin fredagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle jeg egentlig jobbe kveldsvakt, men idag tidlig ringte de meg fra jobben og ville heller at jeg skulle jobbe dagvakt idag pga sykdom. Så det ble en stress-morgen uten frokost (de ringte meg 15 min etter at jeg egentlig skulle ha vært på jobb), fikk heldigvis slengt i meg en banan på veien bort dit.

Nå er jeg kjempesliten, det var mye stress på jobb idag. Men deilig å tenke på at jeg skulle egentlig begynt på jobb nå kl 16, men nå har jeg da likevel hele kvelden fri.. :)

 

Samboern skal på fest ikveld, så da blir det bare meg hjemme..har da kjøpt inn litt sunt lørdagsgodt som druer, 1 pose snack a jacks og pepsi max. Det blir også rester fra kylling-lasagnen igår til middag på meg idag, så da blir ikke så mange kalorier idag, selv om det er lørdag.. ender på ca 1400 kalorier tilsammen.

 

Idag har jeg ikke vært på trening, men har da gått 12 000 skritt idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så at du hadde en liten vektoppgang, skjønner at det er litt kjedelig. Men nå går det sikkert rette veien siden du er tilbake til de gode gamle rutinene. Neste gang du er på vekta har du sikkert gått ned igjen! :)

 

Du er kjempeflink som har kommet i gang med trening og alt det der igjen! Ja, er det ikke deilig med den ekstra energien etter en treningsøkt? Selv er jeg litt umotivert for tiden og vekta står stille. Må ta meg sammen og følge ditt eksempel. :)

 

Lykke til videre! Hilsen Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig kjedelig med 1 kg opp på fredag. Men jeg er tilbake i gamle rutiner igjen, så da satser vi på at det går rette veien igjen snart. :) Stå på og vær like flink som du pleier, Anneli, så går du sikkert enda mer ned. I know you can do it! :)

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra bursdagsfeiring til broren til samboern min. Vi har vært på restaurant og spist middag. Alle de andre skulle ha 3-retters middag, så da "komponerte" jeg min egen, litt sunnere meny..vi var på en asiatisk restaurant, så da ble det to biter sushi til forrett på meg, grillet kyllingbryst med wok-grønnsaker og litt nudler (spiste bare halvparten av nudlene) og en cappuccino til dessert...+ en liten skje av samboern sjokolade-fondante...mmmm! Så totalt ble det ikke så ille kalorimessig..drakk til og med bare farris til maten. :)

 

Idag har jeg vært på jobb, så da ble det ca 10 000 skritt. Tilsammen ble det ca 1600 kalorier idag.

 

Nei, nå får jeg få meg litt søvn! Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen, og helgen gikk over all forventning når det gjelder matinntaket.. Nå gjelder det bare å fortsette å være flink, så det blir en bra veiedag på fredag!

 

Idag har både jeg og samboern hatt forelesningsfri, så da tok vi oss en shoppingrunde. Så at fine, lyse vårklær er på vei inn i noen butikker igjen! ;) Og da fikk jeg enda mer motivasjon til å være flink med mat og trening. Så en skikkelig stilig beige vårjakke som jeg har lyst på, men ventet med å kjøpe den... den skal kjøpes når vekten viser 66 kg! (hvis butikken fortsatt har den da...)

 

Ikveld har jeg vært på en studentkafe og møtt den nye kollokvie-gruppen min. Var redd for det skulle bli en kveld med mye alkohol, for det hadde ikke kaloribudsjettet mitt tålt idag, men heldigvis ble det en rolig kveld, så da ble det bare en cappuccino på meg.. Totalt ble det 1300 kalorier idag. Synes jeg har spist mye, men lagde hjemmelaget grønnsakssuppe til middag idag, og den inneholder ikke mange kaloriene selv om den er veldig mettende.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gått til anskaffelse av en digital kjøkkenvekt. Har en billig kjøkkenvekt fra før av, men den er ikke digital, så gleder meg til å ta i bruk den nye. Og da skal den stå fremme på kjøkkenbenken hele tiden, så det er kjapt og enkelt å få veid maten. Jeg gidder ikke å veie alt, men det blir nok brødskiver, pasta, ris, poteter, kjøtt osv som jeg skal veie.

 

Idag har jeg vært sprek og løpt 1 mil på ellipsemaskin! :) Trente litt styrke etterpå, så da ble det 4,1 trimpoeng idag. ;) Jeg har ikke klart å holde meg unna vekten siden fredag, men jeg har faktisk hatt litt nedgang hver eneste dag siden det.. blir spennende å se på veiedagen hva resultatet blir!

Når det gjelder mat, har jeg fått i meg 1600 kalorier idag (medregnet kveldsmat, som jeg skal spise litt senere).

Imorgen har jeg lang dag med flere forelesninger på universitetet, så da blir det en utfordring å få spist ofte..men får vel ta med frukt og musli-barer som jeg kan spise underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris for at jeg ikke har godteri liggende hjemme.. igår ikveld hadde jeg utrolig lyst på sjokolade!! Vill jakt i skuffer og skap, men heldigvis ikke noe å finne..hadde jeg funnet noe, hadde jeg nok spist veeeldig mye..så da ble det litt rosiner og mandler istedet. Har ikke hatt noe spesielt godtesug de siste dagene, så det kommer vel kanskje av at jeg trente veldig hardt igår og kanskje ikke spiste nok, selv om jeg spiste 1600 kalorier?

 

Jeg hadde lang dag på universitetet idag, og etter siste forelesning var trening det siste som fristet..var såå trøtt og hadde bare lyst til å gå hjem og sove. Men etter en liten diskusjon med meg selv, så fant jeg ut at jeg skulle trene bare litt og så gå hjem og spise middag og sove litt. Det ble ikke mye trening, men litt er bedre enn ingenting ihvertfall..det ble 15 min på step-maskin og så syklet jeg 6 km. Det ble 1,6 trimpoeng.

Etter det dro jeg hjem og lagde den kjempegode Brits gryte (oppskrift her på siden) med salat og fullkornspasta til. Det smakte veldig godt, og etter trening og middag forsvant trøttheten min..ingen tvil om at man blir opplagt av trening! ;)

 

Kaloriinntaket idag ble på ca 1600. Nå nærmer det seg veiedag, og jeg er spent... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vinteren virkelig kommet til Bergen og! Det er så fint ute med snø, det blir så lysere og koseligere. Får bare håpe den blir liggende en liten stund.. Jeg burde vel ta meg en tur ut og gå en tur, men jeg har akkurat støvsugd og vasket leiligheten, tent noen stearinlys og laget meg litt god te...det frister mye mer å lese en bok på sofaen enn å gå ut..uff, er litt lat idag..

 

Til middag idag ble det Nedigjens vegetarlasagne. Og den var veldig god, anbefales! Veldig rask å lage, billig, sunn og god..kan det bli bedre?! ;)

Når kveldsmaten er regnet med, blir kaloriantallet idag ca 1400. Jeg er så utrolig dårlig på å drikke vann for tiden.. det frister liksom ikke når det er så kaldt ute.. får prøve å bli bedre på det fremover.

 

Imorgen er det veiedag, og jeg satser på en meget bra nedgang... :)

 

Oj, nå så jeg akkurat at "Woman" har kommet i posten idag.. :) Da blir det garantert en inne-kveld idag.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Woman kom hit i dag også. Skal kose meg med det og så kino etterpå.. Lurer på hva jeg skal kose meg med der. Kanskje en alpen light og et par twist. Ha en fin kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukas oppsummering og resultater! (Ukene mine går fra fredag-torsdag fordi jeg har veiedag på fredager)

 

Fredag 19/1: 1650 kalorier

Lørdag 20/1: 1400 kalorier

Søndag 21/1: 1600 kalorier

Mandag 22/1: 1300 kalorier

Tirsdag 23/1: 1600 kalorier

Onsdag 24/1: 1600 kalorier

Torsdag 25/1: 1400 kalorier

 

Trimpoeng tilsammen: 12,1

 

....og det førte til: ned 900 gram! :) dvs idag viste vekten 69,1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Gratulerer! så utrolig bra vektnedgang! Tenker det er deilig å endelig kjenne resultatene komme og at kontrollen er tilbake! Du er veldig flink, syns jeg, og det er kjempeinspirerende å lese slankedagboka di. :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :D Ja, det føles veldig bra å ha kontollen tilbake igjen.

Så at du hadde en bitteliten oppgang (0,2 kg eller noe?), men som du skrev så er det bare vann pga mensen. Jeg får mensen neste torsdag ca kl 15 (hehe, p-pillene gjør at den kommer på akkurat samme tidspunkt hver måned..:) ) , så det blir vel en liten oppgang på meg også neste uke.

 

Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal ha til middag i helgen..hmm..noen som har noen bra tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig gjort opp for meg etter en lat kveld på sofaen igår. 6,1 trimpoeng idag!! :D Det ble en time spinning + at jeg gikk til treningen, og det tar litt over en time i raskt tempo..jeg så at buss etter buss kjørte forbi meg mens jeg gikk, og følte meg veldig stolt! Det var til og med motvind og snø på slutten av turen.. :)

 

Nå er det endelig helg, og det er deilig, selv om utfordringene står i kø.. Det blir nok bare en rolig helg hjemme, men synes ofte det er vanskelig nok mht mat.. det smaker jo så godt med sjokolade og snacks når man sitter og ser på en film på TV.. har ihvertfall kjøpt inn litt tørket frukt og druer, så får vi se om det hjelper.

 

Idag blir det pepperbiff med ovnsstekte potetbåter, salat og sånn kaldrørt peppersaus til middag! Nam nam.. :) Har kjøpt kesam, så da blir jo sausen betydligere magrere enn med rømme ihvertfall. Kaloriantallet idag blir på ca 1700. Synes det var greit med så mye mat ettersom jeg har trent som en gal idag!

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så deilig med en fri-helg! :) Jeg skulle nemlig egentlig jobbe denne helgen, men så ringte sjefen min i går og sa at jeg ikke trengte det likevel.. Så da tok jeg faktisk og stilte vekkerklokka på 6.15 idag, og da den ringte lå jeg og kniste litt for meg selv før jeg la meg enda lenger ned under dynen.. Det skal ikke så mye til for å glede meg! :)

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra treningssenteret. Det ble 3,5 trimpoeng idag! Mye kondisjonstrening og litt styrke. Jeg elsker å trene på dager der jeg vet at det blir litt utskeielser om kvelden..da føler man seg så mye bedre! :) Ikveld står kyllingfilet med litt pommes frites og en kjempegod salat på menyen. Salaten er ganske kaloririk og egner seg bare på lørdager.. pleier å bruke rapid-salat, agurk og paprika, og så tilsetter jeg 1 eske feta-snacks (den med hvitløksbåter og oliven i) + en pose cashew-nøtter. Det er godt det!! Og passer perfekt til kyllingfilet. Også kjekt at kyllingfilet er såpass magert siden salaten ikke er av den kalorifattigste sorten..

 

Til lørdagskos ikveld blir det 2 glass rødvin og 7 biter smørbukk-karamell m/sjokoladetrekk. Synes det er veldig greit med sjokoladebiter med papir på, da kan man faktisk ikke ljuge for seg selv om hvor mange biter man har spist..

Tilsammen idag blir det ca 1600 kalorier. Hvis jeg klarer å holde meg til 7 karameller da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg til en deilig bacon-lukt...samboern disket opp med deilig søndagsfrokost; egg og bacon og varme rundstykker! Jeg klarte heldigvis å bare spise litt bacon, men frokosten ble ganske voldsom likevel..500 kalorier.. men det smakte herlig! :) Etterhvert kom det fram at han hadde litt baktanker med den gode frokosten..hehe..det er nemlig digital messe i Grieghallen her i Bergen i helgen. Så da har vi akkurat kommet hjem derfra nå. Så da fikk samboern virkelig kost seg med å se på store flatskjermer, nye mobiltelefon-typer, xbox-spill osv.

Etter å ha vært der, dro vi på bakeriet "Godt brød". Der var det mange fristelser!! Ferskt brød og baguetter i alle varianter, skolebrød, kanelboller, kaker osv osv.. hardt å stå i mot, men jeg klarte meg med bare en kopp kaffe. :D

 

Idag er det taco til middag. Har ikke kjøpt inn hverken ost eller tortilla-lefser, så da blir det bare masse grønnsaker, karbonadedeig, kesam, hot tacosaus og to tacoskjell på meg! Tilsammen idag blir det omtrent 1350 kalorier, men ingen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg bakt skinkesnurrer, og de var kjempegode! :D Tenkte å bake enda flere for å fylle opp frysern enda mer, veldig kjekt å ha med seg som lunsj eller mellommåltid når jeg er på universitetet. Tenkte jeg kanskje skulle begynne å bake litt brød og, det smaker jo så godt med fersk bakst! Faren er bare hvis det blir FOR godt, så man spiser mer enn man bør..

 

På mandagene har jeg ingen forelesninger dette semesteret, kjekt å kunne ha en fridag på ukedagene. Så da ble det baking idag, spinning og så har jeg til og med begynt å lese pensum..kanskje på tide! :) Har over 2000 sider som skal læres og huskes før eksamen i juni, så da er det jo greit å starte..

 

Dagens oppsummering: 1500 kalorier og 3 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig sulten idag!!! Har lyst på alt mulig! Det er vel fordi mensen straks er på vei, men det er vel likevel ingen unnskyldning for å spise mer.. Har vært på treningssenteret idag og, og da ble det 3 trimpoeng, så sulten skyldes vel litt det og..

Har foreløpig fått i meg 1400 kalorier idag, så da får det holde med 200 kalorier til kveldsmat, så det totalt blir 1600. Får satse på det! :P

 

I stad fikk jeg meg en virkelig god latter...:P Samboern og jeg så litt på TV akkurat og da kom det en reklame for nutrilett. Med et stort glis utbrøt han: "Jeg har aldri smakt hverken nutrilett, Grete Roede-mat eller andre slankegreier, jeg! Takk og pris, det smaker sikkert dritt.." Hehe..det han ikke visste var at han spiser GR-mat hver eneste dag...og at han til og med lager det til middag selv innimellom (jeg bestemmer meny og kjøper inn mat, også bytter vi på å lage maten). Han trodde rett og slett ikke på meg da jeg sa det, og det tok litt tid å overbevise han. :) Han kunne ikke fatte at såkalt "slankemat fra GR" var såå godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, jeg klarte å holde meg i skinnet! :P Spiste 2 brødskiver med banan til kvelds, det mettet godt og bananen hjalp mot søtsuget! Ble 50 kalorier mer enn jeg hadde planlagt å spise, men det er ikke akkurat noe å grine over. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt sulten!!!! Er det mulig?? PMS er no' dritt.. :P Klarer jo ikke tenke på noe annet enn mat og sjokolade.. Nå har jeg akkurat kommet hjem fra 1 time spinning, og dermed ble det middag veldig sent.. jeg hadde planlagt å lage skinkepai til middag idag, men det jeg ikke hadde sjekket var at det tar jo sååå lang tid å lage den! Først skal bunnen være 15 min i frysern, så skal den stekes i 15 min, så skal resten av fyllet oppi og så skal alt stekes i 40 min!!!! Og her sitter jeg og teller ned steketiden mens jeg prøver å ikke ta meg en liten tur på kjøkkenet til tross for at kjøleskap og alle skap roper høyt på meg.... 25 min igjen, puh!

 

Hadde egentlig tenkt å bare spise 1/4 av paien, men det har jeg ikke sjans til nå..det blir nok halve paien på meg.. (har ikke så veldig stor paiform da.. :P ) og masse salat til! Så tilsammen idag blir det ca 1700 kalorier..uff, uff..litt for mye.. men er litt umotivert siden jeg vet jeg ikke får noe nedgang på fredag pga mensen uansett..

Men til det positive: Det ble 3,6 trimpoeng idag og! :)

 

Idag unner jeg meg en liten dessert og..har laget 1 kopp option og blandet med et par gelatin-plater, så da blir det sjokoladepudding til bare 40 kalorier, hurra! :)

 

20 min igjen til paien er ferdig.... Oj, nå er det Trine Grung på Oprah! Det må jeg få med meg! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...