Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Hei hei!

Jeg ville bare si at jeg er kjempespent på veiedagen din i morgen, så lykke til. Jeg håper det går din vei etter all den kjempebra innsatsen din!

- Anneli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar
Gjest Spinny

Tusen takk for det, Anneli! :)

 

Men idag viste vekten bare -200 gram etter 3 uker uten veiing. :) Jeg skjønner ingenting jeg, jeg har hatt 51,1 trimpoeng på disse tre ukene og synes jeg har vært flink med maten. Men det er tydeligvis noe jeg gjør feil..

15.januar begynte jeg slankingen etter jul, og på den tiden har jeg hatt over 100 trimpoeng og kun gått ned 1 kg. Dette går jo ALTFOR sakte, så nå har jeg akkurat meldt meg på et internettkurs som starter mandag 19.mars. Og da SKAL de siste kiloene av!!!

Derfor tar jeg nå en pause fra kaloritelling og slankedagboka mi til internettkurset begynner. I kveld skal jeg på byen med noen venninner, det er lenge siden, og da skal jeg drikke masse vin uten å tenke på kaloriinnholdet! Ellers skal jeg selvfølgelig trene og spise sunt før kursstart, men blir deilig å slippe og telle alt jeg putter i meg den neste uka.

 

Ønsker alle en strålende helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Uff da, det var vanvittig dumt. Ned 200 gram er jo litt, men det er ikke så mye som man skulle forvente.. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har gått ned mer, men det er vel ikke noen trøst at jeg sier det. Du er så tøff som ikke lar deg knekke av dette hvertfall! Kjempebra du vil begynne på et internettkurs, håper du får mye ut av det. Kanskje de kan forklare deg hvorfor du ikke har gått ned mer hittil?

 

Du har helt sikkert bare godt av å ta deg en tur på byen nå, det kan umulig skade noenting. Kos deg masse i helga!

 

Så bra du klarer å holde humøret oppe! Du virker som en veldig positiv person! :) Det er smittsomt, vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Tusen takk for støtte nok en gang, Anneli! :) Hva skulle jeg gjort uten dine støttende ord?! Da hadde jeg sikkert gitt opp for lengst! Ja, nå gleder jeg meg veldig til å begynne på internettkurs. Tror det blir godt å få litt hjelp, og jeg er veldig spent på hvilket kalorinivå jeg skal ha. Er livredd for at jeg må kun spise 1300 kalorier daglig, for det kommer jeg ikke til å klare. Men jeg tviler på at jeg må spise så lite. Kurset passer perfekt mht tidspunkt, det slutter den uken 17.mai er, og dvs en uke før eksamensperioden begynner. Godt å være ferdig med kurs innen det! :) Ulempen er at kurset er i påsken, så da blir det ikke påskeegg på meg i år..men hvis jeg skal velge mellom påskeegg og en sommerslank kropp så er ikke valget så vanskelig! :)

 

Nå har jeg vært og trent og shoppet litt på vinmonopolet! :)

 

Ha en kjempefin helg du og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Er innom på Vektklubben en tur igjen og tenkte jeg skulle si hei! Er i Bergen for tiden, skal være her en måneds tid tror jeg. Fin by så jeg kommer nok til å trives:-) Var forresten ute i går og danset jeg også. Lenge siden sist, godt å rocke litt igjen!! Hadde du en fin kveld?

 

Ser du sliter litt med å gå ned i vekt selv om du er kjempeflink. Hmm, jeg har ikke så veldig god greie på dette men du har kanskje kommet på et såkalt vektplatå? Det virker som om det bare gjelder å holde fokus og fortsette slik du gjør. Jeg kan tenke meg det er skikkelig frustrerende, men hold ut!! Jeg er sikker på det snart snur seg. Stå på!

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alicia!! :)

 

Så kjempehyggelig å høre fra deg igjen! Så gøy at du er i Bergen da! Ja, det er en veldig fin by, mye koseligere enn Oslo må jeg nok innrømme... Du fikk jo virkelig merke Bergensværet idag da. :)

 

Jeg hadde en veldig morsom kveld på byen i går, det ble litt vel mye vin og jeg var vel ikke hjemme før i halv fem-tiden, så idag er jeg ganske redusert kan man si.. orker nesten ikke mat en gang, og DET likner ikke meg..

 

Jepp, jeg sliter med å komme meg nedover på vektskalaen, men nå har jeg meldt meg på et internettkurs som starter neste mandag. Så det ser jeg veldig frem til, tror det blir godt å få litt hjelp!

 

Ha en fortsatt fin helg!!!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha fri fra kaloritelling fra helgen som var, og til kursstart neste mandag, men dette sklir helt ut... Halve helgen orket jeg ikke mye mat pga at jeg fikk i meg noen dråper *kremt* for mye vin på fredag, men både i går og idag har jeg spist mye rart..akkurat nå har jeg fått i meg 2 boller.. Jeg er så irritert på meg selv, jeg er jo helt avhengig av å telle kalorier eller så sklir det helt ut.. I dag har jeg bare vært hjemme og jobbet med studiene, og hele dagen har bare vært surr med mye rar mat og ikke mange ordentlige måltider.. Så imorgen er det full kaloritelling igjen og ikke minst trening!! :)

 

I dag fikk jeg vite at jeg blir anbefalt et kaloriinntak på 1600 kalorier av kursleder, men det er bare basert på min høyde, vekt, kjønn og at jeg har en sittestillende hverdag som student. Jeg trener jo ganske mye, så da regner jeg med at kurslederen justerer kaloriinntaket mitt etterhvert når hun ser hvor mye jeg trener. Tipper at anbefalingen hennes er for de med 7 trimpoeng (siden det er minstekravet), men jeg pleier å ha minst 16 trimpoeng, og ofte mer enn det. Noen som har gått på kurs som vet??

 

Hvis (eller når! :)) jeg får lyst på boller eller liknende når kurset har begynt, skal jeg prøve å tenke på hvordan jeg føler meg nå etter et par surre-dager med mat...oppblåst, tjukk og slett ikke noe lykkeligere..

 

1 uke til kursstart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det der..hvordan det plutselig bare sklir ut - sånn helt av seg selv! ;) Jeg er helt avhengig av å telle kalorier, ellers mister jeg totalt oversikten.. og når jeg mister oversikten har jeg en tendens til å gjøre mye rart..(les: spise mye dumt!)

 

Like greit å ta seg inn med én gang! Å!! Blir så spennende med kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei...huff,får håpe at du klarer å "hente" deg inn igjen før kursstart!!

 

er sånn med meg også,stopper jeg å telle kcal sklir det helt ut..;-(...

 

har begynt å spise mer nå,og har mindre søtsug...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
anneli24:

 

kos deg masse i bergen..;-)

Hei Minni! Skulle gjerne vært i Bergen, men det er Alicia som er så heldig å være der. ;) ellers takk for hilsenen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på rett kjøl igjen! :) I dag ble inntaket på nesten 1600 kalorier og masse kalorier forbrent på en hard spinningtime! Idag fikk jeg kursboken i posten!! Så nå har jeg kost meg og lest mye i den. Mye fin informasjon i den, men mye av det visste jeg jo egentlig fra før av. Det som var mest interessant var sammensetningen av måltidene, og det var ganske annerledes enn det jeg spiser til vanlig. F.eks veldig tynne brødskiver med mye pålegg..jeg pleier å spise ganske tjukke brødskiver med mindre pålegg. Det blir også uvant å ha 200 kalorier til melk og 200 kalorier til frukt. Jeg har prøvd å spise etter opplegget idag, men det har blitt litt styr med tanke på når jeg skal spise frukt og melkeproduktene. Men det går seg vel til etterhvert. :D

 

110 kalorier til kveldsmat er ikke mye, jeg pleier å spise minst det dobbelte..men det er vel bare å spare en frukt og en yoghurt til kvelden, så skal vel det gå greit.

En ting som jeg ble skuffet over i kursboken var at det var mange oppskrifter, MEN nesten alle ligger jo ute her på vektklubben, så de visste jeg jo om fra før av. Hadde håpet på mange nye, spennende oppskrifter.

 

En annen ting som jeg reagerte litt på, var at jeg bare får lov til å spise 4 spiseskjeer (40 gram) med müsli til frokost..det er jo ingenting!! Jeg pleier å spise 70 gram. Til frokost skal jeg ha 220 kalorier, og hvis jeg spiser 65 g müsli blir det 220. Håper jeg "får lov" til å fortsette med det, synes müsli er så godt om morgenen.

Men jeg får vel vite litt mer når kurset begynner på mandag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjenare!

Godt at du er på rette sporet ;) Keep up the good work! Du skal se det kommer til å gi resultater.

Gleder meg til min kursbok kommer!!! men litt kjipern at det er de samme oppskriftene som står her på internettsidene da..kunne vært litt spennende med noe annet og nytt.. men men! Det viktigste er at på kurs så får man oppfølging og tilbakemelding, og DET er det jeg gleder meg mest til :)

 

snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

110 kalorier er lite kveldsmat ja... men jeg tenkte på noen tips ;) Hvis du velger Rug fullkorn brødet fra "naturlig sunt" (bakers) så kan du spise to skiver a 30 gram, med lett smøreost og hamburgerryg (eksempler..) og det blir bare 118 kcal. Hvis du da i tillegg har en yoghurt, en frukt og kanskje en stor kopp te så blir det ikke så aller verst :) Ellers har jeg oppdaget puffet havre som kveldskos, det veier jo nesten ingenting, og jeg spiser det med melk og litt lettsyltetøy på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Nedigjen! :) Hvor kjøper du det brødet? Jeg har sett etter det flere ganger før, har vært på Meny, Rimi, Rema, Prix, men finner det ikke..kun andre varianter av det. Kjøpte det med bygg idag, veldig godt. :D Hvor mange kalorier er det i det brødet, synes jeg husker at det var veldig lite? Det med bygg har 195 kalorier pr 100 gram, jeg synes ikke det er så verst.

 

Jeg "får bare lov" til å spise et mellommåltid daglig, og det er også på 110 kalorier. Men jeg pleier jo ofte og spise frukt eller yoghurt til mellommåltid, så da er det bare å bruke fra de frukt-og melkekvota hvis jeg trenger flere mellommåltider.

 

Idag går det veldig bra med maten, og jeg har forbrent nesten 800 kalorier på trening. Derfor unner jeg meg en middag jeg er veldig glad i, og som jeg ikke får spist de neste 8 ukene...fylte tortellini i pastasaus med salat og baguett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg kjøper brødet på meny, men jeg var i hamar i helga og der hadde de det ikke i butikken. Kanskje det ikke er over hele landet enda? Det er bare 147 kcal pr 100 gram, helt latterlig lite! Også smaker det kjempegodt, nesten som hjemmebakt grovbrød og det er så god og sprø skorpe ;) Jeg spiser 5 skiver med masse pålegg og fortsatt blir det helt greit kalorimessig... Kanskje dumt å tøye magesekken sånn, men det er veldig godt når man er kjempesulten altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

147 kalorier pr 100 gram?? Oj, det er utrolig lite!! Egentlig rart de ikke har det i Bergen, det er jo Norges nest største by.. jeg får fortsette jakten videre! ;)

 

 

Det er så utrolig kjedelig vær her i Bergen for tiden..uff, man blir nesten deprimert av det..regn nedover, bortover, på tvers, ja regn fra alle kanter. I tillegg er det så utrolig grått og trist. Vi pleier å se Ulrikken (det ene fjellet i Bergen) fra leiligheten, må nå har vi ikke sett det på mange dager pga gråvær..:) Nå gleder jeg meg til det snart blir ordentlig vår, lyst og fint! :)

 

Når kurset begynner på mandag har jeg tenkt til å begynne med å lage ukemeny for middager, for å passe på at jeg får i meg alt jeg skal. Tror jeg skal begynne å kikke litt i kursbok og her på nettet allerede etter noen fristende oppskrifter!

 

Ha en fin kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Kanskje du evt. kan kontakte Bakers og spørre hvor de selger det? Men jeg må si, det er fryktelig dyrt (29 kr) og hvert brød er ikke så veldig stort heller. Og jeg spiser jo mer av det, siden det er så få kalorier så det blir fort borte også... men jeg unner meg det jeg da, i steden for masse annet rart ;) Sitter akkurat nå å spiser kveldsmat. 110 gram brød som jeg har fordelt på hele 5 skiver (ca 1 cm tykke) og som pålegg har jeg to skiver skinke, to skiver lett synnøve, 4 skiver fårepølse og masse agurk og paprika. I stedet for smør bruker jeg smøreost. I tillegg en klementin :) Totalt 360 kalorier, det er jo en del for å være kveldsmat men jeg er så sulten etter trening! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt mail til Bakers og fått svar om at de ikke lager fullkorn rug på sine bakerier i Bergen..:D Æsj, det var dumt! Men han anbefalte å kjøpe Bakers loff som har mere fiber enn vanlig loff...vel, det er ikke akkurat det jeg er ute etter da. ;) Jeg får heller glede meg til jeg skal bo i Oslo i sommer, og spise masse av fullkorn rug-brødet da!

 

Takk, Minni! :) Så at du hadde snikveid deg idag med bra resultat, blir spennende å se på fredag hva det endelige resultatet blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli VELDIG lei av været her i Bergen...:D Regn og regn og regn, og grått, grått, grått...uff, så utrolig deprimerende.. Jeg snakket med mamma istad og hun sa at det hadde vært så fint vær i Oslo i det siste, så nå fikk jeg skikkelig hjemmelengsel.. Men det er bare å håpe på at det snart bedrer seg. Jeg har nesten ikke forelesninger om dagen (bare hver fredag), så da blir det til at jeg bare er hjemme og leser. Blir skikkelig daff og trøtt av det, jeg kunne jo tatt meg en tur på biblioteket eller lese på en kaffebar eller noe, men når det er såå dårlig vær, så frister det mest å bli hjemme. At jeg kommer meg på trening er nesten et under...men jeg blir gal hvis jeg bare er inne og..

Ja ja, nok klaging for idag... ;)

 

I dag har jeg lagd meg en kjempegod smoothie med sans vaniljeyoghurt, banan og blåbær! Jeg har bare lagd smoothie med bringebær eller jordbær før, men blåbær var virkelig godt! Det smakte godt etter at jeg kom hjem fra spinning! :)

 

I morgen er det veiedag, men vet ikke om jeg gidder å veie meg..føler at det ikke går den rette veien. Men nå er det bare noen få dager til kursstart, så da er det virkelig skjerpings! Jeg skal følge det kurslederen sier nøyaktig, når jeg har brukt så mye penger på kurs, så skal jeg ihvertfall ikke drive og sprekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Så du den reklamen på tv nå med flybilletter Bergen-Oslo? Små bilder av gummistøvler for Bergen og en kaffelatte eller lignende for Oslo... Passa bare så innmari når jeg leste innlegget ditt! Drit med dårlig vær ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den har jeg ikke sett, Nedigjen, men den hørtes veldig morsom (og passende!) ut! :)

 

I dag viste vekten det samme som forrige gang, og det er helt greit med tanke på alt jeg har fått i meg forrige helg + noen dager etter det... I dag fikk jeg melding fra kursleder om at jeg skal ligge på meny 3 fordi jeg trener så mye, så det var en gledelig beskjed å få! :) Det vil si at jeg nå skal spise 220 kalorier til frokost, 330 til lunsj, 110 til mm, 600 til middag (det blir en utfordring, jeg pleier å bli veldig mett av 400 kalorier), 220 til kveldsmat, 200 til melk og 200 til frukt. Det er utrolig mye mat! Det blir nok en del smoothies og nøtter for å fylle opp vil jeg tro.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...