Gå til innhold

10 kg klubben - motivasjonstråd


Gjest fru luna
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne uken har vekten stått rolig. Det ble riktignok en rolig fest på lørdag, men følte at jeg var flink.

 

Vekt denne uke: -0 kg

Vekt totalt: -2,4 kg

Cm denne uken: -1cm

Cm Totale: -1cm

 

Føler at jeg er i siget, så motivasjonen er fortsatt på topp, må bare vente litt til på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva gjennomsnittlig vekttap er på GR kurs og hvor mange som klarer å holde kiloene vekke etter slankingen?

 

 

Gjennomsnittlig vekttap på gammelt kursopplegg var 6,9kg for nybegynner kvinner og menn 9,6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

LMA så kjekt at du slenger deg med i den harde kjernen av 10-kg klubben. Kjekt å vite hva gjennomsnittsdeltakeren tar av på kurs (mye mer enn meg på 8 uker) - men dette var vel da deltakerne skulle spise veldig lite og mye var nei mat. Vi rapporterer under tråden den harde kjerne i 10 kg klubben som er under ny i vektklubben. Keh har lagt deg til under oppsummeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMA så kjekt at du slenger deg med i den harde kjernen av 10-kg klubben. Kjekt å vite hva gjennomsnittsdeltakeren tar av på kurs (mye mer enn meg på 8 uker) - men dette var vel da deltakerne skulle spise veldig lite og mye var nei mat. Vi rapporterer under tråden den harde kjerne i 10 kg klubben som er under ny i vektklubben. Keh har lagt deg til under oppsummeringen.

 

Takk for tilbakemeld. jeg blir litt frustrert over alle trådene her... Jeg trodde det var - 10kg utover våre som jeg hørte til, men den er helt borte, men jeg legger gjerne inn under harde kjerne i 10kg klubben fra nå av (hvis jeg finner den hi hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Hvor er stien til Harde kjerne av 10 kg klubben da......

 

Hei igjen, nå har jeg dyttet opp tråden vår så den er lettere å finne. Gå inn til venstre under diskusjon, klikk på Ny i vektklubben, der inne finner du oss under tråden som heter: Den harde kjerne av 10-kilos klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden "Ned 8-10 kg utover våren" eksisterer den. Den blir lagt i tråd som heter "Ned 8-10 kg ..... og dato" hver mandag. Det er datoen som endres og deet er alltid mandags dato som står der. Og den ligger under Åpent forum. Det var dette vi ble enige om var den enkleste måten å gjøre det på for alle. Da ble det heller ikke mange sidene å bla seg igjennom.

 

Med hilsen

HEMULEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Takk for tilbakemeld. jeg blir litt frustrert over alle trådene her... Jeg trodde det var - 10kg utover våre som jeg hørte til' date=' men den er helt borte, men jeg legger gjerne inn under harde kjerne i 10kg klubben fra nå av (hvis jeg finner den hi hi)[/quote']

 

Kunne ikke vært mer enig at det er forvirrende at mange nye tråder lages med likelydende navn - ikke minst når nye tråder lages daglig/ukentlig. Men det gjelder å lete rundt, du er hjertelig velkommen hos oss, vi har en tråd hvor vi oppdaterer vakttapet en gang ukentlig slik at det skal være enkelt for oss å finne frem (det er: Den harde kjerne av 10-kg klubben - mål og vekt -tråden som ligger under diskusjonsgruppen Ny i vektklubben) og så har vi motivasjonstråden hvor jeg traff deg som heter: 10kg klubben - motivasjonstråd. Velkommen skal du være men stakk du innom feil tråd er det selvfølgelig helt greit.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Jeg merker at jeg har lite kunnskap om kalorier, så her kommer enda et spørsmål...Jeg er hjemme i hjembyen min på besøk og skal ta meg en fest med gamle kjente i helgen.Det jeg lurer på er om det er ekstremt mange kcal i baileys eller om det går an å ta et lite glass eller to...?

 

Blir nok ikke like kjekt å gå på vekten neste mandag, men jeg skal forsøke å holde litt igjen ihvertfall:)

 

Håper alle har en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Hei folkens!

 

Jeg merker at jeg har lite kunnskap om kalorier' date=' så her kommer enda et spørsmål...Jeg er hjemme i hjembyen min på besøk og skal ta meg en fest med gamle kjente i helgen.Det jeg lurer på er om det er ekstremt mange kcal i baileys eller om det går an å ta et lite glass eller to...?

 

Blir nok ikke like kjekt å gå på vekten neste mandag, men jeg skal forsøke å holde litt igjen ihvertfall:)

 

Håper alle har en fin uke![/quote']

 

Dersom du skjekker under kosemerker når du fyller inn dagsrapporten så har de en kategori som heter drikke. Et bitte lite glass (5 cl) av likør - vanlig ikke tilsatt ekstra kalorier som baileys - er 155 og jeg vet egentlig ikke hvor mye du må legge til ekstra. Dersom du har spart opp kosemerker og har litt ekstra kalorier tilgjengelig så går vel det greit?

 

Men hvis du liker du tørr hvitvin blir det under 100 kcal for et glass (fylt som på restaurant og ikke rundthåndet som hjemme).

 

Høres veldig kjekt ut. Vi skal for alldel ikke slutte å leve fordi vi legger opm kostholdet. Jeg skal ut på middag med god vin i dag hos en venn - vi blir mange og kjenner jeg ham rett blir det mange retter som jeg skal nyte - men det får holde med en servering av ikke for stor porsjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig gla i vin så kanskje det blir det da ja...enig i at en ikke skal slutte å leve selv om omlegging. Spesielt idag fikk jeg skammelig erfare at dersom jeg ikke er flink å holde de faste måltidene kan jeg enda få mine gamle "matorgier". Var på hard trening idag uten å ha spist nok og når jeg kom hjem mistet jeg helt kontrollen og spiste en masse ost og brød...

 

Veldig trist å se at jeg enda kan miste så fullstendig kontroll, men jeg lærte ihvertfall hvor viktig det er å spise jevnt slik at en aldri blir så sulten at fornuften kobler ut. Det er beundringsverdig at dere i den harde kjerne har klart å virkelig legge om kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Spesielt idag fikk jeg skammelig erfare at dersom jeg ikke er flink å holde de faste måltidene kan jeg enda få mine gamle "matorgier". Var på hard trening idag uten å ha spist nok og når jeg kom hjem mistet jeg helt kontrollen og spiste en masse ost og brød...

 

Tror at du har veldig rett. For meg er det værste at jeg ikke spiser ofte nok, glemmer det helt. Nå følger jeg klokken - klokken er 11 da er det lunsj, klokken er to da er det mellommat, i dag blir det kvelds kl 5 så jeg kan ta middagen sent hos Douane klokken 7-8.

 

Jeg har ikke spiseorgier, men forbrenningen går i kjelleren spiser jeg ikke ofte nok og da legger jeg på meg av mindre mat. Det er hva som har skjedd de siste 10 årene - jeg er så altfor opptatt med tre barn, full jobb++ og hjem at noenganger blir det full fart og jeg glemmer å spise - det ble 10 kg+ som jeg nå nesten er blitt kvitt. kroppen er sannelig et fint instrument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at du har veldig rett. For meg er det værste at jeg ikke spiser ofte nok' date=' glemmer det helt. Nå følger jeg klokken - klokken er 11 da er det lunsj, klokken er to da er det mellommat, i dag blir det kvelds kl 5 så jeg kan ta middagen sent hos Douane klokken 7-8.

 

Jeg har ikke spiseorgier, men forbrenningen går i kjelleren spiser jeg ikke ofte nok og da legger jeg på meg av mindre mat. Det er hva som har skjedd de siste 10 årene - jeg er så altfor opptatt med tre barn, full jobb++ og hjem at noenganger blir det full fart og jeg glemmer å spise - det ble 10 kg+ som jeg nå nesten er blitt kvitt. kroppen er sannelig et fint instrument.[/quote']

 

Ja, det er fasinerende hvordan kroppen fungerer, både for mye og for lite mat ser

ut til å øke vekten. Balanse er vel det beste her som på alle andre områder i livet:) Mitt problem er at jeg kan "glemme" å spise ofte nok en periode, for så å få fullstendig kick på fet og usunn mat. Jeg prøver nå det samme å holde faste spisetider, men må nok være enda strengere med meg selv. Har ikke vært sist de siste dagene så må nok forberede meg på en nedtur ved veining i morgen, men det er bare å ta seg selv i nakken og skjerpe seg enda mer. Gleder meg til å nærme meg målet slik du er på vei til å gjøre, er imponerende det du har gjort med den travle hverdagen din synes jeg!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Husk å ikke vær for streng med deg selv. Det er selvfølkgelig uheldig å skjeie ut daglig, men litt en eller annen dag hvor en ikke følger opplegget strikt er helt OK i min bok. Alt i livet kan ikke være strømlinjeformet. Tastes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Som dere ser gikk jeg verken opp eller ned denne uken.Jeg fryktet at jeg hadde gått opp etter alle utskjeielsene mine denne uken så er lettet over å slippe vektoppgang ihvertfall. Men innså samtidig at det var litt kjipt å ha trent såpass mye uten å få resultater kun pga noen utskjeielser...

Så nå fikk jeg festen i hjembyen min og kan fokusere litt mer på kosthold mv. framover. Er mye vanskeligere nå som jeg er hjemme enn når jeg er i studentbyen min hvor livet er mer rutine. Skal uansett gå bra for dettevil jeg så inderlig!

 

Håper dere alle har hatt en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstod jeg plutselig at det er gullepler på det treet som er ved registreringen, og jeg hadde 5 stk., kjekt! Trodde det vaar antall dager med kostholdsendring eller noe sånn jeg:)

 

Har forrestenet spørsmål...Jeg spiser nå bare knekkebrød til alle måltidr borsett fra middag, og kunne tenke meg å bytte ut ett av måltidene (f.eks. lunsj) fra knekkebrød til vanlig brød.

 

Vet dere om dette er veldig uheldig for vektreduksjonen, eller hvilket brød jeg i tilfelle kan spise? Tenkte kanskje på ett grrovt runstykke til lunsj fra baker eller noe, er glad i knekkebrød, men kan bli litt mye:)

 

En ting til..tidligere fantes det posjonspakker med havregrøt i butikkene, som kun skulle tilsettes vann og kokes opp (gule poser tror jeg). Noen som vet om disse enda anbefales envt finnes? Kan ikke spise vanlige kornblandinger til frokost for magen min tåler det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Milla 27, jeg ville variert og brukt vanlig brød til ett måltid - det kan absolutt bli for meget knekkebrød, selv om jeg også liker knekkebrød, spesielt multigrain, veldig godt. Jeg bruker et vanlig brød kjøpt i butikk som har 9 ulike kornsorter, ikke for mange kalorier og smaker godt. Men jeg ville valgt det brødet du liker best og heller tilpasset skivetykkelsene (2 x 30g). Personlig hadde jeg gjerne valgt et grovere, men dette er et brød som også barna liker, blir for mye å ha mange ulike brødtyper i brødboksen.

 

Jeg vil tro at de pakkene med havregryn er supre, skjekk på pakken og se om det er tilsatt sukker, hvis ikke er det både sunt og praktisk.

 

Vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Luna

Er imponert over viljestyrken din og hvor flink du er til å motivere oss andre når det går trått. Takket være deg så har jeg fått motivasjon til å telle kalorier allerede fra i dag. Så får vi se om jeg må spise mer eller mindre for å gå ned i vekt igjen.

Jeg elsker å trene så (nesten) hver lørdag og søndag tar jeg med mine to barn på treningssenteret. Der trener jeg i ca 1,5 timer hver gang og får masse overskudd til å ta meg av dem resten av helgen. De andre dagene trener jeg etter leggetid. Går litt ut over husarbeid når jeg trener så mye. Men kroppen min trives best med trening ellers så slår ryggen seg vrang. Har med andre ord god unnskyldning for å trene masse.

 

På tross av liten vektnedgang de siste månedene så skal jeg ikke være så misfornøyd. JEg er blitt flinkere til å begrense mine utskeielser i matveien og jeg klarte meg gjennom julen uten å legge på meg selv om jeg spiste det meste, bare i mindre mengder. Så får jeg heller bruke et halvt år til på å bli kvitt de siste 5-7kiloene. Ser forresten ikke så aller verst ut nå heller kroppen min. Veltrente kilo er bedre enn utrente selv om det ligger litt fett utenpå musklene.

Ha en fin dag og en super slankeuke alle sammen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Tusen takk stbs! Jeg synes at dette er en flott gruppe, og nettopp det at det går litt i rykk og napp gjør oss jo veldig menneskelige - og litt stabilisering innimellom er helt OK i min bok. Og ja, en veltrent kropp ser alltid mye flottere ut enn en ikke trent kropp. Jeg synes at innsatsen din er veldig flott, du er en flott rollemodell for barna dine ;)

 

Flott treningssenter du har hvor barna kan være med, jeg drømmer om å finne et senter hvor de har trening/sportslek for barn nå jeg trener, men slike har jeg ikke funnet her jeg bor.

 

Vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg er helt enig med stbs i at fru Luna virker veldig motiverende og flink! Har allerede fått utrolig mange gode råd og tips, det er jeg kjempe takknemlig for fru Luna!

 

Tastes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Vennskapelig dytt siden vi var falt ned på 2. siden.

 

I Luna-heimen går ting flott - eneste er at Herr Luna bruker lengre og lengre tid om morgenene på stell og påkledning nå som han tar seg så godt ut ;) Men det unner jeg ham av hele mitt hjerte - synes at det er fabelaktig at han begynner å få gode følelser for egen kropp - og så ser han jo fabelaktig ut for tiden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...