Gå til innhold

10 kg klubben - motivasjonstråd


Gjest fru luna
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere?

 

Jeg driver og forsøker å få til vektstabilisering nå uten å gå opp i vekt - ikke farlig om jeg fremdeles tar av litt (målet er 60-62 og nå er jeg 62). Siden jeg ikke har fått svar på spørsmål om vektstabilisering her i vektklubben, bruker jeg rådene fra eksperten fra VGs vektklubb. Der skulle en øke kaloriene med museskritt. Så denne uken blir det 50 kcal mer per dag,, det samme neste uke også. Merker igrunnen ikke forskjell på menyen med 50 kcal ekstra;).

 

I helgen skal vi på ski hele familien og blir borte mandagen også, så da veier jeg inn tirsdagen. Skal bli deilig å få stått mye slalom - håper det blir lett å få tak i sunn og næringsrik kost - vi drar til et skisted vi ikke har forsøkt før. jeg får ta med litt knekkebrød, pålegg, gulerøtter og frukt.

 

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

stbs, fabelaktige resultater for deg denne uken.

 

Jeg har vært i utrolig mye aktivitet i helgen - 2 1/2 dag med skigåing fra tidlig til sent - og hotell - vanskelig å tilpasse maten til behovet selv om en hadde visst hvor mye en skal legge til så jeg skjønner dilemmaet ditt. men det ser ut som øking gjør susen for deg. Synes at en her får vanvittig mye kcalforbruk for alpin skigåing. jeg skrev opp bare noe av tiden (er jo litt kø og litt heissitting og). Jeg antok at jeg hadde spist ca. 2000 kcal - men det kan ha vært mindre - og både jeg og herr Luna hadde lagt på oss0.4 kg til tross for at vi var veldig aktive. Men kanskje litt er vann i støle muskler;)

 

Men igjen, gratulerer med flott resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, fru luna.

Takket være ditt gode humør og motiverende meldinger så har jeg ikke gitt opp selv om vekten har stått stille i flere måneder.

At du har gått opp 0,4kg er vel ikke så rart etter en helg på hotell. De grammene forsvinner helt sikkert igjen i løpet av uken. Det er nok med litt salt eller røkt mat så stiger vekten fort. Dessuten så samler det seg ofte litt vann i støle muskler, det sier du jo selv.

Siste uken har jeg vært "rå" på trening, mest siden jeg syklet til jobb tre dager forrige uke. Var også på tur med eldstemann, men den dagen ville han bæres hjem. Så da ble det 20 ekstra kilo å bære opp de bratte bakkene for å komme oss hjem igjen. Jammen glad jeg ikke har de ekstra kiloene hver dag :(

Ellers så har jeg gått over til mer lavglykemisk kosthold og mer riktig fett fra nøtter og mandler. Har også spist mer kalorier til frokost og lunsj enn jeg tidligere har gjort. Håper dette er resepten på fortsatt vektnedgang.

 

Savner dere andre i den harde kjerne, hvor er det blitt av dere?

 

Til dere som fortsatt er med,

Ha en riktig slankende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har jeg gått over til mer lavglykemisk kosthold og mer riktig fett fra nøtter og mandler. Har også spist mer kalorier til frokost og lunsj enn jeg tidligere har gjort. Håper dette er resepten på fortsatt vektnedgang.

 

Dette er det samme som jeg gjør - stor frokost og lunsj og også et mellommåltid før middagen - virker så det suser. Den organiske frokostblandingen min (kjøper i løs vekt) er er full av gryn og nøtter - 60g er 245 kcal - kjempegod start på dagen. Frokosten min er med bær på frokosten, skummet melk og appelsin juice vel 400 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det samme som jeg gjør - stor frokost og lunsj og også et mellommåltid før middagen - virker så det suser. Den organiske frokostblandingen min (kjøper i løs vekt) er er full av gryn og nøtter - 60g er 245 kcal - kjempegod start på dagen. Frokosten min er med bær på frokosten' date=' skummet melk og appelsin juice vel 400 kcal.[/quote']

 

Siste uken har jeg spist kikerter, tomat eller gulrot og så egg eller sans hvitost til frokost når jeg har kommet på jobb. Lunsjen består vanligvis av blandet salat med kikerter eller bønner, litt tunfisk. Og så har jeg en skive fullkornbrød av rug med laks eller sardiner. Vanskelig å telle kalorier her, men så lenge jeg unngår feta ost og grønnsaker stekt i olje så bør det gå bra.

Treningen denne uken har det vært så som så med inntil i går. Ungene har vekket oss om natten så det har blitt dårlig med nattesøvn. Men i går var jeg altså på spinning. Forbrente 1300kcal på 1t45min trening inkl. uttøyning. Utrolig effektivt altså.

Håper jeg får mulighet for et par økter til før uken er slutt. Men jeg kommer neppe opp i like mange treningspoeng som forrige uke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stbs, du imponerer stadig - jeg tror at all denne treningen din er en fabelaktig investering i livskvalitet.

 

Her var det veldig aktivitet i helgen og tirsdag eller vi kom hjem, men så ble jeg slått i bakken av en virusinfeksjon med både feber, luftveissymptomer og omgangssyke. Heldigvis ikke oppkast, bare kvalme, men jeg har holdt meg helt i ro. Heldigvis har jeg klart å spise og drikke. Alle jentene hoster, en måtte være hjemme med feber noen dagerm, men heldigvis er herr Luna frisk. Men han har så mange tidsfrister/deadlines at han jobber sent og tidlig så det går på litt halv åtte i lunaheimen for tiden.

 

Håper på å komme sterkere tilbake etter helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom for å si at grunnet en ekstremt hektisk eksamensavslutning har jeg ikke hatt mulighet til å være innom sidene denne uken, men nå er jeg tilbake og klar for nye gode råd og felles oppmuntring:) Det er herlig å være ferdig med eksamen, tror det har hatt sin negative effekt på kroppen...spiste en hel pose peanøtter på fredag...fy meg...men, men en lærer så lenge man lever, nå vet jeg at måltidene i eksamensperioder må planlegges i god tid på forhånd, for da er mat det siste som er i ens tanker.

 

Nyt dagen,det skal jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Milla27. Godt å høre fra deg igjen.

Fru Luna er en kjempegod støttespiller i 10-kgs klubben. Men det er jo fint hvis du vil være med fortsatt også.:(

 

Fru Luna,

trist å høre at det har vært sykdom hjemme hos dere. Håper dere er oppe og klar for nye utfordringer.

Vi har heldigvis fått oss litt mer søvn de siste nettene. I dag har vi vært på tur i skogen med begge guttene. Bar minstemann i bæremeis, det kjentes godt i ppoverbakkene. Ha blir tre i mai så han veier litt nå... Begge koste seg på tur i snøværet men dessverre var det litt for lite snø til at vi kunne finne frem skiene.

Har vært i kaffebesøk til noen venner i ettermiddag. Passer ikke helt med slankingen, men vi må jo leve litt også.

Er klar for veiing i morgen, håper jeg har gått ned litt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, stbs. Jeg er tilbake på bena, og det er småjentene også, men nå er herr Luna nede for full telling nå i kveld. Håper han fort rir stormen av.

 

I dag var jeg ute en to-timers tur med størstejenten, utrolig koselig og gå og småprate om alt og ingenting, men bitende kaldt ute (-10 C) og sur vind. Men med god påkledning gikk det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken hadde vekten hoppet mer nedover enn planlagt i Luna heimen til tross for både Taco middager og annet godt og lite aktivitet i midtuken, men greit nok det :(. Jeg ønsker å stabilisere vekten mellom 60-62 så 61 bør være midt i blinken, og Herr Luna er i siget igjen etter flere uker med mer eller mindre stillstand. Jeg er så stolt over ham for at han har hatt fokus på målet selv om vekten har stått stille.

 

Så kjekt at flere av oss henger med fremdeles, vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sykt barn og tannlegetime i dag så jeg glemte hele veiingen. Tar det i morgen. Men jeg har neppe gått ned noe. Har vært lite flink forrige uke og med mindre trening og tur til Danmark i helgen så skal jeg være glad om jeg ikke har gått opp noe. Nå må jeg skjerpe meg om jeg skal få vekk de siste 5-6 kiloene før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Husker dere meg..? Jeg har vært fraværende en stund og har ikke registrert noen vekt på lenge. Jeg vet jeg har gått opp noen kilo siden start, men tenkte å begynne på om ikke lenge.

Jeg er midt oppe i et samlivsbrudd og har tenkt på alt annet enn slanking. Dessverre kan jeg reagere på kriser ved å spise mer, men tenkte å endre en del rutiner når jeg blir alene.

Jeg leser ivertfall at dere er kjempeflinke og håper jeg er velkommen tilbake om ikke lenge...?

 

Klem Sols.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Leit å høre at du går gjennom en så tøff periode, Sols. Håper at du finner veien tilbake, du er savnet. Aktiviteten her på tråden har vært veldig laber, selv er jeg mer inne på stabiliseringstråden nå. Men jeg rapporterer her fremdeles for meg selv og Herr Luna. Lykke til med alt du går gjennom nå. Håper at du kommer styrket ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milla27

Jeg er relativt ny på denne tråden, men ville bare også si lykke til fremover Sols, og håper du kommer tilbake når du har krefter til det. Her er det ihvertfall et par av oss som fremdeles trenger felles støtte og motivasjon, og som har et stykke igjen til stabiliseringsfasen Har vært litt laber aktivitet nå pga travle tider, men tar seg nok opp om ikke lenge. Sender varme tanker til deg i denne tøffe periden, håper det ordner seg til det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg igjen. Men det var ikke noe hyggelig å høre at du er midt i et samlivsbrudd. Håper du kommer deg gjennom det med helsa i behold.

Jeg har selv vært gjennom et brudd etter mange års samliv så jeg vet det kan være tøft. Heldigvis var det ingen barn involvert den gangen.

Du er uansett hjertelig velkommen tilbake i klubben når du er klar. Du har vært dypt savnet :)

Jeg kommer nok "dessverre" til å være mdlem her i noen måneder til så jeg håper vi kan hjelpe hverandre videre med vektnedgangen.

 

Ønsker deg lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Elmelin,

kjenner deg ikke men sender et velmenende spark til deg. Tror nok jeg trenger et selv en gang i blant når motivasjon og viljestyrke har forsvunnet.

Tenk deg hvor deilig det er når du finner klær som passer og overskuddet blomstrer etter en herlig treningsøkt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Elmelin, her er et spark, men som vi alle vet så inderlig vel - den enste som kan få oss i gang er oss selv.

 

Stbs, så flott - man hva er en vekt egentlig? Er det ikke et ganske meningsløst mål for velvære? Så lenge du føler deg vel og klærne sitter som du vil - så er det din trivselsvekt uansett hvilke antall kg vekten viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stbs' date=' så flott - man hva er en vekt egentlig? Er det ikke et ganske meningsløst mål for velvære? Så lenge du føler deg vel og klærne sitter som du vil - så er det din trivselsvekt uansett hvilke antall kg vekten viser.[/quote']

 

Sant nok, det er derfor jeg stanser på 65kg og ikke 55 som kanskje ville være passe for en med en annen kroppsbygning enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Milla27

Jeg så at du hadde skrevet til meg på den andre tråden, men rekner med du vil jeg skal svare her.

 

Ja, jeg var litt frustrert i går, men jeg har tenkt og tror kanskje jeg trener litt for mye nå i starten av kostomleggingen. Er selvfølgelig herlig å kjenne at kroppen blir strammere og sterkere, men det er litt demotiverende at det ikke går nedover på vekten.

 

Tror at de periodene jeg er i student byen og er stressa, samt har lite penger ,bør jeg trene mindre slik at jeg ikke trenger like mye kalorier. Jeg skal etter utregningene ha ca 1900 kcal når jeg trener så mye, men det klarer jeg ikke få i meg nå ,så da må jeg vel bare kutte litt ned på treningen...Så kan jeg heller trene mer når jeg er i hjembyen og blir oppvartet med litt mer mat:)

 

Ellers lurer jeg på om det kan være mulig at jeg reagerer ekstra mye på brødmat...har du hørt om noen som ikke tåler så godt gjær eller..? Jeg gikk nemlig gjennom boken hvor jeg har registrert måltidene for å se om jeg gjør noe forskjellig de ukene jeg tar av og de jeg går opp..eneste mulighet jeg så va at jeg spiser oftere brød de ukene jeg går opp..lurer på om magen min kanskje ikke fordøyer gjæren like godt..? Men hovedpoenget er nok for lite matinntak ift. treningen..

 

Når jeg er inne i så travle studie perioder som nå skulle jeg bare ønske jeg kunne finne en dagsfordeling av mat som funket, så kunne jeg fint spist det samme til alle måltider hver dag.

 

Er veldig takknemlig for at du svarte på frustrasjonen min fru Luna, og tar imot tips og råd fra deg som har funnet ut av denne kostomleggingen med stor takk:)

 

Eneste som er klart er at jeg fremdeles er fast bestemt på aldri å gi meg, jeg skal klare å finne ut av dette til slutt uansett hvor lang tid det tar!

 

P.S. Fant ut av denne målebånd forvirringen til slutt ja, forstod virkelig ikke hca som foregikk en stund der..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...